Gå til innhold

Problemer med pc'en. tror det er HD'en

GT500

Anbefalte innlegg

jeg var på lan og skulle laste ned Call of Duty 4.

installasjonen gikk fint, og jeg startet spillet. det låste seg (sikkert fordi jeg ikke restarta eller trykte litt fort). så jeg måtte restarte ved å holde inn strømknappen

jeg skulle starte igjen men da hengte den seg i Windows loadingen. jeg får den ikke i sikkerhets modus. den stopper ved et program som heter avgkrx86 elns. husker ikke helt. var vertfall avg i starten. får ikke opp recovery heller. jeg prøvde med en cd. har vista men siden jeg bare hadde xp cd så prøvde jeg med xp. bytta til IDE mode i BIOS'en og installerte. den låste seg ved 61%. samme andre gangen også. prøvde med en annen xp cd. da låste den seg ved 77%

jeg lurer på om hardisken kan vere litt defekt??

hva sier dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den gjentar seg ja... men ingen ulyder som klikking, dirring osv..

EDIT: en i crewet på lanet mente også på at hardisken var klikkings.

men dette har skjedd før. altså at den har klikket ved oppstart. men jeg har fått til å formatere før og da har den virket i noen dager helt til det skjer igjen....

Endret av GT500
Lenke til kommentar

driver å prøver det programmet du linka til...

genialt program. er ikke helt ferdig enda men sier fra når det er ferdig. kommet 6% den finner hardisken osv.. ingen feilmeldinger.. håper det bare er IDE saken som er skrudd.... hvis det er det kan jeg installere vista da ivertfall og heller ha Windows 7 etterpå som i mine øyne virker steinbra

EDIT: det sto så mye som at jeg fikk 100 errors allerede ved 33% med long test...

Problems detected on a non seagate drive. contact your maker.

Endret av GT500
Lenke til kommentar

Da er hdd gåen. Koble den til en annen masin om du trenger å kopiere ut noe, alt er ikke borte. Sjekk granti/reklamasjon på den. Er den kjøpt separat opprerer de fleste produsenter i dag med 3 eller 5 år garanti. Er den kjøpt som en del av en PC kan du se om du får byttet den gratis av produsenten. Husk 5 års reklamasjonsrett som forbruker på HDD i dag :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...