Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Hei! Skulle rense pc'en for støv idag, og demonterte derfor alt. Del for del, tørket støv både i deler og i kabinettet. Kabinettet er et CM Stacker 831. Så når jeg var ferdig skulle jeg sette i alt igjen. Noen deler(cpu vifte viste jeg veldig godt hvor den var plassert). Det kan derfor være noen ledninger jeg har bommet på. Alle delene har jeg plassert riktig. Har noen mulighet til og hjelpe meg?? Vil også si at det er et Asus P5E hovedkort, 750 W Corsair psu. Endret 21. februar 2009 av Slettet-1ZSK0pUMX2 Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Hva mener du med "ledninger du har bommet på"? Så fremt 12V 4pins evt. 8pins samt 24pins er tilkoblet HK og alle komponenter sitter der de skal så skal jo ting i utgangspunktet fungere. Lyser led på HK, starter vifter, eller noe annet som indikerer at det leveres strøm fra PSU, eller er alt dødt? Power-knapp på PSU? Tilkobling til powerknapp på kabinettet er korrekt? Regner med du har vært svært forsiktig med tanke på "tørking av støv? Det er ikke nødvendigvis noe sjakktrekk å tørke direkte av komponenter med saker og ting som kan, og evt. vil generere statisk elektrisitet. Endret 21. februar 2009 av Ohlja Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hei. Hva mener du med bommet på? Har du satt noen ledninger feil vei? Eller glemt å setter inn? Det kan være fort gjort vist man er litt stresset! Det hadde hjulpet vist du kan forklare problemet mer nøyaktig! Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hei. Hva mener du med bommet på? Har du satt noen ledninger feil vei? Eller glemt å setter inn? Det kan være fort gjort vist man er litt stresset! Det hadde hjulpet vist du kan forklare problemet mer nøyaktig! Kan være greit å lese andres innlegg før du plumper ut med et tilnærmet identisk et selv Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hei. OK.. Jeg klarte faktisk å koble en strømkontakt feil vei en gang.. Selvfølgelig kortsluttet strømforsyningen.. Det skal vanligvis ikke gå an da kontaktene er litt forskjellige slik at de bare skal kunne settes inn en vei,, Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Sjekk at alle kontakter er riktig tilkoblet og at strømforsyningen er slått på. Og som andre har etterspurt savnes det utdyping av informasjon fra trådstarter om man skal kunne bidra med en løsning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hei, takk for svar Så selv hva feilen var: Hadde koblet til PCI-E ledningen til der du kobler til strøm fra psu. Nå funker alt fint. Fjernet forresten en 1394 og 2 usb port som var helt nederst, da jeg ikke så poenget i dette. Trenger vel ikke 1394 porten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå