Nequel Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg har et speedtouch modem, og jeg har hatt problemer med det en stund nå. Powerlyset starter helt plutselig å lyse rødt sånn at internetten detter helt ut. Dette skjer flere ganger om dagen og det er blitt ganske irriterende. Hadde det samme problemet med et annet modem fra speedtouch så jeg fikk et nytt og problemet ble ikke borte. Hva kan være problemet? Begynner å bli lei av å måtte restarte hele systemet flere ganger om dagen;P Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Om jeg ikke husker helt feil så er det pga strømspenningen som er enten for mye, eller for lite. Du kan du bruke et apparat for å sjekke spenningen. Prøv også med et annet strøm uttak! Lenke til kommentar
oizann Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Modemet ditt er defekt. Kontakt leverandør for erstatning. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Modemet ditt er defekt.Kontakt leverandør for erstatning. Dersom dette problemet var identisk på det forrige modemet, så er det nok ikke modemet. Ville sjekket det som Shibiz skriver før du eventuelt kontakter leverandør for flere løsningsforslag Lenke til kommentar
oizann Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Modemet ditt er defekt.Kontakt leverandør for erstatning. Dersom dette problemet var identisk på det forrige modemet, så er det nok ikke modemet. Ville sjekket det som Shibiz skriver før du eventuelt kontakter leverandør for flere løsningsforslag Dersom power lyser rødt på et speedtouch modem er det defekt. Noen ganger kan det hjelpe å snu strøm kabelen 180grader i stikk kontakten,dersom noen fortsod hva som menes med det. Edit: Så ikke før nå at du allerede har mottatt nytt modem.(skal ikke se bort ifra at du mottok samme modemet tilbake heller) Da ville det nok vært en ide og sjekket selve stikk kontakten\skjøteledningen du kobler modemet til. Evt prøv det ett annet sted. Men rødt lys = defekt ifølge produsent.Men det kan jo også komme av ujevn spenning osv. Endret 23. februar 2009 av oizann Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Dersom Power-lampen på et speedtouch modem lyser rødt, indikerer det på at self-testen feiler. Det er ikke det samme som å si at modemet er defekt, selv om det av og til kan være tilfelle. Kan være mange årsaker til at self-testen feiler, og en av årsakene kan være som Shibbiz nevnte. Endret 23. februar 2009 av Youcef Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Har drøftet med noen kolleger på jobb. Noen mener det er feil på strømkurs som fører til at modem feiler med å starte firmware. Noen mener det er kun strømkurs, og andre er delvis også enig med at det er feil på load av firmware, men ikke noe med spenning å gjøre. Uansett så vet vi at NGT sliter mye med dette, snakker om erfaring selv Lenke til kommentar
Nequel Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg prøvde å bare bytte strømuttak som du sa Shibiz, har hvert fall ikke trengt å restarte det enda så får håpe det hjalp. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Har drøftet med noen kolleger på jobb. Noen mener det er feil på strømkurs som fører til at modem feiler med å starte firmware. Noen mener det er kun strømkurs, og andre er delvis også enig med at det er feil på load av firmware, men ikke noe med spenning å gjøre. Uansett så vet vi at NGT sliter mye med dette, snakker om erfaring selv "på jobb" og at NGT sliter mye med dette, må bare forklare at vedkommende jobber for Ventelo. Anbefaler at trådstarter hører med NGT, mulig de har en løsning. Edit: Så i grunn at trådstarter hadde fått løst problemet, så da er jo det i orden Endret 25. februar 2009 av Samcki Lenke til kommentar
oleanl Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Noen ganger kan det hjelpe å snu strøm kabelen 180grader i stikk kontakten,dersom noen fortsod hva som menes med det. hva i all verden skal det være godt for? Vi har vekselstrøm i stikkontakten.... Lenke til kommentar
oizann Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Noen ganger kan det hjelpe å snu strøm kabelen 180grader i stikk kontakten,dersom noen fortsod hva som menes med det. hva i all verden skal det være godt for? Vi har vekselstrøm i stikkontakten.... Har som sagt hjulpet for enkelte av "våre kunder".Dette er bare en løsning fram til kunden mottar nytt modem\strøm adapter. Må jo være neo veldig feil i de tilfellene dette hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå