johsk Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hallo, skal kjøpe en ny PC, etter at den forrige forlengst er utdatert. HAr et veldig stramt budsjett pga. mopedlappen osv, så vil helst ikke over 6000, til nød 6500. Har sett på denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=380066 og den virker grei nok, pc'en skal hovedsaklig brukes til gaming og gjerne mulighet til å kjøre dette samtidig som skypen, ventrilo ol. Vurderer å slenge på et par rambrikker også, hvis det blir for dårlig med 2gb ram. Spiller ikke så heavy-spill, men TF2, CSS og WoW bør helst gå fint. Har ikke så veldig greie på PC, og dette blir mitt første byggeprosjekt så forklar gjerne detaljert hvis noe kan forstås forvirrende. HAr sett at mange her har mye peiling, så derfor tenkte jeg at dette var det beste stedet å spørre. På forhånd takk! Lenke til kommentar
-Henrik- Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Denne er ganske grei for den prisen du skal ha =) http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10169 Er en PC som kan kjøre de nyeste spillene ganske greit faktisk. Klarer i hvertfall WoW og CSS på full grafikk og oppløsning. Leter etter en PC selv med nesten det samme budsjettet og så langt er det denne PCen som står øverst på listen min Lenke til kommentar
johsk Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Takk! Kan du forklare hva som er ebdre på den du viser til? Og hva som evt. er dårligere? Lenke til kommentar
branick Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) ...Eller du kan legge til en tusenlapp og få en vesentlig kraftigere sak her: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...oductTabcontent Testet denne litt tidligere i dag på jobben, og den var utrolig responsiv i alle operasjoner (småting bare, ingen store oppgaver), men den kjørte NFS undercover med alt skrudd i taket av grafikk med gode 45 fps i 1680 * 1050 oppløsning. Tror du vil få mer igjen for det over tid med å gå opp den siste tusenlappen der ihvertfall -Øivind- Edit: Glemte å liste fordelene :$ -Dobbelt så stor harddisk = bedre skrive/lese ytelse + mer plass -Intel Q8200 CPU gir bedre ytelse på alle punkter. punktum! -Høyere minnehastighet -Dobbelt så stor mengde minne -Bedre støydemping i kabinettet = mindre støy fra vifter høres -Skjermkortet er tilnærmet likt i ytelse så det endrer ingenting. ref; GPU charts hos tomshardware: http://www.tomshardware.com/charts/gaming-...Totals,795.html Endret 21. februar 2009 av branick Lenke til kommentar
johsk Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Takk branic! Er ikke umulig å klare 1000 kroner ekstra, men da blir ventetiden lenger, og vil gjerne ha Pc'en i hus så fort som mulig. På den -Henrik- viser til kommer jeg ned på 5000 når ejg tar vekk mus og OS som jeg har fra før, derfor ahdde det vært fint om noen kunne byttet noen komponenter som gjør pc'en betydelig bedre så har jeg 1000 krpner ekstra å gå på der. Endret 21. februar 2009 av johsk Lenke til kommentar
-Henrik- Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Takk! Kan du forklare hva som er ebdre på den du viser til? Og hva som evt. er dårligere? Du kan jo alltids øke ram-kapasiteten til 4GB, siden ram-brikker er kanskje DEN billigste delene å bytte ut eller oppgradere. Hvis du kan er det jo aldri sløsing å velge et litt bedre skjermkort (Toxic Edition er jo bare 400 kr dyerere). Men denne PCen skal klare de spillene du nevner på full grafikk uansett så skjønner ikke at du skal endre på det oppsettet som er fra før av Klarer nok spill som Fallout 3, Half-Life 2 og Far Cry 2 på full grafikk også. Det skjermkortet (Radeon4850) yter faktisk ganske bra til den prisen du får det til. En kompis av meg kjøpte en PC til omtrent 6000 og han er strålende fornøyd med det kortet Slik jeg ser det er det noe av det beste du kan få til den prisen du er ute etter Lenke til kommentar
johsk Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Når jeg går inn på linken og trykekr på konfigurer, så kommer det opp en meny der hvor jeg kan forandre på innholdet i PC'en. Der tok jeg vekk mus og operativ system, fordi dette har jeg fra før av og vil ikke betale for det da. Da ble den totale summen på 5000 kroner, da har jeg ca en tusing til overs som kan kan gå til bedre komponenter, så da lurte jeg på om det var noen forslag til hvilke komponenter som er svakest på maskinen og kan/bør byttes ut. Det var det jeg prøvde å få frem, hvis det ble uklart. PS. Hvordan er kjølinga på pc'en altså hvor mye lyd og hvor effektivt fungerer den? Endret 21. februar 2009 av johsk Lenke til kommentar
-Henrik- Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Når jeg går inn på linken og trykekr på konfigurer, så kommer det opp en meny der hvor jeg kan forandre på innholdet i PC'en.Der tok jeg vekk mus og operativ system, fordi dette har jeg fra før av og vil ikke betale for det da. Da ble den totale summen på 5000 kroner, da har jeg ca en tusing til overs som kan kan gå til bedre komponenter, så da lurte jeg på om det var noen forslag til hvilke komponenter som er svakest på maskinen og kan/bør byttes ut. Det var det jeg prøvde å få frem, hvis det ble uklart. Kjøpe et bedre og større kabinett? Hvis du skal oppgradere PCen i fremtiden er det greit å ha litt plass (erfarte det personlig når jeg skulle oppgradere min PC. Det var første og siste gang jeg gjorde det. Kortet var for stort og jeg måtte faktisk klippe av et stykke plastikk på hjørnet for å få plass til det.)Ellers hadde jeg bare valgt et bedre skjermkort og 4GB RAM-brikker. Du får jo kun plass til de kortene som er på listen vil jeg tro. Eller du kan investere i en bedre skjerm eller tastatur/mus/høytaller/headsett... Personlig ville jeg hatt de 1000 kr i lommen i tilfelle du skulle oppdage at du trengte bedre kjøling og måtte ha ny vifte eller nytt kabinett. Endret 21. februar 2009 av -Henrik- Lenke til kommentar
johsk Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Ja, da regner jeg med å bestille om et par dager. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå