unserheld Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Jeg har lyst til å ta ett års studium fra høsten av. Noen idèer? Er veldig åpen. Det første jeg må gjøre er å finne ut av hvor jeg kan søke... Så en plass at en frist gikk ut 15 feb. Passe tidlig? Finnes det andre alternativer? Endret 22. februar 2009 av datating Emnetittel Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Er det på høgskole/universitet du snakker om? I så fall er søknadsfristen 15. april. Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Nesten alle høyskoler og universiteter har årsstudier. Du finner en liste over alle årsstudiene her. Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 stor takk, f jeg trudde det var denne mnd og frist var ute. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Anbefaler årsenhet i utviklingsstudier. Veldig greit dersom du ikke vet hva du vil. Studiet inkluderer seks ukers opphold i et u-land, og man får undervisning i en rekke forskjellige emner, eksempelvis historie, internasjonal økonomi, jus, sosialantropologi med mer. Det blir uansett en opplevelse for livet. Tilbys ved Høgskolen i Oslo og Universitetet i Agder. Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 hørtes jo fantastisk ut. noen idë om hva det koster? har skjønt det slik at om det ikke er privat er skolegangen gratis minus bøker etc og det eneste man betaler er egentnlig hus og mat. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Ja, studiet er selvsagt gratis. Reisen til Afrika/India/Mexico (stryk det som ikke passer) må du betale selv, men Lånekassen har et eget reisestipend. Som regel er det nok til å dekke flybilletten tur/retur (7000 kroner, pluss minus). I tillegg er utenlandsoppholdet i seg selv ganske billig i utgangspunktet, ettersom studielånet rekker veldig mye lenger med de prisene de opererer med i enkelte u-land. Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Tipper du har vært med på et slikt opplegg selv? Ser artig ut, men det er begrenset hvor lenge jeg kan diskutere verdensproblemer etc... Lenke til kommentar
Endre Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Det finnes andre lignende studier også. F.eks. dette, kjenner ei som tar det nå. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Tipper du har vært med på et slikt opplegg selv?Ser artig ut, men det er begrenset hvor lenge jeg kan diskutere verdensproblemer etc... Ja, jeg har tatt årsstudiet i utviklingsstudier. Detaljert fagplan og pensumliste kan du lese mer om ved å klikke her. (Se side 5-12 i PDF-dokumentet) Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Var det verdt noe? FIkk du jobb i ettertid? Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Du kan ikke forvente å få relevant jobb med bare ett års utdanning. Det gjelder alle yrker. Men jeg har absolutt fått bruk for kompetansen i min nåværende jobb. Men uansett: grunnen til at du vurderer et årsstudium er vel ikke at du regner med å gå rett ut i jobb etterpå? Det er vel først og fremst for å finne ut av hva du vil? Eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå