Gå til innhold

Hvordan velger du ut hvilken film du skal se?

spetwols

Anbefalte innlegg

Prøver alltid å velge filmer jeg ikke har sett før, men ettersom de virker dårlige i utgangspunktet, blir det vanskelig å sette den på. Så ender ofte opp med filmer som jeg vet jeg liker/har sett før :blush:

Dersom jeg og dama skal se film, så blir det verre. Når jeg spør hvilken film vi skal se;

Hun: Nei det går for det samme det.

Jeg: Åkei da ser vi "tittel"

Hun: Neeh. Er egentlig ikke så gira på den.

Jeg: Da tar vi denne "tar fram en film"

Hun: Neeh. Da spiller jeg pc heller.

Jeg: Men faen velg en film du da.

Hun: Men det er det samme for meg, sier jeg jo.

:shrug:

Jesus. Godt jeg ikke er den eneste som har det slik.

Som regel blir det filmer som er sett før. Usual Suspects er den jeg ender opp med i 7 av 10 tilfeller :wee: Ellers er det 'kjøleskapmetoden'.. se og lete.. lengee

Vi var tre stykker igår som skulle velge ut en film. Alle sier at det er det samme hva vi ser, inkludert meg selv. Og så finner en av oss en, men det er alltid noen som ikke vil se akkurat den filmen. Det tok en time før vi endte opp med Taken som forøvrig er veldig kos. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte hender det at jeg plutselig fommer på en eller annen scene fra en film og får lyst å se den, men de gangene jeg bestemmer meg for at jeg skal se en film, og må velge en fra hylla, pleier jeg å pløye gjennom hylla for å se hva som frister, også tar jeg den som frister mest. KLarer jeg ikke bestemme meg tar jeg den med høyst rating på IMDB.

Engang prøvde jeg en artig metode. Jeg tok ut det papiret som er utpå coveret så alle filmene så like ut. Så la jeg filmene på plasser jeg pleier å være med jevne mellomrom. En film på do, en i matsakpet, osv. Så gikk jeg for å gjøre noe helt annet, og glemte hele greia. Plutselig måtte jeg på do, så jeg gikk dit. Da så jeg filmcoveret og kom på hele greia. Så det ble til at jeg så den.

Hele det opplegget tok to timer, så jeg gjør nok ikke det igjen.

Lenke til kommentar
Haha, genial metode. Kanskje den bør testes.

2 timer er ikke så lenge :p Bruker å stå en halvtime foran hylla, vente på popcorn etc, så litt forum osv... til slutt ender det med en episode Family Guy :p

Hah:P Slik ender mine travle kvelder for ofte

Lenke til kommentar

Stygt å si det, men det er godt å se at dette er et problem for flere. Når det gjelder hvilken film jeg skal se så er det et forsovidt trasig problem. Jeg har en god del usette filmer(40-50+), så i stedenfor å stå foran hyllene flere minutter å velge en usett film, så ender det med at jeg ser en jeg allerede har sett før som jeg vet er bra. Av og til tar nysgjerrigheten over og jeg klarer å velge meg ut en usett film, men ikke ofte. Har jeg venner på besøk så får de velge, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Prøver alltid å velge filmer jeg ikke har sett før, men ettersom de virker dårlige i utgangspunktet, blir det vanskelig å sette den på. Så ender ofte opp med filmer som jeg vet jeg liker/har sett før :blush:

Akkurat det samme skjer hos meg. Har lite tid til å si filmer for tiden, så da foretrekker jeg heller en film jeg vet er bra.

Lenke til kommentar

Dersom jeg og dama skal se film, så blir det verre. Når jeg spør hvilken film vi skal se;

Hun: Nei det går for det samme det.

Jeg: Åkei da ser vi "tittel"

Hun: Neeh. Er egentlig ikke så gira på den.

Jeg: Da tar vi denne "tar fram en film"

Hun: Neeh. Da spiller jeg pc heller.

Jeg: Men faen velg en film du da.

Hun: Men det er det samme for meg, sier jeg jo.

:shrug:

Høres kjent ut.

Haha x) Stakars.

Vel, jeg er underprioritert, ettersom jeg er 'dama' i forholdet. Jeg blir alltid spurt om hva jeg vil se, men mine avgjørelser er ikke alltid like aktuelle. Så siden jeg alltid, uten unntak ser film med kjæresten min, velger han en bunt med filmer han kunne tenke seg å se, så får jeg velge å vrake.

Lenke til kommentar

Har alltid noen nye filmer på lager, så ser som oftest en ny film over en jeg har sett før. Med mindre jeg har gått å tenkt på den filmen hele dagen og bare må se den ;)

Bruker ofte ganske lang tid på å velge ut hvilken av de nye filmene vi skal se, vi har en hel haug med filmer som vi har hatt i en evighet no, men vi ender som oftest opp med en av de nyeste som ser litt mer gøy ut.

Vi har prøvd å velge random et par ganger, noen ganger har det funket kjempe bra, som da vi endte opp med "In Bruges" :thumbs:, mens andre ganger ikke fullt så vellykket; "Pathology".

Endret av Siselka
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Samme ordning som i forholdet mitt. Jeg velger ut 5-10 filmer, så får madammen velge. Funker som regel meget bra, fordi jeg velger litt strategisk i bunken.

Kvinnfolket mitt får vinglepetter til å virke svært så bestemt i slike situasjoner, så slikt gjør ikke saken noe bedre. Så oftest blir det til at jeg bare tar en og dersom hu ikke er interessert, så setter hu seg med pcn heller. :p

Lenke til kommentar

No problem - nå har jeg tatt et raskt utplukk med filmer som det "haster" å se fra top250-lista (ClerksII er forsovidt ikke med der nei, men tror ikke jeg vil vente i noe lengd med denne ettersom jeg syns 1'rn va helt knall...?).

I tillegg nå så ser det svært rotete ut i hyllene, så nå blir jeg motivert til å se mer film for å få den bonusen å få det ryddig igjen.

post-171722-1236291015_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Haha, genial metode. Kanskje den bør testes.

2 timer er ikke så lenge :p Bruker å stå en halvtime foran hylla, vente på popcorn etc, så litt forum osv... til slutt ender det med en episode Family Guy :p

haha akuratt saann er det meg meg og :p

FQrst skal jeg finne en film. da staar jeg i evigheter. saa er det og lage mat. saa sitter jeg paa forum litt.

saa blir det bare til en episode av simpsons elns.

Lenke til kommentar
har blitt anbefalt filmer som Meet The Spartans fra folk som mente den var en genial komedie...

Regner med at du ikke har spurt dem om en annbefaling igjen :)

Har vel samme problemet som en del andre med å velge film for å si det pent, har til tider holdt på i et par timer for å finne en film å se i løpet av kvelden, men har endt opp med å se på discovery på grunn av at jeg ikke klarte å velge meg en film...

Men i det siste så har jeg blitt ganske flink til å minimere tiden foran hylla når jeg skal ha mine nå skal jeg faen meg se film dager. Klarer som regel å finne alt i fra 2-6 filmer som jeg finner fram ganske fort, gjerne i fra den usette HD delen av samlingen som blir lagt klar på den ene høytalleren min så er det bare å beynne på toppen å kose seg nedover i bunken :)

Lenke til kommentar

Det er vanskeligere å velge enn en skulle tro..

I hyllene mine står de usette litt lenger ut enn resten av filmene, så prøver å velge derifra. Det gjør det ikke enkelt fordet, men korter drastisk ned tiden en bruker for å finne en film :)

Hvis "filmklubben" vår på torsdager ikke har noe vi "må" se, kan det fort ta 30min+ for å velge film.

Lovpriser meg selv for at jeg kjøpte mange filmer i en periode, for nå som det har vært tørke etter innkjøp av elektronikk til kinoen har jeg nesten ikke kjøpt film på 3mnd :o

Godt jeg fortsatt har 17usette DVD og 25 usette HD DVD/BD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...