Gå til innhold

En eller annen hardware feil på maskinen min..

Anbefalte innlegg

Har en litt gammel maskin som begynte å klikke for en liten stund siden. Har prøvd det meste jeg kan komme på med formateringer og reinstallasjoner, men ingenting av det ser ut til å hjelpe, så jeg har komt fram til at det må være en hardware feil. Men på hva da? Det som skjer nå, er at jeg har akkurat installert Windows2000 på den. Når jeg skrur på maskinen begynner den å boote ganske kjapt, helt til den kommer til windows-boot skjermen. Der står den i 10 minutt før den fortsetter. Så ser ting ut til å funke fint igjen, men etter et par minutt inni windows, så bare låser den seg.

Er det noen som har noen tanker om hva som kan være i veien?

Funker forresten ikke å flashe BIOSen heller, vil det si at det er hovedkortet det er noe galt med? Vil det da funke helt fint bare hvis jeg kjøper nytt hovedkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD Athlon 1,4

2x256MB SDRAM

Asus KT7A Hovedkort

Er det jeg husker akkurat nå. Trengs det noe mer?

Jeg prøvde med både flash-progget jeg fikk med hovedkortet (aflash.exe ellerno) og jeg lastet ned fra Asus sine sider, men fikk en merkli feilmelding når jeg prøvde å kjøre det (fra DOS). Husker ikke hva det var, men kan prøve å finne ut hvis det er interresant..

Lenke til kommentar
AMD Athlon 1,4

2x256MB SDRAM

Asus KT7A Hovedkort

Er det jeg husker akkurat nå. Trengs det noe mer?

Jeg prøvde med både flash-progget jeg fikk med hovedkortet (aflash.exe ellerno) og jeg lastet ned fra Asus sine sider, men fikk en merkli feilmelding når jeg prøvde å kjøre det (fra DOS). Husker ikke hva det var, men kan prøve å finne ut hvis det er interresant..

Nå er det sjølvsagt ein moglegheit for at du rett og slett har skreve feil, i så tilfelle må du berre ignorera meg. :)

Du skriv at du har eit Asus KT7A hovudkort, men Asus har (så vidt eg veit) aldri hatt noko hovudkort med dette namnet. Det har derimot Abit. Dersom du prøvde å flasha BIOS-en på ditt Abit-kort med ein Asus-BIOS er det nok ikkje så rart at du fekk ei feilmelding... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...