Wæsp Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hei, sitter her å surrer litt med en hjemmeside, men noe jeg ikke klarer å få til er å lage en 1px solid #farge border rundt content-bokser, header, menybar osv! Mulig jeg er blind g at det er noe knapp ett eller annet sted jeg burde sett, men jeg finner iallefall ikke ut av det Noen som kan gi emg svaret? Takk Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Du kan f.eks. bruke: div { border: 1px solid #000; } Eller #header, .content { border: 1px solid #000; } # er for ID-er, og . er for klasser. I det øverste eksempelet vil alle div-tagger få en sort border på 1px. Lenke til kommentar
Wæsp Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Ja, det skjønner jeg, men når jeg tar en template jeg har designet fra Photoshop, uten ramme, så finner jeg ut at "oi, den hadde kanskje blitt bedre med ramme", og vil sette på en #farge ramme uten å inkludere CSS.. Er dette mulig? Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Du blir nesten nødt til å bruke CSS på en eller annen måte uansett. Hvis du ikke vil ha css i <head> eller en ekstern CSS-fil, kan du style taggene individuelt: <div style="border: 1px solid #000;">Innhold</div> Lenke til kommentar
Wæsp Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Takker, prøver det isteden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå