slettmeg Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) - Endret 10. november 2009 av enotodden Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 1. Næringsoppgave med diverse vedlegg som f.eks. personinntektsskjema, saldoskjema etc 2. Alle næringsdrivende foretak plikter å registrere seg i foretaksregisteret. 3. Hva med 24SevenOffice? 4. Innberette lønn, trekke skatt, sende inn terminoppgaver, betale inn forskuddstrekk og arbeidsgiveravgift, opprette skattetrekkskonto, sende inn lønns- og trekkoppgave og a-skjema. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Det er omsetningen som ikke må overstige 50.000 NOK, ikke inntektene. Lenke til kommentar
slettmeg Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) - Endret 10. november 2009 av enotodden Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Etter det jeg vet må du registrere deg i foretaksregisteret med mindre det er en frivillig organisasjon o.l. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) men dersom jeg kun selger tjenester plikter jeg ikke å registrere meg i foretaksregisteret? Spiller ingen rolle. EDIT: DETTE ER FEIL SVAR, JFR POST NEDENFOR!! Endret 24. februar 2009 av Sol79 Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) 1. Næringsoppgave med diverse vedlegg som f.eks. personinntektsskjema, saldoskjema etc Pluss plikt til å føre regnskap. Og å svare på evt. undersøkelser fra SSB. 2. Alle næringsdrivende foretak plikter å registrere seg i foretaksregisteret. Et ENK trenger ikke nødvendigvis være registrert i foretaksregisteret, nei. Alle må derimot registrere seg i Enhetsregisteret (gratis, mens foretaksregisteret har et gebyr på 2500 elns for ENK). Foretaksregisteret har ansvaret for registrering av alle norske og utenlandske foretak i Norge. Registeret skal sikre rettsvern og økonomisk oversikt, og er en viktig kilde for alle som trenger korrekte opplysninger om aktørene i norsk næringsliv. Alle næringsdrivende foretak – med begrenset så vel som med ubegrenset ansvar – plikter å registrere seg i Foretaksregisteret. Det samme gjelder enkeltpersonforetak som driver handel med innkjøpte varer eller har mer enn fem ansatte i hovedstilling. Andre enkeltpersonforetak kan registrere seg på frivillig basis. Endret 26. februar 2009 av Frank2004 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå