Netti90 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 hei Jeg vurderer å bygge et japansk varmebord, eller et Kotatsu som det heter. Til dette trenger jeg en varmekilde som ikke er brannfarlig eller varm å ta på, type infrarød og lignende. Den bør heller ikke ha for stor effekt. Tror ett par hundre watt holder i lange baner. Til nå har jeg bare funnet varmelamper (er det det de heter?) til utebruk, type terassevarmere. Jeg har også funnet denne Varmelampen , men er usikker på butikken. Jeg sendte dem en mail med noen spørsmål for sikkert et halvt år siden uten å få svar. Noen med erfaring eller ideer til varmelamper som kan passe? Lurer også på hvilke type teppe som vil passe best. Har tenkt å bruke Bordet bordet, eller lignende. Jeg bare tar den platen som blader og sånt egentlig skal ligge på, og bruker som bordflate, siden teppet må være oppå den egentlige bordflaten. Ideer om hvordan bygge et Kotatsu mottas med takk Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Åååh, det der har jeg utrolig lyst til å gjøre selv. Skal se om jeg får opp en liten worklogg om det blir noe av! Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Åh! Jag vil ha! Om dere får det til må dere fortelle hva dere kjøpte og hvordan det gikk of sånn^-^:3 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 De fleste ting som blir varme bør man helst holde fingrene unna, men hva med å bruke et varmeteppe eller hva det nå kalles? Det drar ikke så mye effekt og er beregnet på nærkontakt med mennesker. Lenke til kommentar
Netti90 Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Det blir litt feil å si at den ikke skal være varm å ta på egentlig. Det jeg tenkte mest på var at plastbeskyttelsen (eller hva det nå enn er) som er utenpå varmekilden ikke blir varm å ta på. tror kanskje at denne varmelampen kan fikse biffen, men lurer litt. Om den f. eks har en standard av/på funksjon, som ikke er avhengig av termostaten. hvis den er helautomatisk og kun skrus på når det blir mindre enn 5 grader er den jo ubrukelig til dette formålet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå