Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 jeg ahr aldri sett noen advarsler om trådløse nettverk. er de helt trygge? eller kommer det ikke fram hvordan det egentlig er. bildet er ikke serriøst ment her. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Enkelte trådløse nettverk (samt mobilnett) kan innvirke på helsen, det forskes mye på dette og de lærde er i strid om effekten. Jeg vet at noen trådløse nettverk, kan forstyrre et pacemaker implantat da disse utsetter den for elektromagnetisk eksponering. Når det gjelder mobiltelefoner sender ut radiobølger og skaper elektromagnetiske felt når de har kontakt med basestasjoner, som noen mennesker kan reagere på. Dette spørsmålet har ingen fasit. Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 De er 100% trygge. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Nei, de er faktisk ikke det. Endret 22. februar 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Nei, de er faktisk ikke det. Energien i disse radiobølgene (som igjen har liten endergi til å begynne med) minker dratisk bare du kommer deg noen centimeter fra senderen. Dessuten er det utrolig mye andre radiobølger som passerer gjennom luften hele tiden, så det er jo litt synd at man bare reagerer på de menneskelagde. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Energien i disse radiobølgene (som igjen har liten endergi til å begynne med) minker dratisk bare du kommer deg noen centimeter fra senderen.Er jo en "koselig" trend som utvikler seg der alle skal ha laptopen paa fanget. ^^ Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Er det ikke rimelig stor strid mellom forskerne på akkurat dette punktet? Tviler sterkt på at Wifi-signaler skal ha en betydelig strålingsfare når effekten er så sinnsykt liten. Tenk på all strålingen som går rundt oss konstant da, må jo være større fare med DE signalene enn med Wifi-signaler vel? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Det jeg har lest om dette tyder på at det er mer en placebo-effekt. Folk tror man blir syk av det, og derfor føler dem det slik. Så en test av dette et eller annet sted for en stund siden der en svær antenne ble plassert på et tak. Med en gang den kom opp kom det klager fra flere naboer ang. helseproblemer (vondt i hodet, magen osv.). Antennen ble deretter skrudd av, men ble fortsatt stående på taket, og klagene fortsatte. Så ble antennen satt inn i huset, oppe på loftet, tilkoblet. Da var det ingen klaget lenger... Folk er allergiske mot alt dem tror er farlig... Endret 24. februar 2009 av Eksentron Lenke til kommentar
Hanzi. Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Enig i dette ja. Men jeg tror også at vist du er nært nok den trådløse antenna, eller sitter konstant med datamaskinen din på fanget så kan det ha en innvirknig. Foreksempel om du har en trådløs router i det rommet du tilbringer tiden din mest. Men vist du bare tenker litt over desse småtingene og setter foreksempel den trådløse senderen i ett rom du ikke bruker mye, bærbare maskinen holder du vekke fra fanget ditt etc, så tror jeg vertfall dette kan hjelpe i lengden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Er jo en "koselig" trend som utvikler seg der alle skal ha laptopen paa fanget. ^^ Ville vært mer redd for at mine edlere deler ble for varme, noe som etter hva jeg har forstått har innvirkning på sædkvaliteten osv. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Ja, man kan faktisk bli steril av å sitte mye med laptopen på fanget grunnet varmen. Laptoper er ikke laget for å være på fanget! Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Lap = fang, saa en laptop er vel egentlig designet for det. Er svært faa paa skolen min som ikke kan ses paa ett eller annet tidsbruk med en laptop pressa mot seg. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Det kan så være, men laptoper er ikke bygget for å brukes på fanger. Luftsirkulasjonen stopper helt opp, og maskinen overopphetes. I tillegg samles mye støv og dritt. Det er heller ikke bra å ha laptop i seng, sofa osv. Laptoper skal stå på bord under bruk! Endret 24. februar 2009 av Eksentron Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Ut i fra deg jeg har lest så vil strålingen interferere med mekanismene i kroppen og skape stress. Konstant stress i kroppen er ikke særlig helsebringende. De som sier de er helt trygge tviler jeg på har lagt mye energi i å forstå hvordan elektromagnetisk stråling i det aktuelle frekvensområdet påvirker kroppen. 802.11b/g standarden som dette utstyret kategoriseres under opererer med eksakt den samme fekvensen som er i mikrobølgeovner. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 jeg ahr aldri sett noen advarsler om trådløse nettverk. er de helt trygge? eller kommer det ikke fram hvordan det egentlig er. Såvidt jeg vet har man ikke klart å dokumentere skadevirkninger ennå. Det går jo an å være føre var og skru av et trådløst nettverk når man ikke bruker det. Tror mobiltelefoner og basestasjoner (de mobiltelefonene kommuniserer med) stråler utrolig mye mer enn trådløse nettverk. Lenke til kommentar
PinguShow Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Det jeg har lest om dette tyder på at det er mer en placebo-effekt. Folk tror man blir syk av det, og derfor føler dem det slik. Så en test av dette et eller annet sted for en stund siden der en svær antenne ble plassert på et tak. Med en gang den kom opp kom det klager fra flere naboer ang. helseproblemer (vondt i hodet, magen osv.). Antennen ble deretter skrudd av, men ble fortsatt stående på taket, og klagene fortsatte. Så ble antennen satt inn i huset, oppe på loftet, tilkoblet. Da var det ingen klaget lenger... Folk er allergiske mot alt dem tror er farlig... Var ei sak om ei mobilantenne som sto under møne på ein fjøs som folk klaga på, Telenor malte den rød slik att den blenda bedre inn og sa att den var tatt ned. Vips, ingen klager lenger.. http://www.amobil.no/artikler/er_mobilstraaling_farlig/51426 Når det gjelder dei som klager på att dei blir varm i fanget av å ha ein laptop der, soklart du blir, den varme lufta blir jo sendt ut av pcen og rett ned i fanget ditt. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Ut i fra deg jeg har lest så vil strålingen interferere med mekanismene i kroppen og skape stress. Konstant stress i kroppen er ikke særlig helsebringende. De som sier de er helt trygge tviler jeg på har lagt mye energi i å forstå hvordan elektromagnetisk stråling i det aktuelle frekvensområdet påvirker kroppen. 802.11b/g standarden som dette utstyret kategoriseres under opererer med eksakt den samme fekvensen som er i mikrobølgeovner. men en helt annen effekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå