Archeron Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) har akkurat henta meg ny tv på posten, og har kobla ps3'en på optisk toslink på forsterkeren. alt funker helt fett, nesten. det som er rart er at alt av lyd er bra, bortsett fra at stemmen til Niko Belic i GTA4 e borte! han stønner ikke når han hopper eller slår, og jeg hører ikke stemmen hans når f.eks telefonen ringer (jeg hører stemmen til den som ringer!). det samme skjedde når jeg testa Mirrors Edge isted også. hva i all verden kan det skyldes??? EDIT: ikke s/pdif, men toslink! EDIT 2: testa akkurat uten optisk overføring til forsterker, og prøvde høytaleren på tv'en med HDMI-lyd. det funker fortsatt ikke! *forvirra Endret 21. februar 2009 av Archeron Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) har akkurat henta meg ny tv på posten, og har kobla ps3'en på optisk toslink på forsterkeren. alt funker helt fett, nesten. det som er rart er at alt av lyd er bra, bortsett fra at stemmen til Niko Belic i GTA4 e borte! han stønner ikke når han hopper eller slår, og jeg hører ikke stemmen hans når f.eks telefonen ringer (jeg hører stemmen til den som ringer!). det samme skjedde når jeg testa Mirrors Edge isted også. hva i all verden kan det skyldes??? EDIT: ikke s/pdif, men toslink! EDIT 2: testa akkurat uten optisk overføring til forsterker, og prøvde høytaleren på tv'en med HDMI-lyd. det funker fortsatt ikke! *forvirra Det høres ikke ut som det er selve spillet det er feil med, ellers ville du jo ikke fått samme problem i Mirrors Edge. Jeg tror problemet her ligger på systemnivå. Har du et musikkanlegg med to høyttalere? Hvis ja: Dersom spillet har et flerkanals lydspor kan det kanskje hende at stemmene spilles av i forskjellige kanaler, og at stemmen til Belic spilles av i en av de andre surroundkanalene. Jeg vet det høres søkt ut, men jeg ville sjekket lydinnstillingene på PS3'en din. Forsikre deg om at lyden sendes ut i maksimum to kanaler. Da vil PS3'en din downmikse lyden i to kanaler (dvs. alle kanalene blandes sammen i to kanaler). I teorien skal HDMI-enhetene (TV'en og PS3'en) automatisk bli enige om hvor mange kanaler som skal overføres (TV'en forteller PS3'en at den bare støtter to kanaler), og her burde du hørt alle kanalene men mikset ned til to kanaler (forutsatt at du har en stereo TV). For at dette skal skje automatisk må du nok sette HDMI-innstillingene til Automatic i PS3'en. EDIT: Glemte å nevne at dersom lyden sendes ut som en Dolby Digital 5.1-bitstrøm (i motsetning til flerkanals LPCM), så er det opp til forsterkeren å downmikse lyden dersom du har fortalt den at du bare har to høyttalere. Endret 22. februar 2009 av hal9k Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 slo av DTS og Dolby Digital, da funka det som bare det. takk for tipset! Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 slo av DTS og Dolby Digital, da funka det som bare det. takk for tipset! Ingen årsak! Det tyder på at lyden ble sendt ut i flerkanals Dolby Digital. Etter du at slo av DD i lydoppsettet, blir flerkanalslyden istedetfor downmikset til tokanals LPCM-lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå