Gå til innhold

FRP advarer mot snikislamisering - Hvorfor er det ille?

Anbefalte innlegg

Irak og Afghanistan. Blandt annet indirekte i Libanon og Gaza (Da via pengestøtte til Israel)

Afghanistan er en internasjonal operasjon. Flyktninger i Irak trenger ikke komme helt til Norge, da det er mye billigere og mer effektivt å hjelpe folk nærmere der de er fra.

At de velger å komme til Norge vet jeg ikke hvorfor. Men at du støtter krigene samt ikke ønsker noen flyktninger hit finner jeg veldig ekkelt/idiotisk fra din side, med mindre du er rasist da.

Det er ikke noe idiotisk ved å ikke ønske å sløse med penger og ressurser. For hver ressurssterke person som klarer å komme seg til Norge kunne man sikkert hjulpet dusinvis eller hundrevis nærmere der vedkommende flyktet fra. Det som er ekkelt/idiotisk er folk som ikke tenker på andre mennesker og hvordan vi gjør det i praksis, men som er mer opptatt av symbolpolitikk, det vil si at de er mer opptatt av å føle seg bra og at de hjelper noen ved å ta noen få hit istedenfor å gjøre ting som faktisk nytter, og hjelpe enda flere på andre måter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke jeg som hevder på den ene siden at FrP har løsningen på "alt", mens jeg avfeier all kritikk på den andre siden ved å påpeke at FrP aldri har vært i regjering så en kan ikke si noe om hvordan de vil gjøre det...

Det er det ingen som gjør.

Løgn!

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hva som er så galt med å hate Hijab?

Jeg kan si med hånden på hjertet at jeg gjør det, og at det er forferdelig hvordan disse klesplaggene forsøpler landet vårt. Det er ingen vakker ting, og ikke et plagg vi skal respektere. Det er jo nærmest så disse kvinnene synes det er greit at de er verdt mindre enn menn, og dermed ønsker å bli undertrykket.

Allikavel respekterer jeg religionsfriheten, og skjønner at folk må få gå med hva de vil. Men en ting er sikkert; så lenge folk skal gå rundt med de klesplaggene som de drar med seg fra tyraniserte land, kommer vi nordmenn til å se rart på de.

Det er helt uakseptabelt hvor stor plass religion har begynt å få innenfor politikken. Det går ikke ann å ta stilling til hvordan man skal behandle alle mulige minoritetsgrupper i dette landet på forskjellige måter. Da må særlig muslimer være villige til å gi bort en liten bit av sine daglige gjøremål for at samfunnet skal gå rundt.

Derfor mener jeg FrP sitt utsagt "Ingen særkrav til minoritetsgrupper", er et av de beste integreringstiltakene noe parti har kommet med :)

Lenke til kommentar
Hvem mener du "de" er? Er det alle muslimer? Driver alle muslimer å presser gjennom slike forslag?

Islam er ikke bare en religion, det er også like mye politikk og det sier de selv. Jeg husker statsministeren(eller noe) i pakistan var i Norge og talte og gratulerte alle pakistanere med så mange nyfødte barn her. (Jeg skal prøve å finne en artikkel om dette) Det muslimene verden over gjør akkuratt nå er å kolonisere hele verden. De har som kjent ikke en kjangs med våpenmakt, men derfor har de langt mer smartere måter å krige mot oss på. Islam er noe som må bekjempes på lik linje med sovjet og nazismen. Det er en like stor trussel mot menneskeheten.

Dessuten lever ikke jeg i pakistan, jeg lever i Norge, selvom det noen ganger virker omvendt.

Lenke til kommentar
Hvem mener du "de" er? Er det alle muslimer? Driver alle muslimer å presser gjennom slike forslag?

Islam er ikke bare en religion, det er også like mye politikk og det sier de selv. Jeg husker statsministeren(eller noe) i pakistan var i Norge og talte og gratulerte alle pakistanere med så mange nyfødte barn her. (Jeg skal prøve å finne en artikkel om dette) Det muslimene verden over gjør akkuratt nå er å kolonisere hele verden. De har som kjent ikke en kjangs med våpenmakt, men derfor har de langt mer smartere måter å krige mot oss på. Islam er noe som må bekjempes på lik linje med sovjet og nazismen. Det er en like stor trussel mot menneskeheten.

Dessuten lever ikke jeg i pakistan, jeg lever i Norge, selvom det noen ganger virker omvendt.

Jeg har bestevenner som er muslimer. Er det ikke litt rart at de blir venn med meg om planen er å krige mot meg? gir ingen mening.

Lenke til kommentar
Men islam har som mål å ta over verden, uavhengig av de som følger Allah.

Akkurat som Jesus:

"Se til helvete å kom dere ut i verden og gjør alle til mine disipler idet dere døper dem i faderens og sønnens og den hellige ånds navn."

Resistance is futile - you will be assimilated.

Vil du ikke, så skal du.

I, for one, welcome our new catholic overlords ...

(For, som alle vet, katolske familier føder i gjennomsnitt flere barn enn muslimske familier. Fortsetter det slik, så er Norge snart oversvømmet av katolikker.)

Lenke til kommentar
Religionen har sin egen vilje og eksistens uavhengig av dem som bekjenner seg til den? Interessant tolkning. Vil dette si at du regner deg selv som en troende?

Ja det kan være min tolkning, men la meg se om dette eksempelet kan forklare:

Forestill deg Islam, som består av den hellige skriften Koranen, det er Allahs ord. Allah er gud, Allah krever at alle mennesker skal tilbe ham og kun ham, Allah sier: "muslimer, ta over verden, for dere skal herske over alle land."

Hvordan kan det tolkes annerledes enn at religionen har sitt budskap, uavhengig av hva de som bekjenner seg til den måtte tro?

Jeg kan regne meg som både troende og ikke-troende.

(For, som alle vet, katolske familier føder i gjennomsnitt flere barn enn muslimske familier. Fortsetter det slik, så er Norge snart oversvømmet av katolikker.)

Akkurat som før altså?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Religionen har sin egen vilje og eksistens uavhengig av dem som bekjenner seg til den? Interessant tolkning. Vil dette si at du regner deg selv som en troende?

Ja det kan være min tolkning, men la meg se om dette eksempelet kan forklare:

Forestill deg Islam, som består av den hellige skriften Koranen, det er Allahs ord. Allah er gud, Allah krever at alle mennesker skal tilbe ham og kun ham, Allah sier: "muslimer, ta over verden, for dere skal herske over alle land."

Hvordan kan det tolkes annerledes enn at religionen har sitt budskap, uavhengig av hva de som bekjenner seg til den måtte tro?

Jeg har vanskelig for å forestille meg Allah eller noen annen guddom som en bevisst tilstedeværelse. Ennå mindre som en deltakende part. Så eksempelet ditt ble litt vanskelig å leve seg inn i. Slik jeg ser det, så er det mennesker som skapte Allah, og mennesker som bestemmer hvilke elementer i religionen de vil legge vekt på. Jeg tror ikke noen religiøse kan hevde å legge like mye vekt på alt som står i deres religiøse skrifter. Det er rett og slett umulig, siden de er åpne for tolkning og fulle av selvmotsigelser. Vi snakker altså ikke om noe rigid og absolutt.

Javisst bruker enkelte religion som påskudd for krigshissing, men det bør ikke religionen lastes for så lenge fredelige folk også tror på den. Fordi da er det du som skaper din egne fiender. Det er bedre å kalle en spade for en spade, og krigshissere for krigshissere. Å ta unnskyldningene de bruker alvorlig, er å senke seg ned på deres eget nivå.

Lenke til kommentar

Ja vi snakker ikke om guder her som at de faktisk finnes, vi er i Politikk og samfunn. Vi snakker om en religiøs tekst som sier "jeg er den eneste guden, dere skal bare tilbe meg og dere skal ta over verden, dere skal herske over alle land, dere skal tvinge alle andre til å tilbe meg". Dette er ikke åpent for tolkning, meningen med eksempelet her forandres ikke om absolutt alle som følger det er pasifister.

Hvis jeg som religiøs starter en krig mot mine naboer fordi religionen min sier at jeg skal gjøre det, så er jeg ikke noen krigshisser. Å påstå at en religion kun er et resultat av hvilken mening de religiøse gir den, og ikke hvilken meningen den inneholder med tekst og bilde blir velgid galt for meg.

Lenke til kommentar

Hvis religionen kan tolkes annerledes, så er det åpenbart at det er du og de andre som velger å tolke religionen som en oppfordring til krig som er krigshisserne. I ditt tilfelle indirekte riktignok. Men her er det også åpenbart at en god del folk faktisk ønsker krig mot muslimer, og bruker samme type påstander som du legger fram for å skape usikkerhet og fiendskap.

I islams tilfelle, så må tilogmed du inrømme at den store majoriteten av muslimer er fredelige folk. Derfor er det så definivt åpent for tolkning og ulik vektlegging. Dette handler ikke om religion, det handler om ønske om makt, og unnskyldningene man bruker for å oppnå makt.

Lenke til kommentar
Når og hvor er det at du føler det som du lever i Pakistan? Gi oss noen eksempler.

Prøvd å bevege deg på Grønland i Oslo i det siste? :D

Ser ikke helt det store poenget ditt her. De aller fleste store byer har innvandrerstrøk. Mange av dem har hatt det i hundrevis av år. Hvordan påvirker dette hverdagen din Pricks? Blir du forvirret fordi du vet det bor pakistanske innvandrere i Oslo?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...