Gå til innhold

FRP advarer mot snikislamisering - Hvorfor er det ille?

Anbefalte innlegg

FRP ønsker å endre velferdsstaten på en måte som for meg er uakseptabel

Hvilken måte da?

Enig. Arrogansen og hatet fra tilhengerne sier mer enn tusen ord.

Er det ikke litt ironisk at nettopp ditt innlegg er nøyaktig det du kritiserer andre for? :)

Men det er kanskje greit for alle unntatt Frpere å hate og være arrogant? :D

Hvem FrP'ere mener når de sier "sosialister" har jeg heller aldri skjønt.

Hvem er det som er sosialister da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken måte da?

Enig. Arrogansen og hatet fra tilhengerne sier mer enn tusen ord.

Er det ikke litt ironisk at nettopp ditt innlegg er nøyaktig det du kritiserer andre for? :)

Men det er kanskje greit for alle unntatt Frpere å hate og være arrogant? :D

Hvem FrP'ere mener når de sier "sosialister" har jeg heller aldri skjønt.

Hvem er det som er sosialister da?

Ifølge FrP så er jo alle tre partiene i regjeringen sosialistisk men skal vi være serriøst så er det bare SV som er det.

Lenke til kommentar
Ifølge FrP så er jo alle tre partiene i regjeringen sosialistisk men skal vi være serriøst så er det bare SV som er det.

Og skal vi være HELT seriøse, så er vel SV sosialdemokrater. Men det er klart det er moro å slenge ordet sosialist rundt.

Lenke til kommentar
Eh, SV kaller seg selv sosialistiske, men de fører jo uten tvil en sosialdemokratisk politikk. De er jo f.eks utvilsomt for blandingsøkonomi.

Men de vil ha mere statlig styring.

Det er riktig. Det betyr dog ikke at de er sosialistiske, i ordets rette forstand. Det er virkelig ett av de ordene som har blitt mest kapret og misbrukt i politikken. SV er for en sosialdemokratisk politikk. De er langt på venstresiden av sosialdemokratiet, men de forfekter ikke en sann sosialistisk politikk.

Lenke til kommentar
Eh, SV kaller seg selv sosialistiske, men de fører jo uten tvil en sosialdemokratisk politikk. De er jo f.eks utvilsomt for blandingsøkonomi.

Det er riktig. Det betyr dog ikke at de er sosialistiske, i ordets rette forstand. Det er virkelig ett av de ordene som har blitt mest kapret og misbrukt i politikken. SV er for en sosialdemokratisk politikk. De er langt på venstresiden av sosialdemokratiet, men de forfekter ikke en sann sosialistisk politikk.

Vi kan fastlå da at Rødt er det eneste sosialistiske partiet i landet. Men noe av poenget er jo at SV kaller seg sosialistiske og da legger de opp til selv at de blir kalt det. Det er hvertfall idiotisk at AP blir kalt sosialister.

Lenke til kommentar
Men noe av poenget er jo at SV kaller seg sosialistiske og da legger de opp til selv at de blir kalt det.

Det er nok mye tradisjon i det navnet og, og det er klart at det er sosialistiske elementer i tankegangen til noen av dem. Men det er litt som når norgespatriotene sier de ikke er rasister. :D

Det er hvertfall idiotisk at AP blir kalt sosialister.

Yup. Og enda mer idiotisk når senterpartiet/krf/venstre blir kalt sosialister.

Lenke til kommentar

Avskrift fra gårdagens papirutgave av Agderposten:

“Tirsdag ettermiddag var Safarzade Khoshro på vei hjem fra trening i svømmehallen. Hun er asylsøker i Arendal og bor sammen med familien i en leilighet i sentrum.

Idet hun kommer inn portrommet i bygården kom to menn springende. De fikk tak i henne da hun var på vei opp trappa til leiligheten. De slo og truet. Khoshro kastet fra seg jakka og veska fordi hun trodde mennene var ute etter verdisakene hennes, men de fortsatte å slå og kutte henne kniv. På arabisk og gebrokken persisk sa de at de skulle kutte over strupen hennes og drepe resten av familien.

Khoshro så ikke hvem gjerningsmennene var fordi de hadde caps og hette foran ansiktet. Likevel er hun og resten av familien overbevist om at voldsepisoden skyldes at de er kristne fra det muslimske Iran.

“Vi vil ikke at dere er her. Dere er kristne” sa mennene. Natt til onsdag skal to andre familiemedlemmer ha våknet av at noen stod på utsiden av leiligheten og truet med å drepe dem også.

Iran er en Islams republikk hvor lover blir godkjent i tråd med Koranens lover, Sharia. Den iranske familien flyttet til Arendal og Norge for å komme til et sted hvor de ikke lengre var i fare på grunn av sin kristne tro.

“Vi reiste fra et utrygt land, men nå skjer akkurat det samme i Norge som i Iran. Vi trenger hjelp til et rolig liv i Norge”, sier Bidar Manesh, Khoshros man.

Ekteparet som har tre barn i 20-årene sier videre at de nå er redde for å gå på gata og for å være i leiligheten.”

Et lite sammendrag:

Familien kom som asylsøkere fra Iran ettersom de fryktet for sine liv i hjemmlandet pga at de er kristne.

Tirsdag ettermiddag opplever mor i familien å bli overfallt, truet med å bli kuttet over strupen på, truet med at familien skal dø OG rispet med kniv av arabisktalende menn som uttalte “Vi vil ikke ha dere her. Dere er kristne”.

Natt til onsdag våkner familien av at noen står utenfor leiligheten og truer med å drepe dem.

Denne familien kommer jo fra et land hvor det å konvertere fra Islam er forbudt, og I Hadith, Bukari 89,2 kan vi lese følgende “Hvis noen vender seg fra sin islamske religion, så drep han!”

Jeg skal ikke gå dypere inn i religionen Islam her og nå, men jeg vil be deg tenke over følgende. I Norge har vi noe som heter religionsfrihet. Vi kan konvertere når vi måtte ønske til hva vi måtte ønske. D.V.S at vi kan “snu ryggen til kristendommen” UTEN å bryte en Norges Lover. MEN…….idet du snur ryggen til Islam så gjør du deg skyldig i en forbrytelse som i følge Hadith skal straffes med døden. Når man er klar over dette OG leser om denne familien som har flyktet til Norge pga at det er ulovlig å konventere i Iran…….hva kan vi kalle det de nå har opplevd

http://bambi73.vgb.no/2009/04/02/vi-vil-ik...gaende-i-norge/

Lenke til kommentar

Nå som FrP har fått skylden for det meste av rasisme og fordommer i det siste, mener jeg det er på tide å si at det er FrP som kjemper FOR at det skal bli mindre fordommer og rasister blant nordmenn generelt.

Politikerne som har styrt landet de siste ti-årene har nok mye av skylden for alle de inntrykkene vi får fra enkelgrupperinger i da spessielt asylmottak.

Hadde FrP styrt for et par tiår tilbake, hadde konsentrasjonen av asylsøkere og mottak på et og samme sted vært drastisk mindre, og da hadde blitt mindre bråk, innbrudd, narkotika og lignenende. Istedenfor, så har vi fulgt den sosialistisk tankegang (Ja, også innenfor asylpolitikken), og framstått som om Norge er land som er åpent for alle. Vi har forpliktet oss til mye vi aldri skulle gjort. Når vi da samtidig skal ta inn tusenvis av asylsøkere mer enn det kvoteflyktningstallet er, så er det enda verre.

Faktisk så er det flere muslimer som tar kontakt med Siv Jensen, og takker henne for at hun ønsker at de selv skal ta del i det norske samfunnet ved akseptere en form for "nøytralitet" i det offentlige. Da vil mann forhindre mange fordommer blant folk flest. For mange av disse menneskene vil altså ikke ha lignende tilstander i Norge, som i deres hjemland. Det synes jeg er flott. Da får man heller ikke det inntrykket av at islam spiller en trussel for vår hverdag.

Jeg tror også arbeidsledie innvandrere innerst inne skjønner at de må skaffe seg et eller annet arbeid, så staten skal slippe å betale dem for at de bor her. Det er et grunnleggende krav som skal stilles, arbeid. Slik som i USA. Dette mener jeg er en god tanke, uansett om man er på venstresiden eller høyresiden.

FrP er IKKE et blendahvitt parti kun for Ola og Kari nordmann. Det er et flerkulturelt parti som vokser også blant innvandrer-befolkningen. Disse er selvølgelig velkommene i partiet, som alle andre :)

Jeg synes vi skal takke FrP for den jobben de gjør for Norge, og for at menneskene skal ha det bra. Da må DERE slutte å spre fremmedrfrykt for et parti som folk ønsker seg :)

Endret av -FrittMenneske
Lenke til kommentar

FrP er et "gresset-er-grønnere-på-den-andre-siden-av-gjerdet-parti", som kommer til å tape en god del folk på at velgere etterhvert begynner å tenke på at det finnes viktigere ting enn innvandringsproblemer. Hvor mange har egentlig liv der innvandring påvirker dem? Flesteparten sitter hjemme på kjøkkenet og blir engstelige over overskrifter i Dagbladet. Det er også morsomt hvordan FrP-tilhengere tror at FrP kommer med en innvandringsløsning som skal "fikse alle problemer".

Innvandringsspørsmålet er "varmt" akkurat nå, men det tviler jeg på vil holde. FrP er en gjeng uerfarne bråkebøtter.

Lenke til kommentar

Hvilken måte da?

Blant annet det økte fokuset på fortjeneste i velferdsstaten, det ser jeg på som et helt uønsket element.

'Liberalist' er nok mer misbrukt. Jeg har hørt alt fra Venstrefolk til FRPere kalle seg liberalister.

Det er bare det at det er så mye for en ekstremist å hente i islam.

Akkurat som i kristendommen og jødedommen.

Lenke til kommentar

Er det egentlig noen er som er opptatt av norsk opphav og norske tradiosjoner? Hvorfor skal Norge innfri alle mulige krav bare for å bli respektert? Norge er et gjerrig land med nok av midler til å hjelpe, og jeg mener så absolutt at Norge kan bruke mer tid på andre ting og tanker. Likevel er jeg sterkt i mot snikislamisering og jeg er for advaringen. Jeg kan bare se for meg Norge som et land med opphav fra norrøn tid og senere kristendom. Hvorfor skal vi tilpasse oss alle andre religioner på den måten da? Det finnes grenser på hvor mye man kan gjøre for å bli respektert, og dersom vi skal hindre salg av alkohol på puber og barer noen dager i uken, at vi ikke kan ha bilder av gris på sykehus eller dele ut forskjellig type mat til forskjellige typer mennesker på grunn av tro, må Norge skjerpe seg, og det i aller høyeste grad! Jeg er for norske tradisjoner og norsk tro, så for meg ser jeg på snikislamisering som et stort problem. Jeg er ingen rasist på noen som helst måte, men likevel synes jeg vi skal beholde våre spesielle sider og sjarm.

Lenke til kommentar
Blant annet det økte fokuset på fortjeneste i velferdsstaten, det ser jeg på som et helt uønsket element.

Hvorfor? Hvis det gir et bedre tilbud, hva er problemet?

FrP er et "gresset-er-grønnere-på-den-andre-siden-av-gjerdet-parti", som kommer til å tape en god del folk på at velgere etterhvert begynner å tenke på at det finnes viktigere ting enn innvandringsproblemer.

Det er ingen tvil om at Frp får oppslutning fordi det er det eneste partiet som tar folks problemer på alvor. Men jeg kan ikke se at det skal være negativt. Alle partier er jo "gresset er grønnere"-partier, da alle lover at de skal gjøre det bedre enn alle andre. Så her blir du bare dobbeltmoralsk igjen i din iver etter å sverte Frp.

Det er også morsomt hvordan FrP-tilhengere tror at FrP kommer med en innvandringsløsning som skal "fikse alle problemer".

Hvor har du det fra?

Innvandringsspørsmålet er "varmt" akkurat nå, men det tviler jeg på vil holde. FrP er en gjeng uerfarne bråkebøtter.

Uerfarne bråkebøtter? Frp har vært garantist for flere regjeringer, og har samarbeidet med flere andre partier gjennom årene.

Lenke til kommentar

Hvorfor? Hvis det gir et bedre tilbud, hva er problemet?

Fordi jeg ikke har den minste tro på at et økt fokus på lønnsomhet vil gi et bedre tilbud.

Siden statlige penger skal sprøytes inn i private helsetjenester må det være en tilsynsordning som passer på at det ikke forekommer økonomisk mislighold. Privatisering vil skape et nytt byråkrati i plassen det gamle byråkratiet arbeidet.

Det eneste en sitter igjen med er private eiere som kanskje klarer å gjøre en fortjeneste, uten at det trenger å bety bedre tjenester på noen som helst måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...