Gå til innhold

FRP advarer mot snikislamisering - Hvorfor er det ille?

Anbefalte innlegg

Det er litt merkelig at skjellsordene som regel hagler i retning av "sosialistene" her på forumet, for ikke å snakke om kommentarsidene på dagblad nett... Har de venstrevridde sosialistekstremistene sitt eget adskilte sted å holde på?

Det tyder vel på at det er flest høyrevridde/borgerlige velgere som ruver i diverse nettforaer.

Sosialister er jo egentlig kommunister ifølge de på høyresiden. AP som er et moderne sosialdemokratisk parti er jo også kommunister/sosialister ifølge noen.

Men nå sporer debatten av.

Dette handler jo om islamiseringen av norge ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er litt merkelig at skjellsordene som regel hagler i retning av "sosialistene" her på forumet, for ikke å snakke om kommentarsidene på dagblad nett... Har de venstrevridde sosialistekstremistene sitt eget adskilte sted å holde på?

Det tyder vel på at det er flest høyrevridde/borgerlige velgere som ruver i diverse nettforaer.

Sosialister er jo egentlig kommunister ifølge de på høyresiden. AP som er et moderne sosialdemokratisk parti er jo også kommunister/sosialister ifølge noen.

Men nå sporer debatten av.

Dette handler jo om islamiseringen av norge ;)

Jada, men islamister og sosialis... sorry kommunister har jo daglig sodomistisk samkvem hvis man skal tro de ivrigste på høyrefløyen, så da er det relevant allikevel.

Skal man tro dem, så burde det vært en armé av islamokommunister som fråtser i jomfrublod på dette forumet.

Lenke til kommentar
drit i hva som står i koranen. Det er vel hva muslimene i Norge FAKTISK GJØR som har noe å si, ikke hva som står i boken de følger. Og muslimene prøver ikke å ta over verden.

Jeg har sett muslimer kritisere 11. september, jeg har aldri sett en kristen kritisere korstogene....

Enig i at man skal se på hva muslimene faktisk gjør, men etter hva jeg kan skjønne så er islam den raskest voksende religionen i Norge i dag, og derfor bør man ta seg et øyeblikk og vurdere hva som kan skje når muslimene ikke lenger er en såpass liten del av befolkningen som den er i dag. Med dette mener jeg ikke å spå dommedag, men at det er verdt å tenke over, siden denne lille gruppen er veldig omdiskutert, og skal man tro enkelte meninger så vil det smelle om ting fortsetter som i dag.

Korstogene var faktisk mer en kristen reaksjon på Islamsk aggresjon i områder som hadde vært kristne. Med dette mener jeg lilleasia og midtøsten hovedsaklig. Jeg ser ikke hvorfor en kristen i dag skal bringe opp korstogene og unnskylde seg. Blir litt som å spørre den jevne nordmann om han vil kritisere vikingene. Skal vi be muslimene unnskylde seg for invasjonen av Spania? Sier ikke at korstogene var ok, eller noe slikt, men at det er et hav av forskjell på å ta avstand fra oppførsel som kristne drev med flere hundre år tilbake og vel og merke ikke driver med nå lenger og ting som skjedde for 8 år siden og pågår fortsatt.

Lenke til kommentar
drit i hva som står i koranen. Det er vel hva muslimene i Norge FAKTISK GJØR som har noe å si, ikke hva som står i boken de følger. Og muslimene prøver ikke å ta over verden.

Jeg har sett muslimer kritisere 11. september, jeg har aldri sett en kristen kritisere korstogene....

Ikke rart det var korstog når Ottomanene holdt på........

Hvorfor kristisere det, når muslimene var like ille den gangen?

Lenke til kommentar
Hvorfor skal ikke muslimer i norge få moskeer når det er kirker i muslimske land? Det jeg synes er tåpelig med denne snikislamieringsdebatten er de forslagene som er stilt fra enkelpersoner brukes for å vise det er en snikislamisering i landet.

De er for dominerende til at vi kan likebehandle dem med vår egen Kirke.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal ikke muslimer i norge få moskeer når det er kirker i muslimske land? Det jeg synes er tåpelig med denne snikislamieringsdebatten er de forslagene som er stilt fra enkelpersoner brukes for å vise det er en snikislamisering i landet.

De er for dominerende til at vi kan likebehandle dem med vår egen Kirke.

latterlig.

Lenke til kommentar

For å følge logikken din:

Hvorfor skal kristne i Norge få kirker når det ikke er horg og hov i kristne land?

Uansett hvor kristne bygger kirker så er det ikke det som gir andre rett til å bygge sine templer i Norge.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Religionsfrihet er noe vi i større eller mindre grad har hatt grunnlovsfestet siden 1850 eller noe slikt. I mindre grad om vi ser på f.eks. samene, men det er en annen sak.

Dersom vi skal ha en ordning der en kristen organisasjon får statlig støtte, da må andre likeverdige religioner også få statsstøtte. De må behandles på en slik måte at det ikke kan argumenteres for at en urimelig forskjellsbehandling forekommer. Når jeg skriver urimelig er dette fordi vi tross alt har en statskirke.

Dette handler i første rekke om likhet for loven; likebehandling om du vil. Men det handler også om å vise styrken ved vårt demokrati, vårt folkestyre, vår kultur, ved å tolerere også trossamfunn som i utgangspunktet er fremmede for oss.

Dersom vi skal begynne å begrense for mye, vil det til slutt gå på akkord med våre egne verdier. Det er aldri en god ide å underbygge egne verdier ved å bryte dem. Da underbygger en ikke nevnte verdier, en undergraver dem, og det er som de fleste innser noe ganske annet.

Det er som med graviditet. Du kan ikke være litt gravid. Enten er du gravid, eller så er du ikke gravid.

:)

Edit: Forøvrig har ingen lov til å bygge hvor de vil i Norge. Nybygg må normalt godkjennes av kommunenes plan- og bygningsetat, og det gjelder like mye for kirker, moskeer og synagoger som det gjør for privatboliger, næringsbygg og klubbhus for de lokale KFUM-speiderne.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Edit: Forøvrig har ingen lov til å bygge hvor de vil i Norge. Nybygg må normalt godkjennes av kommunenes plan- og bygningsetat, og det gjelder like mye for kirker, moskeer og synagoger som det gjør for privatboliger, næringsbygg og klubbhus for de lokale KFUM-speiderne.

selvfølgelig, men er ingen grunn til at det skal være vanskeligere å få en synagoge eller moskè enn en kirke. godkjent i plan- og byggingsetaten.

Lenke til kommentar
Ingen muslim kan velge hvilken del av koranen han vil følge.

Jeg kjenner en muslim som gjør det. Akkurat som at ABSOLUTT ALLE kristne jeg kjenner bryter med de fleste reglene i bibelen.

Ikke døm muslimene etter hva som står i koranen. Døm muslimene etter hva de faktisk gjør.

Om du kjenner en som kaller seg muslim, og som bryter reglene i koranen, så betyr ikke dette at det er riktig å gjøre det. Og det betyr slett ikke at muslimer flest gjør det.

Det er ingen tilsvarende regler i Bibelen som i koranen. Det som teller i Bibelen, er Jesu budskap, og det kan summeres slik som Jesus gjør i matteus kapittel 22 Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand.' 38 Dette er det største og første bud. 39 Men det andre er like stort: ' Du skal elske din neste som deg selv.' 40 På disse to budene hviler hele loven og profetene.»

Jeg dømmer ikke muslimene etter det som står i koranen. Jeg dømmer ikke muslimer i det hele tatt, og ikke noen andre heller. Gud er den som dømmer mennesker.

Jeg dømmer islam etter det som står i koranen, samt islams historie og tradisjoner.

Om du hadde lest mine innlegg med åpent sinn, så ville du sett at jeg utallige ganger har presisert at jeg nevner muslimer kun fordi det jo er muslimer som utfører islams ugjerninger.

Jeg har også presisert at muslimer selv er ofre for islams ondskap, og kanskje også de største ofrene for

islams ondskap. For de fleste muslimer er født inn i ondskapen, og kjenner ikke til noe annet.

Om jeg hadde vært ute etter å dømme muslimer, og så hat og splittelse mellom muslimer og ikke-muslimer, så ville jeg ikke satt skille mellom islam og muslimer på denne måten. Men det er nå engang slik at dt er muslimer som utfører islams ugjerninger, og som følger koranen.

Jeg kan jo heller ikke vite hvem av muslimene som ivrig følger koranen og er troende muslimer, og hvem som er sekulære muslimer som ikke tar koranen på alvor, før jeg selv evt. har møtt dem personlig.

Jeg opplyser om, og advarer mot islam, så får hver enkelt selv avgjøre dette.

Lenke til kommentar
Mine kunnskaper om islam kommer av mange års studier av islam,

Så langt leste jeg.

Interessant dette. Baltazar kan du fortelle meg bakgrunnen for dine studier av islam?

Ja, det kan jeg gjøre.

Og det som gjorde at jeg begynte å studere islams skrifter, var nettop islamsk terrorisme. For jeg ville finne ut om det var noe grunnlag for terrorisme ol. mot vantro i islams skrifter, eller om det var slik som muslimene sier at islam er en fredelig religion.

Muslimenes og islamsk råds overdrevne forherligelse av muhammed og av islam, var også noe som bare gjorde meg mer mistenksom.

For ca 12-15 år siden, så var også jeg en av dem som forsvarte islam.

Lenke til kommentar
Mine kunnskaper om islam kommer av mange års studier av islam,

Så langt leste jeg.

Interessant dette. Baltazar kan du fortelle meg bakgrunnen for dine studier av islam?

Lurer fortsatt på dette.

Edit: Ser du har svart ;)

Endret av Joker91
Lenke til kommentar

Det er kirker i mange muslimske land fordi disse landene opprinnelig var kristne land, som muslimene erobret under sine kriger mot de vantro.

Disse kirkene har derfor vært der hele tiden. Men kristne har ikke lov til å vedlikeholde kirkene, eller bygge nye kirker, uten å søke om tillatelse.

Å bygge nye kirker blir likevel ikke godtatt i muslimske land, men vedlikehold blir i noen tilfeller tillatt.

Lenke til kommentar

Det er kirker i mange muslimske land fordi disse landene opprinnelig var kristne land, som muslimene erobret under sine kriger mot de vantro.

Disse kirkene har derfor vært der hele tiden. Men kristne har ikke lov til å vedlikeholde kirkene, eller bygge nye kirker, uten å søke om tillatelse.

Å bygge nye kirker blir likevel ikke godtatt i muslimske land, men vedlikehold blir i noen tilfeller tillatt.

Har du noe dokumentasjon på dette? (Nå blir jeg vel kalt sosialist)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...