Gå til innhold

FRP advarer mot snikislamisering - Hvorfor er det ille?

Anbefalte innlegg

Jeg sa ikke noe om at muslimer særbehandles. De ønsker å særbehandles, og i den forbindelse spurte jeg om det bare er muslimer som skal særbehandles i fengsel. Du må slutte med disse nedrige kommunistpersonangrepene dine, Rata.

Hehe... Du forsøkte å vinkle det som om muslimer allerede får særbehandling i matveien. Det er helt tydelig:

Jeg ser at det står om fengselsmat der. Får andre fanger spesialmat hvis de ber om det? Eller gjelder det bare muslimer?

Gjelder det virkelig muslimer da Pricks? Nei, det gjør ikke det.

Forøvrig er det tåpelig å generalisere ved å påstå at "de ønsker å særbehandles". Hvilke "de" da Pricks? Alle muslimene? Eller... kan det være mulig at (gisp...) muslimer har forskjellige meninger?

Jeg vet at du sikkert ikke liker å tenke på det, men sånn er det altså.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du følger lenken til listen vil du se at kilder er oppgitt der.

Og om du leser listen, så vil du se at det ikke dreier seg om et parti, men en person.

Så forsøk på å endre loven for å begrense ytringsfriheten er ikke en trussel mot ytringsfriheten?
Stråmann. Det dreier seg ikke om å endre loven, men om man skal håndheve den eller ikke (derav sovende paragraf).

Dette er bare et av mange forslag for særbehandling av en gruppe som ofte setter vold bak kravene sine.

Jeg ser for meg oppslaget: Aldershjem terrorbombet - Ga ikke etter for kravene om særbehandling. Hehe.

Det er ikke det det er snakk om. Derimot er det snakk om en bekymringsfull utvikling. Ser du alt dette under ett, og særlig det at til og med Høyre har ivret etter å særbehandle muslimer og gi etter for deres krav, så endrer bildet seg drastisk.
Uenig. Norske muslimer er veldig flinke til å integrere seg. Dersom man ikke baserer seg på sjokknyhetene i tabloidene, så skulle dette være nokså enkelt å ta inn over seg.

Men det var altså forslaget.
Men jeg finner det ikke skremmende. Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Så forsøk på å endre loven for å begrense ytringsfriheten er ikke en trussel mot ytringsfriheten?
Stråmann. Det dreier seg ikke om å endre loven, men om man skal håndheve den eller ikke (derav sovende paragraf).

Og ikke nok med det! Det er også et spørsmål om anvendelse! Ny paragraf innebærer nye forarbeider, som kan virke litt oppklarende i hva som er lov og ikke lov, selvsagt jamført med grunnloven §100. Jeg ser for meg at den ville lagt seg på en ca like streng linje som benyttes for nåværende §135a. Er dog glad forslaget utgikk, og enda gladere for at blasfemiparagrafen utgår.

Lenke til kommentar
Kan jeg få maten jeg vil ha hvis jeg blir fengslet?

Obs: Jeg er ateist.

Hvis din "religion" mener at det må være sånn og at det er viktig for religionen du støtter så ser jeg ikke problemet.

Men jeg har ingen religion.

Jeg sier det samme som jeg har sagt før; Disse forslagene er stilt av enkeltpersoner og det er heller ikke noe som tilsier at det vil bli innført.

Disse forslagene er stilt av blant annet politikere og partier.

Du har ingen religion men de har det så da er tydeligvis viktig med hvilket kjøtt de spiser. Problemet her?

Fortell meg et parti som har gått inn for noen av de forslagene? Hvis vi trekker fra andre hodeplagg i politiet (der det var flere stridigheter innen partiet). Det er enkeltpersoner/politikere fra partier som har foreslått det men det betyr ikke at partiet går inn for.

Per Sandberg ville også ha imam utdanning.

Lenke til kommentar
Hehe... Du forsøkte å vinkle det som om muslimer allerede får særbehandling i matveien.

Nei.

Jeg ser at det står om fengselsmat der. Får andre fanger spesialmat hvis de ber om det? Eller gjelder det bare muslimer?

Gjelder det virkelig muslimer da Pricks? Nei, det gjør ikke det.

Spørsmålet er om det bare er muslimer som skal få slik særbehandling. Jeg kunne sikkert formulert det annerledes så islamonazistelskerne ikke vætet buksene sine, men det får så være. Nå har jeg forklart hva jeg mente, og da får du forholde deg til det.

Forøvrig er det tåpelig å generalisere ved å påstå at "de ønsker å særbehandles". Hvilke "de" da Pricks?

De som ønsker det, selvsagt.

Og om du leser listen, så vil du se at det ikke dreier seg om et parti, men en person.

Ja, en hvilken som helst person uten noen tilknytning til noe parti. Ikke en statsråd engang.

Nei, regjeringen ønsket å innføre en ny "blasfemiparagraf". Den der man ikke skulle hetse religioner.

Det er ikke det det er snakk om. Derimot er det snakk om en bekymringsfull utvikling. Ser du alt dette under ett, og særlig det at til og med Høyre har ivret etter å særbehandle muslimer og gi etter for deres krav, så endrer bildet seg drastisk.
Uenig. Norske muslimer er veldig flinke til å integrere seg.

Og likevel pushes det på for særbehandling.

Lenke til kommentar
Du har ingen religion men de har det så da er tydeligvis viktig med hvilket kjøtt de spiser. Problemet her?

Spørsmålet er om jeg kan kreve å få spesielbehandling.

Fortell meg et parti som har gått inn for noen av de forslagene?

Var det ikke du som la ut listen? Da kan du vel sjekke selv. For eksempel gikk dagens regjering inn for hijab i politiet, en ny religionslov, og en statsråd i Bondevik-regjeringen ville innføre shariaråd i Norge.

Der må du komme med noe konkret, gitt.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om jeg kan kreve å få spesielbehandling.

Fortell meg et parti som har gått inn for noen av de forslagene?

Var det ikke du som la ut listen? Da kan du vel sjekke selv. For eksempel gikk dagens regjering inn for hijab i politiet, en ny religionslov, og en statsråd i Bondevik-regjeringen ville innføre shariaråd i Norge.

Der må du komme med noe konkret, gitt.

Jeg må rette en ting her. Det var ikke Per Sandberg som uttalte det.

Link

Er ikke uttalelsene fra AP og FrP ganske så like?

Lenke til kommentar

Men du kan jo ikke dømme hele den muslimske befolkningen på grunnlag av det et par muslimer har FORESLÅTT. les, FORESLÅTT, ikke krevd. Alle har rett til å komme med forslag, også muslimer.

Lenke til kommentar

Som forklares:

"Dersom det kommer krav om en egen imamutdanning i Norge, i regi av imamene selv, som et statlig ekstraordinært tiltak, er vi mot det. Hvis et universitet legger opp til en imamutdannelse, stiller vi oss ikke imot det. Da må de imidlertid først få en godkjennelse av ordningen, for det må imøtegås krav om at imamene som utdannes skal lære seg norsk og forholde seg til norske lover"

Lenke til kommentar

Som forklares:

"Dersom det kommer krav om en egen imamutdanning i Norge, i regi av imamene selv, som et statlig ekstraordinært tiltak, er vi mot det. Hvis et universitet legger opp til en imamutdannelse, stiller vi oss ikke imot det. Da må de imidlertid først få en godkjennelse av ordningen, for det må imøtegås krav om at imamene som utdannes skal lære seg norsk og forholde seg til norske lover"

FrP i 2006:

Anders Anundsen, utdanningspolitisk talsmann i FrP, til Universitas 4. mai 2006:

* - Hvis det er behov for utdanning av imamer, og det etableres på universitetene, er ikke vi motstandere av det. Det er mer fornuftig å utdanne den typen personer i Norge i stedet for å hente dem i utlandet. I Norge vil imamene tilpasses vårt verdisyn.

AP i 2009:

Abdelmajid Jerad, lokalpolitiker i AP Bergen, til Bergens Tidende 9. februar 2009:

* - Jeg mener at tiden nå er inne for å starte en debatt om dette. Det ville vært veldig bra om en kunne fått en muslimsk teologisk utdanning ved Universitetet i Bergen eller Oslo, gjerne i samarbeid med et universitet i et muslimsk land, sier Jarad. Han sier at en imam må forstå verdiene det norske samfunnet er bygget på.

FrP i 2009:

FrPs liste over islamifisering i Norge (www.frp.no):

* «Ap-politiker Abdelmajid Jerad (Ap) tok tidligere denne måneden til orde for at Norge bør ha en egen imamutdanning. Også forstanderen i Det Islamske Forbundet Basim Ghozlan har tidligere krevd dette.»

Er disse utalelsene så veldig forskjellig?

Endret av Joker91
Lenke til kommentar

De er oppsiktsvekkende like. Jerab (Ap) fremmer at han vil ha debatt om imamutdanning ved universitetet, noe FrP ikke var kritiske til for tre år siden. I retrospekt fremstår FrP som et utrolig vinglete, spekulativt og useriøst parti i dag.

Lenke til kommentar
Ja, en hvilken som helst person uten noen tilknytning til noe parti. Ikke en statsråd engang.
Men likefullt en av oss vanlige dødelige, sånne som meg og deg :)

Jeg kan ikke se noe stort folkekrav fra mengden av muslimer, jeg ser bare enkeltpersoner som står frem med forslag. Når det er sagt, så tør vel ikke muslimene gjøre det nå om dagen, på grunn av at de har mer enn nok med å forsvare seg som gruppe mot angrepene fra FrP og AP og konsekvensene av disse. Dette er en flott måte å skape motsetninger på, man må bare gratulere de respektive partiene med sin idioti, samt sabotering av samhold og integrering.

Lenke til kommentar

Fordi integreringen i Norge fungerer så bra i dag, så vi burde bare fortsette helt i samme spor som tidligere? Jeg er forsåvidt enig i at de siste ukers utspill ikke hjelper på stemningen, men å feie alt under teppet og påstå at alt går glimrende er mye verre.

Ikke vestlige innvandrere av muslimsk bakgrunne er overrepresentert som fy på kriminalstatistikkene, hvorfor er det så? Er de godt integrert, men det er bare noe i deres kulturelle bagasje som gjør at de har mye lettere for å begå overfallsvoldtekt, ran, grov vold og gjengkriminalitet? Når det kommer til overfallsvoldtektene så vil jeg mene at islams kvinnesyn har noe av skylda.

Det er på tide at politikerne tar et oppgjør med de gruppene av innvandrere som det er problemer med å integrere og ikke peke på statistikker der de har f. eks surret sammen svenske arbeidsinnvandrere med somalske flykninger for så å si "Innvandrere begår færre lovbrudd enn etnisk norske, dette er et tegn på vår suksess når det kommer til integrering".

Jeg er ingen ekspert, men det er ganske stor forskjell på å skulle integrere en svenske og en somalier.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg i mye. Problemet er at man sauser sammen integreringsproblemer (ghettofisering, kvinnesyn, kriminalitet) med en etter mitt syn grunnløs og fryktfremkallende påstand om at landet islamiseres. Det fører ikke til stort annet enn feil fokus (hijab på 7-11, halal-mat i fengsel, imam-utdanning, grisebilde på sykehuset - wtf?).

Endret av a_aa
Lenke til kommentar

Den Polse har poeng som jeg er enig i. Det trengs virkelig å sette fokus på integreringsspørsmål.

MEN... FrP, som startet dette bråket, har ikke gjort noe som helst for å bedre på integreringen. Derimot har de polariserende utspillene deres satt integreringen av muslimer mange år tilbake i tid. Broer har blitt brent, frykt og mistillit har blitt skapt både blant innvandrere og etniske nordmenn. Det samme gjelder mulighetene for å reise et tverrpolitisk samarbeid. Det er liten tvil om at dette har vært et kynisk strategisk valg fra FrPs side.

Denne uforsonlige taktikken har gitt FrP flere stemmer, men det er også alt. Personlig tror jeg dog ikke det kommer til å vare for dem.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Uenig. Norske muslimer er veldig flinke til å integrere seg. Dersom man ikke baserer seg på sjokknyhetene i tabloidene, så skulle dette være nokså enkelt å ta inn over seg.

Jeg vet om flere muslimer som ikke greier å integrere seg ordentlig. Jeg bor ikke i oslo, eller i noen større by.

Men selvsagt, tabloidene skriver bare om "slemme" innvandrere, og sjeldent de som faktisk gjør en god jobb.

Jeg sier ikke at det ikke finnes folk som integrerer seg bra, men det er langt ifra alle som gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...