Gå til innhold

FRP advarer mot snikislamisering - Hvorfor er det ille?

Anbefalte innlegg

Ikke enig...

Det rammer en rekke etnisk norske, jeg mener antallet er irrelevant.

Et tiltak er i utgangspunktet ikke diskriminerende når det ikke gjør forskjell på bakrunn av etnisitet, avstamning, hudfarge, livssyn etc - enig? Fjerning av kontantstøtten gjør ingen slik forskjell, og er følgelig ikke diskrimninerende (javisst rammer den etnisk norske, den rammer jo alle) - enig? Imidlertid kan det tolkes som diskriminering av grupper som har benyttet ordingen hyppigst - det er altså disse grupper som vil miste mest - enig? Derfor kan det selvsagt sies å ha en viss betydning hvordan bruken av kontanstøtten er i dag, når man skal vurdere virkningen av å fjerne den.

Si det du til de som mister sin valgfrihet.

Dessuten fratar vi ALLE norges borgere atter ett livsvalg.

Det er jeg imot!

Det er et legitimt synspunkt, som jeg forstår uten at jeg deler det. Jeg synes imidlertid ikke forskjellsbehandlingspåstanden din er godt fundamentert, den synes faktisk å være uten fundament whatsoever.

Vi får heller fjerne kontantstøtten og evt andre trygdeytelser for grupper som nekter å integrere seg og ta del i det norske storsamfunn.

Usikker på hvordan du har tenkt dette - men jeg er faktsik enig i at det gamle sloganet "Gjør din plikt, krev din rett" er bra - og at innvandrere også har en plikt til å anstrenge seg for å bli integrert. Men også det norske samfunnet må tilpasses og anstrenge seg litt for at dette skal gå bra - et multikulturelt samfunn er ikke en enveis greie.

Vel, jeg jamnfører fjerning av kontantstøtte for alle, men SVs forslag om fjerning av alle privatskoler.

Jeg er av den menig at feks SV og AP har helt andre grunner for å fjerne kontantstøtten enn at den er til hinder for integreringen.

De mener norske menn og kvinner ikker er kapable til å oppdra barna sine selv, så det må staten gjøre vis sine pedagogisk riktige barnehager og skoler.

Det til enhvertid "pedagogisk riktige" bestemmes av samme myndighet.

Jeg er for at alle borgere i norge, innvandrer, muslimer, katolikker, kristne, osv skal ha ett valg om de vil være hjemme med sitt barn frem til det begynner på skolen.

Det forutsetter selvfølgelig at barna som absolut minstemål kan norsk ved skolestart.

Alternativt fjerner vi all statlig sponsing og lar foreldre betale barnehagen direkte til barnehagen og ikke skjult over skatteseddelen, så får vi se hva som skjer;)

Hvordan mener du samfunnet bør anstrenge seg?

Vi skal selvsagt legge til rette for opplæring i norsk språk, og norsk kultur og levesett.

Dette må være obligatorisk, og selvsagt betalt av staten.

Noe ytterligere særordninger ser jeg ikke behov for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det er noen som betaler for at andre skal ha dette valget. Hvorfor skal jeg (gjennom skatteseddelen) betale for at noen ikke vil være hjemme med sine egne barn om de ikke får betalt for det?

Enig, fjerner vi kontantstøtten bør vi samtidig fjerne statlig støtte til barnehager.

Da snakker vi rettferdighet.

Å da er vi der jeg ønsker være.;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Vel, det er noen som betaler for at andre skal ha dette valget. Hvorfor skal jeg (gjennom skatteseddelen) betale for at noen ikke vil være hjemme med sine egne barn om de ikke får betalt for det?

Kvifor skal EG betale for asylmotak når eg ikkje vil ha innvandring?

Kvifor skal EG betale lønna til Kristin Halvorsen når eg ikkje vil ha ho som finansminister?

Grunnen er: Fordi fleirtalet vil det.

Lenke til kommentar

Kvifor skal EG betale for asylmotak når eg ikkje vil ha innvandring?

Kvifor skal EG betale lønna til Kristin Halvorsen når eg ikkje vil ha ho som finansminister?

Grunnen er: Fordi fleirtalet vil det.

Den første der kan jeg nesten garantere deg ikke stemmer, i ett slikt omfang vi ser innvandringen i dag.

Det andre VET jeg flertallet ikke vil.

Faktumet er at de rødgrønne IKKE har flertallet bak seg ved valget, men vant pga valgreglene.

Men reelt har ikke de tre partiene som styrer idag flertallet av den norske befolkningen bak seg, enda mindre nå enn ved valget;)

Lenke til kommentar
Jeg er av den menig at feks SV og AP har helt andre grunner for å fjerne kontantstøtten enn at den er til hinder for integreringen.

De mener norske menn og kvinner ikker er kapable til å oppdra barna sine selv, så det må staten gjøre vis sine pedagogisk riktige barnehager og skoler.

Overhodet ikke. Hovedpoengene med støtte til barnehager er to ting: Kvinner og menn skal ha like muligheter til utdannelse, arbeid, bygge opp et økonomisk fundament etc. Tidligere (hvor kvinner var hjemme med barn i mange år) stod kvinnene på bar bakke den dagen barna var voksne eller når mann og kvinne valgte å skille seg. Muligheter for bruk av barnehage gir kvinner samme valgfrihet som menn alltid har hatt.

Det andre hovedpoenget er at vi behøver arbeidskraften til disse kvinnene. Norge har i mange år hatt underskudd på arbeidskraft (et lite unntak i disse tider men det er svært forbigående) og vi behøver kvinner som arbeider selv om de har unge barn, eventuelt en langt større arbeidsinnvandring. Det er også verdifullt for samfunnet at begge kjønn er representert i arbeidslivet på like vilkår.

Samtidig: Det er grunn til å diskutere bruk av barnehage for de aller yngste barna. Det betyr ikke at det er feil for alle men at alle ikke har godt av det, og at man må bruke mye mer ressurser på å få et pedagogisk forsvarlig opplegg, styrt av folk med utdannelse og kunnskap. Det er dessverre ikke tilfelle i dag i stor nok grad.

Jeg er for at alle borgere i norge, innvandrer, muslimer, katolikker, kristne, osv skal ha ett valg om de vil være hjemme med sitt barn frem til det begynner på skolen.

Det valget har de da? Det er kun snakk om en ting: Å tilpasse utgiftene etter inntektene. Jeg er rimelig lei av folk som har hus, to hytter og to biler og som klager over skatten og alt de ikke har råd til. Vil du være hjemme med barna kan du det uten kontantstøtte, i de aller fleste tilfeller. I de tilfellene det ikke er mulig finnes det andre støtteordninger som er mer målrettet og effektive.

Det forutsetter selvfølgelig at barna som absolut minstemål kan norsk ved skolestart.

Og barnehagen er det beste stedet å lære det.

Alternativt fjerner vi all statlig sponsing og lar foreldre betale barnehagen direkte til barnehagen og ikke skjult over skatteseddelen, så får vi se hva som skjer;)

Resultatet vil blant annet være en massiv mangel på kompetent arbeidskraft og en svekking av kvinners muligheter i forhold til utdannelse, arbeidsliv og økonomi, som beskrevet tidligere.

Lenke til kommentar

(···)

Vi skal selvsagt legge til rette for opplæring i norsk språk, og norsk kultur og levesett.

OK - men da snakker vi jo ikke lenger om forskjellbehandling i betydning diskriminering av norskinger her.

Oppvekstpolitikk er noe annet - og vi er nok ikke helt enige om den heller. Men jeg skal innrømme at jeg er svært langt fra å være skråsikker på hva som er rett her - jeg ser store prinsippielle fordeler/ulemper både med "fellesfinansiert fellesløsning" og med "individualisert privatløsning" - foreløpig heller jeg mot fellesløsninger...

Samfunnet (det vil si det store "vi") bør - i tillegg til det du nevnte - anstrenge seg på å søke kunnskap om det som er fremmed for oss og å være tolerant uten å erodere bort fundamentale norske verdier. Et multkulturelt betyr at flere kulturer må leve side om side, det blir nok både en utfordring og en berikelse.

Lenke til kommentar

Overhodet ikke. Hovedpoengene med støtte til barnehager er to ting: Kvinner og menn skal ha like muligheter til utdannelse, arbeid, bygge opp et økonomisk fundament etc. Tidligere (hvor kvinner var hjemme med barn i mange år) stod kvinnene på bar bakke den dagen barna var voksne eller når mann og kvinne valgte å skille seg. Muligheter for bruk av barnehage gir kvinner samme valgfrihet som menn alltid har hatt.

Det andre hovedpoenget er at vi behøver arbeidskraften til disse kvinnene. Norge har i mange år hatt underskudd på arbeidskraft (et lite unntak i disse tider men det er svært forbigående) og vi behøver kvinner som arbeider selv om de har unge barn, eventuelt en langt større arbeidsinnvandring. Det er også verdifullt for samfunnet at begge kjønn er representert i arbeidslivet på like vilkår.

Samtidig: Det er grunn til å diskutere bruk av barnehage for de aller yngste barna. Det betyr ikke at det er feil for alle men at alle ikke har godt av det, og at man må bruke mye mer ressurser på å få et pedagogisk forsvarlig opplegg, styrt av folk med utdannelse og kunnskap. Det er dessverre ikke tilfelle i dag i stor nok grad.

Det valget har de da? Det er kun snakk om en ting: Å tilpasse utgiftene etter inntektene. Jeg er rimelig lei av folk som har hus, to hytter og to biler og som klager over skatten og alt de ikke har råd til. Vil du være hjemme med barna kan du det uten kontantstøtte, i de aller fleste tilfeller. I de tilfellene det ikke er mulig finnes det andre støtteordninger som er mer målrettet og effektive.

Og barnehagen er det beste stedet å lære det.

Resultatet vil blant annet være en massiv mangel på kompetent arbeidskraft og en svekking av kvinners muligheter i forhold til utdannelse, arbeidsliv og økonomi, som beskrevet tidligere.

Man tar ett valg når man velger å få barn.

Ellers er jeg rimelig enig med deg ang barnehager, men kolliderer når vi snakker om barn under tre år, og at du skal kutte kontantstøtten.

Om noen kvinner el menn ønsker velge "kjøkkenbenken", ønsker ikke jeg forby dem det.

Mine barn, når den tiden kommer skal ikke i barnehage, der skal mor og far ha ansvaret frem til skolestart.;)

Sålenge vi (staten) sponser barnehagene over skatteseddelen, må vi også sponse de som ikke ønsker ha barna sine i barnehagen.

Eller alternativt fjerne all statlig finansiering av barnehage over skatteseddelen.

Bare så det er sagt, jeg taler ikke for "min egen syke mor" her, jeg er såpass priviligert at jeg kan ta alle disse valgene uten finansiell hjelp ifra staten.

Denne valgfriheten synes jeg alle skal ha, for den betales allerede for over skatteseddelen

For poenget mitt er at dette ikke er "hjelp" men derimot noe vi betaler for over skatteseddelen!!

Ett trygt og harmonisk hjem er ett vel så bra sted for norsk opplæring.

Lenke til kommentar

(···)

OK - men da snakker vi jo ikke lenger om forskjellbehandling i betydning diskriminering av norskinger her.

Oppvekstpolitikk er noe annet - og vi er nok ikke helt enige om den heller. Men jeg skal innrømme at jeg er svært langt fra å være skråsikker på hva som er rett her - jeg ser store prinsippielle fordeler/ulemper både med "fellesfinansiert fellesløsning" og med "individualisert privatløsning" - foreløpig heller jeg mot fellesløsninger...

Samfunnet (det vil si det store "vi") bør - i tillegg til det du nevnte - anstrenge seg på å søke kunnskap om det som er fremmed for oss og å være tolerant uten å erodere bort fundamentale norske verdier. Et multkulturelt betyr at flere kulturer må leve side om side, det blir nok både en utfordring og en berikelse.

Jeg er for en kombinasjon av disse, jeg har såpass tiltro til den norske befolkningen at jeg stoler på at de velger det som er til det beste for dem.

Noen unntak finnes bestandig, de skal vi i storsamfunnet ta oss av.

Der er jeg enig, så lenge vi ikke eroderer bort vår identitet og kultur.

Jeg ser kun ett problem der, og det er islam.

Lenke til kommentar

Angående små barn i barnehage;

Vil jakte resten av livet på en trygghet de aldri fikk

Psykologspesialist Joachim Haarklou advarer foreldre mot å sende ettåringene i barnehagen, og går enda lenger enn Lars Smith.

Han tviler ikke på at de aller minste får senskader og blir stresset av for tidlig barnehagestart.

–Alle barn bør ikke gå i barnehage, slett ikke de minste. De bør være hjemme hos mor eller far. De to første årene av et barns liv er det bare en ting som gjelder, nemlig å bygge opp en solid base for trygghet. Det tar lang tid, og denne tryggheten kan bare skapes gjennom kontinuerlig kontakt med mor eller eventuelt en annen omsorgsperson, sier Haarklou.

Han er overrasket over at foreldre tar sjansen på å sende barnet sitt i barnehagen når det knapt har hatt et lys på bursdagskaken. –I Norge har det vært liten debatt og forståelse for synspunkter og kunnskap om at de minste barna ikke bør gå i barnehage.

–Hva skjer med barn som begynner for tidlig i barnehagen?

–At de resten av livet vil søke eller jakte på en trygghet de aldri fikk. De går gjennom en slags søkefase, først i skolen og så i voksenalder, gjerne i parforhold.

Haarklou minner også om at flere amerikanske og tyske forskere slår fast at de yngste barnas nivå av stresshormonet kortisol er dobbelt så høyt for barnehagebarn, som for hjemmeværende barn.

Lenke til kommentar

Problemet med kontantstøtten slik noen ser det er at barn kan bli sittende hjemme med mor og snakke kun Urdu for så å dukke opp til grunnskolen og ikke kunne et ord norsk nærmest. Du kan si hva du vil om sosialisering fra tidlig alder av, men det at barnehage har sine pedagogiske verdier vil jeg stå fast på.

Jeg er forsåvidt enig i at barnehage ikke har all verden av funksjon for en 2 åring, og hvorvidt det kan ha negative konsekvenser er veldig relevant, men for en 5 åring burde det vært påbudt etter min mening.

Som en liten digresjon, så synes jeg faktisk det er et poeng i argumentet "vårt land, våre regler" Selv om det høres ut som noe fra en barnehage, så er det ikke noen selvfølge at man skal kunne dra til et land for så å forvente at det skal forandre seg for å passe din kultur.

Selvfølgelig har vi hatt all verden av okkupasjoner, kolonisering etc tidligere der folk har undertrykt den eksisterende kulturen til fordel av sin egen, men fint lite godt har kommet ut av denslags. Poenget mitt er at hvis man flytter til et land, så må man innfinne seg etter det landets normer og regler og ikke omvendt som ser ut til å bli mer og mer tilfellet i dag. Man kan rett og slett ikke flytte halve kloden over og kreve at en helt annerledes kultur skal tilpasse seg den kulturen man flyttet fra (sannsynligvis fordi tilstanden i hjemlandet er forjævelig). Derfor er det viktig å ta med seg så mye av denne kulturen som mulig og nekte å gi slipp på den, man skal ikke integreres, man skal tilpasse det nye landet til sin kultur. Dette er selvfølgelig satt på spissen, men jeg ser egentlig ikke hvorfor det norske samfunnet som ifølge diverse målinger er blant de aller aller beste å leve i skal forandre seg i stor grad for å tilpasse seg en gruppe innflyttere. Ikke noe galt i et multikulturelt samfunn, men når mindre grupper skal kreve særbehandling og en tilrettelegging som ingen andre hverken krever eller ville fått, så blir det for dumt. Og med dette mener jeg ikke bare muslimer, alle religioner og sekter kan ryke og reise for min del, men de er en del av samfunnet og det må jeg tolerere.

Bor for tiden i en bydel der jeg har 9 menigheter av ymse slag rundt meg, og søndager er ganske bedritne med tanke på alle skrotingene som absolutt må forstyrre freden med å ringe med overpropsjonerte klokker. Dette er tradisjon som følge av at Norge er et kristent land, men det betyr ikke at alle liker det, og dermed så vil jeg mene at f. eks et bønnetårn der en imam roper over et høytaleranlegg ville fått det til å se rødt for meg. (Sannsynligvis ganske mye ekstra siden slik jeg har forstått det så ropes det til bønn 5 ganger om dagen eller noe) Poenget her er at noe er irriterende og tradisjon, og noe er irriterende og ikke tradisjon og jeg ville motarbeidet det om det ble aktuelt der jeg bodde siden jeg er allerede plaget nok av de forbanna klokkene.

Med dette mener jeg på ingen måte at vi skal nekte alle forandringer, jeg sier bare at når man flytter til et annet land og kultur så har man ingen RETT til å kreve at det tilpasser seg deg og den kulturen en er vant med. Selv om "Like it or get the hell out" er helt forferdelig som et utgangpunkt for integrering så er det faktisk noe i det.

Endret av Den Polse
Lenke til kommentar

Kontantstøtten bør vekk av to grunner: 1: At mødre skal være hjemme med barna helt til de begynner på skolen er ufattelig dyrt, med tanke på jobben moren kunne utført i løpet av disse seks årene. Det er mye mer effektivt å sende de i barnehager.

2. Kontantstøtten fører til at de gamle diskriminerende arbeidslivsholdningene med at moren skal være hjemme med barnet og faren skal jobbe, blir opprettholdt. Det er kvinner/feminister som oftest vil ha denne ordningen, ironisk nok.

Lenke til kommentar

Det er interessant å se hvordan FrP prøver å skvise maksimal stemmeprofitt ut av dette.

Er man ikke like oppfarende og vettskremt som FrP, så får man beskjed om at man er dumsnill og blind som ikke tror at alle muslimer er ute etter å ta over landet. Forsøker man derimot å diskutere problemstillinger, så hopper FrP øyeblikkelig arrogant opp på sin høye hest og ønsker folk "velkommen etter". Som om de har patent på akkurat denne delen av politikken.

"Splitt og Hersk" kalles det. FrP vil gå til valg på en enkeltsak. Vinner de på det kommer det til å koste både dem og Norge dyrt i den perioden de får styre.

Lenke til kommentar
Fordi Norge er et kristent land.

Norge er et kristen-luthersk land, likevel får katolikker ha egne skoler.

Horribelt argument. Nuff said

Vi har sågar en jødisk barnehage i Oslo, til tross for at gode gamle norske tradisjoner tilsier at jøder ikke får bo i landet.

Lenke til kommentar
Fordi Norge er et kristent land.

Norge er et kristen-luthersk land, likevel får katolikker ha egne skoler.

Horribelt argument. Nuff said

Vi har sågar en jødisk barnehage i Oslo, til tross for at gode gamle norske tradisjoner tilsier at jøder ikke får bo i landet.

Vi har tradisjoner fra 1800-tallet som sier at vi får lov å bo her.

Svar på spørsmålet mitt da: Hvorfor er muslimene de eneste som får lov til å ikke ha egne skoler?

de vil jo bare ha samme rettigheter som andre minoriteter.

Lenke til kommentar
Men jeg mener de punktene på snikislamiseringslisten til Siv Jensen. Som egne skoler osv.

Kan du komme med den konkrete listen du her henviser til?

Ville innføre shariaråd i Norge

Ett av mange eksempler på islamisering av Norge var da Erna Solberg ville innføre shariaråd. Les flere eksempler her.

I 2003 ville daværende kommunalminister Erna Solberg innføre shariaråd i Norge. Flere medier meldte om den samme nyheten.

Listen over særkrav som er fremmet av minoritetsgrupper er lang. Her kan du lese flere av særkravene fra minoriteter. Flere av dem er allerede innført. Det er dette og mangelen på kontant avvisning av kravene, som Siv Jensen kaller snikislamisering.

Krever mindre ytringsfrihet
Som en følge av de såkalte Muhammed-karikaturene tok advokat og Venstre-politiker Abid Raja til orde for at Norge måtte få en ny blasfemiparagraf som beskyttet mot det som kan oppfattes som religiøst krenkende. Regjeringens forslag om å gjenopplive paragrafen var et knefall for dette kravet.

Krever egen eldreomsorg for muslimer
Høyres Afshan Rafiq og Aps stortingsrepresentant Saera kahn foreslo i 2005 at innvandrere måtte få egen eldreomsorg som var tilpasset deres kultur. De to ville ha egne muslimske avdelinger på sykehjemmene.

Krever Halal-mat i fengsler
I 2002 krevde lederen i innvandrerrådet i Drammen og daværende Ap-politiker, Yousef Gilani, at muslimske fanger måtte få kjøtt slaktet og tilberedt på muslimsk vis. I etterkant har flere muslimer, deriblant har Venstres stortingskandidat i Akershus Abid Raja, krevd det samme.

Krever alkoholfrie dager på byens utesteder
Leder i Internasjonal Helse og Sosialgruppe, Fahim Naeem krever at norske myndigheter må innføre alkoholforbud på puber, diskotek og restauranter noen dager i uken, fordi det er forbudt for muslimer å drikke.

Krever offentlige muslimske høytider
ApsYousef Gilani, SVs Akhtar Shaundry og Høyres Afsan Rafiq gikk for tre år siden sammen om å kreve at muslimer må få fri for å feire sine høytidsdager.

Krever kjønnsdelte svømmebasseng og badeplasser
I et møte med daværende kommunalminister Erna Solberg i 2004 krevde Norsk Muslimske Ungdom at det ble innført kjønnsdelt svømmeundervisning ved norske skoler, og at det etableres egne dusjer.

Ved Møllergata skole i Oslo har rektor, etter press fra foreldre og etter velsignelse fra utdanningsdepartementet, innført kjønnsdelt svømmeundervisning.

Krever bønnerom på arbeidsplassen
I fjor gikk Somalisk Drosjeforening til Oslo Drosjeeieres Innkjøpslag fordi muslimske taxisjåfører ikke fikk gjennomslag for kravet om et eget bønnerom i taxidepotet på Gardermoen.

Krever shariadomstoler i Norge
SV-politiker Reza Rezaee krevde for to år siden et prøveprosjekt med shariadomstoler i familesaker.

Krever at grisebilde fjernes
Etter flere henvendelser fra muslimer måtte ledelsen ved sykehuset i Kristiansand fjerne bildet av en gris på barneklinikken ved sykehuset.

Krever egen Islam-bank
Ifølge islamsk tro er det forbudt å ta økonomisk risiko og det er heller ikke tillatt å kreve rente på lån. Derfor krever stadig flere muslimer at Norge får egne banker for muslimer der det ikke tas renter på lånte penger.

Krever egen imamutdanning i Norge
Ap-politiker Abdelmajid Jerad (Ap) tok tidligere denne måneden til orde for at Norge bør ha en egen imamutdanning. Også forstanderen i Det Islamske Forbundet Basim Ghozlan har tidligere krevd dette.

Link

Endret av Joker91
Lenke til kommentar

Lang liste med ræl:

Men jeg mener de punktene på snikislamiseringslisten til Siv Jensen. Som egne skoler osv.

Kan du komme med den konkrete listen du her henviser til?

Ville innføre shariaråd i Norge

Ett av mange eksempler på islamisering av Norge var da Erna Solberg ville innføre shariaråd. Les flere eksempler her.

I 2003 ville daværende kommunalminister Erna Solberg innføre shariaråd i Norge. Flere medier meldte om den samme nyheten.

Listen over særkrav som er fremmet av minoritetsgrupper er lang. Her kan du lese flere av særkravene fra minoriteter. Flere av dem er allerede innført. Det er dette og mangelen på kontant avvisning av kravene, som Siv Jensen kaller snikislamisering.

Krever mindre ytringsfrihet
Som en følge av de såkalte Muhammed-karikaturene tok advokat og Venstre-politiker Abid Raja til orde for at Norge måtte få en ny blasfemiparagraf som beskyttet mot det som kan oppfattes som religiøst krenkende. Regjeringens forslag om å gjenopplive paragrafen var et knefall for dette kravet.

Krever egen eldreomsorg for muslimer
Høyres Afshan Rafiq og Aps stortingsrepresentant Saera kahn foreslo i 2005 at innvandrere måtte få egen eldreomsorg som var tilpasset deres kultur. De to ville ha egne muslimske avdelinger på sykehjemmene.

Krever Halal-mat i fengsler
I 2002 krevde lederen i innvandrerrådet i Drammen og daværende Ap-politiker, Yousef Gilani, at muslimske fanger måtte få kjøtt slaktet og tilberedt på muslimsk vis. I etterkant har flere muslimer, deriblant har Venstres stortingskandidat i Akershus Abid Raja, krevd det samme.

Krever alkoholfrie dager på byens utesteder
Leder i Internasjonal Helse og Sosialgruppe, Fahim Naeem krever at norske myndigheter må innføre alkoholforbud på puber, diskotek og restauranter noen dager i uken, fordi det er forbudt for muslimer å drikke.

Krever offentlige muslimske høytider
ApsYousef Gilani, SVs Akhtar Shaundry og Høyres Afsan Rafiq gikk for tre år siden sammen om å kreve at muslimer må få fri for å feire sine høytidsdager.

Krever kjønnsdelte svømmebasseng og badeplasser
I et møte med daværende kommunalminister Erna Solberg i 2004 krevde Norsk Muslimske Ungdom at det ble innført kjønnsdelt svømmeundervisning ved norske skoler, og at det etableres egne dusjer.

Ved Møllergata skole i Oslo har rektor, etter press fra foreldre og etter velsignelse fra utdanningsdepartementet, innført kjønnsdelt svømmeundervisning.

Krever bønnerom på arbeidsplassen
I fjor gikk Somalisk Drosjeforening til Oslo Drosjeeieres Innkjøpslag fordi muslimske taxisjåfører ikke fikk gjennomslag for kravet om et eget bønnerom i taxidepotet på Gardermoen.

Krever shariadomstoler i Norge
SV-politiker Reza Rezaee krevde for to år siden et prøveprosjekt med shariadomstoler i familesaker.

Krever at grisebilde fjernes
Etter flere henvendelser fra muslimer måtte ledelsen ved sykehuset i Kristiansand fjerne bildet av en gris på barneklinikken ved sykehuset.

Krever egen Islam-bank
Ifølge islamsk tro er det forbudt å ta økonomisk risiko og det er heller ikke tillatt å kreve rente på lån. Derfor krever stadig flere muslimer at Norge får egne banker for muslimer der det ikke tas renter på lånte penger.

Krever egen imamutdanning i Norge
Ap-politiker Abdelmajid Jerad (Ap) tok tidligere denne måneden til orde for at Norge bør ha en egen imamutdanning. Også forstanderen i Det Islamske Forbundet Basim Ghozlan har tidligere krevd dette.

Link

Selv om det her selvsagt dreier seg om tendensiøse overdrivelser, hva er det som er så farlig med dette? Kan ikke se noe her som går utover andre nordmenn, da kanskje rent bortsett fra kjønnsdelt svømmeundervisning, som må kunne tilskrives en udugelig skoleledelse. Frp er en gjeng med fremmedfryktende sutrepaver.

edit: Når noen stiller et krav, så vil det være opp til noen andre å bestemme om det er greit eller ei. Det fins mange idiotiske nordmenn som stiller krav, men er nordmenn et idiotisk folkeslag av den grunn? Neppe. Kommer de i avisen av den grunn? Neppe.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...