sony123 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Det er intet formelt i veien for at det kan opprettes muslimske skoler i Norge (jfr Privatskolelova). Jeg har inntrykk av at det stadig kastes fram krav om at "nå må Norske regler følges", uten at man engang på overflatisk vis har satt seg inn i hva disse reglene reglene går ut på. Det blir bare en tomme fraser med tynt innhold. Faktisk drev en muslimsk skole i Oslo i fem år (ble nedlagt etter indre strid), og det jobbes visstnok med å få tillatelse til en ny. http://www.aftenposten.no/meninger/leder/article2932678.ece Sånn i integreringsøyemed må vi av og til fatte politisk ukorrekte beslutninger, nei til islam-muslim skoler er en av dem. Jepp, det å ha en lov for muslimer og en lov for nordmenn tror jeg vil funke jævlig bra sånn i integreringsøyemed. Men det funker jævlig bra med lover der vi etnisk norske forskjellsbehandles? Kontantstøtten, en mulighet for foreldre til å velge skal fjernes, med begrunnelse om at den er til hinder for integreringen. Hvorfor er det greit? Dessuten har vi i norge en kristen statskirke, og en kristen kultur og historie,islam er noe nytt her i norge, og jeg mener vi skal fortsette kampen vi har ført imot kristendommen, og mot ett mer sekulært samfunn, ikke motsatt ved å tillate muslimske skoler. islam må ikke få noe fotfeste i det offentlige norge og styre og stell. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Hvis konstantstøtten fjernes fjernes den vel for alle? Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Hvis konstantstøtten fjernes fjernes den vel for alle? Jepp... men de begrunner fjerningen med at den er til hinder for integreringen. Dermed straffes vi etnisk norske og fratas atter ett valg. Barna SKAL oppdras av det offentlige. Når det er sagt, øker vel trygden til invandrerne dette gjelder tilsvarende kan jeg tenke meg;) For de har jo også mer trygd enn etnisk norske.. Da kan vi fint forskjellsbehandle, men ikke når det ikke lenger går i innvandrernes favør... Ser du virkelig ikke hvilken kattepine SVer i her? De simpelthen MÅ gå inn for å fjerne alle privatskoler, for selv SV ser at egne skoler for muslimer fører samfunnet inn i ett galt spor. Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Kontantstøtten er tåpelig og burde vært avviklet. Skal man betales for å velge å ikke bruke en offentlig tjeneste? Jeg støtter heller gratis barnehageplass til alle. Den tidlige sosialiseringen er viktig, og den er best i barnehagen, ikke bare for innvandrerbarn. Det er viktig at et barn ikke bare er hos trygge mor og far hele dagen, men også møter ukjente barn og voksne på egenhånd. Barnehagen er også mer effektiv enn om far, mor eller dagmamma må være hjemme. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Kontantstøtten er jo idioti fra før av. Alle barn har godt av å gå i barnehage og sosialisere litt med andre unger fra tidlig av. barnehage er dessuten en mye bedre ordning enn at alle sitter hjemme med hver sin unge og tar imot penger av staten, det burde ikke være så vanskelig å skjønne. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Kontantstøtten er tåpelig og burde vært avviklet. Skal man betales for å velge å ikke bruke en offentlig tjeneste? Jeg støtter heller gratis barnehageplass til alle. Den tidlige sosialiseringen er viktig, og den er best i barnehagen, ikke bare for innvandrerbarn. Det er viktig at et barn ikke bare er hos trygge mor og far hele dagen, men også møter ukjente barn og voksne på egenhånd. Barnehagen er også mer effektiv enn om far, mor eller dagmamma må være hjemme. Jaha? Den offentlige tjenesten du her snakker om er finansiert hvordan? Over skatteseddelen? Akkurat ja, så det vil si at de som velger å ikke ha sine barn i barnehage forskjellsbehandles uten kontantstøtte. Vet du hvor mye staten betaler for en barnehageplass? Vet du hvor staten får sine penger ifra? Det reises gigantiske spørsmålstegn ved den tidlige sosialiseringen som du kaller det, der det ikke anbefales at barn under tre år er i barnehage. Men all kritisk forskning avfeies i kjent egoistisk sosialistisk stil, de får oppdra og indoktrinere barna våre fra fødselen, foreldrene får realisert seg selv. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Men det funker jævlig bra med lover der vi etnisk norske forskjellsbehandles? Har du eksempel på noen lover hvor etnisk norske forskjellsbehandles (på en negativ måte går jeg ut fra at du mener)? Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Kontantstøtten er jo idioti fra før av. Alle barn har godt av å gå i barnehage og sosialisere litt med andre unger fra tidlig av. barnehage er dessuten en mye bedre ordning enn at alle sitter hjemme med hver sin unge og tar imot penger av staten, det burde ikke være så vanskelig å skjønne. Hvor har du det ifra? Kun offentlig barnehage barna kan sosialiseres i? Hva med at en som foreldre kan velge selv hvordan man ønsker innrette sitt liv og oppdra sine barn? Kanskje far har lyst å være hjemme en periode? el mor? Jeg mener barnehage for barn under 3 år bør forbys. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg mener barnehage for barn under 3 år bør forbys. Fordi? Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Men det funker jævlig bra med lover der vi etnisk norske forskjellsbehandles? Har du eksempel på noen lover hvor etnisk norske forskjellsbehandles (på en negativ måte går jeg ut fra at du mener)? Mangler du lesekunnskaper? Kontantstøtten, trygd. Dessuten skal kontantstøtten fjernes med begrunnelse i at den hindrer integrering. Men muslimske skoler som selv SV mener hindrer integrering, kan man ikke benytte samme argument om. Og igjen skal alle straffes ved at alle private skoler skal forbys. Fordi de ikke tør forby det som egentlig vil bli ett problem, muslimske skoler. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg syns kristne skoler av typen Regnbuen meninghet driver er vel så stort problem som muslimske skoler kan bli. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Hvis fjerning av kontantstøtten skulle være diskriminerende mot norskinger, må fjerningen ramme norskinger mer enn innvandrere. Et interessant spørsmål er da om det er forholdsmessig flere norskinger som benytter seg av kontantstøtten enn innvandrere. Har du noen tall som viser at det er tilfellet? (Jeg tror ærlig talt at det er omvendt, og at det er innvandrere som taper mest, men jeg kan ikke belegge det med tall, dessverre.) Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg mener barnehage for barn under 3 år bør forbys. Fordi? Fordi jeg mener barnet har det best hjemme med sine foreldre i de første leveårene. Jeg mener de trenger den tryggheten som ballast med seg videre i livet. De 5%? som vokser opp i ett ikke egnet hjem bør omplasseres. Bare sånn at vi har avfeid det argumentet;) Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Hvis fjerning av kontantstøtten skulle være diskriminerende mot norskinger, må fjerningen ramme norskinger mer enn innvandrere. Et interessant spørsmål er da om det er forholdsmessig flere norskinger som benytter seg av kontantstøtten enn innvandrere. Har du noen tall som viser at det er tilfellet? (Jeg tror ærlig talt at det er omvendt, og at det er innvandrere som taper mest, men jeg kan ikke belegge det med tall, dessverre.) Ikke enig... Det rammer en rekke etnisk norske, jeg mener antallet er irrelevant. Si det du til de som mister sin valgfrihet. Dessuten fratar vi ALLE norges borgere atter ett livsvalg. Det er jeg imot! Vi får heller fjerne kontantstøtten og evt andre trygdeytelser for grupper som nekter å integrere seg og ta del i det norske storsamfunn. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg syns kristne skoler av typen Regnbuen meninghet driver er vel så stort problem som muslimske skoler kan bli. Ikke helt enig.. Men nå vet jeg selvsagt ikke hvordan denne skolen blir drevet? Når det er sagt, ønsker jeg ikke kristne friskoler heller. Men er for private skoler foruten livssynsskoler. Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Akkurat ja, så det vil si at de som velger å ikke ha sine barn i barnehage forskjellsbehandles uten kontantstøtte. Dersom du kaller det forskjellsbehandling, er det selvforskyldt. En velger selv om en ikke vil ha barna i barnehagen eller ikke. Jeg burde vel ha krevd penger fra staten siden jeg aldri har mottatt sosialhjelp, aldri fått stipend utover det universelle, og aldri vært innlagt på sykehuset. Det reises gigantiske spørsmålstegn ved den tidlige sosialiseringen som du kaller det, der det ikke anbefales at barn under tre år er i barnehage. Spedbarn er i yngste laget. Jeg kan tenke meg barn fra 3-6 vil ha størst nytte og glede av å være i barnehagen, men jeg vil gjerne ha henvisninger til forskningen du snakker om. Men all kritisk forskning avfeies i kjent egoistisk sosialistisk stil, de får oppdra og indoktrinere barna våre fra fødselen, foreldrene får realisert seg selv. Hvordan "indoktrinerer" barnehagen barna? Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Ikke enig... Det rammer en rekke etnisk norske, jeg mener antallet er irrelevant. Et tiltak er i utgangspunktet ikke diskriminerende når det ikke gjør forskjell på bakrunn av etnisitet, avstamning, hudfarge, livssyn etc - enig? Fjerning av kontantstøtten gjør ingen slik forskjell, og er følgelig ikke diskrimninerende (javisst rammer den etnisk norske, den rammer jo alle) - enig? Imidlertid kan det tolkes som diskriminering av grupper som har benyttet ordingen hyppigst - det er altså disse grupper som vil miste mest - enig? Derfor kan det selvsagt sies å ha en viss betydning hvordan bruken av kontanstøtten er i dag, når man skal vurdere virkningen av å fjerne den. Si det du til de som mister sin valgfrihet. Dessuten fratar vi ALLE norges borgere atter ett livsvalg. Det er jeg imot! Det er et legitimt synspunkt, som jeg forstår uten at jeg deler det. Jeg synes imidlertid ikke forskjellsbehandlingspåstanden din er godt fundamentert, den synes faktisk å være uten fundament whatsoever. Vi får heller fjerne kontantstøtten og evt andre trygdeytelser for grupper som nekter å integrere seg og ta del i det norske storsamfunn. Usikker på hvordan du har tenkt dette - men jeg er faktsik enig i at det gamle sloganet "Gjør din plikt, krev din rett" er bra - og at innvandrere også har en plikt til å anstrenge seg for å bli integrert. Men også det norske samfunnet må tilpasses og anstrenge seg litt for at dette skal gå bra - et multikulturelt samfunn er ikke en enveis greie. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Akkurat ja, så det vil si at de som velger å ikke ha sine barn i barnehage forskjellsbehandles uten kontantstøtte. Dersom du kaller det forskjellsbehandling, er det selvforskyldt. En velger selv om en ikke vil ha barna i barnehagen eller ikke. Jeg burde vel ha krevd penger fra staten siden jeg aldri har mottatt sosialhjelp, aldri fått stipend utover det universelle, og aldri vært innlagt på sykehuset. Det reises gigantiske spørsmålstegn ved den tidlige sosialiseringen som du kaller det, der det ikke anbefales at barn under tre år er i barnehage. Spedbarn er i yngste laget. Jeg kan tenke meg barn fra 3-6 vil ha størst nytte og glede av å være i barnehagen, men jeg vil gjerne ha henvisninger til forskningen du snakker om. Men all kritisk forskning avfeies i kjent egoistisk sosialistisk stil, de får oppdra og indoktrinere barna våre fra fødselen, foreldrene får realisert seg selv. Hvordan "indoktrinerer" barnehagen barna? Det er ikke ett valg. Enten barnehage eller intet. Barnetrygdene blir bare mindre og mindre.. Disse velferdsytelsene er en av grunnenen til at vi nordmenn tåler dette skattetrykket vi har. Men greit, hvorfor er det da greit at staten sponser barnehagene?????? Den linken får jeg komme tilbake til, sitter på ett tungt belastet 3g nett nå, gidder ikke slite med å finne det nå Barna indoktrineres i god pedagogisk sosialistisk ånd. Om pedagogene har rett vet vi ikke enda, det vil vi vite mer om om en generasjon el to. At sosialistene kun har rett i noen ting vet vi allerede;) Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Mangler du lesekunnskaper? Kontantstøtten, trygd. Kan du vise til hvor i regelverket for kontantstøtte det står at etnisk norske skal få negativ forskjellsbehandling i forhold til andre? Kan du vise til hvor i trygdeloven det står at etnisk norske skal få mindre trygd enn andre? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Si det du til de som mister sin valgfrihet. Dessuten fratar vi ALLE norges borgere atter ett livsvalg. Vel, det er noen som betaler for at andre skal ha dette valget. Hvorfor skal jeg (gjennom skatteseddelen) betale for at noen ikke vil være hjemme med sine egne barn om de ikke får betalt for det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå