H09I6AN Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Hvorfor i alle dager skal vi ikke bli et muslimsk land egentlig? Når andelen av muslimske innbyggere blir noe større enn det vi har i dag... For det første vil jeg påpeke at jeg syntes det er trist og forjævlig at andelen muslimske personer øker, spesielt i kjære, vakre, Norge. Og for det andre så skal ikke "minoriteten" måtte gi inn fordi politikerne fortsetter med å drøsse inn med utlendinger fra midtøsten og Afrika, hvor islam er stor. Endret 18. mars 2009 av TheIdanator Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Norge og Spania står ikke langt fra hverandre kulturelt. Nordmenn drar ikke med seg en svært fremmed religion og skikker som kolliderer fullstendig med det som er normalt (og lovlig) i Spania. Nordmenn omskjærer ikke døtrene sine i Spania, de er ikke overrepresentert i spanske fengsler, og de får ingen ytelser fra spanske myndigheter, osv. osv. osv. osv. Kan vi være ferdig med den tåpelige og barnslige sammenligningen nå? Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Hvorfor i alle dager skal vi ikke bli et muslimsk land egentlig? Når andelen av muslimske innbyggere blir noe større enn det vi har i dag... For det første vil jeg påpeke at jeg syntes det er trist og forjævlig at andelen muslimske personer øker, spesielt i kjære, vakre, Norge. Og for det andre så skal ikke "minoriteten" måtte gi inn fordi politikerne fortsetter med å drøsse inn med utlendinger fra midtøsten og Afrika, hvor islam er stor. Jeg synes det er forjævlig med alle de kristne her i Norge. skulle ønske vi hadde flere muslimer. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 All fanatisme og radikal oppførsel er skummelt. Om det så er radikal islam, høyre-ekstreme jøder, evangeliske kristne, nynazister, blitzere eller scientologer og andre sekter. Alt sammen er pakk som generelt har fint lite av politisk forståelse eller vanlig fornuft og burde ikke ha tilgang til gjenstander farligere enn garnnøster. Men jeg er forsåvidt enig i at politikerne sauser sammen en hel masse begreper som vanlig. Alle som har omgått norske muslimer bør se at det er et hav av forskjell på den gjennomsnittlige norske muslim og det man i min bok kan kalle "radikal islam". Ja muslimer er noe mer fintfølende om religionen sin og den spiller en mye større rolle i livene deres enn hva kristendommen gjør for den jevne norske kristne, men det gjør dem ikke nødvendigvis til radikale farer for samfunnet. Det som derimot er skremmende er å se på Nederland der folk som snakker offentlig ut mot islam lever under konstante dødstrusler. Og England, der da den kontroversielle nederlanske politikern Geert Wilder skulle tale i parlamentet og blir da nektet adgang til Stor Britannia etter at Lord Nazir Ahmed truet med å mobilisere 10000 muslimer som skulle forhindre møtet. Regjeringen i Stor Britannia bestemte seg for at dette var en for stor sikkerhetsrisiko. Hva skjedde med ytringsfrihet? Selv om man kanskje er helt uenig med mannen og mener han er en idiot så er det her faktisk snakk om å prøve å kneble ytringsfriheten og dermed også en del av den demokratiske tradisjonen. Opptøyene i Oslo var også et foruroligende tegn på at integreringen av ikke vestlige innvandrere kanskje ikke går helt så bra som forventet og vi har større problemer i vente om vi ikke griper tak det nå. Det som plager meg mest med islam er den innebygde sperren for all kritikk. For meg så virker det ut som Islam på mange måter ligger flere hundre år bakover i tid og har mye utvikling igjen før den passer inn i vestlige samfunn. Kristendommen var ikke hakket bedre i middelaldern, folk drepte hverandre over en lav sko, tilogmed andre kristne som hadde en litt annen variant, men dette er lenge siden og kristendommen har blitt mye mer moderat siden den gang. Med dette mener jeg ikke at islam er blodtørstig på samme måte som kristendommen under korstogene og religionskrigenes tid i Europa, men at den ikke har kommet like langt siden det er en religion som har blitt formet opp gjennom årene i land som ligger langt etter vesten i utvikling. Man kan se akkurat samme blanding av begreper hver gang det er diskusjon om innvandringspolitikken. Hver gang politikerne snakker om innvandring, integrering og kriminalitet koblet til dette temaet så sauser de sammen Svenske arbeidsinnvandrere med ikke vestlige innvandrere og kan dermed peke på en statistikk som egentlig ikke er relevant for debatten. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Det "nordmenn i Spania oppfører seg like ille"-argumentet er så utrolig dumt på så mange plan. For det første er det bak mål å hevde at nordmenn som bor i Norge, og som ikke bor i Spania og krever spesialbehandling, på noen som helst slags måte er ansvarlige for dem som bor i Spania sine handlinger, på bakgrunn av at vi deler statsborgerskap. For det andre er det ikke noe krav at man skal være perfekt selv for å kunne kritisere andre, så selv om vi faktisk hadde hatt ansvar for det andre gjør (noe vi altså ikke har), hadde det ikke gjort noe for å svekke påstanden om at oppførselen er uheldig. Hvorvidt folk er hyklere er irrelevant for om meningene deres er fornuftige, det er hvorvidt argumentasjonen deres holder mål eller ikke man burde tenke over. Det eneste "Nordmenn i Spania"-argumentasjonen viser er at det er naturlig for folk med samme kulturelle bakgrunn å søke seg sammen, noe de fleste med en grunnleggende forståelse for mennesket og hvordan det fungerer vil forstå ganske intuitivt. Altså tilfører det ikke all verden av verdi til en debatt om innvandring/integrering. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Hva mener du med "pengene det står på"? Har du lest de postene ovenfor da jeg spør om det godtas at de vil ha egne sykehjem, skoler osv, hvis de betaler selv. I en sammenligning med nordmenn som drar til spania og har egne skoler og sykehjem der. Ja, hva så? Nordmennene betaler altså selv, og tilfører Spania store penger. Hva er poenget ditt? Hvordan er sammenligningen relevant? Ellers er det artig at AP nå setter i gang valgkampen, og selveste Kolberg varsler kamp mot islam Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Så hvis muslimene hadde betalt selv for å "snikislamisere" norge hadde det gått greit? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Så hvis muslimene hadde betalt selv for å "snikislamisere" norge hadde det gått greit? Det kommer an på hva du mener med "snikislamisere". Hvis du snakker om å innføre islam som styresett, så er det selvsagt noe som måtte bekjempes, ja. Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Så hvis muslimene hadde betalt selv for å "snikislamisere" norge hadde det gått greit? Det kommer an på hva du mener med "snikislamisere". Hvis du snakker om å innføre islam som styresett, så er det selvsagt noe som måtte bekjempes, ja. Ikke som styresett nei Men jeg mener de punktene på snikislamiseringslisten til Siv Jensen. Som egne skoler osv. Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Ellers er det artig at AP nå setter i gang valgkampen, og selveste Kolberg varsler kamp mot islam Geniet har knekt Frp-koden! Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Så hvis muslimene hadde betalt selv for å "snikislamisere" norge hadde det gått greit? Det kommer an på hva du mener med "snikislamisere". Hvis du snakker om å innføre islam som styresett, så er det selvsagt noe som måtte bekjempes, ja. Ikke som styresett nei Men jeg mener de punktene på snikislamiseringslisten til Siv Jensen. Som egne skoler osv. Hvorfor har kristne lov til å ha egne skoler, og ikke muslimer? kall det heller for snik-likestilling. Endret 21. mars 2009 av aluxez Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Fordi Norge er et kristent land. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Så hvis muslimene hadde betalt selv for å "snikislamisere" norge hadde det gått greit? Det kommer an på hva du mener med "snikislamisere". Hvis du snakker om å innføre islam som styresett, så er det selvsagt noe som måtte bekjempes, ja. Ikke som styresett nei Men jeg mener de punktene på snikislamiseringslisten til Siv Jensen. Som egne skoler osv. Hvorfor har kristne lov til å ha egne skoler, og ikke muslimer? kall det heller for snik-likestilling. Pga det er vårt land og våres regler. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Det er intet formelt i veien for at det kan opprettes muslimske skoler i Norge (jfr Privatskolelova). Jeg har inntrykk av at det stadig kastes fram krav om at "nå må Norske regler følges", uten at man engang på overflatisk vis har satt seg inn i hva disse reglene reglene går ut på. Det blir bare en tomme fraser med tynt innhold. Faktisk drev en muslimsk skole i Oslo i fem år (ble nedlagt etter indre strid), og det jobbes visstnok med å få tillatelse til en ny. http://www.aftenposten.no/meninger/leder/article2932678.ece Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Norge er i dag et kristent land, og skal da ikke ha skoler knyttet til andre religioner. Om Norge en dag blir av-religionisert, skal det være intet skoler med religiøs lære. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Javel, da får du bruke din demokratiske påvirkningskraft for å forsøke å endret norsk lov. For det du sier tyder altså på at du er motstander av norsk lov slik den er i dag. Edit: Muslimske skoler hadde sin egen tråd for ikke lengesiden. Endret 22. mars 2009 av a_aa Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Javel, da får du bruke din demokratiske påvirkningskraft for å forsøke å endret norsk lov. For det du sier tyder altså på at du er motstander av norsk lov slik den er i dag. Edit: Muslimske skoler hadde sin egen tråd for ikke lengesiden. Det forigge utsagnet fra meg ble nok uttalt litt feil. Det var ment som et påpek av mitt syn på saken. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Helt greit å ha synspunkter. Det er også helt greit å være uenig i norsk lov, og å jobbe for å endre den vha demokratiets virkemidler - men så lenge lovene er gjeldende, må man regne dem som "Norske regler" og i normale situasjoner bør man vel la være å gi f.. i dem. Edit: leif has left the building Endret 22. mars 2009 av a_aa Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Det er intet formelt i veien for at det kan opprettes muslimske skoler i Norge (jfr Privatskolelova). Jeg har inntrykk av at det stadig kastes fram krav om at "nå må Norske regler følges", uten at man engang på overflatisk vis har satt seg inn i hva disse reglene reglene går ut på. Det blir bare en tomme fraser med tynt innhold. Faktisk drev en muslimsk skole i Oslo i fem år (ble nedlagt etter indre strid), og det jobbes visstnok med å få tillatelse til en ny. http://www.aftenposten.no/meninger/leder/article2932678.ece Sånn i integreringsøyemed må vi av og til fatte politisk ukorrekte beslutninger, nei til islam-muslim skoler er en av dem. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Det er intet formelt i veien for at det kan opprettes muslimske skoler i Norge (jfr Privatskolelova). Jeg har inntrykk av at det stadig kastes fram krav om at "nå må Norske regler følges", uten at man engang på overflatisk vis har satt seg inn i hva disse reglene reglene går ut på. Det blir bare en tomme fraser med tynt innhold. Faktisk drev en muslimsk skole i Oslo i fem år (ble nedlagt etter indre strid), og det jobbes visstnok med å få tillatelse til en ny. http://www.aftenposten.no/meninger/leder/article2932678.ece Sånn i integreringsøyemed må vi av og til fatte politisk ukorrekte beslutninger, nei til islam-muslim skoler er en av dem. Jepp, det å ha en lov for muslimer og en lov for nordmenn tror jeg vil funke jævlig bra sånn i integreringsøyemed. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå