a_aa Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg har selvsagt ikke fellende bevis, men for meg er dette en indikasjon. Man burde spørre innvandrerne selv Definitivt. Og Polisen. Har du en link til en ordentlig undersøkelse, kanskje? Litt mer enn et snapshot fra et TV-program, muligens (eller regner du det som "fakta"?). Lenke til kommentar
snurre86 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Så vi skal få innvandrerne godt integrert så de kan lære seg vår/tilpasse seg vår kultur. Invandrerene må da helst ikke holde på sin gamle kultur eller skal de bare tilpasse seg våre verdier, men holde på sin gammle kultur? Så intensjonene er at vi vil bli flerkulturelle, men holde på norske verdier. Jeg lurer på hvordan dette skal gå seg til når enkelte kulturer og norske verdier strider i mot hverandre. Hva med de innvandrerne som ikke ønsker å ta innover seg våre verdier, hva gjør vi med dem? Ap nevner at de ikke hører hjemme i norge og vil bekjempe de, jeg lurer på hva de mener med det. Endret 13. mars 2009 av snurre86 Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 For det første så er det en umulig oppgave og skulle definere norsk og muslimsk kultur. Nordmenn (etniske nordmenn) er langt fra en homogen gruppe, og holdninger i Nord-Norge er forskjellig og motstridende fra de på vest-landet. På samme måte så kommer en muslim fra Somalia fra en helt annet kulturell bakgrunn enn en muslim fra Tyrkia, og en fra Iran. Problemet som oppstår her, og som virkelig ødelegger all innvandringsdebatt, er at en begynner å behandle ikke-vestlige innvandrere som en homogen gruppe med et felles mål hvor Islam skal stå sterkt. Den gruppen av innvandrere som kan sies å passe inn her er særdeles liten, og det store flertallet av unge muslimske innvandrere er det en kan kalle "kulturell muslim", altså ikke troende, men følger enkelte skikker fordi det er en del av kulturen. (På samme måte som at nordmenn er kulturell kristne fordi vi feirer jul og påske, selv om sistnevnte bare har blitt en ekstra ferieuke en drar på fjellet.) Det som skjer når en skjærer alle over en kam, på den måten FrP gjør nå, er at fokuset havner utelukkende på den ekstreme og fundamentalistiske delen av gruppen. Det er de vi vil ha kvitt som får oppmerksomheten, mens de moderate ikke vies oppmerksomhet i det heletatt, i værste fall kun blir sett på som eksempler som unntakene som bekrefter regelen. Innenfor sosiologien er det noe som heter stemplingsteorier. De går ut på at når samfunnet stempler deg som en avviker fra de normene som eksisterer på falskt grunnlag, så er også veien til å faktisk bli en avviker enda større. Forvented adferd blir faktisk adferd. Det er også derfor det er ille med at FrP nå "advarer" mot "snikislamisering", fordi de som allerede misliker innvandrere (ofte på et irrasjonelt grunnlag) nå får enda større grunn til å stemple ikke-vestlige innvandrere som avvik. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Er også bra å vekke opp naive nordmenn så ikke de får herje fritt. Noen må lid for felles beste. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 De naive nordmennene får ikke herje fritt? Lenke til kommentar
snurre86 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Som smoothie sier så er det en "umulig oppgave og skulle definere norsk og muslimsk kultur" på samme måte som som det er umulig og definere handlinger som kultur, religion eller (leve verdi) fordi man kan bare plassere de i den kategorien som måtte passe til en vær tid. nå ønsker ikke jeg å behandle ikke-vestlige innvandrere som en homogen gruppe med et felles mål hvor Islam skal stå sterkt. Jeg setter spørsmål med verdier som at kvinner ikke kan gå sammen med menn på gata eller delta i begravelser, dette er jo ikke noen norsk lov som forbyr dette, men slik kan man ikke se på som annet en uheldig når man ser det fra et (etnisk norsk) synspunkt. Ønsker vi slik eller skal vi nå begynne med lover og regler for alt i detalj? Jeg synes selvfølgelig ikke man skal komme med fasiten og slenger den på bordet og si "SÅNN SKAL DET VÆRE" slik som en del andre. Endret 15. mars 2009 av snurre86 Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Ghettofisering - det at en gruppe mennesker som deler demografiske særtrekk konsentreres på små "øyer" - er et reellt problem, og det er ikke bare noe som angår innvandrere. Ved nybygging av bydeler for førstegangsetablerer på 60- og 70-tallet, oppstod det 10-12 år etter etableringene problemer med kriminelle ungdomsgjenger. Dette var resultatet av at bydelene bestod av uerfarne foreldre med unger i omtrent lik alder - og nesten kun det. Det var få godt modne mennesker som kunne veilede eller irettesette rakkerne, og blant rakkerne var aldersspredningen såpass trang at men i liten grad trengte å ta hensyn til noen som var mye yngre, eller få tyn fra noen nærmet seg voksenstadiet. De utviklet kort og godt sine egne subkulturer, fordi de ikke fikk "brynt" seg nok mot andre i samfunnet til å oppfatte hva som var allment aksepterte grenser og rettigheter. Det oppfatter jeg også er faren ved ghettofiseringen når det gjelder innvandrere. Problemet handler ikke om at innvandrere hegner om sin kultur (det synes jeg gjerne de må gjøre), det handler om at de må få "brynt" seg mot andre i samfunnet, for å få en føling med det allmenne. I praksis vil nok det si at de skarpeste kulturelle hjørnene kan slipes litt rundere hos både norskinger og innvandrere før ting smetter bedre på plass. Denne innsmettingen tror jeg altså er mye vanskeligere uten at vi eksponeres for hverandre som naboer, venner, foreldre, kolleger etc - og da er det ikke særlig lurt at man omtrent ikke ser snurten av hverandre pga ghettofisering. Lenke til kommentar
snurre86 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Ghettofisering - det at en gruppe mennesker som deler demografiske særtrekk konsentreres på små "øyer" - er et reellt problem, og det er ikke bare noe som angår innvandrere. Ved nybygging av bydeler for førstegangsetablerer på 60- og 70-tallet, oppstod det 10-12 år etter etableringene problemer med kriminelle ungdomsgjenger. Dette tar utgangspunkt i at man bruker en vanvittig steril og formell Statistisk på å lokalisere problemet, slik som fattige har mye høyere sjanse for å bli kriminell eller aldersgruppen 15 - 25 er mer krimminel en andre aldersgrupper. Jeg er enig i at folk skal spres utover befolkningen om vi skal forme de på en bestemt måte som er mest gunstig for oss, men dette tar jo ingen hensyn til hva de måtte ønske. Ønsker de og omgås folk som banner hele tiden eller nudister eller FRP politikere etc. og vil Ola Nordmann bo lamme invandrerne. Jeg tror det er mye mer fokus på sistnevte en de andre eksemplene. Det var få godt modne mennesker som kunne veilede eller irettesette rakkerne, og blant rakkerne var aldersspredningen såpass trang at men i liten grad trengte å ta hensyn til noen som var mye yngre, eller få tyn fra noen nærmet seg voksenstadiet. For og kunne veilede må man ha en enighet i at den som veileder sitter med kunskapen om et felles mål som begge er enig i og jobbe mot. De utviklet kort og godt sine egne subkulturer, fordi de ikke fikk "brynt" seg nok mot andre i samfunnet til å oppfatte hva som var allment aksepterte grenser og rettigheter. Allment aksepterte grenser og rettigheter tar også utgangspunkt i at flertallet i gruppa har akseptert de, derfor må flertalle være (etnisk norsk) og diktere hva som er akseptert. I praksis vil nok det si at de skarpeste kulturelle hjørnene kan slipes litt rundere hos både norskinger og innvandrere før ting smetter bedre på plass. Denne innsmettingen tror jeg altså er mye vanskeligere uten at vi eksponeres for hverandre som naboer, venner, foreldre, kolleger etc - og da er det ikke særlig lurt at man omtrent ikke ser snurten av hverandre pga ghettofisering. Så vi må akseptere 50% av deres verdier som våre egene og de må akseptere våre 50% av verdier som deres? Endret 13. mars 2009 av snurre86 Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Jeg har formulert meg dårlig hvis du oppfatter meg dit hen at vi skal forme innvandrerne slik vi ønsker. Det jeg sier er at samfunnet utvikler seg ved at medlemmene i det bidrar ved å forme hverandre - og skal samfunnet henge i hop, må alle mulige forskjellige mennesker få kontaktflater mot hverandre. Lenke til kommentar
snurre86 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Jeg har formulert meg dårlig hvis du oppfatter meg dit hen at vi skal forme innvandrerne slik vi ønsker. Det jeg sier er at samfunnet utvikler seg ved at medlemmene i det bidrar ved å forme hverandre - og skal samfunnet henge i hop, må alle mulige forskjellige mennesker få kontaktflater mot hverandre. Jeg bare prøver å påpeke hvor realistisk din forestilling om integreringspolitikk er fra mitt synspunkt. Endret 13. mars 2009 av snurre86 Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Meget godt sagt, a_aa. (Hva i hule betyr det brukernavnet, forresten?) Alle mulige forskjellige mennesker må få kontaktflater mot hverandre. Likevel er det ikke sikkert at denne kontakten alltid oppleves som behagelig for de impliserte parter. Kan hende bestefar fra Islamabad forargrer seg rød over den pene blonde kassadamen med malte lepper og utringnging, og bestemor fra Frogner fnyser over alle disse utlendingene i butikken som ikke snakker ordentlig norsk en gang. Videre er det slik at sterkt positive og sterkt negative opplevelser fester seg bedre enn dagligdagse erfaringer, selv om alle erfaringer former vår oppfatning om hverandre og vår væremåte i forhold til hverandre. Jeg husker med gru mine første opplevelser i større skala med "utlendinger" da jeg kom fra bøgda til Oslo for 14 år siden. Jeg var flasket opp med "JA til et fargerikt fellesskap!"-buttons i SV-familie, men ble raskt kurert! Det måtte et møte med våre nye landsmenn til for at jeg skulle opparbeide meg fordommer og negativitet mot innvandrere. Det hadde nok med å gjøre at på den tiden jobbet jeg i butikk i Oslo sentrum, og møtte uhorvelig masse mennesker hver dag. Og som sagt, det er de sterkt negative opplevelsene som fester seg, og de var i 75% av tiden med innvandrere. Det toppet seg den dagen jeg ble kalt rasist fordi mobiltelefonen jeg hadde solgt til en mørkhudet kunde (angivelig) ikke virket lenger! Siden har jeg hatt flere jobber, og flere innvandrerkolleger, som regel med positive erfaringer. Så jeg ser meg selv som at jeg har gått fra å være innvandringsromantiker til "rasist" (ihvertfall i utgangspunktet skeptisk mot utlendinger) til å forhåpentligvis ha et nokså nyansert syn. Uansett vil mine personlige erfaringer med utlendinger - ja en hvilken som helst gruppe i samfunnet - ha mye mer å si for mine holdninger enn et hvilket som helst politisk manifest, eller Soria-Moria drøm. Og jeg har NULL respekt for PK-klyser av kjendiser og politikere som kakler og Hitler høyt hver gang noen påpeker problemene med innvandring og ghettofisering men som selv har bosatt seg på beste vestkant, lengst mulig fra disse miljøene, selv ikke har noen kontakt med innvandrere, og har sett Tøyen bare på kartet. Jeg ville like å spørre dem om de ville sendt barna sine til en skole der over 80% av elevene er av utenlandsk opprinnelse! Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Jeg bare prøver å påpeke hvor realistisk din forestilling om integreringspolitikk er fra mitt synspunkt. Det er for så vidt greit nok - det jeg påpekte, var at jeg oppfatter at jeg ikke har klart å formidle til deg hva min forestilling er. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Meget godt sagt, a_aa. (Hva i hule betyr det brukernavnet, forresten?) Alle mulige forskjellige mennesker må få kontaktflater mot hverandre. Takker for et innlegg som setter fart på tankevirksomheten, det er godt å se sammenhengende resonnementer i denne tråden! (a_aa: hva med anonymous agile abbreviation ) Likevel er det ikke sikkert at denne kontakten alltid oppleves som behagelig for de impliserte parter. Kan hende bestefar fra Islamabad forargrer seg rød over den pene blonde kassadamen med malte lepper og utringnging, og bestemor fra Frogner fnyser over alle disse utlendingene i butikken som ikke snakker ordentlig norsk en gang. Sliping av kulturelle kanter er ikke alltid behagelig, nei (kanskje det er derfor ghettoer oppstår?). Og et overflatisk møte i en butikk er vel egentlig heller ikke egnet til den sporten i det hele tatt - i verste fall er det mest egnet til å få bekreftet fordommer. I beste fall (ikke særlig sannsynlig, dessverre) finner bestefar fra Islamabad og Frognerfruen ut at det er viktigere ting i livet å bekymre seg for enn malte lepper og gebrokkent norsk. Videre er det slik at sterkt positive og sterkt negative opplevelser fester seg bedre enn dagligdagse erfaringer, selv om alle erfaringer former vår oppfatning om hverandre og vår væremåte i forhold til hverandre. Jeg husker med gru mine første opplevelser i større skala med "utlendinger" da jeg kom fra bøgda til Oslo for 14 år siden. Jeg var flasket opp med "JA til et fargerikt fellesskap!"-buttons i SV-familie, men ble raskt kurert! Det måtte et møte med våre nye landsmenn til for at jeg skulle opparbeide meg fordommer og negativitet mot innvandrere. Det hadde nok med å gjøre at på den tiden jobbet jeg i butikk i Oslo sentrum, og møtte uhorvelig masse mennesker hver dag. Og som sagt, det er de sterkt negative opplevelsene som fester seg, og de var i 75% av tiden med innvandrere. Det toppet seg den dagen jeg ble kalt rasist fordi mobiltelefonen jeg hadde solgt til en mørkhudet kunde (angivelig) ikke virket lenger! Jeg deler din tro på at sterke positive og negative erfaringer fort kan overkygge mer dagligdagse erfaringer - i hvertfall til en viss grad. Men igjen beskriver du generelt møter mellom ukjente - og spesielt i en selger-kjøper-situasjon. Det er godt mulig jeg tar feil, men jeg tror at akkurat i slike situasjoner - med et innebygd motsetningsforhold - er det store kulturforskjeller mellom nordeuropeere og resten av verden. Pruting, skuespill og det vi vil kalle lureri i forbindelse med kjøp/salg er vanlig bare en kort flytur sørover, men ikke særlig vel ansett her. Når det gjelder rasist-kortet, er det vel bare å si at det garantert trekkes fram feilaktig. Men jeg må også innrømme at jeg er villig til å gi en viss "slakk" i den saken - jeg er ikke i tvil om at mange innvandrere møter på problemer der de defacto er diskriminert uten å kunne påvise det (strukturell diskriminering) - da er det nok veldig takknemlig å endelig kunne rette pekefingeren mot en håndfast person: nordlendingen bak disken. Intellektuelt ikke særlig forsvarlig (mao er nok kommende pepper fortjent), men sånn føler jeg det. Unødig bruk av rasismekortet er feil, og ris til egen bak - inflasjon i rasismeanklager skader nok de som blir utsatt for reell rasisme mest - færre gidder å reagere på "ulv-ropet" for hver gang det skjer. Feil, men ikke uforståelig. Siden har jeg hatt flere jobber, og flere innvandrerkolleger, som regel med positive erfaringer. Så jeg ser meg selv som at jeg har gått fra å være innvandringsromantiker til "rasist" (ihvertfall i utgangspunktet skeptisk mot utlendinger) til å forhåpentligvis ha et nokså nyansert syn. Uansett vil mine personlige erfaringer med utlendinger - ja en hvilken som helst gruppe i samfunnet - ha mye mer å si for mine holdninger enn et hvilket som helst politisk manifest, eller Soria-Moria drøm. Og det er litt av tanken bak et anti-ghettofisering-mål, slik jeg ser det. Når folk ikke bare ser hverandre på butikken en gang i mellom, men er kollegaer, bekymrer seg over skolens læringsmiljø sammen, inviterer hverandre på festligheter, krangler om hvem av smårollingene som lugget hvem, låner bort jekken til hjulskifte på våren, krangler om politikk mens hjulboltene skrus av, etc etc - da begynner det å ligne på noe. Da kan man få en ekte dialog på grunnplanet - en dialog som er bortimot umulig om vi unngår hverandre. Men utfordringen - den skikkelig STORE utfordringen - er: hvordan i helvete skal vi få til dette i praksis? Og jeg har NULL respekt for PK-klyser av kjendiser og politikere som kakler og Hitler høyt hver gang noen påpeker problemene med innvandring og ghettofisering men som selv har bosatt seg på beste vestkant, lengst mulig fra disse miljøene, selv ikke har noen kontakt med innvandrere, og har sett Tøyen bare på kartet. Jeg ville like å spørre dem om de ville sendt barna sine til en skole der over 80% av elevene er av utenlandsk opprinnelse! For å si det sånn - jeg har nok atskillig høyere respekt for politikere som forteller hva de vil oppnå (og gjerne hvordan), enn for politikere som er mest opptatt av å karakterisere andre. Lenke til kommentar
snurre86 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Jeg er helt enig med a_aa at dette var et givende innlegg. Så jeg ser meg selv som at jeg har gått fra å være innvandringsromantiker til "rasist" (ihvertfall i utgangspunktet skeptisk mot utlendinger) til å forhåpentligvis ha et nokså nyansert syn. Uansett vil mine personlige erfaringer med utlendinger ha mye mer å si for mine holdninger enn et hvilket som helst politisk manifest, eller Soria-Moria drøm. Livs erfaring som inneholder problemene med innvandring og ghettofisering og disse miljøene med mye kontakt med innvandrere. Og jeg har NULL respekt for PK-klyser av kjendiser og politikere som kakler og Hitler høyt hver gang noen påpeker problemene med innvandring og ghettofisering men som selv har bosatt seg på beste vestkant, lengst mulig fra disse miljøene, selv ikke har noen kontakt med innvandrere, og har sett Tøyen bare på kartet. Jeg ville like å spørre dem om de ville sendt barna sine til en skole der over 80% av elevene er av utenlandsk opprinnelse! Jeg må innrømme at jeg ikke vet hva du mener med "PK-klyser". Så du ville vist deg selv "NULL respekt" om du hadde troffet deg selv på den tiden du var ""rasist" (ihvertfall i utgangspunktet skeptisk mot utlendinger)". Da ser jeg ikke hvordan disse erfaringene kunne ha hjelpet deg i positiv rettning, jeg mener alle skal kunne ytre sinne meninger uansett hvor langt de måtte ha kommet i utviklings stadiet (eller hvor lang noen måtte mene de er kommet i utviklings stadiet) uten og bli vist "NULL respekt" fordi alle må ta ting i fra det stadiet de måtte være i! For de som ikke vet noen om "Tøyen" er det "det tettest befolkede området i Oslo. Det er en multikulturell bydel med mennesker fra Asia, Afrika, Amerika og Øst-Europa. Oslos to største moskéer ligger på Tøyen." Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Jeg er helt enig med a_aa at dette var et givende innlegg. Så jeg ser meg selv som at jeg har gått fra å være innvandringsromantiker til "rasist" (ihvertfall i utgangspunktet skeptisk mot utlendinger) til å forhåpentligvis ha et nokså nyansert syn. Uansett vil mine personlige erfaringer med utlendinger ha mye mer å si for mine holdninger enn et hvilket som helst politisk manifest, eller Soria-Moria drøm. Livs erfaring som inneholder problemene med innvandring og ghettofisering og disse miljøene med mye kontakt med innvandrere. Jeg skjønte ikke helt hva du mente å si med denne setningen. Og jeg har NULL respekt for PK-klyser av kjendiser og politikere som kakler og Hitler høyt hver gang noen påpeker problemene med innvandring og ghettofisering men som selv har bosatt seg på beste vestkant, lengst mulig fra disse miljøene, selv ikke har noen kontakt med innvandrere, og har sett Tøyen bare på kartet. Jeg ville like å spørre dem om de ville sendt barna sine til en skole der over 80% av elevene er av utenlandsk opprinnelse! Jeg må innrømme at jeg ikke vet hva du mener med "PK-klyser". Så du ville vist deg selv "NULL respekt" om du hadde troffet deg selv på den tiden du var ""rasist" (ihvertfall i utgangspunktet skeptisk mot utlendinger)". Da ser jeg ikke hvordan disse erfaringene kunne ha hjelpet deg i positiv rettning, jeg mener alle skal kunne ytre sinne meninger uansett hvor langt de måtte ha kommet i utviklings stadiet (eller hvor lang noen måtte mene de er kommet i utviklings stadiet) uten og bli vist "NULL respekt" fordi alle må ta ting i fra det stadiet de måtte være i! Hvordan kan du trekke den konklusjonen ut fra mitt innlegg? Du kan si at jeg ville vist den opprinnelige meg, med en masse meninger uten forankring i virkeligheten, null respekt DERSOM den opprinnelige jeg uten et gram ballast hadde rykket ut og kalt enhver kritiker av innvandring "Hitler". Endret 14. mars 2009 av HilRam Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Haha. Balthazar, den var faktisk litt god. Hadde du vært ironisk hadde jeg blitt nødt til å berømme deg for et stykke godt samfunns-satirisk innlegg. Hadde du bare vært ironisk... Det er nok ikke noe ironi, men ganske enkelt den sannheten som mang tenker, men som få tør å si. islam er en ideologi med sin egen religion. Og at sosialistene liker islam,er vel ikke noe hemmelighet, de fleste vet jo det. For islam er totalitær, på samme måten som sosialismen, og på en måte i samme famile. Nazismen er veldig populær i muslimske land, for islam og nazisme er nært i slekt, Og når det er slik at sosialisme og nazisme er to sider av samme sak, så er det jo ganske naturlig at sosialistene liker islam. Og Satan selv er overhode for dem alle. Dette er sannheten, enten du tror det eller ikke. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Det er nok ikke noe ironi, men ganske enkelt den sannheten som mang tenker, men som få tør å si. islam er en ideologi med sin egen religion. Og at sosialistene liker islam,er vel ikke noe hemmelighet, de fleste vet jo det. For islam er totalitær, på samme måten som sosialismen, og på en måte i samme famile. Nazismen er veldig populær i muslimske land, for islam og nazisme er nært i slekt, Og når det er slik at sosialisme og nazisme er to sider av samme sak, så er det jo ganske naturlig at sosialistene liker islam. Og Satan selv er overhode for dem alle. Dette er sannheten, enten du tror det eller ikke. :!: Fundamentalistisk kristne konspirasjonsteoretikere er morsomme. Vurdert å blir komiker? Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 ^ Vel, det jeg snakker om er ikke helt urelatert hva angår denne tråden. FRP advarer mot såkalt snikislamisering, mens det de holder på er liksom helt greit, bare fordi at vi er norsk og har penger. Prøver bare å sette saken litt på spissen, og få folk til å tenke litt begge veier. Så nei - tror det er veldig unødvendig å lage en tråd om snikFRPiseringen/sniknordmannisering av den spanske solkysten. Trodde at folk var oppegående nok til å skjønne hvor jeg ville med innlegget mitt. Det er ikke bare FRP som advarer mot islamisering. Og FRP har rett når det gjeelder hva som skjer i rosengård, dette er dokumentert tidligere i denne tråden. Siv Jensen har også rett når hun advarer mot at dette vil skje i Norge. Og de som har øyne å se med, og i tillegg har litt kunnskap om islam, de ser at det allerede er i ferd med å skje. Hva du ellers måtte mene om FRP og deres motivet, er ikke interessant i denne diskusjonen. Fordi de jo har rett ang. islamisering av Norge uansett. Og dette er uungåelig, fordi det er islams natur å presse på og dominere og islamisere overalt hvor islam får fotfeste. Og med slike feige og prinsippløse politikere som vi sliter med, så vil denne prosessen bare gå fortere. Så om ikke vi får en regjering med politikere som tør å sette en stopper for islam, så vil det bare fortsette i stadig hurtigere tempo. Er bare FRP som fremmer fremmedfrykten og skremmer folk med "snikislamisering". Har ikke hørt så enormt mye fra de andre partiene om "snikislamisering" Siv Jensen har fått mye kritikk fra svenskene ang. forholdene i Rosengård, dokumentert hva liksom?? Jeg tror virkelig at jeg har mer kunnskap om islam en deg... Sette en stopper for islam? Jeg trodde at vi i Norge hadde noe som het religionsfrihet jeg? Skal ikke folk få være muslim i Norge altså? Jeg tror ikke du fatter det at de forslagene som har kommet frem om muslimske ditt, og muslimske datt..ikke kan representere alle muslimene i Norge. Tror du virkelig det er fakta? Helt idiotisk at hva enkelte grupper ønsker, skal få en som Siv Jensen til å kunne skjære alle over en kam. Hva jeg mener om FRP og deres motiv er nå svært relevant, dette er faktisk et diskusjonsforum, og vi diskuterer denne såkalte snikislamiseringen i Norge, og den er ikke sett kun med dine øyne. FRP har rett ang. islamisering av Norge uansett? Hva i alle dager mener du med det? Kan du dokumentere hva som er blitt så sykt islamisert i Norge?? Siden det snart tipper over til fullstendig galskap med all denne islamiseringen, så vil jeg gjerne ha litt info om all denne islamiseringen som har skjedd i Norge? Hva enkelte grupper har ønsket og lagt frem forslag for er ikke bevis på at Norge har blitt islamisert. Bare det faktum at muslimer får igjennom sine spesiele regler og krav, som de påstår at islam pålegger dem, er islamisering. For dette tvinger jo oss til å følge deres regler, og ta hensyn til deres spesielle regler. Moskeene som de også fpr bygge over hele landet er også islamisering, i det de tvinger sine moskeer på oss, på tross av at vi vil ikke ha disse stygge byggene. Om muslimene kunne gjort som andre minoriteter, og holdt sin religon for seg selv, og i nøytrale bygg. Så ville ikke jeg heller snakket høy om islamisering. Men islam er ikke slik, islam er som en pest, den sprer seg, og trenger seg inn der den finner et svakt punkt. Og om du ikke vet at islam er agressiv og søker verdenskalifatet, dvs. at alle skal bli muslimer. Og alle land skal bli muslimske land. Ja da har ikke du kunnskap om islam. islamisering av Norge lar seg ikke dokumentere for den som ikke vil se, og som ikke har kunnskap om islam. For uten kunnskap om islam, så vet de fleste heller ikke hva muslimene selv legger i alle disse " små" kravene som de får aksept for. Som feks hvordan muslimer bruker moskeer til å symbolisere egen overhøyhet, og til å gjøre krav på nytt land. Dette er ting som ingen vil få vite noe om i det norske skoleverket, eller fra islamsk råd, som jo er de som forer norsk skole med islam-propaganda. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 islamisering av Norge lar seg ikke dokumentere for den som ikke vil se, og som ikke har kunnskap om islam. Det er vel det som er forklaringen på at du har ignorert mine gjentatte forespørsler etter en lov, forskrift, regelverk etc som spesifikt gir fordeler ekslusivt for muslimer og/eller islam? Hvis du legger frem et sitat fra lovdata, vil det rett og slett ikke trenge gjennom hornhinnen min? Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Satan er for religionister. Nå er det faktisk slik at satan har ikke bare med religion å gjøre. Satan er virkelig og det er satan som styrer denne verden. Satan er denne verdens"gud" Og det gjelder uansett om du er religiøs eller ikke, og selv om du ikke tror at satan eksisterer. Satan styrer ikke bare islam, men sosialisme samt alle av denne verdens hedenske religioner og ideologier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå