Gå til innhold

FRP advarer mot snikislamisering - Hvorfor er det ille?

Anbefalte innlegg

Enig i at vi må tillate de utføre sin religion og kultur, men vi må ikke tillate at vi med det lager en "stat i staten" der innvandrere og muslimer ikke deltar og er en del av det norske storsamfunnet.

Det første vi bør gjøre er å skille kirke og stat, ikke som det forsøkes nå, bytte kristendommen ut med islam.

Religion er og må være en privatsak, ikke noe staten skal blandes inn i og styres etter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det første vi bør gjøre er å skille kirke og stat, ikke som det forsøkes nå, bytte kristendommen ut med islam.

Det er ingen som prøver å bytte ut kristendommen med islam. Men det er naturlig at når det er økende antall med muslimer i landet,( sånn som nå pga innvandring) så får muslimene mer makt.

Kristendommen er ikke lenger den eneste religionen i norge.

Lenke til kommentar

Det er ingen som prøver å bytte ut kristendommen med islam. Men det er naturlig at når det er økende antall med muslimer i landet,( sånn som nå pga innvandring) så får muslimene mer makt.

Kristendommen er ikke lenger den eneste religionen i norge.

Vel, de er da enda under 10 prosent av befolkningen?

Verken muslimer el kristne skal ha makt i landet el statsapparatet pga sitt antall.

Følger vi din tankerekke ender vi opp som en muslimsk stat.

Lenke til kommentar

Om flertallet av befolkningen er muslimske, så mener jeg at vi bør være en muslimsk stat. Om flertallet er kristent så bør vi være en kristen stat. Nå er flertallet kristent=vi bør være en kristen stat, men la religiøse minoriteter som islam ha samme rettigheter.

Lenke til kommentar

Om flertallet av befolkningen er muslimske, så mener jeg at vi bør være en muslimsk stat. Om flertallet er kristent så bør vi være en kristen stat. Nå er flertallet kristent=vi bør være en kristen stat, men la religiøse minoriteter som islam ha samme rettigheter.

Mhm, hvordan stiller du deg til innvandring?

Åpne grenser? Fri familiegjenforening? osv osv..

Du er klar over at vi i løpet at kort tid da blir en muslimsk stat?

Jeg er for en sekulær stat, uavhengig av om kristne el muslimer er i flertall.

Religion og stat må ikke blandes sammen.

Alle kan utøve sin religion som de ønsker i det lukkede rom, det offentlige rom og staten må være sekulært.

Flertallet i Norge tror ikke på gud, viser undersøkelser.

Takk gud for det! :D

Lenke til kommentar
I fremtiden blir halal-pizza det vanligste typen i butikkene. Vi nordmenn må klare oss med en litt rar, grønn eske i hjørnet kalt haram-pizza.

Og i nåtiden er det motsatt, og om innvandrere ønsker seg et bedre tilbud får de beskjed om å ta til takke med det de får...

Geir :)

Noe som egentlig er ganske ironisk. På den ene siden argumenterer FrP for et friere marked, og forbrukermakt. Men når disse mørke skummle innvandrerene etterspør noe annet enn det tradisjonelle vestlige kostholdet, så er det snikislamisering, ikke Adam Smiths usynelige hånd som er på ferde igjen.

Lenke til kommentar
Noe som egentlig er ganske ironisk. På den ene siden argumenterer FrP for et friere marked, og forbrukermakt. Men når disse mørke skummle innvandrerene etterspør noe annet enn det tradisjonelle vestlige kostholdet, så er det snikislamisering, ikke Adam Smiths usynelige hånd som er på ferde igjen.

Mhm, så med andre ord må vi ha en full stopp i muslimsk innvandring om vi skal få en slutt på at samfunnet mer og mer blir snikislamisert.

For det er nettopp det denne endringen ifra det tradisjonelle vestlige er.

Det er jo naturlig at like barn leker best, og at når det blir flere av samme kultur samles de og ønsker "sin" religion\kultur som styrende i samfunnet.

Lenke til kommentar

Kan vi slutte å bruke dette latterlige ordet "snikislamisering"? Det er da absolutt ikke noe snikete ved noe av det som skjer, enten det skjer via forsøk på å påvirke politisk eller gjennom forbrukermakt. Slutt å fremstill det som om jeg plutselig kommer til å våkne med halvmeterlangt skjegg og posebukser i midten av april.

Lenke til kommentar

Det er snikislamisering, selv om det ikke skjer såå fort som du ser ut til å tro;)

Snik, pga det gis og kreves litt her og der.. og til slutt sitter vi der med skjegget i postkassen;)

Isolert sett er disse ufarlige, men samlet sett begynner det bli ett ganske annet bilde som trer frem.

Lenke til kommentar

Det er snikislamisering fordi flertallet ikke er klar over konsekvensene dette gir, man kan også lure på om politikerne er det.

Jeg fatter ikke at venstresiden, kristendommens argeste bekjemper ønsker atter ett mer religiøst samfunn.

eg tror rett og slett de ikke er helt klar over hva deres "kamp" for den "nye arbeiderklassen" muslimske innvandrere gjør med samfunnet vårt.

Jeg ønsker ett sekulært samfunn, der religionen hører hjemme i det private sfære.

Lenke til kommentar

Klart man burde skille kirke og stat, men det blir på siden av debatten. Islam som religion er ikke verre enn noen av de andre, men personlig mener jeg jo at alle er galskap. Problemet er at det er altfor mange religiøse til at man kan behandle dem med noe annet enn respekt og verdighet. Dette gjelder også muslimer.

Lenke til kommentar
Jeg er for en sekulær stat, uavhengig av om kristne el muslimer er i flertall.

Religion og stat må ikke blandes sammen.

Staten blir ikke sekuler selv om stat og religion holdes adskilt, se på USA for eksempel.

Det er jo naturlig at like barn leker best, og at når det blir flere av samme kultur samles de og ønsker "sin" religion\kultur som styrende i samfunnet.

muslimer har aldri i norge krevet at islam skal styre samfunnet, men de vil behandles likt som kristendommen. Og det er vel et ganske naturlig krav egentlig? du sier selv at du vil skille stat og kirke, men det er jo nettop kirken som tjener på dagens ording ved at vi har statskirke

Det er snikislamisering, selv om det ikke skjer såå fort som du ser ut til å tro;)

Snik, pga det gis og kreves litt her og der.. og til slutt sitter vi der med skjegget i postkassen;)

Isolert sett er disse ufarlige, men samlet sett begynner det bli ett ganske annet bilde som trer frem.

Du bruker ordet i en annen betydning enn alle andre.

Lenke til kommentar

Islam selv om vi kun ser på religionsbiten er verre i norge idag enn kristendommen.

Det er hundrevis av år med reformasjoner som ligger til grunn for hvordan kristendommen er i norge idag.

Der har ikke vært, og er heller ikke rom for reformasjoner innen islam, da koranen er ordrett gitt av gud direkte til mohammed.

Det samme er ikke tilfelle med kristendommen.

islam er idag ett komplett levesett, ikke kun er religion.

Jeg behandler mennesker med respekt og verdighet, som mennesker, ikke for deres religiøse tro.

Det er en vesentlig forskjell.

Respekt og verdighet innebærer heller ikke at vi ikke kan stille spørsmål ved deres dogmer og religionsutøvelse.

Hvis vi av respekt og verdighet for deres tro ikke kan stille sprøsmål med den, blir vi aldri kvitt den, og vi ville fremdeles kjent kristendommens klamme grep om våre liv om vi i Europa hadde hatt denne grunntanken og latt være stille spørsmål, harselere med, motbevise og ufarliggjøre religion med feks vitenskap.

Lenke til kommentar
snip....

USA har en sekulær stat.

Nei, det er ikke ett naturlig krav, da norge for tiden er en kristen nasjon med en kristen statskirke.

Ei heller er det ett naturlig krav, da religion ikke burde ha noe som helst med staten å gjøre.

Religion tilhører den privat sfære, derfor ser jeg på dette som ett unaturlig krav i utgangspunktet.

Statskirken må bort ja, jeg ønsker en sekulær stat uten religiøse bindinger.

Du vil frem til?

Jeg bruker betegnelsen snikislamisering slik jeg ser det, hva andre gjør får de stå for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...