Gå til innhold

FRP advarer mot snikislamisering - Hvorfor er det ille?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei

Ok, ditt problem inv_biggrin.gif

Men muslimene kommer aldri til å bli i flertall. Vi blir kastet ut av Europa lenge før den tid.

Kan du forklare meg hva han mener med den kommentaren?

At de vil bli kastet ut lenge før det blir flertall av muslimer her Europa? Skal det være så vanskelig å skjønne hva han mener, haha. :tease:

Han nevner ikke noe om islamisering, Men flertatall.

Lenke til kommentar
Pass deg, ellers kommer Haraldsen og banner deg.

Har en følelse av at jeg sikkert overlever det. Uanstrengt.

Eller var poenget - som jeg forsøkte å eksemplifisere - at ord som deler samme suffiks ikke nødvendigvis beskriver realiteter som deler samme grad av anerkjennelse/respektabilitet - slik jeg oppfatter at du antydet.

Lenke til kommentar
Det kan være grunn til å sammenlikne Jensens uttalelser med måten jøder ble fremstilt på 30-tallet i Tyskland

Ja, og grunnen er å kneble debatten med usakligheter. Man setter merkelapp så man slipper å komme med argumenter mot saken. Man knuser bare personen i stedet.

Det er ingen grunn til å hevde at Heger er gammel-nazist (eller at Tom Haavi er en fascist).

Hvis han absolutt selv skal sette merkelapper på andre og oppføre seg som en totalitær tulling, så jo, da er det en god grunn til å avfeie det fascistiske vrøvlet hans med samme metode.

Hegers poeng er ikke at FrP'ere generelt eller Siv Jensen spesielt er rasister. Det er at FrP øyensynlig ønsker at de som faktisk er det skal stemme på dem, og ikke på andre partier:

Jada, den gode, gamle rasist-raljeringen fra de venstreekstreme. Alle som mener at vi ikke skal åpne grensene på vidt gap er bare rasister, hele gjengen.

Og PK Foss sammenlignet strengt tatt ikke Siv Jensen med Hitler.

Han sa det ikke direkte, men han gikk så langt han kunne uten å ytre ordene "Siv er som Adolf". Skammelig, rett og slett.

Det er en relevant sammenligning. At FrP tjener på demoniseringen av muslimer synes opplagt

Og AP tjener på å importere så mange stemmekveg som mulig, for å kunne undergrave demokratiet og sikre seg permanent flertall. Hva er ditt poeng?

Lenke til kommentar
Om Siv Jensen er rasist skal jeg verken svare ja eller nei på.

Det er ikke spørsmålet. Spørsmålet er om gammel-nazisten anklaget henne for å være det, slik Foss (som tydeligvis ikke har noen problemer med islams forhold til homofile) gjorde.

Som islamofob må jeg si det er latterlig at "islamofob" blir brukt som et skjellsord. Ingen er flaue over å være nazifob, så hvorfor skulle jeg være flau over å være islamofob?

Fobier er vel irrasjonelle. De som er motstandere av islam(isering) mener som regel at de har rasjonelle grunner til det.

FrP motsetter seg ikke Islam fordi de er mot overtroo og irrasjonalitet. De motsetter seg Islam fordi det gir dem stemmer. Kunne aldri stemt på et slikt useriøst parti.

Dobbeltmoral er et morsomt dyr. Du rakker ned på Frp for at de har et standpunkt som gir dem stemmer, men når AP gjør det samme så erd et helt greit, kanskje?

Ellers motsetter Frp seg undergraving av demokratiet. Partiet har dessuten alltid vært kritisk til slikt, så det er historieløst og tåpelig av deg å late som dette er noe Frp har funnet på de siste ukene.

Lenke til kommentar
Som islamofob må jeg si det er latterlig at "islamofob" blir brukt som et skjellsord. Ingen er flaue over å være nazifob, så hvorfor skulle jeg være flau over å være islamofob?

Kanskje fordi nazisme er en ideologi som har som sin grunnsten å utrydde hele raser. Det er enkelte grupperinger innen Islam som tolker koranen dithen at de kan gjøre hva de vil med hedninger, så en viss forskjell er det tross alt på de to.

Det er ikke spørsmålet. Spørsmålet er om gammel-nazisten anklaget henne for å være det, slik Foss (som tydeligvis ikke har noen problemer med islams forhold til homofile) gjorde.

Kan du forresten vise til kilder for at vi snakker om en gammel-nazist?

Ellers motsetter Frp seg undergraving av demokratiet. Partiet har dessuten alltid vært kritisk til slikt, så det er historieløst og tåpelig av deg å late som dette er noe Frp har funnet på de siste ukene.

Anders Lange var ikke akkurat kritisk til undergravningen av demokratiet i Sør-Afrika.

Lenke til kommentar
Anders Lange var ikke akkurat kritisk til undergravningen av demokratiet i Sør-Afrika.

Det er irrelevant, da ALP var et annet parti enn Frp.

Krekar sier at det er liten fare for snikislamisering. Hvordan man tolker hans utsagn får stå for den enkelte.

Han snakker ikke om snikislamisering. Han snakker om å innføre islam. Og grunnen til at han mener dette ikke vil skje er at han tror muslimer vil bli kastet ut før de får muligheten:

Men muslimene kommer aldri til å bli i flertall. Vi blir kastet ut av Europa lenge før den tid

Men hvis de ikke blir det, er det uunngåelig mener han visst:

Jeg forstår hennes bekymring. Islam er som en vanndråpe mot en stein. Sakte, men sikkert lager dråpen et stort hull i steinen, sier mullaen.

Og hele greia kommer av ren paranoia og historieløshet:

muslimer i dag blir forfulgt på samme måte som jødene ble forfulgt i Europa i mellomkrigstiden

I klartekst er Krekars budskap at det i utgangspunktet er uunngåelig at Norge blir muslimsk, men at det vil bli satt en stopper for ved at muslimene blir kastet ut fordi de er forfulgte stakkar. Alle milliardene av dem.

Hvordan du kan mene noe av dette er fornuftig er meg en gåte.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Her sier du det selv, hvorfor late som om dette er noe som har revolusjonert debatten om innvandring, integrering og muslimer? Hvorfor late som at det er det er krise, når det egentlig har vært krise over lengre tid?

Hvorfor ikke bare innse at det er valgkamp? :)

Endret av smoothie
Lenke til kommentar
Det er ingen grunn til å hevde at Heger er gammel-nazist (eller at Tom Haavi er en fascist).

Hvis han absolutt selv skal sette merkelapper på andre og oppføre seg som en totalitær tulling, så jo, da er det en god grunn til å avfeie det fascistiske vrøvlet hans med samme metode.

Så ditt forslag er at vi kjører en debatt som eskalerer i merkelappebruk og personkarakteristikker, så fort det det dukker opp et kim av det? Og du stiller deg nå opp og er klar til å motta dette selv, siden du viser at det er slik du ønsker det?

Ellers ble Anders Heger født 11 år etter 2. verdenskrigs slutt.

Lenke til kommentar
Her sier du det selv, hvorfor late som om dette er noe som har revolusjonert debatten om innvandring, integrering og muslimer? Hvorfor late som at det er det er krise, når det egentlig har vært krise over lengre tid?

Det er nå regjeringen går inn for å innføre muslimske symboler i politiet f.eks. Det har vært flere slike saker i det siste, og derfor er temaet ekstra aktuelt nå.

Så ditt forslag er at vi kjører en debatt som eskalerer i merkelappebruk og personkarakteristikker, så fort det det dukker opp et kim av det?

Hva alle andre gjør får de selv avgjøre. Jeg avslører bare selvmotsigende tullinger i denne saken.

Lenke til kommentar
Så ditt forslag er at vi kjører en debatt som eskalerer i merkelappebruk og personkarakteristikker, så fort det det dukker opp et kim av det?

Hva alle andre gjør får de selv avgjøre. Jeg avslører bare selvmotsigende tullinger i denne saken.

Hvis du hadde fokusert i større grad på å dokumenter og påvise hva selvmotsigelsene bestod av, i stedet for å bruke merkelapper som "tulling", "gammel-nazist" og "fascist" (bare for å sitere fra dine siste innlegg i denne tråden), hadde dine innlegg muligens vært verdt båndbredden de tar opp.

Lenke til kommentar
Hegers poeng er ikke at FrP'ere generelt eller Siv Jensen spesielt er rasister. Det er at FrP øyensynlig ønsker at de som faktisk er det skal stemme på dem, og ikke på andre partier:

Jada, den gode, gamle rasist-raljeringen fra de venstreekstreme. Alle som mener at vi ikke skal åpne grensene på vidt gap er bare rasister, hele gjengen.

Hvor kom den stråmannen fra? Jeg gjentar: Hegers poeng er ikke at FrP'ere generelt (eller andre som mener vi ikke skal åpne grensene på vidt gap) er "rasister, hele gjengen". Han mener derimot at FrP er ute på stemmefiske blant dem som faktisk er rasister her i landet. Det gjør ikke FrP til rasister, bare til opportunister.

Og PK Foss sammenlignet strengt tatt ikke Siv Jensen med Hitler.

Han sa det ikke direkte, men han gikk så langt han kunne uten å ytre ordene "Siv er som Adolf". Skammelig, rett og slett.

Nei, det gjorde han ikke. Han påpekte derimot hvordan frykten for en minoritet er blitt et sentralt element i et politisk spill.

Det er en relevant sammenligning. At FrP tjener på demoniseringen av muslimer synes opplagt

Og AP tjener på å importere så mange stemmekveg som mulig, for å kunne undergrave demokratiet og sikre seg permanent flertall. Hva er ditt poeng?

Synes du det er greit å påpeke at AP vinner på fri innvandring? I så fall: Er det greit å påpeke at FrP tjener på fremmefrykt?

Nå kan det diskuteres hvor mye AP faktisk "tjener" på innvandringen. Her er APs oppslutning (den røde kurven) i årene siden innvandringen startet, sammenlignet med innvandringen i samme tidsrom:

post-52698-1236521596_thumb.jpg

(Kurvene er montert sammen i et tegneprogram, årstallene matcher ikke eksakt.)

Gjett hva som skjer hvis vi legger FrPs valgresultater i samme periode på...? Om noen har tjent på innvandringen så langt er det FrP.

Geir :)

Lenke til kommentar
Hvor kom den stråmannen fra?

Å beklager, jeg glemte at det kun er mot Frp det er lov å bruke stråmenn! Går det andre veien blir det plutselig mye bråk.

Han mener derimot at FrP er ute på stemmefiske blant dem som faktisk er rasister her i landet.

Han påpekte derimot hvordan frykten for en minoritet er blitt et sentralt element i et politisk spill.

Det er ikke noen frykt for en minoritet. Det er advarsler mot en ideologi. Det skjønner blant annet mange muslimske innvandrere som støtter Frp.

Synes du det er greit å påpeke at AP vinner på fri innvandring? I så fall: Er det greit å påpeke at FrP tjener på fremmefrykt?

Det er like idiotisk, det er poenget.

Grafen din er søt, men vi må bare komme over kneika. Når vi har importert nok stemmekveg så har det lite å si hva rasistene (alle med hvit hudfarge) mener :)

Lenke til kommentar
Den AP-oppslutningskurva der kunne du jo ha montert sammen med all verdens andre statistikker, da, Geir. ;)

Ja, det kunne jeg. Men nå var det ikke all verdens annen statistikk Pricks kommenterte, men at "AP tjener på å importere så mange stemmekveg som mulig, for å kunne undergrave demokratiet og sikre seg permanent flertall". Hvis det er hensikten med innvandringspolitikken til AP så fungerer den fryktelig dårlig. Det er ingenting som tyder på at AP vinner mer på innvandringen ved at de får flere innvandrerstemmer, enn de taper på den ved at de mister etnisk norske stemmer fordi deres tradisjonelle kjernevelgere i arbeiderklassen ofte er innvandringsskeptiske.

Derimot har vi statistisk grunnlag gjennom meningsmålinger for å si at FrP tjener på at innvandringsproblematikken settes på dagsorden, og det er ikke urimelig å anta at mange av dem hentes nettopp fra den gruppen som svikter arbeiderpartiet.

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...