Thend Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 For eksempel: 1915, muslimene dreper to millioner kristne Armenere http://en.wikipedia.org/wiki/Armenian_Genocide Historie er langt fra så enkelt at en hendelse kan gis slik en enkel forklaring. Ting som nasjonalisme, maktkamp osv. er nok minst like viktige forklaringer som religion når det gjelder det armenske folkemordet. For å si det forsiktig. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Å sammenligne det med en ideologi som tar utgangspunktet i at ett arisk folkeslag er overlegent de andre og de dermed kan drepes som dyr er såpass virkelighetsfjernt at det nesten bare er tragisk. Herregud...Alle nazister mener ikke det. Du trekker bare fram de ekstreme nazistene. Ikke for å spore helt av her, men jeg mener å ha oppfattet Nazismens ideologi dit hen at den primært ønsker å bevare de rasemessige forskjellene i verden generelt sett. Det har vel aldri vært snakk om å utslette alle de andre. At en del fotball hooligans og andre pøbler i den senere tid har et like skammelig syn på mennesker som radikale islamister bør vi selvfølgelig ta på alvor, men det er ikke sammenlignbart. Vanlige muslimer er like "farlige" som vanlige "kommunister" eller som vanlige "nazister" eller en kristen for den saks skyld. Uansett politisk retting eller religiøst ståsted så har vi mennesker normalt sett et ønske om å behandle andre med respekt og verdighet. Vi ønsker kun det beste og vil ikke skade noen eller være slem med noen. Noen mennesker har kanskje ikke slike "begrensninger" og kan lettere ty til ekstremisme og vold for å få det slik de vil, men dette er ikke representativt for hele gruppen slik jeg ser det. Om vi blir kristne, muslimer, nazister, kommunister eller hva det enn skal være for noe så er det i så fall en konsekvens av vår egen politikk og frukter av frø vi sår selv. Det er vi som skaper fremtiden og fremtiden er et resultat av valg vi gjør selv. Ekstremisme er og blir en fiende, uansett politisk retning og har egentlig ikke noe med snikislamifisering å gjøre. Lenke til kommentar
snurre86 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Nordmenn lærer av innvandrere fra Team Antonsen. Det kommer en rekke problemer med invandrere som har andre verdier, noe jeg er usikker på om den norske styreformen tåler. Endret 3. mars 2009 av snurre86 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Historie er langt fra så enkelt at en hendelse kan gis slik en enkel forklaring.Ting som nasjonalisme, maktkamp osv. er nok minst like viktige forklaringer som religion når det gjelder det armenske folkemordet. For å si det forsiktig. Mange ganger kan nok det være riktig. Men nå er det engang slik at det muslimene gjorde i armenia, er det muslimene har hatt for vane å gjøre med minoriteter, og da spesielt kristne, siden islam ble til. Og muslimene fortsetter også med samme oppførsel mot minoritetene i dag. Det kanskje tydeligste og beste eksemplet på det er folkemordet i Sudan, som jo gså utføres av muslimer. Ellers så har vi jo en verdensomspennende muslimsk terrorisme. Og vi har muslimenes trakkasering av kristne minoriteter i tidligere kristne land i midtøsten. som feks irak. http://www.youtube.com/watch?v=aZHp8OgsmCE...feature=related Endret 3. mars 2009 av Baltazar94 Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Noen innvandrere er jævlig bra. For eksempel Kadra. Så henne på redaksjon 1 i kveld. Lenke til kommentar
fox Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg liker det ikke, men jeg blir vel nødt til å stemme på FRP i året Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg liker det ikke, men jeg blir vel nødt til å stemme på FRP i året Er redd jeg havner i kategorien, liker det ikke, men alternativet er verre... Så det havner nok en stemme fra denne kanten også ja.. Lenke til kommentar
fox Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 jeg vil gi FRP en sjanse å styre Norge, så vi kan se om de er bra eller ei. Vi veit ihvertfall at AP, SP og SV er noe dritt! Høyre er jeg litt skeptisk på. Lenke til kommentar
Bata Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Dette er snik-FRPisering! Hele det norske samfunnet er snart FrPere, da innfører vi ariske lover og kaster alle på dør mens vi kjører økonomien til helvette. Denne overdrivelsen er på lik linje med hva Siv Jensen gulper opp, og ikke særlig troverdig. Dessuten foregår det en del snik-kristenifisering av samfunnet, snart kan ikke homofile gifte seg, staten blir nødt til å betale for kirka.. Eller vent, FAEN! Kast alle kristne på dør, de innfører fundamentalistiske verdier i Norge, på gamlehjemmene er det ghettoer med kristne! De går til kirka på søndager, hater homofile og andre ikke kristne verdier. Tror nok vi må innføre litt snik-mottiltak... Som... Snik-kommunismisering og snikfordeling av ressurser. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Noen innvandrere er jævlig bra. For eksempel Kadra. Så henne på redaksjon 1 i kveld. Ja, av og til virker det som om innvandrere bare er bra når de kritiserer innvandrere... Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Selv om kampen mot islamisering er den viktigste saken, og jeg er mest enig med FrP, kan jeg ikke stemme det drittpartiet. De kommer til å ødelegge velferdsstaten og økonomien vår. FrP vil være en katastrofe for landet. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Selv om kampen mot islamisering er den viktigste saken, og jeg er mest enig med FrP, kan jeg ikke stemme det drittpartiet. De kommer til å ødelegge velferdsstaten og økonomien vår. FrP vil være en katastrofe for landet. Hahaha :!: Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg vil gjerne gi FRP en sjanse, siden de rødgrønne allerede har vist seg å være udugelige, vil jeg se hva alternativet kan gi. Det kan slå begge veier, men man vet ikke før man har prøvd. Å basere seg rent på propaganda om FRP fra de rødgrønne syns jeg ikke beviser noe. Jeg foretrekker bevis på om de virkelig er gode eller dårlige, og den eneste måten å finne ut på er hva de faktisk gjør når de får makta. Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Selv om kampen mot islamisering er den viktigste saken, og jeg er mest enig med FrP, kan jeg ikke stemme det drittpartiet. De kommer til å ødelegge velferdsstaten og økonomien vår. FrP vil være en katastrofe for landet. FRP har aldri vært i regjering, så det kan du ikke si før de har kommet til makta. Jeg vil gjerne gi FRP en sjanse, siden de rødgrønne allerede har vist seg å være udugelige, vil jeg se hva alternativet kan gi. Det kan slå begge veier, men man vet ikke før man har prøvd. Å basere seg rent på propaganda om FRP fra de rødgrønne syns jeg ikke beviser noe. Jeg foretrekker bevis på om de virkelig er gode eller dårlige, og den eneste måten å finne ut på er hva de faktisk gjør når de får makta. De rødgrønne (AP, SV, SP) ER udugelige. Håper ingen av de sitter i regjering etter valget. FRP derimot har aldri vært i regjering, men jeg vil gjerne se hvordan deres politikk utføres i praksis. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Selv om kampen mot islamisering er den viktigste saken, og jeg er mest enig med FrP, kan jeg ikke stemme det drittpartiet. De kommer til å ødelegge velferdsstaten og økonomien vår. FrP vil være en katastrofe for landet. FRP har aldri vært i regjering, så det kan du ikke si før de har kommet til makta. ILP har aldri vært i regjering, du kan ikke uttale deg om hvordan de kommer til å påvirke Norge før de har kommet til makten. Hvor langt kommer man med slik retorikk? Når det gjelder det så frykter jeg ikke for velferdsstaten, mer det økonomiske aspektet som ikke lover godt. Jeg vil gjerne gi FRP en sjanse, siden de rødgrønne allerede har vist seg å være udugelige, vil jeg se hva alternativet kan gi. Det kan slå begge veier, men man vet ikke før man har prøvd. Å basere seg rent på propaganda om FRP fra de rødgrønne syns jeg ikke beviser noe. Jeg foretrekker bevis på om de virkelig er gode eller dårlige, og den eneste måten å finne ut på er hva de faktisk gjør når de får makta. De rødgrønne (AP, SV, SP) ER udugelige. Håper ingen av de sitter i regjering etter valget. FRP derimot har aldri vært i regjering, men jeg vil gjerne se hvordan deres politikk utføres i praksis. De er udugelige, hvordan mener du de har egentlig skakkjørt landet? De har noen småsaker jeg ikke liker, men ellers har de styrt landet helt kurant. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Ehm, er det virkelig noen som har påstått at hun er en rasist? http://www.dagsavisen.no/meninger/article401150.ece Hun overdriver og er tydelig xenofobisk. Løgn. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Dette er snik-FRPisering! Hele det norske samfunnet er snart FrPere, da innfører vi ariske lover og kaster alle på dør mens vi kjører økonomien til helvette. Denne debatten har beveget seg mot et lavmål Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Islam har eksistert i evigheter, men plutselig idag så er de sammenlignbare med nazister? Det kommer an på hva sammenligningen er. At det er et stort hat mot jøder blant muslimer er helt klart. Slik har det vel vært i mange (eller alle) år. Islam i seg selv er også ekstremt og menneskefiendtlig, og har en rekke regler som f.eks. at kristne og jøder kanskje kan få beholde religionen sin under muslimsk styre, men kun hvis de underkaster seg totalt, godtar at de er undermennesker, og betaler en straffeskatt fordi de våger å ha en annen religion. I følge koranen, altså. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Det er disse uttalelser også. Ariske-lover? Hjelpes. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Ehm, er det virkelig noen som har påstått at hun er en rasist? http://www.dagsavisen.no/meninger/article401150.ece For å bruke din utdypende argumentasjon: Løgn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå