tom waits for alice Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Hjorth var med å starte Nasjonal Samling, men brøt med dem 3 år før krigen og sluttet seg til motstandsbevegelsen. Han ble arrestert og internert av tyskerne. Han hadde åpenbare fascistiske ideer, og han søkte støtte hos tyskerne for NS i kampen mot kommunismen, men han var ikke nødvendigvis nazist. Han ble da også som høysterettsdommer etter krigen forkjemper for rettighetene til blant annet homofile, ikke akkurat en nazistisk idé. Både han og hans datter, Hegers mor, var sterkt involvert i "De hvite bussene". Så Heger har vel ikke noe å bøte for. Men litt off topic dette, det forklarer neppe hvorfor Heger mener det han mener. Jeg mener i stor grad det samme, og jeg har hverken nazister eller fascister i slekta. (Så vidt jeg vet.) Ta ham gjerne for det han skriver, ikke for den hans bestefar var (eller ikke var)... Geir Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Det er lett for den adelige Heger å sitte på beste vest og filosofere over innvandring sammen med Hylland Eriksen. Det blir skrivebordsøvelser mye av det, men så lenge innvandrerne holder seg i øst og ikke kan skifte skolekretser så er de superintellektuelle fornøyde. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Til orientering: Heger bor i indre Oslo øst og hans barn går/har gått på skoler med høye andeler fremmedspråklige. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Det var det jeg trodde ja. Om jeg husker min Oslo-geografi rett, så er det bare et par minutters rolig gange unna Sofienbergparken. Geir Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Det er helt korrekt. Han er nesten min nabo. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Ok, så han lar familiens nazifortid gå ut over egne barn ved å gjøre botsøvelser. Hver sin smak...... Nå skriver ikke Heger bare dårlige ledere, men jeg er stort sett uenig med det meste. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Men hvis du er uenig, kan du ikke bare følge Geir sitt råd og argumentere med hva du er uenig i og hvorfor, og droppe denne meningsløse og usmakelige personfokuseringen? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 At Israels tapte ti stammer utvandret til vesteuropa er godt dokumentert. Du finner også henvisninger til det i Bibelen. Og at Israels folk var vhite i huden er også noe som er dokumentert. Dokumentert hvor? Den store boken er ikke dokumentasjon i seg selv. Jeg respekterer din tro på bibelens lære, men jeg anerkjenner den ikke som vitenskaplig kilde. Og judah stamme var er en av Israels stammer, så derfor må de nødvendigvis være lyse i huden de også. Se overfor. Men de jødene som er i Israel nå er ikke ekte jøder. Og de muslimene som bor i området er arabere, etterkommere etter arabere som bosatte seg i området da muslimene erobret det, og i tilleg en del som er kommet dit i et forsøk på å presse jødene ut av landet. De araberne som bor i Israel, og som bodde i mandatområdet var i stor grad de opprinnelige beboerne av området. De hadde i alle tilfeller bodd der i flere hundre år, og derfor er deres opprinnelse kun av historisk og filosofisk betydning i denne sammenhengen. Men de er altså de opprinnelige jødenes etterkommere. Hvis du virkelig mener at koranen er uinteressant i en diskusjon om islam, så kan ikke jeg hjelpe deg, for du vil ikke forstå noe uansett. Og da er det bare bortkastet tid å diskutere mer med deg. Det har jeg ikke sagt. Det jeg sa var at en nettsides oversettelser og tolkninger av koranen ikke er relevant med mindre tolkningene samsvarer med de som praktiseres. Så du får finne noen andre å diskutere med. Det gjør jeg egentlig litt som jeg vil. Du kan velge å ikke svare, men det blir din sak. Ok, så han lar familiens nazifortid gå ut over egne barn ved å gjøre botsøvelser. Hver sin smak...... Det var det et usedvanlige lite gjennomtenkt innlegg? Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Dagbladet: Snikislamiserer Frp Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Faktisk mye jeg kan være enig med her - ble faktisk litt ovverrasket over denne: Diskusjonen er ikke lengre om Norge skal bli et multikulturelt samfunn, men hvordan dette samfunnet skal bli, ifølge Frp-formannen. Ellers har det vært innvandringsstopp i Norge siden 1975, som har vært opprettholdt av samtlige regjeringer siden. Det er altså ikke åpne grenser for enhver som vil til Norge, og meg bekjent er det ingen partier som går inn for det (correct me if I'm wrong). Utfordringene knytter seg til hvordan vi skal stille oss til kvoteflyktninger fra FNs høykommisær for flyktninger, asylsøkere som tar seg hit selv, samt familiegjenforening for de som allerede har fått opphold. Det er en vanskelig balansegang, og jeg tror nok at jeg er tilbøyelig til å være mer liberal enn FrP i dsse spørsmålene. Og nok en gang vil jeg si at det at muslimer faktisk advarer mot islamisering, er et tegn på at en reell islamisering vil møte "indre motstand" og følgelig vil være vanskelig å gjennomføre. Mye av det som Siv Jensen tidligere trakk frem som snikislamisering, er forslag som enten skutt ned allerede, eller er (imho) temmelig problemfrie forslag for tillate trosutøvelse som verken skader mennesker eller eroderer statens sekulære autoritet. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Dagbladet: Snikislamiserer Frp I told you so, Jensen er ikke rasist! Endret 2. mars 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Ehm, er det virkelig noen som har påstått at hun er en rasist? Hun overdriver og er tydelig xenofobisk. Men rasistisk? Hah. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Er ikke xenofobi rasisme da? Jensen overdriver på mye rart, men hun har skjønt alvoret i Islam, vår tids nazisme. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Xenofobi er ikke rasisme nei. Vel, hun overdriver og påstanden at Islam er vår tids nazisme er latterlig. Islam har eksistert i evigheter, men plutselig idag så er de sammenlignbare med nazister? Nazister? Det er da ærlig talt gode kristne menn som har begått noen av de mest grusomme handlingene mot minoriteter. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Islam er antikristlig og antisemtisk Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Likevel viser historien at den påstanden ikke er holdbar. Merkelig greier det der. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) påstanden at Islam er vår tids nazisme er latterlig. Hvorfor? Du ser jo hva Islam gjør. Tror du enten har et for snilt bilde av islamister eller et for slemt bilde av nazister. Jensen og jeg ser på ideologien i seg selv, og ikke på hvor mange jøder de har gasset ihjel de siste 70 år. Endret 2. mars 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 påstanden at Islam er vår tids nazisme er latterlig. Hvorfor? Du ser jo hva Islam gjør. Tror du enten har et for snilt bilde av islamister eller et for slemt bilde av nazister. Jensen og jeg ser på ideologien i seg selv, og ikke på hvor mange jøder de har gasset ihjel de siste 70 år. Hva gjør Islam egentlig? Jeg har allerede linket til islamsk behandling av andre religioner. Å sammenligne det med en ideologi som tar utgangspunktet i at ett arisk folkeslag er overlegent de andre og de dermed kan drepes som dyr er såpass virkelighetsfjernt at det nesten bare er tragisk. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Å sammenligne det med en ideologi som tar utgangspunktet i at ett arisk folkeslag er overlegent de andre og de dermed kan drepes som dyr er såpass virkelighetsfjernt at det nesten bare er tragisk. Herregud...Alle nazister mener ikke det. Du trekker bare fram de ekstreme nazistene. Endret 2. mars 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Dagbladet: Snikislamiserer Frp Flott å se så mange oppgående innvandrere Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå