Baltazar94 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Ser jeg ordet omsorg i settningen min? NEI! jeg sier heller ikke noe om særordninger eller særfordeler.. Jeg sier bare at det ikke er noe spesielt med islam, og at kristendommen ikke er noe spesielt det heller... som mange kristne folk vil ha det til, de er akkurat like ille som muslimene selv. Er akkurat som fanboys.. Tror at demmes produkt er bedre enn alle andre. Mitt produkt er bedre enn ditt. makan.. ;O Det de fleste ikke forstår er at det er ikke noe skille mellom religion og politikk i islam. Alt er et, og islam er en ideologi med sin egen okkulte religion, slik nazismen var det. Og denne ideologien kontrollerer hele livet til troende muslimer, og også statens lovverk. islam har ligget nede i lang tid, og er ikke blitt praktisert etter koranen. Men det som skjer i dag, er at islam reiser seg, og stadig flere muslimer begynner å praktisere islam etter koranen og hadith. Denne oppvåkningen begynte å skje på begynnelsen av forrige århundre, med muslimsk brorskap. Og muslimsk brorskaps avdeling i Norge heter islamsk råd. For å se hva som er best "produktav islam og kristendom, så er det bare å sammenligne koranen og Bibelen. Og særlig NT og Jesu budskap, som er det som kristne skal følge. Jeg driver ikke med noen slik politikk som du sier, jeg advarer mot islam, som er en livsfarlig ideologi, feilaktig kamuflert som religion. Hva du ellers velger å tro på, eller ikke tro på er din sak, det interesserer meg ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
rune89 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Ser jeg ordet omsorg i settningen min? NEI! jeg sier heller ikke noe om særordninger eller særfordeler.. Jeg sier bare at det ikke er noe spesielt med islam, og at kristendommen ikke er noe spesielt det heller... som mange kristne folk vil ha det til, de er akkurat like ille som muslimene selv. Er akkurat som fanboys.. Tror at demmes produkt er bedre enn alle andre. Mitt produkt er bedre enn ditt. makan.. ;O Jeg driver ikke med noen slik politikk som du sier, jeg advarer mot islam, som er en livsfarlig ideologi, feilaktig kamuflert som religion. Hva i alle dager? Du virker ganske fanatisk om det du prater om, jeg vil nok engang tilføye at de fleste muslimer ikke er sånn som du beskriver de. Endret 28. februar 2009 av Rune89 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 islam er en ideologi, kamuflert som en religion, mao. en ideologi med sin egen okkulte religion, slik som nazismen var det.. Når jeg sier "alle grupper", så mener jeg det. Nynazistene er en gruppe jeg også synes åpent skal få legge frem sine krav/ønsker. Det er neppe mye av det jeg vil støtte, og jeg vil sikkert fnyse temmelig indignert av argumentene som følger kravene/ønskene - men det forhindrer ikke at de, etter mitt syn, kan legge frem sine tanker for samfunnet de ønsker. Men her har jeg for lengst forstått at jeg er i mindretall - og det er kanskje en forklaring på at du finner det formålstjenlig å sidestille nazisme og islam? Vel, her ser det ut som at vi er litt enige. Jeg mener også at nynazistene skal få uttale seg, og komme med sine krav og ønsker, men at politikerne heller må stå fram og nekte det som ikke er passende. Det samme gjelder i teorien for muslimene. Men når det gjelder islam så står vi overfor to alvorlige problemer. Og det er feige og kunnskapsløse politikere, og det andre er at muslimene vil aldri gi opp, de vil presse på med sine krav til de får dem gjennomført, deretter vl de komme med nye krav. Og selv om politikerne skulle være sterke nok til å stå på sine prinsipper, og nekte. Så vil muslimene før eller senere klare å komme i flertall i Norge, eller til og med innta sentrale posisjoner før den tid. Og da ligger vi tynt an, for da innfører de islam i Norge. Og det er de mest ekstreme muslimene fra muslimsk brorskap som vil regjere. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 NRK legger skylden på ACTA for mugg og kakkelakker i Rosengård. Tåpelig og "biased" Det er en kjent sak at dette er dradd med fra sydlige land og at innvandrere ofte tetter igjen lufteluker for å få temperaturen høy, som igjen gir mugg og gode forhold for det som kravler og kryr....... Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Ser jeg ordet omsorg i settningen min? NEI! jeg sier heller ikke noe om særordninger eller særfordeler.. Jeg sier bare at det ikke er noe spesielt med islam, og at kristendommen ikke er noe spesielt det heller... som mange kristne folk vil ha det til, de er akkurat like ille som muslimene selv. Er akkurat som fanboys.. Tror at demmes produkt er bedre enn alle andre. Mitt produkt er bedre enn ditt. makan.. ;O Jeg driver ikke med noen slik politikk som du sier, jeg advarer mot islam, som er en livsfarlig ideologi, feilaktig kamuflert som religion. Hva i alle dager? Du virker ganske fantatisk om det du prater om, jeg vil nok engang tilføye at de fleste muslimer ikke er sånn som du beskriver de. Vel, jeg må igjen presisere at jeg snakker ikke om muslimer som mennesker. Jeg snakker om islam. Og jeg vet hva islam står for. Jeg vet godt at de fleste muslimer ikke følger koranen til punkt og prikke, for de fleste muslimer har ikke engang lest koranen. Men de stoler på sine ledere. Det burde de forøvrig ikke gjøre, for muslimenes ledere og imamer lyver for dem også. Muslimer flest blir foret md løgner om at islam er en "fredelig" religion, inntil det er for sent, og muslimene er forgiftet med islams ondskap. Og det skjer uten at de selv er klar over det. Så de fleste muslimer er selv ofre for islam. Det er de mest ekstreme og religiøse muslimer som styrer, og det er dem også norske myndigheter samarbeider med. Og når og hvis tiden kommer og islam får flertall i Norge, så vil også de mer sekulære muslimer bli tvunget til å følge opp, og bli mer ekstreme, eller blir regnet som frafalne muslimer. Og jeg tror ikke det er noen tvil om hva muslimene da vil velge. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Har selv sett hvor raskt en god leilighet kan forslummes av noen som ikke vet hvordan en leilighet skal brukes. Det er skremmende og sannsynligheten for at slikt skjer øker dramatisk om de som bor der får alt betalt av staten og de ikke får noe økonomisk tap av forfallet. Lenke til kommentar
rune89 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Ser jeg ordet omsorg i settningen min? NEI! jeg sier heller ikke noe om særordninger eller særfordeler.. Jeg sier bare at det ikke er noe spesielt med islam, og at kristendommen ikke er noe spesielt det heller... som mange kristne folk vil ha det til, de er akkurat like ille som muslimene selv. Er akkurat som fanboys.. Tror at demmes produkt er bedre enn alle andre. Mitt produkt er bedre enn ditt. makan.. ;O Jeg driver ikke med noen slik politikk som du sier, jeg advarer mot islam, som er en livsfarlig ideologi, feilaktig kamuflert som religion. Hva i alle dager? Du virker ganske fantatisk om det du prater om, jeg vil nok engang tilføye at de fleste muslimer ikke er sånn som du beskriver de. Vel, jeg må igjen presisere at jeg snakker ikke om muslimer som mennesker. Jeg snakker om islam. Og jeg vet hva islam står for. Jeg vet godt at de fleste muslimer ikke følger koranen til punkt og prikke, for de fleste muslimer har ikke engang lest koranen. Men de stoler på sine ledere. Det burde de forøvrig ikke gjøre, for muslimenes ledere og imamer lyver for dem også. Muslimer flest blir foret md løgner om at islam er en "fredelig" religion, inntil det er for sent, og muslimene er forgiftet med islams ondskap. Og det skjer uten at de selv er klar over det. Så de fleste muslimer er selv ofre for islam. Det er de mest ekstreme og religiøse muslimer som styrer, og det er dem også norske myndigheter samarbeider med. Og når og hvis tiden kommer og islam får flertall i Norge, så vil også de mer sekulære muslimer bli tvunget til å følge opp, og bli mer ekstreme, eller blir regnet som frafalne muslimer. Og jeg tror ikke det er noen tvil om hva muslimene da vil velge. Muslimer er folk som tror på islam, så det blir akkurat det samme. Muslimer er islam. Mange muslimer kan drikke alkohol, noe min far gjorde. Ikke drikke seg full, men noen øl. Men de kan aldri spise gris..Jeg skjønner ikke hvor du får den infoen fra, de ekstreme/terroristene skyldes jo vestens + israels krig og faenskap i den muslimske verden. Men mange land sliter med gale fanatikere/ekstremister, men disse er i mindre tall og de kommer sjelden noen vei med sine meninger. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Mange muslimer kan drikke alkohol, noe min far gjorde. Ikke drikke seg full, men noen øl. Men de kan aldri spise gris. Kilde på at muslimer kan drikke alkohol, men ikke spise gris? Jeg kjenner selv en muslim som både nyter gris og alkohol og jeg er overbevist om at det finnes muslimer med andre kombinasjoner. Gris ikke alkohol - alkohol ikke gris - ingen av delene - gris og alkohol. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Det må da finnes noen kristne som også følger forbudet mot gris i Bibelen. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Vel, her ser det ut som at vi er litt enige. Jeg mener også at nynazistene skal få uttale seg, og komme med sine krav og ønsker, men at politikerne heller må stå fram og nekte det som ikke er passende. Alltid moro å se at man kan finne noe å være enige om! Det samme gjelder i teorien for muslimene. Men når det gjelder islam så står vi overfor to alvorlige problemer. Og det er feige og kunnskapsløse politikere, og det andre er at muslimene vil aldri gi opp, de vil presse på med sine krav til de får dem gjennomført, deretter vl de komme med nye krav. Og selv om politikerne skulle være sterke nok til å stå på sine prinsipper, og nekte. Så vil muslimene før eller senere klare å komme i flertall i Norge, eller til og med innta sentrale posisjoner før den tid. Og da ligger vi tynt an, for da innfører de islam i Norge. Og det er de mest ekstreme muslimene fra muslimsk brorskap som vil regjere. Du bedriver her heller tvilsomme spådomskunster og forteller meg hva som vil skje, med utgangspunkt i at fremtiden er en repetisjon av dystre historier fra fortiden. Det er feil - fremtid er ikke fortid, og fortid er kun lærerikt om man kan tolke den riktig i forhold til nåtid. Fremtiden er noe vi sammen skaper i felleskap, og dette felleskapet må være omfattende, robust og inkluderende. I mine øyne er hovedbudskapet fra fortiden at å bygge fiendebilder er destruktivt, mens å skape dialog, felleskap og kompromisser er nøkkelen til fremgang. Lenke til kommentar
rune89 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Mange muslimer kan drikke alkohol, noe min far gjorde. Ikke drikke seg full, men noen øl. Men de kan aldri spise gris. Kilde på at muslimer kan drikke alkohol, men ikke spise gris? Jeg kjenner selv en muslim som både nyter gris og alkohol og jeg er overbevist om at det finnes muslimer med andre kombinasjoner. Gris ikke alkohol - alkohol ikke gris - ingen av delene - gris og alkohol. Ingen kilde, men alkohol er mere akseptabelt enn gris. Hehe, da er han ikke fullt muslimsk da.. Det er akkurat det samme som å trene også når man kommer ut etter treninga tenner man seg en røyk.. Endret 1. mars 2009 av Rune89 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 ..Jeg skjønner ikke hvor du får den infoen fra, de ekstreme/terroristene skyldes jo vestens + israels krig og faenskap i den muslimske verden. Nei, den muslimske terroren skyldes islam og muslimene selv. Alle er fullt ut ansvarlig for hva de selv gjør. Å skylde på Israel og vesten for muslimenes egne feil, er grov ansvarsfraskrivelse, og en medvirkende årsak til at mange muslimske land er fattige. For mange muslimer bruker all sin energi på sitt hat mot Israel og vesten, istedenfor å forbedre sine egne land. Dessuten så har muslimer utført større urett overfor europa opp gjennom historien, enn vesten har påført muslimene. Muslimer har feks. drevet handel med europeiske slaver, og de tok slaver så langt nord som Norge og Island. Muslimske terrorhandlinger begynte også lenge før USA startet sine kriger i midtøsten. Og ingen kan vel heller påstå at muslimer driver folkemord i Sudan, fordi USA kriger i midtøsten. Eller skjærer hodet av småjenter i indonesia, sivile i Thailand,India osv. På grunn av at USA kriger i midtøsten ? Det er jo også andre som er mye fattigere enn muslimene, men som ikke driver med terror. Nei muslimsk terrorisme kommer fra islam, og ingenting annet http://www.thereligionofpeace.com/ Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Du bedriver her heller tvilsomme spådomskunster og forteller meg hva som vil skje, med utgangspunkt i at fremtiden er en repetisjon av dystre historier fra fortiden. Det er feil - fremtid er ikke fortid, og fortid er kun lærerikt om man kan tolke den riktig i forhold til nåtid. Fremtiden er noe vi sammen skaper i felleskap, og dette felleskapet må være omfattende, robust og inkluderende. I mine øyne er hovedbudskapet fra fortiden at å bygge fiendebilder er destruktivt, mens å skape dialog, felleskap og kompromisser er nøkkelen til fremgang. islam er islam og kan ikke forandres. Muslimene tror at muhammed var den siste profet, og at koranen er allahs ord, evig og uforanderlig. Vi må også lære av historien. Det har aldri skjedd at islam har inngått noe kompromiss med andre folkegrupper i et land hvor islam er dominerende. Vi bygger ikke noe fiendebilde, det er der allerede, og det kan leses i koranen, og det prekes i moskeene. Vi vantro er allahs fiender, og derfor skal vi lures,svindles og bekjempes på de måter som er tilgjengelig. Vi ser det skje i flere europeiske land, og også i sverige. Selv om sverige er et land likt Norge og med samme politiske system. Jeg har tidligere dokumentert hva som skjer i rosengård. Og dette vil skje i Oslo også, vi ser jo alt tendenser til dette i noen bydeler. Det er bare tåpelig å tro at vi skal slippe noe lettere unna enn resten av europa. Inntil 50-årene så var Libanon det siste gjenverende kristne landet i midtøsten, men også her har muslimene tatt over, etter en massakre av kristne i 70 og 80-årene. Lenke til kommentar
rune89 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 ..Jeg skjønner ikke hvor du får den infoen fra, de ekstreme/terroristene skyldes jo vestens + israels krig og faenskap i den muslimske verden. Nei, den muslimske terroren skyldes islam og muslimene selv. Alle er fullt ut ansvarlig for hva de selv gjør. Å skylde på Israel og vesten for muslimenes egne feil, er grov ansvarsfraskrivelse, og en medvirkende årsak til at mange muslimske land er fattige. For mange muslimer bruker all sin energi på sitt hat mot Israel og vesten, istedenfor å forbedre sine egne land. Dessuten så har muslimer utført større urett overfor europa opp gjennom historien, enn vesten har påført muslimene. Muslimer har feks. drevet handel med europeiske slaver, og de tok slaver så langt nord som Norge og Island. Muslimske terrorhandlinger begynte også lenge før USA startet sine kriger i midtøsten. Og ingen kan vel heller påstå at muslimer driver folkemord i Sudan, fordi USA kriger i midtøsten. Eller skjærer hodet av småjenter i indonesia, sivile i Thailand,India osv. På grunn av at USA kriger i midtøsten ? Det er jo også andre som er mye fattigere enn muslimene, men som ikke driver med terror. Nei muslimsk terrorisme kommer fra islam, og ingenting annet http://www.thereligionofpeace.com/ Nei, huff sier jeg. Du kan ikke fornekte det, USA og Israel er selv skyld i at de får terror mot seg..Vi hakke fått terror mot oss, hvorfor ikke det tror du? Kanskje fordi vi ikke har drevet på med faenskapet som de andre 2 landene har! Å herregud, ja islam er voldelig. So what? Hva var kristendommen på sin blomstrings tid tror du? En kjærlighet på rose? Neppe... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Vi må også lære av historien. Det har aldri skjedd at islam har inngått noe kompromiss med andre folkegrupper i et land hvor islam er dominerende. Vi bygger ikke noe fiendebilde, det er der allerede, og det kan leses i koranen, og det prekes i moskeene. Vi vantro er allahs fiender, og derfor skal vi lures,svindles og bekjempes på de måter som er tilgjengelig. Vi ser det skje i flere europeiske land, og også i sverige. Selv om sverige er et land likt Norge og med samme politiske system. Alt dette har skjedd før, for over tusen år siden. Dejavu? Endret 1. mars 2009 av Abigor Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 ..Jeg skjønner ikke hvor du får den infoen fra, de ekstreme/terroristene skyldes jo vestens + israels krig og faenskap i den muslimske verden. Nei, den muslimske terroren skyldes islam og muslimene selv. Alle er fullt ut ansvarlig for hva de selv gjør. Å skylde på Israel og vesten for muslimenes egne feil, er grov ansvarsfraskrivelse, og en medvirkende årsak til at mange muslimske land er fattige. For mange muslimer bruker all sin energi på sitt hat mot Israel og vesten, istedenfor å forbedre sine egne land. Dessuten så har muslimer utført større urett overfor europa opp gjennom historien, enn vesten har påført muslimene. Muslimer har feks. drevet handel med europeiske slaver, og de tok slaver så langt nord som Norge og Island. Muslimske terrorhandlinger begynte også lenge før USA startet sine kriger i midtøsten. Og ingen kan vel heller påstå at muslimer driver folkemord i Sudan, fordi USA kriger i midtøsten. Eller skjærer hodet av småjenter i indonesia, sivile i Thailand,India osv. På grunn av at USA kriger i midtøsten ? Det er jo også andre som er mye fattigere enn muslimene, men som ikke driver med terror. Nei muslimsk terrorisme kommer fra islam, og ingenting annet http://www.thereligionofpeace.com/ Nei, huff sier jeg. Du kan ikke fornekte det, USA og Israel er selv skyld i at de får terror mot seg..Vi hakke fått terror mot oss, hvorfor ikke det tror du? Kanskje fordi vi ikke har drevet på med faenskapet som de andre 2 landene har! Å herregud, ja islam er voldelig. So what? Hva var kristendommen på sin blomstrings tid tror du? En kjærlighet på rose? Neppe... Ingen kan skylde på andre for den terroren de selv utfører. Alle er ansvarlig for sine egne handlinger, uansett hva motstanderen gjør. Jeg vil ikke forsvare det Israel gjør, men Israel er jo ikke alene om å sloss i midtøsten. Jeg er også litt skeptisk til det USA holder på med. Men dette rettferdiggjør uansett ikke muslimenes terrorhandlinger. Kristndommens blomstringstid var på den tiden apostlene forkynte i landene i og rundt midtøsten. De fleste landene i midtøsten og nordafrika var også kristne land, inntil muslimene erobret dem og mer eller mindre utryddet den opprinnelige befolkningen. Bare saudiarabia og yemen var opprinnelig muslimske land. Hvis du leser NT, så ser du hvordan kristendommen er, og hvordan den skal spres. Med fredelig forkynnelse av Guds ord, og ikke med vold. Hva den katolske kirke gjorde i middelalderen er en annen sak, men den katolske kirke er ingen kristen kirke. De forfulgte og drepte jo også krisne. Bla. var det lenge dødsstraff for vanlige kristne som leste Bibelen på egen hånd. Lenke til kommentar
rune89 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Med andre ord så er religion tull. Ja, selvfølelig står man for egne handlinger. Akkurat som Israel som skylder på at Hamas gjemmer seg blandt sivile, men hvem sperenger både de sivile og Hamas. Jo, nemlig Israel. Likt må vel være likt, kan ikke være et unntak for sionistene.Skjønner ikke hvorfor du kun kritiserer 1 religion, når andre religioner er like farlige.. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Hvis du leser NT, så ser du hvordan kristendommen er, og hvordan den skal spres. Med fredelig forkynnelse av Guds ord, og ikke med vold. Hvis det hadde vært virkelighet så hadde vi ikke hatt kristendom i Europa. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Hvis du leser NT, så ser du hvordan kristendommen er, og hvordan den skal spres. Med fredelig forkynnelse av Guds ord, og ikke med vold. Kristendommen var kun for spesielt interesserte før de lærte av muhammed og hans etterfølgere hvordan religion kunne spres med sverdet i hånd. Og selv etter at områder var erobret for kristendommen var det flere omganger med opprenskning av gammel tro ved hjelp av inkvisisjoner og heksebrenning. Anbefaler Sigrid-trilogien av Vera Henriksen som er 3 historiske romaner som tar for seg tiden rundt kristningen av Norge. Skrev engang en særoppgave om dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå