thai-mat Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Heterogene samfunn er kruttønner. Sant. Derfor må vi assimilere. Visjonen om et flerkulturelt samfunn er ikke bra! Det høres bra ut, men det fører bare til faen. Stans mens leken er god. Haha, hvilken dobbelmoral av FrP, som alltid! Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Oslo politiet får ikke lov til å utgi sine statistikker på akkurat dette her. Hvorfor er det slik? Seriøstt? Jævlig latterlig! Folket har krav på kunnskap! Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hvilke synspunkter har dere hvis FRP vinner valget til høsten? Mye skuffede FrP-velgere. Du linker til en artikkel der de skriver om at Frp sitter sammen med Høyre og Krf? Det sier seg selv at et parti ikke kan få gjennom alt de vil hvis de må samarbeide med andre partier. Det ser vi jo veldig tydelig med dagens regjering. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Så når du/FrP hevder at flere av kravene allerede er innført, så er det opp til dere å dokumentere det med et eksempel. Utgangspunktet må jo være at det opprinnelig ikke var innført, så med mindre dere kan dokumentere en endring av status quo så må det fortsatt være vår antagelse. FrP dokumenterte dette gjennom lenker og kilder til politiske vedtak. At de "glemmer" å fortelle at disse eventuelt ikke har blitt vedtatt er selvsagt underfundig (om det er tilfellet). Selv tok jeg dette for god fiks. Lars Joakim Hanssen har skrevet slik jeg ser det en god artikkel med forkus på det alle har lurt på de siste uker; hva er "snikislamisering" av Norge. Som undertegede har uttalt i en annen tråd (og denne), fosser FrP fram på ny måling, dette tolker jeg som at de har gjort noe "riktig". Det er interessante og særdeles viktige prinsippdebatter vi har hatt den siste tiden. Dessverre har det vært noen hårreisende sammenligner og uttalelser, også her på forumet. Dette er trist og det drar debatten ned på et lavmål. At enkelte sammenligner Siv Jensen med Adolf Hitler og Joseph Goebbels, er totalt usaklig. FrP har i så måte dokumentert sine påstander og uttalelser. At noen mener de trekker frem muslimkortet som en siste utvei tror jeg lite på. FrP ha en helhetlig politikk. I motsetning til andre innvandringsmotstandere. Ja, jeg ser det. Tredje gangen var et sitat. Og når du poster den for andre gang må vi gå ut fra at du står for innholdet, siden du ikke nevner motforestillinger. Tvert imot. Jeg står for inneholdet. Som uttalt stiller jeg meg 100% bak uttalelsene. Nå er det vel ikke Siv Jensen som har laget listen. Det har hun løpegutter til å gjøre. I dette tilfellet er historien publisert av Lars Joakim Hanssen. Jeg er ikke sikker på om det er en løgn. Det er en kreativ omgang med semantikk. Det er jo faktisk to ting som er "innført", nemlig delt svømmeundervisning (på i hvertfall én av landets 3000 grunnskoler), og gristegningen ble tatt ned fra en dør i Kristiansand. Og to kan man kalle "flere". Dels er det er en myte som ingen har tilbakebevist. Om ikke Siv har hatt direkte tilknytning til denne "snikislamiserings listen", tør jeg å påstå at hun vet godt hva som står der og at den ligger på deres hjemmesider. Vedkommende har referert til "snikislamisering" av Norge ørttenhundre ganger de siste uker. At de konkretiserte dette med eksempler er positivt. Da vet vi hva vi har å gå etter. Om det er en kreativ omgang med semantikk, er ikke dette første gang. Da tenker jeg ikke spesielt på FrP, men også andre politiske partier. Kan si meg enig i at dette er en uting, men når vi ser debatten i kjølevannet av dette, virker det på meg som om dette lå under overflaten. Vi trengte en utblåsning! Man kan gjerne bagatellisere denne tegningen av grisen som ble tatt ned, men det er likevel en viktig skillelinje og pekepinn på samfunnet og "snikislamisering" av Norge (til tross for at sykehusledelsen valgte dette selv (i den grad de gjorde det)). Og, ja, det er viktig at FrP har hold i sine påstander. Jeg har alt sendt en epost til Lars Joakim Hanssen. Skal poste eventuelle svar. Interessant. FrP har alltid svart meg (høflig) på mine henvendelser. Spennende å se! Siden du opprinnelig ikke linket til FrP, var ikke det åpenbart at de var kilden. Det fremstod som dine ord, siden du ikke satte det i sitat, og heller ikke kommenterte innholdet. Skal ta selvkritikk på akkurat dette området. Burde skjønne at det er ikke alle som har FrP sine hjemmesider som bokmerke i nettleseren sin. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Jeg drømte i natt at FrP fikk 33.3 på meningsmåling. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Jeg drømte i natt at FrP fikk 33.3 på meningsmåling. Mareritt? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Norsk imam: - Jenter og gutter bør ikke svømme sammen Imamen Mehboob-ur-Rehman i en av Norges største moskeer, Islamic Cultural Center, møter VG Nett og understreker at han ønsker dialog med nordmenn. Islamic Cultural Center er Norges første moské. Men først i 2009 har trossamfunnet åpnet sin egen moskébygning midt på Grønland i Oslo. Byggingen av moskeen har kostet 70 millioner kroner, og de flyttet først inn i forrige uke. VG Nett fikk bli med inn i moskébygningen og møtte den pakistanske imamen i moskéen til en samtale om snikislamisering, kjønnsdelt svømmeundervisning og islamsk lov i Norge. Han kom til Norge i 1985, men snakker ikke norsk. Derfor er det en tolk med når vi møter Mehboob-Ur-Rehman (59). Folk får gjøre sine egne vurderinger. Vi har vært her i 35 år, vi har to og tre generasjoner med norsk-pakistanere her. Det betyr at vi trives og at samfunnet er fornøyd med oss. Det er ingen tvil om at kjønnsmodne gutter og jenter ikke bør være lettkledde eller nakne sammen, sier imamen. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Jævla dritt-imam. Han er en trussel for Norge. Snakker ikke norsk etter 24 år i landet! Fy faen! Sånne muslimer skal du få billig av meg! Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Det er en fordel å linke til resten av artikkelen? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-p...hp?artid=537126 Han mener slike saker gjerne blir overdrevet i media. - Konflikter oppstår i småsaker. Disse problemene blir ofte blåst ut av sine proposisjoner, sier imamen, som sammenlikner særkrav fra muslimer med behov vegetarianere eller glutenallergikere. - Hva synes du om norske politikere som sier at imamer må lære norsk? - Jeg er enig. Norske imamer må lære norsk. - Selv har du vært i Norge siden 1985. Hvorfor har du ikke lært deg norsk? - Jeg snakker litt norsk. Jeg hadde 200-300 timer norskopplæring på Rosenhoff. Jeg sto på listen og fikk et nytt tilbud. Men så fikk jeg ikke mer. Jeg skulle ønske jeg kunne snakke bedre norsk, sier han vi vi sin tolk. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Kanskje ellers et argument for "særkravet" om norsk imamopplæring...? Geir Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 imamen sammenlikner særkrav fra muslimer med behov glutenallergikeres behov Han mener altså at muslimer er allergiske mot gris! Utrolig! Ja til tvangsopplæring i norsk kultur og språk! Lenke til kommentar
rune89 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) imamen sammenlikner særkrav fra muslimer med behov glutenallergikeres behov Han mener altså at muslimer er allergiske mot gris! Utrolig! Ja til tvangsopplæring i norsk kultur og språk! Hvorfor det? Lever vi ikke et demokrati da? Hva er så ille om man fremmer forslag uavheing religion, kjønn, osv?? Det er ikke verre enn at man får et jævla nei..Så lenge det ikke berører folk personlig så ser jeg IKKE at det er ille, eller har det med fremmedfrykt/rasisme holdninger å gjøre kanskje:hmm: Endret 28. februar 2009 av Rune89 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 imamen sammenlikner særkrav fra muslimer med behov glutenallergikeres behov Han mener altså at muslimer er allergiske mot gris! Utrolig! Ja til tvangsopplæring i norsk kultur og språk! Og når vegetarianere krever/ønsker vegetarianske retter så BURDE DE LÆRE SEG LITT NORSK KULTUR OG SPRÅK? Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Er det i det hele tatt noen av islamforsvarerne her som har sett på den dokumentesjonen jeg la ut om siutasjonen i rosengård ? http://sydsvenskan.se/malmo/article320978.ece http://sydsvenskan.se/malmo/article121060.ece http://www.expressen.se/kronikorer/ulfnils...varr-inte-unikt http://www.hbl.fi/text/utrikes/2009/1/28/d22785.php http://www.dn.se/nyheter/sverige/invandrar...ed-ran-1.730573 http://www.youtube.com/watch?v=DKAM2iNO0_E http://www.youtube.com/watch?v=oQGv4KvanRg Vi ser jo her litt av hvordan situasjonen er i rosengård, og Siv Jensen har rett i sin beskrivelse. Sverige er jo også et land som er ganske likt Norge, og også en sosialistisk "velferdsstat" i likhet med Norge. Alle som følger litt med i hva som skjer rundt om i verden, kan jo også se bråk av forskjellig art i land over hele verden, og felles for de fleste av de som stller i stand dette bråket er ideologien islam. http://www.thereligionofpeace.com/ De som forsvarrer islam, har ennå tilgode å komme med fornuftige argumenter for sitt syn, Det eneste jeg har hørt av argumenter fra den kanten er "at de kjenner noen hyggelige muslimer" Ellers så er det stort sett bare gjentagelse av propagandaen fra islamsk råd i Norge, samt norsk skole. Og hjelper ikke dette, så tar de fram rasismekortet, kommer med personangrep eller rett og slett bare prøver å bortforklare det hele. Men hvordan noen kan stole på islamsk råd eller norsk skole, og for den saks skyld også flertallet av ploitikere i denne saken, er ikke lett å forstå.For de har jo alle samme interesse i saken, nemlig å dysse ned og skjule de problemene islam skaper i absolutt alle samfunn hvor denne pesten kalt islam får lov til å spre seg. Vi vet alle sammen at muslimene i Norge har samme bok,og følger samme lære som muslimer i utlandet. Mitt spørsmål til islamforsvarerne er da: Hvilken garanti har vi for at det ikke noe av den voldelige adferden som muslimer viser i andre land ikke vil skje i Norge ? Muligheten for at folk ikke vet om de probleme islam skaper, og hvor voldelig og hatefullt mange muslimer opptrer overfor ikke-muslimer er i ferd med å bli borte. Så de som ennå forsvarer islam må virkelig anstrenge seg for å snu ryggen til og fornekte virkeligheten. Mange driver og diskutere en liste lagt ut av FRP, og om hvor mange av disse som er innført eller ikke, men det er ikke interessant. Det som betyr noe er at disse kravene er stilt. Og muslimene vil ikke gi seg, de vil gjenta sine krav gang på gang, inntil forræderiske og feige politikere gir etter, og innfører dem i stillhet.Før folket får vite om det. Å strebe etter overhøyhet, overlegenhet, særfordeler og dominans er islams natur, det er slik islam alltid har vunnet terreng og erobret nye land. Og det er ingen grunn til å tro at dette ikke også vil skje i Norge. Det eneste som er lit usikkert er om hvor fort det vil skje. For bare en regjering med FRP alene vil kunne ha mulighet for å forsinke eller stoppe denne prosesaen. islams mål er verdenskalifatet, og det inkluderer Norge. For muslimer tror at når alle i verden er muslimer, så vil det bli fred. Men de lurer seg selv, for der islam eksisterer, der vil det aldri bli fred uansett, selv om alle er muslimer. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Det er en fordel å linke til resten av artikkelen? Vi lenker da til akkurat samme artikkel? Vi notere oss riktignok forskjellige utsagn. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Ja til tvangsopplæring i norsk kultur og språk! Hvorfor det? Fordi vi lever i et samfunn. Og når vegetarianere krever/ønsker vegetarianske retter så BURDE DE LÆRE SEG LITT NORSK KULTUR OG SPRÅK? Vegeterianere kan vårt språk. Dessuten skader de ingen med sitt levesett, snarere tvert imot. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 @Baltazar94: Siden jeg ikke er en "islamforsvarer" antar jeg ikke du forventer å høre mye fra meg? (Jeg forsvarer individers religionsfrihet, lik behandling av relioner, og lik rett for alle grupper/individer til åpent å fremsette krav/ønsker for demokratisk behandling.) Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Svaret du vil få, Baltazar, er: "Det er islamiske som er farlig, ikke Islam". Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) "Det er islamiske som er farlig, ikke Islam". Nei, jeg er ingen islamforsvarer. Det er mye med Islam jeg ikke liker, akkurat som det er mye med Kristendommen og andre religioner og ideologier som jeg rister på hodet av. Men det blir absurd når man tilsynelatende ønsker å marginalisere muslimer; nekte dem retten til å forsøke å påvirke samfunnet med demokratiske virkemidler. "Hold kjeft og bli som oss, eller pell dere ut av landet". La dem kreve og kreve fra samfunn og politikere til de blir blå i trynet. Jeg kommer ikke til å anta at de er farligere enn meg "by default" - farlige kan nok derimot mennesker bli med tiden hvis de får en følelse av å bli utestengt fra samfunnet, makteløse, fryktede, uønskede. Endret 28. februar 2009 av Cyberfrog Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå