Gå til innhold

FRP advarer mot snikislamisering - Hvorfor er det ille?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Krever mindre ytringsfrihet

Ikke innført, og heller ikke et muslimsk særkrav.

[...]

Vi vet hvordan det gikk. Heller dårlig for regjeringen, og forslaget ble trukket.

Ja, lovforslaget ble trukket, men selv uten en lovendring så er det ikke lengere mulig å:

-publisere de karikaturene man ønsker i en avis

-holde en balansert apell om situasjonen i Gaza

-gå i et fredstog for enkelte politikere

uten å sette sitt liv i fare. Jeg mener derfor at yttringsfriheten er minket selv uten en lovendring.

Enkelte kan synes det er en naturlig pris å betale for å ha 100.000 muslimer i Oslo, men vi kan likevel ikke fornekt at det er en pris vi nå må betale.

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/2009/02/28/nyheter...kyting/5076286/

Har mediene sluttet å skrive at gjerningsmenn er av utenlandsk opprinnelse?

Den ettersøkte mannen som fyrte av skuddene med pistol, er i 20-årene og av afrikansk utseende.

Personlig mener jeg at når du kommer til et fremmed land må du tilpasse deg landet. Ikke kreve at landet skal tilpasse seg deg. For min del holder det å se på hendelsene rundt karikatrutegningene og demonstrasjonene rundt situasjonen i Gaza for å se at islam ikke er noe vi burde få mer av i Norge. Egentlig burde all religion bli avskaffet men det er kanskje mye å håpe på.

Endret av Cotul
Lenke til kommentar

Dette skytegreiene hører hjemme i annen tråd egentlig. Det er ille at slikt skjer, men det er nok avsporinger allerede her inne fra innvandrerelskerne.

Heterogene samfunn er kruttønner. Og på Balkan gikk det virkelig dårlig når diktatoren forsvant.

Det er det som er problemet når integreringen ikke fungerer og de øker og øker i antall.

Lenke til kommentar
Tilbake til topicen for tråden, så syns jeg det er interessant at FrP er så oppskaket over kjønnsdelt svømmeundervisning, men ikke har gjort noe innenfor de demokratiske rammene i byen de er med på å styre.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle2952074.ece

Du vet utmerket godt at det er Staten som styrer nesten alt i kommunene. Byrådet driver sandpåstrøing.

Ingen land i verden har mer sentralstyring og muligheter for inngripen ovenfra enn Norge.

Lenke til kommentar

Jeg vet utmerket godt at det er en grunn til at vi har et byråd, og et bystyre her i Oslo. Jeg vet også utmerket godt at når en politiker ikke har fremmet forslag eller uttalelser i det styringsorganet han sitter i, så er det en mulighet for at han kanskje heller vil ha saken som noe han kan peke på for å fortelle oss hvor slemme de brune menneskene er, enn en sak han bryr seg om på det prinsipielle plan og vil jobbe for å forandre.

Lenke til kommentar
Alternativt føyer han seg inn i rekken av psykisk ustabile nordmenn, adoptivbarn fra afrika, eller menn med pigmenteringsfeil. Det er relativt usympatisk å generalisere.

Jeg må nesten le av innlegget ditt. Jeg vet at det til tider kan tilogmed være lite politisk korrekt å kalle en krakk for en krakk, men det får være grenser, pigmenteringsfeil? Hva er sjansen for det? Hvor mange mennesker har vi i dag med pigmenteringsfeil slik at de ser ut til å være av afrikansk opprinnelse når de egentlig ikke er det? Hørt om ett tilfelle der en svensk svart mann fikk hvite flekker over store deler av ansiktet og kroppen. Å generalisere kan skape masse problemer for grupper i samfunnet, helt enig i det, men å skulle hele tiden benekte at den lille andelen innvandrere av Afrikansk opprinnelse vi har i Norge i dag står for en helt uproposjonal andel av tilfellene av grov vold, overfallsvoldtekter og andre lite populære aktiviteter blir bare for dumt. Hvis du tar en titt på SSB sine sider kan du fort finne ut hvor liten andel Norge faktisk har av innvandrere med afrikansk bakgrunn og dermed blir det ikke vanskelig å danne seg et bilde av hvor skapet faktisk står.

Hvis jeg ikke husker feil, så har vi rundt 460 000 innvandrere i Norge i dag, derav over halvparten er arbeidsinnvandrere fra sverige og andre vestlige europeiske land. Dermed trenger man ikke å ha noen mastergrad i kriminologi for å forstå at mengden grove forbrytelser av ovenfornevnte slag utført av innvandrere av afrikansk opprinnelse er for å si det mildt, helt på trynet.

Oslo politiet får ikke lov til å utgi sine statistikker på akkurat dette her. Hvorfor er det slik? Jeg forstår at ingen er tjent med mer rasisme og en polarisering av samfunnet, men dette virker mot sin hensikt ved at politikern benekter at dette faktisk er et problem og feier det hele under teppet.

Lenke til kommentar
Hva er en "terrorist", og forhandler Støre med h*n? Edit: Og er det "terrorister" som "snikislamiserer" Norge?

Terrorist = Hamas. Vet ikke om Støre forhandler med dem, men tror han ønsker det. Det er ikke terrorister som snikislamiserer Norge, men vanlige muslimske og vantro norske politikere.

Riktig, hovedansvaret for islamiseringen av Norge ligger på prinsippløse og feige norske politikere, som er villlg til å dolke hvem som helst av oss i ryggen for å kunne fortsette sitt foræderiske spill.

Slik bla.Jonas Gahr Støre, Jens Stoltenberg og Bjarne Håkon Hansen gjorde mot Vebjørn Selbekk i saken rundt karrikaturtegningene av muhammed.

Nå er jo Vebjørn Selbekk kristen, og de fleste ateister mener jo at kristne har ikke noe verdi, og de er jo bare glad til om de får lov å kaste d kristne til ulvene.

Så det er vel ikke mange ateiser som støtter Vebjørn Selbekk uansett. Men her kan vi tenke litt på diktet av Martin Niemuller, som egentlig også er veldig beskrivende for situasjonen i dag.

First they came for the Communists,

and I didn’t speak up,

because I wasn’t a Communist.

Then they came for the Jews,

and I didn’t speak up,

because I wasn’t a Jew.

Then they came for the Catholics,

and I didn’t speak up,

because I was a Protestant.

Then they came for me,

and by that time there was no one

left to speak up for me.

Lenke til kommentar
Tilbake til topicen for tråden, så syns jeg det er interessant at FrP er så oppskaket over kjønnsdelt svømmeundervisning, men ikke har gjort noe innenfor de demokratiske rammene i byen de er med på å styre.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle2952074.ece

Den kjønnsdelte svømmeundervisningen på Møllergata skole ble innført allerede for 20 år siden. Tidligere rektor Pål Syrrist forteller at guttene dominerte kroppsøvingsfaget, så jentene syntes det var vanskelig å være med.

- Det lå kjønn i det, men ikke muslim, sier han om bakgrunnen. Han erkjenner at det var greit å ha ordningen når muslimske foreldre kom med sine bekymringer.

- Vi behøvde ikke bruke krefter på det, sier han, og understreker at også paktiske grunner taler for delingen på Møllergata. En av årsakene er at skolens basseng er i minste laget for hele klasser.

Ikke noe snikislamisering her altså. Kan også legge til at jeg bodde i Lillehammer for noen år siden, der prøvde en rektor å innføre kjønnsdelte klasser (uten at det var noen muslimer som var innblandet). Og her støttet den lokale FrP politikeren det forsøket. Så om kjønnsdelte klasser er så fælt kan man jo lure på hvorfor FrP bare reagerer på det når det er muslimer som står bak.

Endret av Mastema
Lenke til kommentar
Hva legger du i positiv påstand?

En påstand om at noe finnes eller har skjedd et sted er en positiv påstand. En påstand om at noe ikke finnes eller ikke har skjedd noe sted er en negativ påstand. Forskjellen ligger i bevisføringen av slike generelle påstander. At noe har skjedd trenger bare ett dokumentert eksempel for å være sant, at noe aldri har skjedd krever at man undersøker alle potensielle tilfeller og konkluderer negativt i samtlige.

Det er egentlig ikke at påstanden er "negativ" som gjør den umulig å bevise. Når folk sier at man ikke kan bevise en negativ påstand er det en sannhet med klare modifikasjoner. Problemet er generalisering eller induksjon: Jeg kan trygt fremme den negative påstanden at "Det er ikke mer vann i brønnen", fordi jeg bare behøver å sjekke den ene brønnen for å få rett, men jeg kan ikke si at "Det er ikke mer vann noe sted", fordi det krever at jeg leter overalt.

Siden det er praktisk umulig å teste alle tilfeller, og det er meningsløst å forvente at vi skal bevise status quo ved konstant å sjekke om et tilfelle dukker opp, forutsetter vi at ting ikke er sant før noen har bevist det, og legger bevisbyrden på den som fremmer en påstand som innebærer endring av tingenes tilstand.

Tenk deg det klassiske eksemplet: "Bevis at Gud finnes", vs. "Bevis at Gud ikke finnes". Det er opplagt de som mener at han finnes som har bevisbyrden fordi ingenting kan bevise at han ikke finnes. Vi kan diskutere om Bibelen tar feil, og utfra det si at det er usannsynlig, men vi kan ikke si at det er sikkert, fordi vi ikke har lett overalt.

Nå kan Gud være nokså vanskelig å finne, så la oss ta et litt mer jordnært eksempel: Bevis at det finnes flyvende elefanter. Den som mener at det gjør det kan bare vise fram en ekte flyvende elefant, så er det bevist. (Og da tenker jeg ikke på Dumbo.) Den som mener de ikke finnes har det litt vanskeligere. Jeg kan peke på alle elefanter jeg kan finne og vise at de ikke flyr, men det kan jo fortsatt være noen som gjør det. (Eller, i disse tider hvor konspirasjonsteoriene har fått sin renessanse: At de bare flyr mens vi ikke ser på.)

Igjen, vi kan bruke logikk og vår kjennskap til fysikkens lover og biologi til å si at påstanden om flyvende elefanter er så usannsynlig at vi kan regne det som bevist. Men vi skal ikke behøve å bevise at de ikke flyr, bevisbyrden faller på de som mener at de gjør det.

Så når du/FrP hevder at flere av kravene allerede er innført, så er det opp til dere å dokumentere det med et eksempel. Utgangspunktet må jo være at det opprinnelig ikke var innført, så med mindre dere kan dokumentere en endring av status quo så må det fortsatt være vår antagelse.

Dette betyr ikke at det alltid er lett å bevise en positiv påstand heller. Den som mener det finnes vann et sted må også lete, helt til han finner vann, men da er påstanden også bevist. Påstanden om at det ikke finnes vann vil aldri være helt bevist, bare sannsynliggjort forbi rimelig tvil. Uansett, en generell påstand er sann bare dersom noen viser til et eksempel som beviser den. Så også her, hvis FrP mener at flere av disse er innført, bør de kunne vise til eksempler. Ellers har de trukket sin påstand ut av løse luften.

Om du referer til "islamifiserings listen", har jeg publisert denne to ganger i tråden.

Ja, jeg ser det. Tredje gangen var et sitat. Og når du poster den for andre gang må vi gå ut fra at du står for innholdet, siden du ikke nevner motforestillinger. Tvert imot.

Men som uttalt synes det er rart når Siv (som faktisk er politiker med den innsikt det medfører) uttaler at dette er et faktum.

Nå er det vel ikke Siv Jensen som har laget listen. Det har hun løpegutter til å gjøre. I dette tilfellet er historien publisert av Lars Joakim Hanssen.

Hvorfor skulle hun lyve om dette?

Jeg er ikke sikker på om det er en løgn. Det er en kreativ omgang med semantikk. Det er jo faktisk to ting som er "innført", nemlig delt svømmeundervisning (på i hvertfall én av landets 3000 grunnskoler), og gristegningen ble tatt ned fra en dør i Kristiansand. Og to kan man kalle "flere". Dels er det er en myte som ingen har tilbakebevist.

Synes i så måte ikke hvem som har feil eller rett er vesentlig.

Jeg synes så definitivt at det er vesentlig om FrP har hold i sine påstander. De plukker ut forslag og kaller dem krav, peker på enkelteksempler (en av 3000 skoler) for å bevise trender, og ignorerer glatt at alle grupper i samfunnet ber for sin syke mor, en del av dem endog med FrPs velsignelse.

Har heller ikke bedt deg "bevise" påstander.

Fair nok.

Om jeg får tid skal jeg sende en mail til Siv :)

Jeg har alt sendt en epost til Lars Joakim Hanssen. Skal poste eventuelle svar. :)

Jeg gjør ikke Siv sine ord til mine, men jeg gjengir tekst hentet fra FrP sine hjemmesider. Stiller meg riktignok bak uttalelsene.

Siden du opprinnelig ikke linket til FrP, var ikke det åpenbart at de var kilden. Det fremstod som dine ord, siden du ikke satte det i sitat, og heller ikke kommenterte innholdet.

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...