Gå til innhold

FRP advarer mot snikislamisering - Hvorfor er det ille?

Anbefalte innlegg

Det må kunne sies å være å spille med åpne kort ja. Hvis jeg ville "snikinnføre" islam ville jeg neppe gått ut offentlig og foreslått bruk av sharia, opinionens oppfatning av begrepet tatt i betraktning.

Jeg har i det hele tatt et problem med bruken av ordet "snikislamisering", om svært mye av det som kommer fram i debatten. Prosessen er stort sett åpen, og når den ikke er det så er det gjerne fordi Arbeiderpartiet har glemt at de har både en opposisjon og en opinion å forholde seg til.

Geir :)

Snikislamisering kan jo like gjerne skje på den måten. Å innføre mange små serregler og fordeler for muslimene som folk flest ikke ser så alvorlig på, men syns det er ok.

Summen av disse små ubetydelige særfordelene kan etter hvert bli ganske betydelig. Men det er ofte slik at folk ser ikke helheten men bare det som skjer i øyeblikket.

Sekv om alle disse særfordelene kan virke ubetydelig når folk seer dem hver for seg, så er det jo summen av alle disse vi må fokusere på, samt fremtidige konsekvenser, men folk flest gjør vanligvis ikke det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt bastant konklusjon?

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2950104.ece

Et spørsmål: Hvordan klarer muslimene i Norge å moderer seg nå de "Dropper gratis norsk-opplæring "

Ja, det er en bastant og upresis konklusjon om du ikke leser det opprinnelige innlegget som ligger bak midt resonnement: Det fleste muslimene her i landet (så langt jeg har kunnet se) er pakistanere som kom hit på 70- og 80-tallet, samt deres etterkommere. Denne gruppen (som er født her i landet eller flyttet hit i svært ung alder) er langt mer moderate enn sine foreldre, uten at det kommer tydelig frem, av årsaker som jeg beskrev i mitt opprinnelige innlegg.

Det vi kan slå fast er at integrering og moderering tar tid, men det er ikke noe nytt i noen samfunn. At enkelte innvandrere dropper gratis norskopplæring er selvsagt synd i seg selv.

Et annet spørsmål: Hvordan klarer barn som er "FØDT" i Norge å ikke snakke norsk? Jeg har opplevd barn med pakistansk bakgrunn, 14åringer!, som ikke klarer å forstå normal norsk.

Ja, det har jeg også opplevd etter flere år i skoleverket. Heldigvis er ikke det hovedregelen.

Lenke til kommentar
Er en brite som bor i Norge mer eller mindre moderat avhengig av språket han behersker? Dette må du nesten forklare. Hva er linken mellom språkkunnskaper og ekstremisme?

En brite født og oppvokst i norge? :!:

Det sier da litt om hvor sterkt ønsket om å være en del av felleskapt i Norge er.

Men, klart, det er jo vi som skal lære oss deres språk og kultur;)

Altså VI som skal integreres!

Lenke til kommentar
Litt bastant konklusjon?

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2950104.ece

Et spørsmål: Hvordan klarer muslimene i Norge å moderer seg nå de "Dropper gratis norsk-opplæring "

Ja, det er en bastant og upresis konklusjon om du ikke leser det opprinnelige innlegget som ligger bak midt resonnement: Det fleste muslimene her i landet (så langt jeg har kunnet se) er pakistanere som kom hit på 70- og 80-tallet, samt deres etterkommere. Denne gruppen (som er født her i landet eller flyttet hit i svært ung alder) er langt mer moderate enn sine foreldre, uten at det kommer tydelig frem, av årsaker som jeg beskrev i mitt opprinnelige innlegg.

Det vi kan slå fast er at integrering og moderering tar tid, men det er ikke noe nytt i noen samfunn. At enkelte innvandrere dropper gratis norskopplæring er selvsagt synd i seg selv.

Et annet spørsmål: Hvordan klarer barn som er "FØDT" i Norge å ikke snakke norsk? Jeg har opplevd barn med pakistansk bakgrunn, 14åringer!, som ikke klarer å forstå normal norsk.

Ja, det har jeg også opplevd etter flere år i skoleverket. Heldigvis er ikke det hovedregelen.

Har du en link til undersøkelsen som dokumenterer dine påstander om hvor moderate muslimene er?

Eller snakker vi her om "kvalifisert" synsing?;)

Hva forteller det deg når du hører at innvandrere, nye norske statsborgere dropper å lære seg språket til deres nye hjemland?

Og når du hører om 14 åringer som er født her og ikke kan språket?

Du synes fremdeles dette er tegn på at muslimer blir mer og mer moderate?;)

Lenke til kommentar

Kraftig Frp-byks på ny meningsmåling

Fremskrittspartiet slår til med en sjokkmåling etter debatten om hijab og snikislamisering.

1235713047700_805.jpg

På Vårt Lands partibarometer for februar går Frp fram med hele 6,3 prosentpoeng og får en oppslutning på 29,4 prosent. Dermed er partiet tilbake på gamle høyder med en oppslutning rett under trettitallet. Undersøkelsen, som er foretatt av Norstat, er tatt opp i kjølvannet av hijabsaken og Siv Jensens tale om snikislamisring. Med tilbakegang for både Ap og Sp ryker flertallet som den rødgrønne regjeringen hadde på samme måling i januar

De må altså gjøre noe riktig.

Lenke til kommentar
Mye små rasister ute å går gitt.

Mhm, jepp..

Vi "kristne" hvite nordmenn er tydeligvis en underlegen rase i mangens øyne.

Samtidig har du rett i at det finns mye rasisme her, for jeg tror denne "stryke muslimene med hårene" nettopp er pga rasisme.

"For vi tør ikke nekte de noe, de er jo så enkle vesen at de reagerer jo med vold og terror."

Foruten om det klarer jeg ikke se mye rasisme her;)

Lenke til kommentar
Er en brite som bor i Norge mer eller mindre moderat avhengig av språket han behersker?

Finn meg en Briter som er født i Norge, og bor i Norge,som ikke klarer å beherske Norsk i allmenn-nivå.

En brite som er født i Norge er ikke en brite. En pakistaner som er født i Norge er ikke en pakistaner. Nå er du selvmotsigende. Og med tanke på at du tok opp et krav stilt til innvandrere så er det merkverdig at du ikke bruker immigrant som eksempel.

Endret av Alastor
Fjernet kommentar på slettet innlegg
Lenke til kommentar
Når det gjelder 14-åringer som ikke kan norsk, er det jo selvfølgelig synd, men i et fritt samfunn kan ingen tvinges til å lære noe som helst.

Her må vi ikke ill-filosofere.

Vi, som er borgerer i dette landet har rettigheter og P-L-I-K-T-E-R!

Lenke til kommentar
Joda, om du mener at NSDAP også gjorde "noe riktig" ...

At du trekker paralleller mellom Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei og FrP er smakløst og totalt usaklig.

NSDAP hadde over 30%, så da gjorde de vel noe riktig? Du sier jo at FrP gjør noe riktig siden de nærmer seg 30%.

Lenke til kommentar

Helt ute sammenligning forøvrig. Partiformann i Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei fra og med 1921 var Adolf Hitler. Allerede fra starten av bestod symbolet for partiet av et hakekors. Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei var et revolusjonært parti med hovedoppgave å fjerne Weimarrepublikken, som han mente var styrt av sosialister, jøder og de som Hitler mente sviktet de tyske soldatene i 1918 ved å kapitulere under den 1. verdenskrig. Mener du da at sammenligningen forsatt er rasjonell?

Unnskyld meg, men dette er tull!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...