Mastema Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Statskirka blir jo stadig mer moderat. Ja Kvarme er jo kjent for å være skikkelig liberal og moderat. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Jeg synes ikke det jeg. Kan du nevne så mange eksempler på at muslimer får særfordeler som ikke tilgodeser andre samfunnsgrupper? Delt svømmeundervisning i offentlige skoler er et av de få jeg kommer på i farten. Snip... Hoppet du over posten min hvor jeg ramset opp alle disse forslagene og påpekte at de ikke har blitt vedtatt? jeg spurte om eksempler på at muslimer får særfordeler, ikke at de i likhet med andre grupper ønsker dem. Horribelt!! Ikke helt enig. Nei, det er vel berikende og få atter en middelalderukultur trødd ned over øra;) Nei, har jeg sagt det? Jeg synes at det ikke er horribelt fordi det stort sett blir med forslagene. Geir Hehe, nei, jeg brukte for lang tid på å svare så fikk dessverre ikke ditt svar med meg;) Vel, blir stortsett med forslagene? Ja, når befolkningen får med seg hva som skjer ja. Men som vi har to strålende gode eksempler (hijab og forbud mot islamkritikk) på i fra den siste tiden, forsøkes det snikinnføres uten debatt, annet enn hestehandlene på bakrommet hos regjeringen. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Hvis vi ønsker ett sekulært samfunn da, noe det er ut til at ytterste venstre ikke gjør. Jaha. Det er interessant å se hvordan du nå plasserer deg på nettopp ytterste venstre. Slå gjerne opp undertrykkelsen av religion i kommunistiske Sovjet, eller i Kina. Interessant lesning. Kommunisme er samme møkka som religion. Den allmektige Gud er byttet ut med den store allmektige guden Staten. Jeg mener religion er ett privat anliggende, ikke noe staten skal blande seg i. Så hvorfor er det religionsundertrykkende om jeg tør spørre? Statskirka blir jo stadig mer moderat. Ja Kvarme er jo kjent for å være skikkelig liberal og moderat. Nevn en iman som er mer moderat er du snill. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Statskirka blir jo stadig mer moderat. Ja, det gjør den. Og det blir også det store flertallet av muslimer som bor i Norge, som vist til tidligere. Problemet er at vi hører om de "ekstreme" og spesielle forslagene, nettopp fordi blant annet FrP elsker å røre i grumsete vann, samt at moderate muslimer (eller innvandrere som har oppgitt sin islamske tro) av ulike grunner ikke åpent er tydelige i offentlige sammenhenger. Dette vil garantert endre seg over tid. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Statskirka blir jo stadig mer moderat. Ja Kvarme er jo kjent for å være skikkelig liberal og moderat. Nevn en iman som er mer moderat er du snill. Ikke at jeg kan navnet på så mange imamer, men hvorfor skulle jeg det? Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Når en imam er moderat, er han fortsatt stein hakke gal i hodet. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Statskirka blir jo stadig mer moderat. Ja, det gjør den. Og det blir også det store flertallet av muslimer som bor i Norge, som vist til tidligere. Problemet er at vi hører om de "ekstreme" og spesielle forslagene, nettopp fordi blant annet FrP elsker å røre i grumsete vann, samt at moderate muslimer (eller innvandrere som har oppgitt sin islamske tro) av ulike grunner ikke åpent er tydelige i offentlige sammenhenger. Dette vil garantert endre seg over tid. Dokumentasjon på at de fleste muslimer i Norge blir mer og mer moderat takk. Den stadige importen(familiegjenforening og ekteskap)ifra feks den pakistanske landsbygda gjør sørger da for en radikalisering, ikke det motsatte. Det er ikke frp som er i media og fremlegger absurde krav ifra muslimene, det er muslimene selv det. Ei heller er er media infisert av frp sympatisører, er den vel? Så skjønner ikke at du kan skylde også dette på frp? Begynner ligne sosialistene i sverige jo, er det norske eiendomsselskpet Actas skyld at det vokser frem en ghetto i svenske malmø... Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Dokumentasjon på at de fleste muslimer i Norge blir mer og mer moderat takk. Gandalf dro den opp the othher day. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Dokumentasjon på at de fleste muslimer i Norge blir mer og mer moderat takk. Gandalf dro den opp the othher day. Mhm, en link til den kanskje? Jeg synes det er rart man kan påstå at muslimene blir mer og mer moderate i norge? En kjapp spasertur i Oslos gater tilsier jo det motsatte, selv om 3-4 generasjonsinnvandrere blir mer moderate hjelper det jo lite da vi har åpner grenser for superradikalere via familiegjenforening og tvangsekteskap. Men lek med statistikk er alltid gøy;) Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Statskirka blir jo stadig mer moderat. Ja, det gjør den. Og det blir også det store flertallet av muslimer som bor i Norge, som vist til tidligere. Problemet er at vi hører om de "ekstreme" og spesielle forslagene, nettopp fordi blant annet FrP elsker å røre i grumsete vann, samt at moderate muslimer (eller innvandrere som har oppgitt sin islamske tro) av ulike grunner ikke åpent er tydelige i offentlige sammenhenger. Dette vil garantert endre seg over tid. Dokumentasjon på at de fleste muslimer i Norge blir mer og mer moderat takk. Den stadige importen(familiegjenforening og ekteskap)ifra feks den pakistanske landsbygda gjør sørger da for en radikalisering, ikke det motsatte. De to påstandene står ikke nødvendigvis i motsetning til hverandre. Kjeklulf påpeker at muslimer som bor i Norge blir stadig mer moderate. Du viser til de nye som kommer inn og ikke er det. Det er opplagt at det noen av oss oppfatter som en moderering og sekularisering av innvandrere og spesielt deres barn motvirkes av "nyimport" av muslimer fra mer fundamentalistiske samfunn. Men de og deres barn modereres over tid også. (Med noen unntak, selvsagt.) Problemet i så måte ligger i innvandringstakten og integreringsvanskene. Da blir det et paradoks å angripe for eksempel de som vil ha norsk imam-utdanning, siden alternativet er at man importerer rabiate sådanne fra Egypt. Geir Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Statskirka blir jo stadig mer moderat. Ja, det gjør den. Og det blir også det store flertallet av muslimer som bor i Norge, som vist til tidligere. Problemet er at vi hører om de "ekstreme" og spesielle forslagene, nettopp fordi blant annet FrP elsker å røre i grumsete vann, samt at moderate muslimer (eller innvandrere som har oppgitt sin islamske tro) av ulike grunner ikke åpent er tydelige i offentlige sammenhenger. Dette vil garantert endre seg over tid. Dokumentasjon på at de fleste muslimer i Norge blir mer og mer moderat takk. Den stadige importen(familiegjenforening og ekteskap)ifra feks den pakistanske landsbygda gjør sørger da for en radikalisering, ikke det motsatte. De to påstandene står ikke nødvendigvis i motsetning til hverandre. Kjeklulf påpeker at muslimer som bor i Norge blir stadig mer moderate. Du viser til de nye som kommer inn og ikke er det. Det er opplagt at det noen av oss oppfatter som en moderering og sekularisering av innvandrere og spesielt deres barn motvirkes av "nyimport" av muslimer fra mer fundamentalistiske samfunn. Men de og deres barn modereres over tid også. (Med noen unntak, selvsagt.) Problemet i så måte ligger i innvandringstakten og integreringsvanskene. Da blir det et paradoks å angripe for eksempel de som vil ha norsk imam-utdanning, siden alternativet er at man importerer rabiate sådanne fra Egypt. Geir Derfor sier jeg atter en gang; Full stopp i muslimsk innvandring frem til vi klarer integrere de i det norske samfunnet. Nej, ved en reell innvandringstopp, vil en rabiat imam ifra egypt bli stoppet på grensa. Så kan vi heller konsentrere oss om å lære innvandrerne lese selv, og på sikt fjerne behovet for imamer. Jeg må atter engang spørre deg, hvorfor ønsker du fremdeles vidåpne grenser for muslimsk innvandring når du med selvsyn ser at vi ikke makter integrere de?? Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Vi vil aldri klare å integrere dem. De holder på sin kultur og sin religion. Henger med sine egne. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Dokumentasjon på at de fleste muslimer i Norge blir mer og mer moderat takk.Den stadige importen(familiegjenforening og ekteskap)ifra feks den pakistanske landsbygda gjør sørger da for en radikalisering, ikke det motsatte. Jeg skrev et innlegg om det her: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=13217269 Det er selvsagt ikke noen entydig eller vitenskaplig dokumentasjon, men en observasjon fra en jeg oppfatter som troverdig, og som representerer den største gruppen med "muslimer" her i landet. Det er også en forklaring jeg synes virker rimelig og naturlig basert på min omgangskrets (som omfatter flere muslimer). Og ja, jeg bor i indre Oslo øst. Det er jo ellers noe som er vanskelig å dokumentere på annen måte enn gjennom observasjon av den store majoriteten av muslimer (som ikke er de som kommer med mer eller mindre gjennomtenkte forslag i mediene). Samtidig er det nok korrekt at familiegjenforening til en viss grad kan bremse denne utviklingen men det bekymrer meg ikke veldig. Jeg tror den positive utviklingen har et moment som ikke lar seg stoppe. Det er ikke frp som er i media og fremlegger absurde krav ifra muslimene, det er muslimene selv det. Ei heller er er media infisert av frp sympatisører, er den vel? Men så var det ikke det jeg sa heller. Det er selvsagt enkelte muslimer som kommer med forslagene men det er FrP som gjennom retorikk og halvsannheter ønsker å skaffe seg stemmer på grunn av folks frykt, og ikke gjennom rasjonalitet og fornuft. Endret 27. februar 2009 av kjeklulf Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Jeg må atter engang spørre deg, hvorfor ønsker du fremdeles vidåpne grenser for muslimsk innvandring når du med selvsyn ser at vi ikke makter integrere de?? Og jeg må spørre deg - antagelig også "atter en gang" - har jeg noen gang sagt at jeg ønsker vidåpne grenser? Det er hvordan vi behandler de vi allerede har her som opptar meg. Geir Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Vi vil aldri klare å integrere dem. De holder på sin kultur og sin religion. Henger med sine egne. Vel, da er en full stopp i muslimsk innvandring frem til vi klarer integrere de en absolutt nødvendighet. Og det er kanskje dette venstresiden også ser? Slutten på muslimsk "berikelse" og innvandring? Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Vi vil aldri klare å integrere dem. De holder på sin kultur og sin religion. Henger med sine egne. Vel, da er en full stopp i muslimsk innvandring frem til vi klarer integrere de en absolutt nødvendighet. Og det er kanskje dette venstresiden også ser? Slutten på muslimsk "berikelse" og innvandring? Venstresida i Sverige er jo verre enn muslimene. Lagde total faenskap i natt. Men enig i at vi bør ha innvandringsstopp fra den muslimske verden før vi klarer å integrere de vi allerede har. får heller ta inn flere polakker. Venstre ønsker mer liberal innvandring. Sett foten ned! Endret 27. februar 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 De to påstandene står ikke nødvendigvis i motsetning til hverandre. Kjeklulf påpeker at muslimer som bor i Norge blir stadig mer moderate.Geir Litt bastant konklusjon? http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2950104.ece Et spørsmål: Hvordan klarer muslimene i Norge å moderer seg nå de "Dropper gratis norsk-opplæring " Et annet spørsmål: Hvordan klarer barn som er "FØDT" i Norge å ikke snakke norsk? Jeg har opplevd barn med pakistansk bakgrunn, 14åringer!, som ikke klarer å forstå normal norsk. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Er en brite som bor i Norge mer eller mindre moderat avhengig av språket han behersker? Dette må du nesten forklare. Hva er linken mellom språkkunnskaper og ekstremisme? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 PST frykter radikale islamister i Norge Men terrortrussel anses fortsatt å være lav. Politiets sikkerhetstjeneste (PST) utarbeider hvert år en trusselvurdering for det kommende året, og i dag la PST frem sin åpne rapport for trusselvurderingen i 2009. PST har ikke avdekket konkrete planer om terrorangrep i Norge, og trusselnivået i forhold til terror anses å være lavt. Men PST har også identifisert noen faremomenter. PST mener at spredning av masseødeleggelsesvåpen utgjør en betydelig sikkerhetstrussel. PST mener det derfor er viktig å forhindre at varer, kunnskap og teknologi eksporteres fra Norge til aktører som ønsker å utvikle, produsere eller levere masseødeleggelsesvåpen. Når det gjelder trusler mot myndighetspersoner registrerer PST at stadig flere trusler fremsettes på nettsteder, blogger, via epost eller på SMS. Den teknologiske utviklingen har gitt nye kanaler for henvendelser til myndighetspersoner. Et lavt trusselnivå i Norge betyr dessverre ikke at det ikke finnes noen trussel.Trusselbildet er komplekst. Disse truslene følger mediebildet. Hvis det er en person med mye fokus på seg, blir det også flere trusler. Ofte blir truslene fremmet av personer med psykiske problemer, og deres handlinger kan anses som et rop om hjelp Bare en innskytelse. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Jeg må atter engang spørre deg, hvorfor ønsker du fremdeles vidåpne grenser for muslimsk innvandring når du med selvsyn ser at vi ikke makter integrere de?? Og jeg må spørre deg - antagelig også "atter en gang" - har jeg noen gang sagt at jeg ønsker vidåpne grenser? Det er hvordan vi behandler de vi allerede har her som opptar meg. Geir Slik jeg forstår deg ønsker du ikke en reduksjon i innvandringen, og synes ikke vi trenger en begrensing ang familiegjenforening og henteekteskap? Har jeg misforstått om jeg har den oppfatningen? Jeg ser at vi behandler feks psykisk syke og traumatiserte asylsøkere uforsvarlig, da vi ikke har ett psykisk helsevesen som takler denne belastningen. Ett psykisk helsevesen som har mer enn nok med å takle de som allerede er norske statsborgere. Ellers er jeg interessert i eksempler på at vi behandler trygdeinnvandring, familiegjenforening og henteekteskap innvandrere dårlig? Det jeg snakker om, "Full stans i muslimsk innvandring" vil hverken berøre asylordningen el arbeidsinnvandringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå