Gå til innhold

FRP advarer mot snikislamisering - Hvorfor er det ille?

Anbefalte innlegg

Populistisk??

Hva er da de rødgrønne kaoskameratenes ydmykende retrett i deres forsøk på snikislamisering av norge (blasfemi og hijabsaken) da? :!:

Håper det går an å argumentere saklig uten å bruke gapskrattende smileys som ler høyt, eller flere spørsmålstegn...

For å svare, er vel det du har vært vitne til vært pinlige saker for regjeringen på grunn av slett saksbehandling og -gjennomføring, men du har óg sett bevis på at de offentlige, demokratiske prosessene faktisk fungerer. Men du ville kanskje heller sett at regjeringa kjørte sakene gjennom, sånn at de ikke framsto som populistiske?

Nej, jeg er ikke imot folkestyre.

Men de som roper såå høyt om populisme har visst glemt at den regjeringen vi har nå er den mest populistiske og svake regjeringen jeg kan huske.

Det vi har sett er rett og slett eksempler på uredelig politisk oppførsel.

Beklager at jeg fornærmet deg med hele 2 spørsmålstegn og til og med en smiley. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kultur er menneskeskapt og noe som dannes over tid, vår kultur er i stadig endring og man har på mange måter en helt annen kultur her i Norge i dag enn for bare 50 år siden.

Interessant. Hvorfor er Somalere i USA "BEDRE INTEGRERT" enn Norske?

Ting endrer seg, og ettersom vi importerer flere og flere mennesker med en annen kultur, vil denne uten tvil endre vår kultur, det er et faktum.

Det betyr vi skal ta imot alt skit og lort fra andre kulturer. Skal vi slakter hunder fordi kineserne (i Norge) krever sin "nasjonalrett"? Nothing taste like Dog chop suey!

Som jeg vet er Grovbrød og vann hallal. Da kan de få grovbrød og vann. Kanskje ett egg som proteinsupplerment

Spesialbehandling med andre ord.

De kan godt få svinekoteletter og kjøttkaker som alle andre...

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Det er ingen logikk i den konsekvensen.

Hvis Norsk lov fobyr omkjæring av jenter, mens enkelte "særkulturer" påby det.

Hva er rett da? Er det en menneskerett å omskjære sine døtrer? Er det en ytringsfrihet?

Siden jeg ikke har den minste aning på hvordan disse spørsmålene har en sammenheng med det jeg skrev, svarer jeg kort. Nei og Nei.

Viser til slutten til Siv sin tale.

Bra! Da er vi enige! Ingen særinteresser som er i kollisjon med våre verdier.

Og hvis de nå ikke kan spise dette, og heller ikke fikk en erstatning for dette - kunne du tenke deg noen logiske medisinske konskvenser av det?

Medisinskekonsekvensen er at de må holde seg til brød, vann og egg.

Rikelig med næring det og!

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Og hvis de nå ikke kan spise dette, og heller ikke fikk en erstatning for dette - kunne du tenke deg noen logiske medisinske konskvenser av det?

Nå er det da ikke det samme på menyen hver dag, så ser ikke problemet med at de evt får servert grovbrød istedenfor de dagene det er noe på menyen noen ikke liker.

Lenke til kommentar
Regner med at FrP nå går inn for å reversere friskoleloven og legge ned alle kristne friskoler, fjerne alle lover om "særtilpassing" for enkeltgruppen funksjonshemmede, fjerne alle kristne helligdager, skille stat og kirke og i det hele tatt.

Slik jeg tolket talen til Siv var det "særtiltak" basert på religion og da fremmede religioner. Så vidt jeg vet har ikke funksjonshemmede dette problemet?

Siv Jensen sa særtiltak for enkeltgrupper. Funksjonshemmede er enkeltgrupper. Det samme er kristne, vegetarianere, jøder, sikher og freppere. Men Sintesiv mener vel at det bare er muslimene som er enkeltgrupper, følgelig så ønsker hun å SÆRBEHANDLE muslimer ved å nekte dem det hun kaller "særbehandling". Hva nå enn hun legger i det.

Regner med at FrP nå går inn for å reversere friskoleloven og legge ned alle kristne friskoler, fjerne alle lover om "særtilpassing" for enkeltgruppen funksjonshemmede, fjerne alle kristne helligdager, skille stat og kirke og i det hele tatt. Det må da være den logiske konsekvensen av Siv Jensens uttalelser i dag. Eller er det rett og slett bare snakk om populistisk røring i grumsete farvann?

Er det ikke det det norske samfunnet har brukt de siste århundrene på?

Når vi endelig begynner slippe kristendommens klamme makt, skal vi med sverd omvendes til muslimer slik vi engang ble kristnet..

Samme regla atter en gang altså?

Ironisk nok fremkjempet av de rødeste røde;)

Samfunnet har brukt de siste hundre år på hva? Vi har blitt et sekulært samfunn, og det er bra. Det betyr ikke at vi ikke kan legge til rette for religiøse med "særkrav", om det så er kristne, muslimer, jøder eller hinduer. Innenfor rimelighetens grenser selvsagt. Jensen kaller dette for "snikislamifisering". Det er det selvsagt ikke. Det foregår ikke noe forsøk på å snikislamifisere samfunnet. Jensen bruker denne retorikken utelukkende for å fri til de islamofobe paraonoiavrakene som sitter rundt om og bruker dagene sine på å skrive paranoide og rasistiske innlegg på vgd, diskusjon.no og db.no.

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager skal vi ikke bli et muslimsk land egentlig? Når andelen av muslimske innbyggere blir noe større enn det vi har i dag så vil dette være en naturlig utvikling...

En Nordmann er jo like mye Norsk om han er muslim eller kristen, eller slik som meg, ikke noen av delene. Hvorfor i alle dager skal vi ikke bli et muslimsk land egentlig? Når andelen av muslimske innbyggere blir noe større enn det vi har i dag...

Fordi å bli et ekte muslimsk land innebærer sharialovgivning hvor kvinner blir undertrykt, det er ingen rettssikkerhet (en imam synser om du er skyldig eller ikke) og det er dødsstraff for masser av trivialiteter og pisking for resten.

Dessuten så er det vel ikke så bra og styre ett land ut fra en relgion som sier "jakt ned de vanntro (kritene, ol.) hvorenn du finner dem og drep dem hvis de ikke konverterer til ilam", undertrykker kvinnen, har lover om forbyr å ta opp lån, osv. Og hvor lederene kommer med slike utalelser:

Muslimsk leder hyller Holocaust

Og generellt er mot jødene og bomber ambasader og kommer med drapstrusler pga. en uskyldig liten karikatur.

Regner med at FrP nå går inn for å reversere friskoleloven og legge ned alle kristne friskoler, fjerne alle lover om "særtilpassing" for enkeltgruppen funksjonshemmede, fjerne alle kristne helligdager, skille stat og kirke og i det hele tatt. Det må da være den logiske konsekvensen av Siv Jensens uttalelser i dag. Eller er det rett og slett bare snakk om populistisk røring i grumsete farvann?

Å legge ned alle kristene skoler hadde vært bra (sammtidig kan man legge ned steinerskolene og de mulimske skolene). Foreldrene bestemmer at barna deres skal gå på disse skolene (barna har ikke noe valg selv) og foreldrene er dermed annsvarlig for hjernevasking av barna og at barna for en dårlig utdannelse og staten tillater dette og hjelper tilogmed til med det med å gi penger til disse skolene!

Hva hat tilpassing til funksjonshemmede med dette å gjøre? er muslimene funksjonshemmede?

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Samfunnet har brukt de siste hundre år på hva? Vi har blitt et sekulært samfunn, og det er bra. Det betyr ikke at vi ikke kan legge til rette for religiøse med "særkrav", om det så er kristne, muslimer, jøder eller hinduer. Innenfor rimelighetens grenser selvsagt. Jensen kaller dette for "snikislamifisering". Det er det selvsagt ikke. Det foregår ikke noe forsøk på å snikislamifisere samfunnet. Jensen bruker denne retorikken utelukkende for å fri til de islamofobe paraonoiavrakene som sitter rundt om og bruker dagene sine på å skrive paranoide og rasistiske innlegg på vgd, diskusjon.no og db.no.

Slike rasistiske islamofobe paranoiavrak som feks NRKs tidligere Jahn Otto Johansen mener du?

Ja, vi har etterhvert beveget og kjempet oss til ett mer og mer sekulært samfunn, noe de rødgrønne kaoskameratene med sine to siste sprell ville reversere, til islams fordel.

Ett politisk yndet brukt ekstremist symbol som en del av uniformen til statsmakten Norge rep ved politiet?

Snakk om snikislamisering av rang.

Endret av sony123
Lenke til kommentar
Det betyr ikke at vi ikke kan legge til rette for religiøse med "særkrav", om det så er kristne, muslimer, jøder eller hinduer. Innenfor rimelighetens grenser selvsagt. Jensen kaller dette for "snikislamifisering". Det er det selvsagt ikke. Det foregår ikke noe forsøk på å snikislamifisere samfunnet. Jensen bruker denne retorikken utelukkende for å fri til de islamofobe paraonoiavrakene som sitter rundt om og bruker dagene sine på å skrive paranoide og rasistiske innlegg på vgd, diskusjon.no og db.no.

Jo det er snikislamifisering. Det er kun de som har lagt frem særkrav i Norge.

Slutt med å kalle oss for islamofober, din islamofil :p

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Jo det er snikislamifisering. Det er kun de som har lagt frem særkrav i Norge.

Det er kun islamske grupper som har fremmet krav for seg selv i Norge? Faen, jeg melder meg ut av Tekna snarest, trodde de ivaretok mine interesser...

i kontekst med "religiøse" særkrav.

Lenke til kommentar
Siv Jensen sa særtiltak for enkeltgrupper. Funksjonshemmede er enkeltgrupper. Men Sintesiv mener vel at det bare er muslimene som er enkeltgrupper, følgelig så ønsker hun å SÆRBEHANDLE muslimer ved å nekte dem det hun kaller "særbehandling".

Undertonene ligger tykt på talen til Siv, det bestrider ingen. Hun må mene det hun vil. Mange i Norge støtter henne såvel som politikken til FrP. Hva som ligger i særbehandling har vi fått en rekke eksempler på den siste tiden. Tror også du ser dette :) Funksjonhemmede har ikke nedsatt krav om særtiltak basert på religion. De har heller ingen særtiltak heller annet en utvidete rettigheter som allerede gjelder for samfunnet på generell basis. Er derfor en syltynn sammenligning.

De muslimer jeg kjenner er normale folk som deg og meg. De er rakrygget og mennesker med ære og viser andre den respekten de fortjener.

Om de er "normale" mennesker er forsåvidt irrelevant. Tviler ikke på dette. Om de viser respekt for hverandre viser de svært liten respekt for samfunnet i Norge. Disse skal dømmes etter hva de faktisk gjør. Om du mener de ekstreme muslimer ikke er representative håper jeg de snart kan formidle dette selv også.

Hvis folk ikke kan spise maten det ene kjøkkenet lager fordi:

a) de blir syke, eller

b) religiøse regler forbyr det

anser jeg at en logisk konklusjon - i et fengsel - vil være feil- og/eller underernæring. At du finner dette ulogisk, må du gjerne utdype, om du føler for det.

I Norge har vi gode fengsler sammenlignet med andre land. Disse skal ikke bli tvunget til å spise noe de ikke kan. Heller ikke sett forslag som konkret uttaler at dette skal bli forbudt. Slik jeg oppfatter dette, vil dette aldri bli en realitet, derfor er konklusjonen heller ikke logisk.

Lenke til kommentar

Det er kun islamske grupper som har fremmet krav for seg selv i Norge? Faen, jeg melder meg ut av Tekna snarest, trodde de ivaretok mine interesser...

i kontekst med "religiøse" særkrav.

... og vi kommer ikke ikke til å tillate særkrav fra noen enkeltgrupperinger i dette samfunnet.

Edit: rettet "grupper" til "enkeltgrupperinger" i Siv-quote

Endret av a_aa
Lenke til kommentar
Hvis folk ikke kan spise maten det ene kjøkkenet lager fordi:

a) de blir syke, eller

b) religiøse regler forbyr det

anser jeg at en logisk konklusjon - i et fengsel - vil være feil- og/eller underernæring. At du finner dette ulogisk, må du gjerne utdype, om du føler for det.

I Norge har vi gode fengsler sammenlignet med andre land. Disse skal ikke bli tvunget til å spise noe de ikke kan. Heller ikke sett forslag som konkret uttaler at dette skal bli forbudt. Slik jeg oppfatter dette, vil dette aldri bli en realitet, derfor er konklusjonen heller ikke logisk.

Neida, det ikke forslag om at de skal tvangsfores med svinekoteletter, det har du rett i. Men det Siv i realiteten sier, er at dersom kjøkkenet serverer svinekoteletter så er det det som serveres - punktum. Valget er svinekoteletter eller ingenting (evt brød, vann og egg i ny og ne, om man er så storsinnet som Vaio). Da sier jeg: feil- og/eller underernæring er en logisk konsekvens.

PS: Takker for at du ryddet vekk noen tommeltastetrykk i quoten av meg :)

Lenke til kommentar
Neida, det ikke forslag om at de skal tvangsfores med svinekoteletter, det har du rett i. Men det Siv i realiteten sier, er at dersom kjøkkenet serverer svinekoteletter så er det det som serveres - punktum. Valget er svinekoteletter eller ingenting (evt brød, vann og egg i ny og ne, om man er så storsinnet som Vaio). Da sier jeg: feil- og/eller underernæring er en logisk konsekvens.

a_aa brød, vann og egg er luksus.

Barn i afrika har ikke de to førstnevnt engang, for å ikke snakke om egg...

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...