Gå til innhold

FRP advarer mot snikislamisering - Hvorfor er det ille?

Anbefalte innlegg

Det er som Rajja sier; det er ikke islamiseringen i seg selv som er problemet, men problemet er at alle partier bortsett i fra FRP er redd for å stå opp for seg selv og si det de mener fordi de er redd for å bli stempla som rasister.

Sier Raja det? Jeg trodde det vaar han som var rasiststempleren...

Når det gjelder norsk lov, så er den subject to change. Hvis muslimene får flertall, må selvfølgelig vi nordmenn rette oss etter dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er kristne helligdager som disse fridagene har rot i.

moderne norske helligdager/fridager har opphav i kristendommen.

Nei, dette var fridager også før Kristendummen kom. Moderne norske helligdager har mer rot i påskeeharen enn i Jesus.

Når det gjelder alkoholloven, har vi allerede restriksjoner på alkoholservering. Mye vil ha mer. Snart vil de ha hele Stortinget.

Arbeidsforholdet før kristendommen kom hit var helt annerledes enn det moderne arbeidsforholdet (og jeg vil minne deg på at du fremstår som en idiot ved å slenge sleivkommentarer som "kristendummen") og disse dagene har opphav i kristendommen. Jeg skjønner at virkelighetsaspektet ditt er litt lettere forskjøvet, men dette er da ærlig talt ganske straightforward.

At det i disse periodene ble feiret høytider før kristendommen og at de idag er sekulære for veldig mange. Endrer ikke faktumet at disse fridagene har opphav i kristendommen.

Lenke til kommentar
Det er som Rajja sier; det er ikke islamiseringen i seg selv som er problemet, men problemet er at alle partier bortsett i fra FRP er redd for å stå opp for seg selv og si det de mener fordi de er redd for å bli stempla som rasister.

Sier Raja det? Jeg trodde det vaar han som var rasiststempleren...

Når det gjelder norsk lov, så er den subject to change. Hvis muslimene får flertall, må selvfølgelig vi nordmenn rette oss etter dem.

Oss nordmenn? Så muslimer er ikke nordmenn? Eller er du også en av de som bruker "etnisk hvit norsk arier" som definisjonen på nordmann?

mange nasjonalister og innvandrerfiendtlige i Norge idag er trist på Hitlers dødsdag og gnir seg i hendene når de tenker på Auswitch.

Auschwitz var en tragedie. Hadde de bare lykkes med den endelige løsningen, ville vi ikke hatt noen midtøsten-konflikt.

Denne forklarer vel den ovenfor egentlig ja.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
du fremstår som en idiot ved å slenge sleivkommentarer som "kristendummen

Kanskje i dine øyne. Jeg synes kristendommen er idiotisk.

Moderne fridager har ikke rot i Kristendommen, fordi vi ikke vet når Jesus ble født eller ble korsfestet.

Det skal være vanskelig å forstå de enkleste ting, hvilke dager jesus ble født eller korsfestet er ubetydelig. Det som betyr noe er når man feirer de, og det ble lagt til disse datoene og dagens fridager har opphav i det. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
muslimer er ikke nordmenn?

Eller er du også en av de som bruker "etnisk hvit norsk arier" som definisjonen på nordmann?

Ikke 1. generasjons innvandrerne.

Nei. Født i Norge av foreldre med norsk pass, eller har norsk pass selv.

du fremstår som en idiot ved å slenge sleivkommentarer som "kristendummen

Kanskje i dine øyne. Jeg synes kristendommen er idiotisk.

Moderne fridager har ikke rot i Kristendommen, fordi vi ikke vet når Jesus ble født eller ble korsfestet.

Det skal være vanskelig å forstå de enkleste ting, hvilke dager jesus ble født eller korsfestet er ubetydelig. Det som betyr noe er når man feirer de, og det ble lagt til disse datoene og dagens fridager har opphav i det. Så enkelt er det.

Nettopp, og man feirer de når hedningene feiret de; ikke når Jesus gjorde fantastiske ting.

Lenke til kommentar
Når noen sympatiserer med satan selv som representerer selve ondskapen i universet, så synes jeg det så absolutt er relevant å få en forklaring.

Jeg kan gi en veldig kort forklaring, og jeg bruker det først og fremst for å støte kristne, men for meg har det også et veldig viktig poeng: Det finnes ingen absolutt ondskap og godhet. De kristne fremstiller Gud som den absolutt gode og Satan som evil incarnate. Det klarer jeg å motbevise, først og fremst vet at jeg kan gå med opp-ned-kors som symboliserer den absolutten ondskap, uten engang å ha drept en eneste person. Er det noe jeg hater mest, så er det tanken på at noe er 100% bra og 0% negativt. Det finnes ingen objektiv godhet.

Lenke til kommentar
At det i disse periodene ble feiret høytider før kristendommen og at de idag er sekulære for veldig mange. Endrer ikke faktumet at disse fridagene har opphav i kristendommen.

Lite og ingenting av frifager har rot i kristendommen bortsett fra påske kanskje da, husker ikke hvilket annet hedninsk som delte omtrent perioden.

At vi bruker order "Jul" om "Christmas" er kanskje det beste beviset, vi sier ikke "Kristfest" eller "Kristdag". Den orginale viledagen så langt jeg har skjønt det var Lørdag men en pagensk konvert som ble pave forandret blant annet det.

Lenke til kommentar

Lite og ingenting av frifager har rot i kristendommen bortsett fra påske kanskje da, husker ikke hvilket annet hedninsk som delte omtrent perioden.

At vi bruker order "Jul" om "Christmas" er kanskje det beste beviset, vi sier ikke "Kristfest" eller "Kristdag". Den orginale viledagen så langt jeg har skjønt det var Lørdag men en pagensk konvert som ble pave forandret blant annet det.

Påsken er klasse-eksemplet ja. Men første og andre juledag er også kristne helligdager. Det er faktisk bare 1. mai og 17. mai som ikke har opphav i kristne helligdager. Forøvrig også nyttårsdagen.

§ 2. Helligdager

Følgende dager er helligdag:

a) vanlige søndager,

b) nyttårsdag (1. januar),

c) skjærtorsdag (siste torsdag før første påskedag),

d) langfredag (siste fredag før første påskedag),

e) første påskedag (første søndag etter første fullmåne som inntreffer på eller etter 21. mars (ved skuddår 20. mars)),

f) annen påskedag (første mandag etter første påskedag),

g) Kristi Himmelfartsdag (sjette torsdag etter første påskedag),

h) første pinsedag (sjuende søndag etter første påskedag),

i) annen pinsedag (første mandag etter første pinsedag),

j) første juledag (25. desember),

k) annen juledag (26. desember).

http://www.lovdata.no/all/hl-19950224-012.html

Jeg kan gjenta meg selv igjen, selv om det er sekulært idag og selv om det var hedenske tradisjoner bak de. Så har fortsatt dagens moderne fridager opphav i kristne helligdager. Grunnlagt som kristne helligdager. Det er ikke til å komme bort ifra.

Lenke til kommentar

1. januar [ingen religiøs tilknytning]

--

Skjærtorsdag

Langfredag

1. påskedag (søndag)

2. påskedag (mandag)

--

1. mai [ingen religiøs tilknytning]

17. mai [ingen religiøs tilknytning]

Kristi Himmelfartsdag (torsdag)

--

1. pinsedag (søndag)

2. pinsedag (mandag)

--

1. juledag

2. juledag

Hvis vi holder søndagene utenfor, så er altså 7 av 10 offentlige fridager koblet til kristne høytider.

Selv om vi holder jula utenfor, så er fortsatt 5 av 10 fridager koblet til kristne høytider.

Lenke til kommentar
Grunnlagt som kristne helligdager. Det er ikke til å komme bort ifra.

Ikke grunnlagt men topplagt? Føler fortsatt jeg må spikke noen fliser ut av dette. Det som lå til grunn var årets mørkeste dag, og fra da av ble dagene lysere, lenger og varmere. Dette var det viktigste som skjedde for alle mennesker i skandinavia og ble holdt hellig med den kanskje største, sterkeste og mest tradisjonsrike feiringen i året.

Om den hedenske jul ble feiret i august, ja da hadde også de kristne feiret jesus fødsel i august idag. Da hadde vi alle feiret jul idag, og du ville forsvart at feiringen i auguast var grunnlagt som kristen. Derfor mener jeg den hedenske helligdagen ligger til grunn, med en ny mening og symbolikk oppå.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Grunnlagt som kristne helligdager. Det er ikke til å komme bort ifra.

Ikke grunnlagt men topplagt? Føler fortsatt jeg må spikke noen fliser ut av dette. Det som lå til grunn var årets mørkeste dag, og fra da av ble dagene lysere, lenger og varmere. Dette var det viktigste som skjedde for alle mennesker i skandinavia og ble holdt hellig med den kanskje største, sterkeste og mest tradisjonsrike feiringen i året.

Om den hedenske jul ble feiret i august, ja da hadde også de kristne feiret jesus fødsel i august. Derfor mener jeg den hedenske helligdagen ligger til grunn, med en ny mening og symbolikk oppå.

Det ligger til grunn for feiringene ja, det ligger hedenske tradisjoner bak. Men dagens moderne fridager springer ut av de religiøst etablerte datoene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...