Gå til innhold

FRP advarer mot snikislamisering - Hvorfor er det ille?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Regner med at FrP nå går inn for å reversere friskoleloven og legge ned alle kristne friskoler, fjerne alle lover om "særtilpassing" for enkeltgruppen funksjonshemmede, fjerne alle kristne helligdager, skille stat og kirke og i det hele tatt.

Slik jeg tolket talen til Siv var det "særtiltak" basert på religion og da fremmede religioner. Så vidt jeg vet har ikke funksjonshemmede dette problemet?

Lenke til kommentar
Regner med at FrP nå går inn for å reversere friskoleloven og legge ned alle kristne friskoler, fjerne alle lover om "særtilpassing" for enkeltgruppen funksjonshemmede, fjerne alle kristne helligdager, skille stat og kirke og i det hele tatt. Det må da være den logiske konsekvensen av Siv Jensens uttalelser i dag. Eller er det rett og slett bare snakk om populistisk røring i grumsete farvann?

 

 

Er det ikke det det norske samfunnet har brukt de siste århundrene på?

 

Når vi endelig begynner slippe kristendommens klamme makt, skal vi med sverd omvendes til muslimer slik vi engang ble kristnet..

 

Samme regla atter en gang altså?

 

Ironisk nok fremkjempet av de rødeste røde;)

Lenke til kommentar
Regner med at FrP nå går inn for å reversere friskoleloven og legge ned alle kristne friskoler, fjerne alle lover om "særtilpassing" for enkeltgruppen funksjonshemmede, fjerne alle kristne helligdager, skille stat og kirke og i det hele tatt. Det må da være den logiske konsekvensen av Siv Jensens uttalelser i dag. Eller er det rett og slett bare snakk om populistisk røring i grumsete farvann?

Kanskje det er populistisk.

Men et fint oppvåkende smekk - kalt vann over hode - er det.

 

Tenk på det! Norge har nettopp sluppet unna to alvorlige episoder med snik-islamisering: Blasfemiloven og Hijab i politiet.

 

Whats next?

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

At Frp som frir til kristenfundamentalister skal ha noe som helst å si når det gjelder "snikislaminering" er helt latterlig. Frp støtter offentlig Visjon Norge. Ta en titt på den kanalen, og spør deg selv om støtte til disse folkene er bedre enn en "snikislamisering".

 

Uansett, jeg har vært imot både hijab til bruk i politiet, og en styrkning av blasfemiparagrafen, og er genuint overrasket over at regjeringen prøvde å få disse forslagene igjennom. Jeg håper at man ikke håndterer saker på den måten i fremtiden. Jeg er ikke skeptisk til Islam i og for seg, men etter den "revolusjonen" som tok sted i islamistiske miljøer, hvor man går imot moderniseringen av religionen, er jeg skeptisk til at Norge skal få en stor gruppering av Islamske personer som er for en slik type revolusjon i Norge. Det er ikke dermed sagt at alle muslimer som kommer til Norge, er av denne typen. Det har jeg ikke noe grunnlag for å si. Men jeg vil tro at det er en betydelig del av Muslimer som har en slik overbevisning. Jeg ser på denne tankegangen som noe som går imot en progressiv tankegang (gjør det ikke det per definisjon uansett?), og dermed ikke vil tjene samfunnet på sikt. Men jeg vet ikke hvordan man skal stoppe noe slikt uten å stenge grensene eller evt ha veldig streng kontroll på de, som jeg ikke nødvendigvis er for.

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager skal vi ikke bli et muslimsk land egentlig? Når andelen av muslimske innbyggere blir noe større enn det vi har i dag så vil dette være en naturlig utvikling.

Naturlig utvikling på hvilken måte?

 

Du er ikke interessert i å opprettholde vår identitet og vårt kulturelle opphav?

 

Du ser ikke at deler av Islam strider mot vår samfunnsmodell?

 

Det er jo jubileum for Darwin i disse dager og i denne forbindelse er det vel noen av dere som husker teorien om naturlig seleksjon?

 

Det er naturlig at dersom man importerer X antall mennesker med en annen kulturell bakgrunn vil denne på sikt kunne erstatte vår kultur og religion på samme måte som hedningene ble kristnet for 1000 år siden. Jeg kan helt ærlig ikke se hva forskjellen skulle være.

 

Jeg har da aldri sakt at det er dette jeg vil, men påpeker bare at dette sannsynligvis er konsekvensen av den politikken vi fører.

Det er en ren logikk rett og slett.

 

Som hedning er kristendommen like fremmed som Islam, for meg er begge en fiendtlig religion.

 

Men jeg står veldig sterkt på at vi bør respektere folk for hva de er, og dersom du kommer fra en annen kultur så må vi akseptere deg som den du er og ikke forsøke å endre på deg.

 

Dersom vi ikke kan akseptere de menneskene som det de er bør vi kanskje ikke ta dem inn i første omgang.

 

Det er ganske tåpelig å bruke sammenligninger fra ekstremist stater og diverse andre islamistiske grener.

 

Husk et Kristendommen ikke er det samme som den en gang var, slik ville det blitt med Islam også.

Dersom vi over tid blir omvendt til islam vil islam som religion tilpasses våre leveregler, og det vil således ikke bli noen konflikt.

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Virkeligheten er at man nå er i ferd med å tillate en form for snikislamisering av dette samfunnet - og det må vi sette en stopper for.

Tull - det finnes ingen skjult islamisering av det norske samfunnet. Det finnes religionsfrihet, og det skal det fortsatt gjøre.

 

Kravene kommer, og de kommer i tur og rekkefølge. Halal-mat i fengsler - skal det være sånn? At alle norske fengsler må ha to parallelle kjøkken for å kunne tilfredsstille disse kravene? Jeg synes de skal være veldig godt fornøyd, jeg, med at de får varme måltider flere ganger om dagen!

Ett, og kun ett, kjøkket pr fengsel er vel da FrPs mål. I tillegg til at en god del innsatte muslimer da ender opp som feil- eller underernærte, vil det også ramme andre religiøse med matregler, samt alle med diverse matintoleranser. Alt til samfunnets beste, og reduserte kostnader til forpleining i fengslene... Cøliaki, sier du? Ikke mitt problem - her i gården er det bare ett kjøkken, serru!

 

Vi skal ikke godta krav om egne fridager av religiøs karakter.

FrP avlyser altså jul-, påske- og pinseferie.

 

Hvis Fremskrittspartiet får lov til å fornye Norge, så er det norsk lov, norske regler og norsk styresett som skal ligge i grunn for alt vi gjør, og vi kommer ikke ikke til å tillate særkrav fra noen enkeltgrupperinger i dette samfunnet.

Første delen av denne setningen er selvinnlysende, den andre er skremmende. Hvordan skal Siv hindre grupper fra å kreve noe? Teip over kjeften? Dette er rett og slett et soleklart angrep på ytringsfrihet.

 

 

Edit: Satt inn "Siv Jensen" i quote-overskrifter og rettet "grupper" til "enkeltgrupperinger" i Siv-quote

Endret av a_aa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er naturlig at dersom man importerer X antall mennesker med en annen kulturell bakgrunn vil denne på sikt kunne erstatte vår kultur og religion på samme måte som hedningene ble kristnet for 1000 år siden. Jeg kan helt ærlig ikke se hva forskjellen skulle være.

 

Mulig jeg tar feil her, men Norges daværende befolkning ble vel kristnet og dermed fikk man et flertall av kristne, mens her så er det snakk om at muslimske personer kommer inn i så store tall at de blir flertallet? Noe som vil si at for 1000 år siden mistet vi ikke de kulturelle verdiene våre, da de var mer eller mindre de samme bortsett fra at man la til at man offentlig trodde på Jesus og Gud osv. Selv om vi ikke har så mange som tror offentlig på norrønne Guder, er de fortsatt en viktig del av mange norske personers identitet. Hvis man får et flertall av folk som er genuint muslimer pga innvandring, vil man jo være istand til å kvele den norske kulturen da flesteparten av innbyggerne ikke vil identifisere seg med den til forskjell fra de nordmennene som ble kristnet for et millennium siden som fortsatt gjorde det.

Lenke til kommentar
Husk et Kristendommen ikke er det samme som den en gang var, slik ville det blitt med Islam også. Dersom vi over tid blir omvendt til islam vil islam som religion tilpasses våre leveregler, og det vil således ikke bli noen konflikt.

Selvklart. Dette har jeg selv også påpekt. Problemet er at vi må ta utgangspunkt i det vi ser i dag. Islam slik jeg ser det viser svært liten vilje til moderasjon i noen form. De vil ikke tilpasse seg slik du så fint hevder. Konflikter er det i dag, dette er ikke noe som kan inntreffe, men noe som inntreffer, ofte på bakgrunn av kultur. Islam ligger langt etter Kristendommen når det gjelder moderasjon og tilpasning til tross for enkelte fremskritt (mulig tempoet som er problemet).

 

Islam er med utgangspunkt i dette en trussel. Slik jeg ser det.

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Ett, og kun ett, kjøkket pr fengsel er vel da FrPs mål. I tillegg til at en god del innsatte muslimer da ender opp som feil- eller underernærte, vil det også ramme andre religiøse med matregler, samt alle med diverse matintoleranser. Alt til samfunnets beste, og reduserte kostnader til forpleining i fengslene... Cøliaki, sier du? Ikke mitt problem - her i gården er det bare ett kjøkken, serru!

:rofl:

 

Seriøst? Var det et seriøst motargument?

Underernært pga. religøse matregler? Hva mee regelen i deres religion som sier: ikke gjør kriminalitet?

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Populistisk??

 

Hva er da de rødgrønne kaoskameratenes ydmykende retrett i deres forsøk på snikislamisering av norge (blasfemi og hijabsaken) da? :!:

Håper det går an å argumentere saklig uten å bruke gapskrattende smileys som ler høyt, eller flere spørsmålstegn...

 

 

For å svare, er vel det du har vært vitne til vært pinlige saker for regjeringen på grunn av slett saksbehandling og -gjennomføring, men du har óg sett bevis på at de offentlige, demokratiske prosessene faktisk fungerer. Men du ville kanskje heller sett at regjeringa kjørte sakene gjennom, sånn at de ikke framsto som populistiske?

Lenke til kommentar
Var det et seriøst motargument?

Det var ikke argumentasjon, det var en synliggjøring av den logiske konsekvensen.

Det er ingen logikk i den konsekvensen.

 

Hvis Norsk lov fobyr omkjæring av jenter, mens enkelte "særkulturer" påby det.

Hva er rett da? Er det en menneskerett å omskjære sine døtrer? Er det en ytringsfrihet?

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Den er svært lite logisk da den påståtte konsekvensen aldri vil inntreffe.

Hvis folk ikke kan sopise mate det ene kjøkkenet lager fordi:

a)( de blir syke, eller

b) religiøse regler forbyr det

... anser jeg at en logisk konklusjon - i et fengsel - vil være feil- og/eller underernæring. At du finner dette ulogisk, må du gjerne utdype, om du føler for det.

Lenke til kommentar
Islam slik jeg ser det viser svært liten vilje til moderasjon i noen form. De vil ikke tilpasse seg slik du så fint hevder. Konflikter er det i dag, dette er ikke noe som kan inntreffe, men noe som inntreffer på bakgrunn av kultur. Islam ligger langt etter Kristendommen når det gjelder moderasjon og tilpasning.

 

De muslimer jeg kjenner er normale folk som deg og meg. De er rakrygget og mennesker med ære og viser andre den respekten de fortjener.

 

Det er garantert store variasjoner her, som det er blant nordmenn også, men de ekstremistene vi ser på TV er vel egentlig ikke særlig representativ for hele det muslimske miljøet.

 

Kultur er menneskeskapt og noe som dannes over tid, vår kultur er i stadig endring og man har på mange måter en helt annen kultur her i Norge i dag enn for bare 50 år siden.

 

Ting endrer seg, og ettersom vi importerer flere og flere mennesker med en annen kultur, vil denne uten tvil endre vår kultur, det er et faktum.

Lenke til kommentar
Den er svært lite logisk da den påståtte konsekvensen aldri vil inntreffe.

Hvis folk ikke kan sopise mate det ene kjøkkenet lager fordi:

a)( de blir syke, eller

b) religiøse regler forbyr det

... anser jeg at en logisk konklusjon - i et fengsel - vil være feil- og/eller underernæring. At du finner dette ulogisk, må du gjerne utdype, om du føler for det.

Som jeg vet er Grovbrød og vann hallal. Da kan de få grovbrød og vann. Kanskje ett egg som proteinsupplement

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Det er ingen logikk i den konsekvensen.

 

Hvis Norsk lov fobyr omkjæring av jenter, mens enkelte "særkulturer" påby det.

Hva er rett da? Er det en menneskerett å omskjære sine døtrer? Er det en ytringsfrihet?

Siden jeg ikke har den minste aning på hvordan disse spørsmålene har en sammenheng med det jeg skrev, svarer jeg kort. Nei og Nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...