Gå til innhold

FRP advarer mot snikislamisering - Hvorfor er det ille?

Anbefalte innlegg

Dette blir definitivt nedstemt av undertegnede :nei: Og forhåpentligvis også regjeringen.

Hvorfor skal ikke muslimer måtte betale den samme rente som "oss andre"? Hvorfor kan de ikke benytte seg av samme bank? Dette faller på sin egen urimelighet.

Sukk. Regjeringen har ingenting med dette å gjøre, ei heller stortinget. Bankene står fritt til å konstruere de lånetilbudene de vil. Om bankene ønsker å tilby "islamic banking" til muslimer så er da det deres valg. Men du vil altså forby det, så da vet vi det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor får du disse 10% fra? Hva mener du med det? Jeg kan godt si at "selv om 20% av alle samer er blodtørstige vampyrer, så er det 20% for mye", og jeg kan ha helt rett i uttalelsen, men tallene er fortsatt fiktive. Jeg kan også si at "90% kriminelle bergensere er 90% for mye". Skjønner du hvor jeg vil med dette? Eller skal du nok en gang beskylde alle dine motdebattanter for å bruke uredelige metoder?

Edit: Jeg kan for ordens skyld legge til at jeg selvfølgelig ikke er for at muslimske lover skal innføres i Norge, men jeg er 100% sikker på at vi ikke må synke så lavt som å ha FrP ved makten for å hindre det.

Ja jeg forstår hva du ønsker å få frem her. For det du prøver på her, er å tillegge meg meninger og motiver som jeg ikke har.

Du bruker ganske enkelt en vanlig teknikk som sosialister bruker for å vri på tingene, og fremstille sine meningsmotstandere som de kalde og grusomme umenneskene dere selv mener at de er.

Den samme "teknikken" brukes nå mot Siv Jensen. Både fra regjeringen, og de andre politikerne og byråkratene som til nå har uttalt seg og kritisert henne.

Lenke til kommentar
Dette blir definitivt nedstemt av undertegnede :nei: Og forhåpentligvis også regjeringen.

Hvorfor skal ikke muslimer måtte betale den samme rente som "oss andre"? Hvorfor kan de ikke benytte seg av samme bank? Dette faller på sin egen urimelighet.

Det er heldigvis ikke opp til hverken deg eller regjeringen å avgjøre hvilke tilbud finansnæringen skal gi til sine kunder så lenge de holder seg innenfor norsk lov. Jeg har vanskelig for å se noe rettslig (eller moralsk for den saks skyld) grunnlag for å forby en bank å ikke ta renter av sine kunder. På den annen side har en slik bank ikke noe grunnlag for å nekte kunder å benytte seg av deres tjenester basert på religion, rase eller andre tilsvarende fenomener. Jeg ser rett og slett ikke problemet så lenge noen finner en forretningsmessig forsvarlig måte å drive dette på.

Lenke til kommentar
Den samme "teknikken" brukes nå mot Siv Jensen. Både fra regjeringen, og de andre politikerne og byråkratene som til nå har uttalt seg og kritisert henne.

Du bruker en teknikk som kalles jesuspropaganda, der du vrir og vender på historien for å sette dine trosfrender i godt lys, selv om de aldri har gått ut at skyggen. Merkelig at en kristen prøver å være så nasjonalistisk i Norge, ser du ironien?

Lenke til kommentar
Hvor får du disse 10% fra? Hva mener du med det? Jeg kan godt si at "selv om 20% av alle samer er blodtørstige vampyrer, så er det 20% for mye", og jeg kan ha helt rett i uttalelsen, men tallene er fortsatt fiktive. Jeg kan også si at "90% kriminelle bergensere er 90% for mye". Skjønner du hvor jeg vil med dette? Eller skal du nok en gang beskylde alle dine motdebattanter for å bruke uredelige metoder?

Edit: Jeg kan for ordens skyld legge til at jeg selvfølgelig ikke er for at muslimske lover skal innføres i Norge, men jeg er 100% sikker på at vi ikke må synke så lavt som å ha FrP ved makten for å hindre det.

Ja jeg forstår hva du ønsker å få frem her. For det du prøver på her, er å tillegge meg meninger og motiver som jeg ikke har.

Du bruker ganske enkelt en vanlig teknikk som sosialister bruker for å vri på tingene, og fremstille sine meningsmotstandere som de kalde og grusomme umenneskene dere selv mener at de er.

Hver gang du ikke klarer å svare på argumenter brukt imot dine utspill så kommer du med et angrep mot "vår måte å debattere på". Du har tidligere i debatten vist at du har gjort litt research, men nå har jeg helt mistet min lyst til å debattere med deg, det er rett og slett ikke mulig.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hva som er foreslått av de som vil ha muslimske avdelinger på sykehus, men har de foreslått avdelinger som kun er for muslimer, eller avdelinger som muslimer kan benytte seg av uten å føle at de bryter med sin egen religion? Hvis formålet med avdelingen er å tilby kun halal-mat og ingen grisebilder så ville ikke jeg hatt noe problem med å ligge der.

Hvis venninen din er syk og det er forbudt for manlig besøk?

Lenke til kommentar

Du bruker en teknikk som kalles jesuspropaganda, der du vrir og vender på historien for å sette dine trosfrender i godt lys, selv om de aldri har gått ut at skyggen. Merkelig at en kristen prøver å være så nasjonalistisk i Norge, ser du ironien?

Haha, godt sagt. men tviler på at han svarer deg.. Han er jo kristen.,

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Tja, hun er religiøs nok til at det var en del snakk om at Leo skulle måtte konvertere til jødedom for å kunne gifte seg med henne.

Jøder er dog et litt spesielt tilfelle, da det både er et folkeslag og en religion. Utifra sitatet til Laffe var det åpenbart hva han mente, og angrepet på han er unødvendig.

Jøder er ikke noe folkeslag, du finner jøder av mange forskjellige folkeslag. Om en arabisk muslim konverterer til jødedommen, så blir han jøde etter det som legges i ordet jøde i dag.

Jøde var opprinnelig betegnelse på judah stamme, men det er nesten ingen av jødene i dag som er etterkommere etter judah stamme.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hva som er foreslått av de som vil ha muslimske avdelinger på sykehus, men har de foreslått avdelinger som kun er for muslimer, eller avdelinger som muslimer kan benytte seg av uten å føle at de bryter med sin egen religion? Hvis formålet med avdelingen er å tilby kun halal-mat og ingen grisebilder så ville ikke jeg hatt noe problem med å ligge der.

Hvis venninen din er syk og det er forbudt for manlig besøk?

Det skal det ikke være, det har jeg sagt at jeg er imot. Det er verdier som ikke har noe i det offentlige Norge å gjøre. Men jeg har vært på sykehus i et muslimsk land hvor det ikke var avdelinger kun for kvinner, og jeg har blitt behandlet av en kvinne der, så jeg tviler på at det kommer på en eventuell "muslimsk avdeling" på norske sykehus.

Endret av Bruun
Lenke til kommentar
Hvilken rente betaler "oss andre"? Mener du at staten skal bestemme hva du og jeg og muslimene skal betale i rente på boliglånet vårt?

Den renten banken og låneformen samsvarer med. Selvsagt skal bankene bestemme dette selv. Heldigvis har ingen banker enda sett nytten av "muslim-lån". Dette tar jeg som et signal og et godt tegn. Staten skal da ikke bestemme hvilken lånerente den hver enkelte skal betale, men staten og regjeringen nedsetter da lover og regler som også bankene skal følge. De har derfor en direkte innvirkning.

Hvis en norsk bank tilbyr rentefrie lån, så kan du være sikker på at tilbudene vil gjelde uansett kundens religiøse tilhørighet eller mangel på sådan.

Hvordan kan vi være sikker på det?

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Så du ønsker å forby lånetilbud som er tilpasset muslimer, forby muslimer i å forslå noe som helst som har med deres religion å gjøre?

Var det ikke meningen at muslimer skulle integreres i Norge ??

Hva er da vitsen med alle disse særordningene spesielt for muslimer ?

Og hvorfor denne spesielle omsorgen for muslimer og islam, mens dere i neste omgang snakker om å bekjempe kristendommen ?

Jeg ser heller ikke den samme omsorgen for folk med andre religioner. Hva er det som er så spesielt ved islam ?

Lenke til kommentar
Så du ønsker å forby lånetilbud som er tilpasset muslimer, forby muslimer i å forslå noe som helst som har med deres religion å gjøre?

Var det ikke meningen at muslimer skulle integreres i Norge ??

Hva er da vitsen med alle disse særordningene spesielt for muslimer ?

Og hvorfor denne spesielle omsorgen for muslimer og islam, mens dere i neste omgang snakker om å bekjempe kristendommen ?

Jeg ser heller ikke den samme omsorgen for folk med andre religioner. Hva er det som er så spesielt ved islam ?

Hva mener du med "dere" ? Er det ateister du sikter til... Hvis så, så si heller du/deg.

Men jeg kan svare for meg selv. Nei, det er ikke noe spesielt med Islam, og nei det er heller ikke noe spesielt med Kristendommen, bare fult av hjernevasket folk på lik linje med andre religioner.

Endret av laffe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...