Bruun Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Ærlig talt, det finnes nok av kristne skoler i Norge, hva gjør muslimske skoler så mye mer forferdelig? Hva er galt med bønnetid i en slik skole? Hva er galt med halalmat? Hva er galt med ekstra religionsundervisning? Disse skolene må uansett følge norsk pensum for å bli godkjente. Jeg er delvis glad for at Siv Jensen kom med dette utspillet, for nå har de andre partiene en gang for alle innsett at en regjering med FrP ikke kan lede til noe godt. Ærlig talt, hvis du som etnisk nordmann drar til et land hvor regjeringen systematisk anklager deg og din familie for å drepe deres land med din kultur og dine verdier, hva ville du sagt da? En gjennomsnittlig FrPer ville sagt at "dette skjer jo hvis vi drar til Iran!". Men er ikke Iran et av de landene vi liksom skal være bedre enn? Skal vi unnskylde alle våre handlinger med at "diktaturene rundt om i verden gjør det hvis vi drar dit, så hvorfor skal vi være noe bedre" ? Slike holdninger mot spesifikke grupper gjør kun at de presser seg mer sammen, bitterheten i gruppen vokser, og vips så har du det Siv Jensen advarer mot. Vi må inkludere dem bedre, det er der utfordringen ligger. Endret 23. februar 2009 av Bruun Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Det er lov å bruke religiøse kleseffekter i tollvesenet - ikke kun muslimske. Det er lov for menigheter av diverse religiøse tilhørigheter å opprette barnehager, ikke kun muslimske. Det er lov å opprette skoler på grunnlag av diverse livssyn og religioner, ikke kun islam. Ingen særtiltak, med andre ord. Ingenting av dette bør tillates for noen og det er uansett den sterke og dominernde islamkulturen som presser på. Se det er hovedproblemet. De øker også kraftig i antall og har loyalitet kun til Allah og det muslimske samfunn. Unnskyld meg, men kristne skoler er da vitterlig i flertall, og det er fra de kristne organisasjonene presset kommer med desidert størst tyngde. Når/hvis du gjør et forsøk på å belegge din påstand om at norske muslimer "har loyalitet kun til Allah og det muslimske samfunn", skal jeg kommentere den, istedet for å ignorere den... Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Et latterlig innlegg du kommer med der robocoop. Ikke fordi meningen din er teit, eller fordi det er mange skrivefeil, men fordi at det er en fremmedfiendlig feiloppfatning som du prøver å spre videre. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 aaa: Det er tilfelle. Men du er tydeligvis uenig. Og det har du rett til å være - Ytringsfrihet. Du kan ikke bevise tyngdekraften heller...............(gravitonet er ikke funnet) Ikke alt kan bevises matematisk, men det er noe som heter "common sense"......... Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Det er et tiltak hjemlet i generell religionsfrihet, og ikke et særtiltak ekslusivt for muslimer. (Jeg er ikke nødvendigvis enig i at det er lurt - men det er altså ikke rettet kun mot muslimer - that's a fact.) Det er en særtiltak for muslimene. And muslimene only. Feil. (Gidder ikke gjenta fakta, de burde være klare nok.) Skoler og barnehager med SÆR-R-E-G-L-E-R pga. Islam. F.eks: Bønn, Hallalmat, ekstra "islam" undervisning osv.. osv.. Hvis slike skoler (kristne, muslimske, antrosofi, kommersielt etc) er lik den vanlige grunnskolen, er det vel lite poeng i dem? Uansett har de like rammer for friheten til å lage egne særregler. Ingen særtiltak for muslimer. Vi snakker om sær-regler Feil. Skolene har alle de samme regler å forholde seg til. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Det er et tiltak hjemlet i generell religionsfrihet, og ikke et særtiltak ekslusivt for muslimer. (Jeg er ikke nødvendigvis enig i at det er lurt - men det er altså ikke rettet kun mot muslimer - that's a fact.) Det er en særtiltak for muslimene. And muslimene only. Feil. (Gidder ikke gjenta fakta, de burde være klare nok.) Hva fakta? Har du lagt ut noe fakta? Du har lagt ut en personligmening. Skoler og barnehager med SÆR-R-E-G-L-E-R pga. Islam. F.eks: Bønn, Hallalmat, ekstra "islam" undervisning osv.. osv.. Hvis slike skoler (kristne, muslimske, antrosofi, kommersielt etc) er lik den vanlige grunnskolen, er det vel lite poeng i dem? Uansett har de like rammer for friheten til å lage egne særregler. Ingen særtiltak for muslimer. Vi snakker om sær-regler Feil. Skolene har alle de samme regler å forholde seg til. Nei. Norske skoler har ikke obligatoriske skolebønn, heller er de ikke påbudt å servere hallalmat. Endret 23. februar 2009 av Vaio Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Ærlig talt, det finnes nok av kristne skoler i Norge, hva gjør muslimske skoler så mye mer forferdelig? Hva er galt med bønnetid i en slik skole? Hva er galt med halalmat? Hva er galt med ekstra religionsundervisning? Disse skolene må uansett følge norsk pensum for å bli godkjente. JA? Why not? Gi dem all de vil ha.. Så gå vi videre: Hva er galt med omkjæring? Æresdrap? Sharialov? Påbudt hijabbruk i Oslo? Offentlig henrettelse? En ny holocaust? Lange bukser og kjorter om sommeren? Skoleforbud for jenter? Hva er så galt med det? Det er normal der nede, so why not up here? Lenke til kommentar
Decline Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Det er forskjell på å tillate alternativer for muslimer, og å tillate endringer som går utover andre enn muslimer. Bruk din logiske evne før du trykker "Add Reply" neste gang! Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Det er forskjell på å tillate alternativer for muslimer, og å tillate endringer som går utover andre enn muslimer. Bruk din logiske evne før du trykker "Add Reply" neste gang! Hvor gå grensen til disse alternativene? Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg synes det er helt forferdelig at man ikke kan uttale seg om innvandrere i sitt eget land, uten at det fører med seg rasisme. Og dette på grunn av dårlig politikk de siste årene. Man må da kunne respektere hverandre uten at det skal bli rasisme av det? Jeg kunne ikke vært mer glad da Obama ble valgt til president i USA. Han har en god politikk på de fleste områder i tillegg til at han er en GOD person, SELV om han er en mørkhudet person. Og det respekterer jeg i høyeste grad. Men kunne ønske at innvandrerne respekterte Norge slik som det er uten at det skal føre til konflikter. Det er jo alltids lov å påvirke samfunnet. Men med respekt. Det er den lille begrensningen der "vi ikke kan ta imot hvem som helst" jeg helst skulle ønske meg. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Ærlig talt, det finnes nok av kristne skoler i Norge, hva gjør muslimske skoler så mye mer forferdelig? Hva er galt med bønnetid i en slik skole? Hva er galt med halalmat? Hva er galt med ekstra religionsundervisning? Disse skolene må uansett følge norsk pensum for å bli godkjente. JA? Why not? Gi dem all de vil ha.. Så gå vi videre: Hva er galt med omkjæring? Æresdrap? Sharialov? Påbudt hijabbruk i Oslo? Offentlig henrettelse? En ny holocaust? Lange bukser og kjorter om sommeren? Skoleforbud for jenter? Hva er så galt med det? Det er normal der nede, so why not up here? Ja, hva er galt med omskjæring av gutter? Mener faktisk å ha lest at det kun har helsemessige fordeler. Omskjæring av jenter er en fæl tradisjon som praktiseres i noen ytterst få muslimske land. Æresdrap er også en kulturell greie fra noen få deler av den muslimske verden. Sharialov, hvor mye vet du egentlig om den? Jeg har levd under den, som hvit kristen nordmann, og guess what, jeg lever enda. Uansett er det urelevant, for det kommer aldri til å bli innført i Norge, men det blir brukt som et effektiv skremmemiddel. Påbudt hijabbruk? Påbudt leopard g-streng på gutter kommer før den tid, så hvis jeg var deg ville jeg tatt det knusende med ro, og bruke litt sunn fornuft. Det eneste som ligner et "nytt holocaust" i Norge er måten FrP gir Islam skylden for mange av problemene i dagens samfunn. Det var slik det startet i Tyskland, uten at noen kunne forutse hva det ville lede til. Under Sharialov har jeg gått med bar overkropp og shorts både om sommeren og vinteren, og sett jenter i bikini. Nok en gang er dette urelevant, for Sharialov kommer ikke til Norge. Trønderloven har et klart forsprang. Hvorfor det er galt her oppe? Fordi vi er et demokrati, der alle mennesker er velkomne til å praktisere sine religioner. Det du sier er altså at du vil ha et tyranni? Endret 23. februar 2009 av Bruun Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg synes det er helt forferdelig at man ikke kan uttale seg om innvandrere i sitt eget land, uten at det fører med seg rasisme. Man kan uttale seg. Heldigvis! At politiske motstandere benytter enhver anledning til å skrike "rasist" er en dårlig uvane. Dessverre kan man ikke annet enn å debattere og argumentere, da helst på en redelig måte. Noe denne debatten dessverre mangler. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg synes det er helt forferdelig at man ikke kan uttale seg om innvandrere i sitt eget land, uten at det fører med seg rasisme. Og dette på grunn av dårlig politikk de siste årene. Man må da kunne respektere hverandre uten at det skal bli rasisme av det? Jeg kunne ikke vært mer glad da Obama ble valgt til president i USA. Han har en god politikk på de fleste områder i tillegg til at han er en GOD person, SELV om han er en mørkhudet person. Og det respekterer jeg i høyeste grad. Men kunne ønske at innvandrerne respekterte Norge slik som det er uten at det skal føre til konflikter. Det er jo alltids lov å påvirke samfunnet. Men med respekt. Det er den lille begrensningen der "vi ikke kan ta imot hvem som helst" jeg helst skulle ønske meg. Interessant ordvalg, han er en GOD person, selv om han er en mørkhudet person? Altså, på tross av det å være mørkhudet så klarer han å være en god person? Auch. Det er greit å uttale seg om innvandrere, men når du uttaler deg som en idiot som ikke ser ut til å ha rot i noe annet enn xenofobi så må du forvente at man møter kritikk. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hva fakta? Har du lagt ut noe fakta?Du har lagt ut en personligmening. Fra Minerva: I tolletaten ble uniformsreglementet endret i desember 2007, slik at ”tjenestemenn som på bakgrunn av religiøs overbevisning har behov for å benytte synlig særskilt hodeplagg til uniformen, skal benytte godkjent modell.” Ser du ordet "muslimsk" der? Eller "jødisk"? Eller "sikh"? Eller er det det atskillig mer generelle "religiøs overbevisning" som du merker deg som kriterium? Vi snakker om sær-regler Feil. Skolene har alle de samme regler å forholde seg til. Nei. Norske skoler har ikke obligatoriske skolebønn, heller er de ikke påbudt å servere hallalmat. Vel, jeg antar du tar feil igjen. Norske muslimske skoler serverer nok ikke svinekoteletter. Det er heller intet påbud til noen skoler at de skal gjøre dette, eller noe forbud mot å servere halal-pizza. Vil for øvrig tro at bønn/meditasjon etc også er aktiviteter ved andre religiøse skoler, også, tror ikke du? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Finnes det i det hele tatt muslimske skoler? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hvorfor det er galt her oppe? Fordi vi er et demokrati, der alle mennesker er velkomne til å praktisere sine religioner. Det du sier er altså at du vil ha et tyranni? ahhh.. demokrati... der kom den frem... Resept: http://www.youtube.com/user/patcondell Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Finnes det i det hele tatt muslimske skoler? Det var ihvertfall noen på trappene på slutten av forrige borgerlige regjering (der Krf var medlem) - da ble det godkjent en haug med kristne skoler, og for syns skyld tror jeg også noen muslimske fikk godkjent-stempelet. Usikker på om Giske kansellerte en haug med godkjenninger da han var utdanningsminister. Ta det med en klype salt... Edit: http://www.aftenposten.no/meninger/leder/article2932678.ece Endret 23. februar 2009 av a_aa Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) R-E-S-P-E-C-T.. Do you know how to spell it? Endret 23. februar 2009 av Vaio Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hvorfor det er galt her oppe? Fordi vi er et demokrati, der alle mennesker er velkomne til å praktisere sine religioner. Det du sier er altså at du vil ha et tyranni? ahhh.. demokrati... der kom den frem... Hahaha, søt du. Glemte helt at FrP er det eneste partiet som støtter det norske demokratiet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå