Eclipsed Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Hørte nettopp på http://www.sr.se/multikanal/index.stm Dette var stilige greier Lurte på om det finnes et program der ute i verden som tillot meg å mikse 5.1 kanaler ?? Alstå, lager en trudelutt som jeg vil spille av i venstre bak osv. Må kunne spille den av som en lydfil på dvd-spilleren. Noen som vet om dette finnes ?? Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Høres sinnsykt vanskelig ut! Tror ikke det går i det hele tatt. Jeg mener det eneste surround gjør (5:1) er å forsterke og gjøre lyden mer realistisk til hver eneste scene. Det er jo selfølgelig lagret i selve DVD`n. Men når du spør om å kunne spille forskjellig musikk på hver kanal, så er det rimelig vanskelig så vidt jeg vet. Du må vel redigere hver sang du har laget i 5:1 format å slå den sammen i flere sanger du har redigert for så å hive det i ett sequenzer-program for å kjøre det sammen. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Det er da ikke vanskelig. Jeg vet om et program som du kan sette sammen en DTS-strøm fra 6 PCM-strømmer, nemlig dette: http://www.etcetera.co.uk/products/DIG026.shtml Det finnes sikkert flere. Google er din venn. Og det heter 5.1, hvorav de 5 er fullfrekvente front l/r, senter og bak l/r-kanaler, mens .1 er en frekvensbegrenset basskanal. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 til Xander: Men dette var wav filer.....Hvis du spillte de av uten digital kabel kom det bare sus/støy...Brente de ut på en vanlig cd-r. MÅ bare mekke dette ! Synd hvis det umulig... Lars C: Takker...Ohh dette blir gøy Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 Du vet ikke om noen gratis programmer da ?? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Nja, DTS og DD er lisenspålagt, svjv, så gratis programvare til slikt tviler jeg på at du finner. Men det er bare til å lete. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 ok, Takkk for hjelpen. Skal lete jeg Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Menkromsen: "ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid" (pm) Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Tror du kan gjøre dette med med Soundforge og en ekstra plugin. Mener jeg har sett noe om det. Lenke til kommentar
Izzydrum Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 I cubase sx er det ikke noe problen å mixe lyden i surre rundt.... så lenge du har ett lydkort som støtter surround, skal du til og med kunne koble til en joystick for å begvege lyden di du vil ha den! Cheers, Mua Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå