Gå til innhold

twin tip triks

hillbilli

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nett kjøpt meg twintip ski etter å ha stått på carving i 5 år nå..

Men jeg lurer på om dere har noen tips til hvordan jeg for eks. kan ta 360 på bakken?

Jeg klarer å snu meg 180 grader rundt sånn at jeg kjører baklengs, men jeg klarer ikke å snu meg rundt igjen sånn at jeg kommer riktig vei...:S

Noen som har noen tipt til hvordan jeg kan begynne å lære triks og sånnt som nybegynner på twintip og hvordan jeg gjør det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kaster meg på den jeg og. men har ett tillegs-spørsmål. Hvordan klarer noen å hoppe så sabla høyt på flata uten noen form for hopp eller humpel. Utnytter de spennet i skia på en spesiell måte eller er spensten bare hinsides bra?

Kan vel svare begge. 360 er det første hinderet ALLE skikjørere må gjennom. Det er viktig at hodet ditt følger rotasjonen, slik at du ser over den skulderen du snur mot. F.eks hvis du skal spinne mot høyre så prøv å roter hodet ditt mest mulig mot høyre, over skulderen din samtidig som du spinner rundt. Dette er en treningssak som tar kort tid eller lang tid. Spørs helt om du skjønner teknikken eller ikke. Men mitt tips til deg er at du bare prøver og prøver, prøver og prøver til du greier det. Finnes ingen annen måte å gjøre det på :)

Bare lag ditt eget hopp i hagen eller et anna sted, eller prøv masse 360 på små kickere (hopp) . Du vil nok bli en 360 mester på kort tid hvis du øver ! Lykke til!

Og ja, det er spens fra deg selv og mye spens fra skia som gjør at du hopper høyt/lenger på mindre hopp/kuler.

Lenke til kommentar

Det står "360 på bakken" så da tenker jeg bare at du mener og snurre rundt mens du kjører.

Beste tipset jeg kan gi der, er og leke deg i bakken. Prøv og brems slik at du kommer litt over 90 grader rundt, så endrer du retning (altså snur tilbake til vanlig kjøring framover) men bruker snu farten du får da til og spinne andre veien slik at du kommer 180 grader rundt. Så kan du senere bare prøve og holde på denne spinnen slik at du kommer 360 grader rundt.

Håper det var sånn nogenlunde forståelig. Og hvis du faktisk mente 360 i lufta, følg tipset til ham over. (snu hodet i den retningen du vil). Jeg brukte lang tid på og prøve og lande en 360 før jeg viste at det hjalp :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...