Gå til innhold

Brukbar GPS til bil, til en brukbar pris ?

1915

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dersom du ikke trenger BT, FM etc, se på TomTom V3 Europa til 799 på elkjop.no denne uken. Mye for pengene, men er en ren GPS uten særlig stæsj.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

TT One har 512 MB RAM for regionale og 1 GB for Europaversjoner. Dette er fast minne på hovedkortet, ikke minnekort,og kan ikke utvides/endres. Dersom du kjøper en regional (med Norden for Norge), og skal bruke den i for eks England eller Spania, må du kjøpe nye regionale kart for UK/IE eller ES/PT.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte TomTom ONE Europa V3 i dag, kostet 799kr.

har du fått den eller er den i posten ?

få tilbakemeldinger om den når du har fått prøvd den da ;)

Skal du ha en bra GPS kjøper du en Tomtom. Har prøvd flere varianter, men ingen kommer i nærheten av TomTom når det gjelder brukervennlighet. Har ikke TomTom selv, men en Pioneer, men er ikke i tvil; neste gang blir det TomTom på meg! Lykke til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

GPSen oppdaterer skjermen en gang pr sekund, og det kan virke som "hakking". Er det forskjell på merkene her (i denne prisklassen)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har oppgradert fra TomTom 6 til TomTom 7 på min PDA, og ser at TT7 oppdaterer skjermbildet mye oftere enn TT6 gjorde. TT6 oppdaterte ca 1 gang pr sek, mens TT7 gjør dette nesten glidende. Dette må være programmeringsforskjeller, siden begge versjoner er kjørt på samme PDA med samme CPU.

Lenke til kommentar
Jeg har oppgradert fra TomTom 6 til TomTom 7 på min PDA, og ser at TT7 oppdaterer skjermbildet mye oftere enn TT6 gjorde. TT6 oppdaterte ca 1 gang pr sek, mens TT7 gjør dette nesten glidende. Dette må være programmeringsforskjeller, siden begge versjoner er kjørt på samme PDA med samme CPU.

Men det stemmer vel, forhåpentligvis, ikke på bil-GPSer? Da burde det jo isåfall være mulig å oppgradere disse med ny software?

I den svenske avisen Dagens Nyheter ( www.dn.se) har man testet de to ulike kartsystemene som brukes. Det er Navtech og Teleatlas. Og har kommet fram til at for øyeblikket er Navtech det beste kartsystemet. Teleatlas har vel bl.a. Tomtom.

Lenke til kommentar
I den svenske avisen Dagens Nyheter ( www.dn.se) har man testet de to ulike kartsystemene som brukes. Det er Navtech og Teleatlas. Og har kommet fram til at for øyeblikket er Navtech det beste kartsystemet. Teleatlas har vel bl.a. Tomtom.

Klarte ikke finne siden, kan du gi meg en direkte link til testen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Klarte ikke finne siden, kan du gi meg en direkte link til testen?

Hei. Jeg finner det heller ikke nå. Men mulig det bare var en link på dn.se til denne siden:

http://m3.idg.se/2.1022/1.165518

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...