Teoma Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg tror cagiva raptor/planet eller aprilia tuono kunne passa deg. opp-ned-stilling og sprekere, trimvennlige motorer. Har ikke tenkt å trimme. Er dem sprekere uansett? Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Raptor/planet går veldig bra. Mito motor. Fjerner du plombene er den gull! Lenke til kommentar
Teoma Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Og, noen med erfaring, kan dere fortelle fordeler, ulemper, fart, aks og slikt på de forskjellige typene sykler som Racing, Touring osv. Er litt opptatt av en sprek sykkel som likevel er behagelig. Lurer på hvordan Cagiva Raptor/Planet går, og hva toppfarten er? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Om du er opptatt av sprek sykkel, så må du nesten trimme. Det er utrolig liten sjanse for å bli tatt med lettsykkel, så det er egentlig bare å kjøre på. Man får f.eks ikke tatt sykkelen på dynobenk som politiet har med til skoler, da de er til mopeder. Og man får ikke sett noe særlig trim, da alt er skjult under kåper etc, på R sykler altså. Har selv Cagiva Mito, og sitter samme motor i Raptor/Planet. Kjører altså med trim, og sykkelen går utrolig godt! Har Shark effektanlegg, 34mm Dell'Orto forgasser og aks dreving, skal om kort tid montere en annen sylinder samt sylindertopp. 0-100 går på 5-6 sekunder med det jeg har skrevet. Toppfart med orginal dreving og ingen trim er 140-150. Uplombert/effektanlegg rundt 150-160. I tunnel etc kan man komme opp i 180. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 CBR går faktisk en del bedre enn Varadero. En sylinder ekstra behøver ikke ha noe å si så lenge kubikken er lik. Jo, en sylinder har mye å si. Kanskje ikke når man kommer opp i mange sylindre, men det er en stor forskjell fra 1 til 2 sylindre. Dessuten er turtallsregisteret på en 2-sylindret mye mer brukbart på racingsykkel, enn 1-sylindret. 1-syl er for crossere. Eh, jo? Mye mener du KTM og WR yter da? KTM-ene har omlag 40 hk på veiva. Ikke ta for hardt i nå da De påstår så mye rart, men 40 hester å ta altfor hardt i. Test syklene på dyno selv og se. Det blir ALDRI 40 ved fulleffekt. Merkelig at en med Aprilia RS125 på mopedportalen klarte å måle 32 gamp på dynotralla da. WR og EXC har mer krefter enn Aprilia. Jeg fikk høre at WR'n min hadde ca38 hester, på hjulet, men er nok ikke mer enn 34-35hk. Men, går da bra nok! Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 32 gamp på tralla fulleffekt? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Merkelig at en med Aprilia RS125 på mopedportalen klarte å måle 32 gamp på dynotralla da. Ser ikke helt hva som er merkelig om det er en RS som er trimma? Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 En EXC/WR har mere effekt enn en RS, så derfor burde de ha mer enn 30gamp veitu; p Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 http://www.mopedportalen.com/forum/index.p...t&id=104814 Må muligens være medlem for å se det, men det er en test hvor de blandt annet har benka 125exc og WR. 125exc "Målt effekt(C/b) - 36,5/33,8 @ 11260rpm" WR "Målt effekt(C/b - 32,8/29,9 @ 10230rpm" Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Den testen virka merkelig, de sa at minuset på WR var harde fjører. Ikke f*en om WR har harde fjører: p Men, om resten stemmer kan jeg ikke uttale meg om. Skal selv benke kværna til sommeren, så da skal jeg få slengt ut noen resultater. Lenke til kommentar
Teoma Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Har 2-takt bedre akselerasjon enn 4-takt? Eller har det bare med effekt å gjøre? Har Husqvarna SM125 bedre aks enn Yamaha WR125 X? Har Cagiva Mito SP525 bedre aks enn Yamaha YZF-R125? Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Mer effekt = mer aks. Ja, de 2-takterne der vil legge 4-takterne langt bak seg. Lenke til kommentar
Teoma Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Ja, de 2-takterne der vil legge 4-takterne langt bak seg. Uten trim også? For alle sammen har jo lik effekt... ? Lenke til kommentar
-deleted- Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Langt bak seg er vel ikke helt sant, men det kommer jo ann på hva det er snakk om også. 2-takterne har bedre aks, men ser ikke helt greia med å kjøre så jævla fort, eller det å gi full aks... kommer nok mest ann på hvordan du er bak rattet Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Han vil være bedre bak rattet med en 2-takter som er lettere og har mer krefter. Ja, prater om uten trim, kun uplombert. Lenke til kommentar
-deleted- Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 hmm, kan godt hende at du har rett, men selv om det er en 2-takter blir han ikke bedre bak rattet, men sykkelen har bedre egenskaper, som kan være kjekt å ha, for eks; når du skal selge den, da kan du tjene litt på egenskapene på sykkelen... men han blir ikke noe bedre bak rattet av den grunn Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Honda CBR er konge uten trim Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 cbr er jo akkuratt som en pocketbike. knøtt liten med sykkeldekk Lenke til kommentar
-deleted- Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Honda NSR, det er en skikkelig sykkel! Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 cbr er jo akkuratt som en pocketbike. knøtt liten med sykkeldekk Joda, men går som ei kulaaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå