Dan-Are Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Har alle lett mc`er plombe??(ossen det staves veit jeg ikke) er det skadlig for sykkelen å fjerne den, og hva blir forskjellen på ytelsen da? Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 er ikke alle som har plombe tror jeg pga 4-taktere er ganske slappe fra før av. men tror de fleste 2-takt værtfall har. er vel ikkke skaldelig pga den blir jo "original" uten, slik som i utlandet osv. effekt forsjell varierer en del fra hver sykkel tror jeg. Lenke til kommentar
Dan-Are Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 er ikke alle som har plombe tror jeg pga 4-taktere er ganske slappe fra før av. men tror de fleste 2-takt værtfall har. er vel ikkke skaldelig pga den blir jo "original" uten, slik som i utlandet osv. effekt forsjell varierer en del fra hver sykkel tror jeg. har honda varadero 125? o.O Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Har alle lett mc`er plombe??(ossen det staves veit jeg ikke)er det skadlig for sykkelen å fjerne den, og hva blir forskjellen på ytelsen da? De fleste 4 takterne har ikke plombe, da motorene yter på det meste 10-15hk. Det er absolutt ikke skadelig å fjerne plomben på de syklene som har, tvert i mot. En totakter vil kunne yte mellom 20-30hk ved fjerning av plomben, avhengig av hvilken sykkel det er snakk om. har honda varadero 125? o.O Kan ikke si noe sikkert, men sannsynligvis ikke. Honda Varadero har en slapp 4 takts motor. Endret 9. mars 2009 av Scotty Lenke til kommentar
Dan-Are Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Har alle lett mc`er plombe??(ossen det staves veit jeg ikke)er det skadlig for sykkelen å fjerne den, og hva blir forskjellen på ytelsen da? De fleste 4 takterne har ikke plombe, da motorene yter på det meste 10-15hk. Det er absolutt ikke skadelig å fjerne plomben på de syklene som har, tvert i mot. En totakter vil kunne yte mellom 20-30hk ved fjerning av plomben, avhengig av hvilken sykkel det er snakk om. har honda varadero 125? o.O Kan ikke si noe sikkert, men sannsynligvis ikke. Honda Varadero har en slapp 4 takts motor. men kan den trimmes????? Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 tviler på at det er noe trim til den bortsett fra turbo men det er jo uaktuellt. det er en 4-takter. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 men kan den trimmes????? Eneste man kan få gjort er å sette på sylindersats. Men det er nok ikke verdt prisen. Er man ute etter å trimme for så å kjøpe en Varadero, så har man snublet kraftig. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Marklure, det er 4takter det er lettest å sette turbo på. Den setningen din fikk det til å høres motsatt ut. Tror ikke varadero har noen store plomber, men har kanskje noen små i forgasser området som hindrer "optimal flow". Det er vel ikke så ekstremt mye trim, men med litt små porting, kanskje borring av sylinder drar den bedre. Så hjelper vel kanskje eff anlegg pittelitt, men tror ikke det er værdt flere tusen. Så litt småporting i sylinder, innsug og kanskje litt større forgasser så går den sikkert bedre enn orginalt, men tror ikke det er noe enorm forskjell. Scotty, varadero er vel en av de sprekeste 125 4 takterne? Mener jeg har hørt den skal gå ganske greit til å være 4 takter.. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) jeg vet at 4-takt er det enkleste å sette turbo på, men virker ikke som han har så mye peil og det er dyrt og ganske vanskelig å sette på turbo. jeg har og hørt at varadero er ganske slapp. Endret 10. mars 2009 av Markelure Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Ja, det er dyrt og man må kunne litt. Ja den er jo ganske slapp, men det er en 4takter, og de fleste 4taktere er sløve. Men jeg har ikke sagt noe annet en at den gikk greit til å være 4 takter. Den har jo trossalt to sylindre også. Nå er det altså snakk om 125ccm, sier ikke at alle 4taktere, samme hvor mye ccm det er snakk om, er sløve. Endret 10. mars 2009 av .Butthead. Lenke til kommentar
Dan-Are Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 hva mener dere med slapp??? lav aks eller dårlig å kjøre??? o.O Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 treg mener vi med det. to takterene går bedre. Lenke til kommentar
Dan-Are Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 så hvilken 2 takter anbefaler du da, ser etter en ganske raske sykkel som er komfertabel å kjøre litt lengere turer på Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Scotty, varadero er vel en av de sprekeste 125 4 takterne? Mener jeg har hørt den skal gå ganske greit til å være 4 takter.. Varadero en av de sprekeste 4takterne innen 125?? Laangt ifra. CBR/YZF-R etc er mye raskere. Har selvsagt noe med størrelsen på sykkelen etc. hva mener dere med slapp??? lav aks eller dårlig å kjøre??? o.O Slapp vil si dårlig drag og sløv til å komme i høye hastigheter etc. så hvilken 2 takter anbefaler du da, ser etter en ganske raske sykkel som er komfertabel å kjøre litt lengere turer på Jeg vil anbefale Mito. Men dra å se på flere sykler, ikke la andre bestemme for deg på nettet. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Si nei takk til 4-taktere. Racing - Honda NSR, Aprilia RS, Cagiva Mito. Motard/cross - KTM exc, Yamaha DTX/R, Husqvarna, Aprilia, Black Dream, TM. Endret 10. mars 2009 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
Dan-Are Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 jeg så litt på en honda cbr, noe erfaring med den? Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Spinkel sykkel/hjul, går dass, råtten lyd. Men pålitelig. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Har alle lett mc`er plombe??(ossen det staves veit jeg ikke)er det skadlig for sykkelen å fjerne den, og hva blir forskjellen på ytelsen da? De fleste 4 takterne har ikke plombe, da motorene yter på det meste 10-15hk. Det er absolutt ikke skadelig å fjerne plomben på de syklene som har, tvert i mot. En totakter vil kunne yte mellom 20-30hk ved fjerning av plomben, avhengig av hvilken sykkel det er snakk om. har honda varadero 125? o.O Kan ikke si noe sikkert, men sannsynligvis ikke. Honda Varadero har en slapp 4 takts motor. 20-~42 tror jeg vi sier. Lenke til kommentar
Dan-Are Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Si nei takk til 4-taktere. Racing - Honda NSR, Aprilia RS, Cagiva Mito. Motard/cross - KTM exc, Yamaha DTX/R, Husqvarna, Aprilia, Black Dream, TM. hvorfor det, fordi de går 10 kmt saktere en 2 taktere??????? Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Si nei takk til 4-taktere. Racing - Honda NSR, Aprilia RS, Cagiva Mito. Motard/cross - KTM exc, Yamaha DTX/R, Husqvarna, Aprilia, Black Dream, TM. hvorfor det, fordi de går 10 kmt saktere en 2 taktere??????? er ikke bare snakk om toppfart, er aks og generelt tregere. selv har jeg ikke noe mot 4-takt men vis jeg skulle kjøpt meg en moped eller lett ville jeg valgt 2-takt. det er en grunn til at crossere som er 250cc 4.takt kjører i samme klasse som 125cc 2 takt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå