.Butthead. Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Hvorfor må du absolutt ha helt ny? Det svarer seg sjeldent mener nå jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 65-70 tusen på en lettsykkel er helt sinnsykt spør du meg, men hvis man har en pappa som er millionær så hvorfor ikke.. Syns også det er dumt å betale for ny sykkel, men det er bra noen gjør det, hvis ikke hadde det ikke funtes bruktsykler til meg Lenke til kommentar
-deleted- Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hvor langt kan en brukt lett-mc gå før den er reparasjons vrak? kan hende jeg vurderer å kjøpe brukt, er ikke sikker.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Brukt vrak vet jeg ikke. Personlig ville jeg ikke valgt noe som har gått mye lengre enn 25 000. Problemet med de fleste lett mc'er er at de som oftest er trimmet hardt. Spørs jo litt hvor mye du ønsker å legge i mc. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Kan gå veldig langt før den er vrak, det handler mer om hvem som kjører den. Hvis du bare skal ha en grei 125 som trenger lite vedlikehold ville jeg gått for en 4takter. For noen 2taktere kan være litt trimmet, men ganske sjeldent at du finner en som er blodtrimma. Pluss at 2taktere er ofte kjørt hardere siden de er litt sprekere. Min mening er at km har ikke alltid så mye å si, er slitedeler byttet og den er i generelt bra stand er den god. Så hvis du ser en du er intr i, spør etter service hefte eller kvittering for deler som er bytta. Har han ingen av disse, bør du prute eller se på en annen. MEN, uansett hva du ser på, så se og prøv sykkelen før du kjøper. Selv om den er sjelden, anbefalt av andre osv, så kan den være dårlig for deg. Endret 28. februar 2009 av .Butthead. Lenke til kommentar
-deleted- Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Ok, har sett noen 125 på finn.no som ser helt grei ut egentlig... Men får se om et år, om pengene mine strekker seg langt nok Jeg skal jo ha lappen og utstyr i tilegg så, vi får sjå Edit: Har sittet og tenkt litt og det er veldig dyrt med lett-mc, så jeg skal heller få meg en Motard TMS 50cc. By The Way... noen som har erfaring av kjøp på TrendImport.no? Noen andre butikker man kan kjøpe en Motard TMS 50cc og hente selv? Jeg bor i Akershus. Er Motard TMS 50cc en grei moped? Skal bare bruke den av og til, så skal ta godt vare på den Er det normalt at moped lappen koster 4500,- kr? var det billigste jeg fant der jeg bor. Har tatt Trafikalt Grunnkurs så det er klart. Hvordan er det med teori eksamen? Kan man ta den 6 mnd før man fyller 16 år? eller er det etter det praktiske i kurset? Endret 28. februar 2009 av skullcandy93 Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 På mopedlappen tar du teorien etter du er fylt 16. Når teorien er bestått har du lappen. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Nja, etter det jeg har hørt så er det dårlig kvalitet på den motard sykkelen fra trendimport. Ting faller fra hverandre osv. Men så har trendimport god service og de har alle delene du trenger. Jeg synes det er overdrevet høy pris på den der, med tanke på kvalitet. Motoren er kina kopi av den kjente am6 motoren som flere kjente merker bruker. Sjekk om du ser en forhandler i nærheten her inne. http://www.mizzuki.no/forhandlere Lenke til kommentar
-deleted- Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 KLS MC (HURDAL): http://www.mizzuki.no/keeway http://www.mizzuki.no/motorhispania VITTERSØ MC AS: http://www.mizzuki.no/keeway http://www.mizzuki.no/motorhispania VI SEES AS: http://www.mizzuki.no/keeway http://www.mizzuki.no/motorhispania Det er det som er i nærheten. http://www.mizzuki.no/moped_furia_max50_sm/cms/150 = kr 23.999,00 http://www.mizzuki.no/x_ray50s_50cc/cms/72 = kr 19.499,00 http://www.mizzuki.no/xraye_50cc/cms/71 = kr 18.999,00 Dette er bare sånn cirka pris... Selv likte jeg Keeway x-ray 50cc SuperMotard best. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Det er jo akkurat samme sykkel som den trendimport har, og begge sliter med kvaliteten. Er en i nærheten her som har/hadde en slik, han hadde visst en del problemer med sin også. Men den er stor og tøff... Sikkert den største mopeden jeg har sett. Det er alstå gir moped du ser etter? Man får splitter nye gilera mopeder til ca samme pris som keeway x-ray og den der motarden hos trenimport. Disse er av kjent merke og bruker en motor som også er veldig god. Lette å få deler til og ser bra ut. Lenke til kommentar
-deleted- Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Er Gilera RCR kvalitet da? Så at det var noe som het Gilera DNA, men har ikke lyst på "ligge" sykkel. Hvor mye koster Gilera RCR (20 000,-?), og får man den i Oslo/Akershus? Sorry Teoma for at jeg nesten stjeler tråden din Lenke til kommentar
-deleted- Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Ok, nå har jeg bestemt meg for at, hvis jeg får meg jobb nå snart, så skal jeg spare masse penger i et helt år, og kjøpe meg en Keeway Speed 125 og ta lett-mc lappen Takk for hjelpen alle sammen Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Skal du ha billig og bra, straightforward lett-mc som ser grei ut, ta en titt på MZ 125 RT. Men vet ikke hvem som selger den i Norge. Lenke til kommentar
Haganeset Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg ville ikke kjøpt ny hvis jeg skulle hatt lett sykkel igjen! Du taper en god del på det, men så har du til gode at den ikke er herjet ihjel! Vil anbefale motard sykkel på det sterkeste! Veldig artig sykkel når du tar ut plomberingene. Er jo mange forskjellige sykkler ute, men hvis du vil ha 2-takt så må du nesten kunne skru litt! Kan ikke kjøre så lenge uten å skru med 2- takt som 4- takt.. Du har jo oljeskift, stempel, drev, bremser og mer ettersom hvordan syklen blir behandlet! Skulle jeg hatt lett mc igjen idag, så hadde valget falt på en av disse : Gas Gas Sm : http://mc.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=p...AdItemId=831923 Ktm Exc 125 ( 2006 - 2008 ) : http://mc.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=p...AdItemId=795071 Husqvarna Wr 125 ( Bare Med Sm felger ) : http://mc.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=p...AdItemId=786763 Lenke til kommentar
powerbabe Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 merkverdig at du sier det, for dette har jeg også lurt på. Jeg kjører ofte mc og da kan det være lurt for å være rask å ha en lett en. Noen som har noen forslag? Jeg kjører aktivt. Lenke til kommentar
Haganeset Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 merkverdig at du sier det, for dette har jeg også lurt på. Jeg kjører ofte mc og da kan det være lurt for å være rask å ha en lett en. Noen som har noen forslag? Jeg kjører aktivt. Dette forstod ikke jeg Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Kan gå veldig langt før den er vrak, det handler mer om hvem som kjører den.Hvis du bare skal ha en grei 125 som trenger lite vedlikehold ville jeg gått for en 4takter. For noen 2taktere kan være litt trimmet, men ganske sjeldent at du finner en som er blodtrimma. Pluss at 2taktere er ofte kjørt hardere siden de er litt sprekere. Min mening er at km har ikke alltid så mye å si, er slitedeler byttet og den er i generelt bra stand er den god. Så hvis du ser en du er intr i, spør etter service hefte eller kvittering for deler som er bytta. Har han ingen av disse, bør du prute eller se på en annen. MEN, uansett hva du ser på, så se og prøv sykkelen før du kjøper. Selv om den er sjelden, anbefalt av andre osv, så kan den være dårlig for deg. kan jo tenke litt andre veien også. en firetakt er noe slappere så da kan det vær at den er tynt hardt for å få noe fart og aks. Endret 8. mars 2009 av Markelure Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Kan gå veldig langt før den er vrak, det handler mer om hvem som kjører den.Hvis du bare skal ha en grei 125 som trenger lite vedlikehold ville jeg gått for en 4takter. For noen 2taktere kan være litt trimmet, men ganske sjeldent at du finner en som er blodtrimma. Pluss at 2taktere er ofte kjørt hardere siden de er litt sprekere. Min mening er at km har ikke alltid så mye å si, er slitedeler byttet og den er i generelt bra stand er den god. Så hvis du ser en du er intr i, spør etter service hefte eller kvittering for deler som er bytta. Har han ingen av disse, bør du prute eller se på en annen. MEN, uansett hva du ser på, så se og prøv sykkelen før du kjøper. Selv om den er sjelden, anbefalt av andre osv, så kan den være dårlig for deg. kan jo tenke litt andre veien også. en firetakt er noe slappere så da kan det vær at den er tynt hardt for å få noe fart og aks. Kompisen min hadde en 4-takter og jeg hadde en 2-takter. Jeg tynte den sjeldnere enn det han gjorde. Tror ikke det hadde noe med effekt å gjøre, men at han ikke brydde seg så mye, mens jeg likte ikke å tyne den på samme måte. Kanskje man heller burde tenke på hva som er mest slitesterkt. Der tror jeg kanskje en 4takter holder lengre enn en 2-takter. Det som er viktigst er at eieren har passet godt på sykkelen. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Legg merke til at jeg skrev ofte da. Det betyr ikke at absolutt alle 2 taktere er kjørt svin, men at det skjer oftere enn 4 taktere vil jeg tro. Lenke til kommentar
Haganeset Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Jeg hadde Yamaha 4-takter før jeg bytta til Husqvarna 2-takt! Merka da at 4-takteren ble tynt litt mere, men så skrudde jeg minimalt på den! eneste jeg gjorde var å bytte olje og drev, og stilte ventilene 1 gang, mens med 2-takteren så bytta jeg stempel 2 ganger, clutch wire utallige ganger, drev og kjede noen ganger, olje og filtervask utallige ganger, de fleste pakningene osv! Jeg kjørte da 2-takteren god å varm før jeg tok lengre turer som inn til byen osv, noe jeg ikke gjorde med 4-takteren.. Jeg herjet litt mer med 2-takteren som wheelie og getaway fra politiet osv, men det pga turtallskicket som denne har og ikke 4-takteren, som da gjør det mye enklere å stikke fra snuten! Så konklusjonen er : 4-takt holder mye lengre og er mye billigere i drift og dele utgifter! 2-takt er mye gøyere å kjøre og det er mye mer trim muligheter, men mye dyrere og holde vedlike! Endret 8. mars 2009 av tols Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå