8086 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Etter å ha ikke trent jevnlig på årevis har jeg problemer med å komme igang igjen. Synes totaltiden brukt på trening er alt for stor i forhold til hvor mye jeg faktisk får trent, og synes det er sinnsykt mye styr og stress bare for å få trent litt. Derfor er jeg veldig keen på å høre hvordan dere får en mer effektiv hverdag med trening! Tid ifbm en treningsøkt: Stuffe en treningsbag: 5 min Gå til trening: 20 min Skifte: 5 min Oppvarming: 10-15 min Trening: 1t Dusj: 10min Skifte:5min Gå hjem: 20min Totalt går over halparten av tiden i en treningsøkt med til andre ting enn treningen! For å ikke snakke om å lage mat etterpå, og hvor sinnsykt trøtt/sliten jeg blir. Orker jo ingenting etterpå ... Har et sinnsykt slitsomt semester der jeg sitter på skolen til ti-elleve på kvelden bare for å få ting unna, og da frister det sjelden med å svi av 2,5t på en treningsøkt. Så hvordan gjør dere det? Har kneskader som gjør at jeg ikke lenger kan jogge (som jeg digga!), og da jeg holdt på med det var det jo bare å spenne på seg skoa, løpe ut døre, og ta en dusj. Alt på en halvtime-40min. Det var tider ... Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Kommer kanskje litt an på hva du trener. Men et tips er jo at du kan løpe til evt. fra skolen. Oppvarmingen kan du ta når går til treningssenteret. Du løper istedet for å gå. Så har du bare de spesifikke oppvarmingsøvelse når du komme til senteret. Da slipper du skifting også. Det blir: 2 minutter på stuffe bagen (evt ryggsekk siden du skal løpe) 10 minutter oppvarming med løping til gymmet 1 time trening (denne er det naturligvis vanskelig å komme bort ifra 15 Lett jogg hjem 5 dusj og skift Dette blir 1 time og 32 minutter. Noe mindre enn det blir kanskje vanskelig. Men det viktigste er at man har motivasjon og tar seg god tid. Alt handler om prioriteringer. Det er ikke noe som heter at man ikke har tid. Man tar seg bare ikke tid. Det er en vesensforskjell der. Vil du trene, så gjør du det. Så enkelt og så vanskelig. Endret 21. februar 2009 av Snusi Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg har et lignende problem. Tid på pakking og slikt er ikke så mye å gjøre noe med, jeg slurver uansett.. Men bruker ufattelig mye tid på selve treningen. I dag var jeg TRE TIMER på treningsstudioet, tidligere har jeg vært på 4 og 5 timer. Ja, jeg vet det er sykt. Jeg følger RYPs grunnprogram. Sitter egentlig aldri i ro og den slags, men alt tar visst utrolig mye tid. I dag brukte jeg 1 hel time på de 3 første øvelsene, knebøy, markløft og benk. Hvordan få til treningen raskere? Lenke til kommentar
Moder8tor Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Du kan sykle til treningen. Lenke til kommentar
ragan Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 kjør intenst og effektivt, med korte pauser. 30 minutt blodslit av en trening skal være nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå