DaddyYankee Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Hei Pappa har nå vurdert å kjøpe seg en sporty bil med 5-seter. Prisen varier litt, men burde nok ligge rundt 100-200k. Bilen skal se bra ut, og hvis dere tenker på BMW som sporty for oss, så tar dere feil. Toyota MR2 ser bra ut, men har dessverre 2 seter. Noen gode forslag? Håper på svar Takk! Endret 21. februar 2009 av Fight4Lov3 Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Corolla T-Sport? Den har tålig kvass motor, hvertfall. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Corolla T-Sport? Den har tålig kvass motor, hvertfall. Takk for rådet, men nei er ikke sporty nok, heller en BMW Et eksempel på hva jeg tenker: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13030316 / 2 seter dessverre :/ Lenke til kommentar
rublings Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Er ikke så mange "sporty" 5-setere utenom bmw. Hva er det egentlig faren din vil ha? En bil som ser sporty ut eller en bil som er god å kjøre? Må han ha bagasjeplass, bakhjulstrekk, gammel eller ny bil? Den mr2en du linker til er jo 1990-modell, det er jo alt for gammelt. Ingen kan jo like en så gammel bil? Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Er ikke så mange "sporty" 5-setere utenom bmw. Hva er det egentlig faren din vil ha? En bil som ser sporty ut eller en bil som er god å kjøre? Må han ha bagasjeplass, bakhjulstrekk, gammel eller ny bil? Den mr2en du linker til er jo 1990-modell, det er jo alt for gammelt. Ingen kan jo like en så gammel bil? Haha, skjønner Vet at den er gammel, men så lenge bilen er sporty så er det greit for han, men den bilen var selvfølgelig gammel ja, men jeg mente designet og måten bilen var på Og tenkte ikke på hvor gammel den er, ut fra den linken jeg sendte! Lenke til kommentar
rublings Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hva ser han for i en bil utenom det da? Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Hva ser han for i en bil utenom det da? Jo høyere modell jo bedre, jo lavere årstall jo bedre! Og bilen burde være god å kjøre, uten problemer! Lenke til kommentar
rublings Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Men hvor mye effekt? Trenger han bagasjeplass? Vil han ha bak-, fram-, eller firehjulstrekk? Er utseende veldig viktig? Foretrekker han tyske statusbiler eller går det fint med en snerten japse? 4 eller 2-dørs? Lenke til kommentar
OstePåPp Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Er du avhengig av 5 seter eller holder det med 4 seter. Det er som oftest couper som ser mest sporty ut, og de har stortsett 4 seter. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Men hvor mye effekt? Trenger han bagasjeplass? Vil han ha bak-, fram-, eller firehjulstrekk? Er utseende veldig viktig? Foretrekker han tyske statusbiler eller går det fint med en snerten japse? 4 eller 2-dørs? Helst 4 dørs, bagasjeplass trengs ja. Om det er bak-,fram-, eller firehjulstrekk har ikke så mye å si, ja utseende har et stort rolle her. Effekt har jeg ikke peiling om, men motoren burde ikke være under 1.8. Om det er tysk eller noe annet har ikke så mye å si, så lenge bilen er i form Edit: Er du avhengig av 5 seter eller holder det med 4 seter. Det er som oftest couper som ser mest sporty ut, og de har stortsett 4 seter. Helt enig der, men vi er 5 personer i familien, så tror nok det må bli 5-seter. Vanskelig bil å finne, derfor spurte jeg om hjelp Håper det finnes da /Forresten takk til alle som har brukt tiden sin på denne tråden til nå Endret 21. februar 2009 av Fight4Lov3 Lenke til kommentar
citronen Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Mercedes Benz 190E EVO2 Lenke til kommentar
Fred123 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hva med Alfa Romeo 166 eller Jaguar XJ 6? Begge bilene vil nok ha litt høyere driftkostnadder enn en tilsvarende Bmw, men ellers er det vedlig begrenset hva man har av sportslige sedaner til den prisen i Norge. Du burde muligens se etter om du kan finne en Maserati Quattroporte, Lancia Thema 8.32, Audi v8 eller en Vw Passat w8, selv om jeg fant ingen av disse på Finn.no (utenom en veldig gammel Quattroporte). Ellers blir det meste annet av interesse fra enten 80- eller 70-tallet, noe som jeg regner blir litt for gammel for deg. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Mercedes Benz 190E EVO2 Tror ikke det er noe som passer :/ Hva med Alfa Romeo 166 eller Jaguar XJ 6? Begge bilene vil nok ha litt høyere driftkostnadder enn en tilsvarende Bmw, men ellers er det vedlig begrenset hva man har av sportslige sedaner til den prisen i Norge. Du burde muligens se etter om du kan finne en Maserati Quattroporte, Lancia Thema 8.32, Audi v8 eller en Vw Passat w8, selv om jeg fant ingen av disse på Finn.no (utenom en veldig gammel Quattroporte). Ellers blir det meste annet av interesse fra enten 80- eller 70-tallet, noe som jeg regner blir litt for gammel for deg. Alfa Romeo'n så veldig bra ut, inne i bilen var ganske sporty! Skulle ønsket det var litt mer uta for også, synes du ikke det er litt dyrt å betale 145k til en bil som har kjørt så mye? Ellers synes jeg bilen var ganske bra. Hvor mange år tror du bilen vil leve? Hvis vi passer godt på den Edit: Og modellen er jo 1999, 10 år gammel? Føler at jeg forventer for mye Endret 21. februar 2009 av Fight4Lov3 Lenke til kommentar
Fred123 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Det kommer jo an på hva de legger i "passe godt på den". Min daglig transport er på sitt 35. år og går fortsatt relativt problemfritt. Nå tror jeg ikke en såpass ny bil vil holde like lenge ettersom den sikkert har diverse elektroniske systemer og løsninger som går ad heden før driftverket takket for seg, men det gir likevel en pekepinn på at alder ikke nødvendigvis betyr så mye. Begge annonsene var for øvrig kun ment som to eksempler og det ligger flere lignende biler ute på Finn. F.eks. denne 166-en. Eller en uten v6-motoren. Noe særlig nyere enn ti år er vanskelig å finne til den prisen pg.a. norsk avgiftspolitikk som straffer sportslige (som med mye krefter) og store biler. Endret 21. februar 2009 av galro Lenke til kommentar
OstePåPp Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) En http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16399834 er vel en bil som passer kravene dine ganske bra. Kjøreegenskapene er VELDIG gode, og designet er lekkert. Mange som har hørt mye dårlig om alfa, men de krever ikke mer velikehold enn en BMW. Endret 21. februar 2009 av OstePåPp Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hva med en celica? http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2017979 BMW 8-serie blir vel også for gammel? er jo 4 seter bare også. Lenke til kommentar
Fred123 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 BMW 8-serie blir vel også for gammel? er jo 4 seter bare også. Bmw 8-serie er dyre å holde ved like og ikke spesielt sportslige, men en mer Gt-bil. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 8-serien er da mer sportslig enn en Mr2?! jeg syns iallefall det. Lenke til kommentar
Fred123 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Nå kjenner jeg ikke til Mr2 så godt, men 8-serien er en av de minst sportslige kupeene Bmw har levert. Bilen er satt opp for motorsveiskjøring, den er tung og svært mange kom med automat. I praksis en 7-serie kupé. Med mindre du snakker om k55-versjonen (som er umulig å få tak i forresten), så er den en Grand Tourer. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16319398 Alfa Romeo 156 med en helt fantastisk V6-motor på 192 hk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå