Winydancer Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Heisann. Igår bestemte broren min seg for å prøve å skifte passord, men han fikk bare feilmeldinger når han gjordet det. Idag når han skal starte maskinen nekter Vista for å godta noen av passordene han har. (Det gamle, og det han prøvde å skifte til) Og uansett hva jeg prøver å gjøre er det helvettes passordet krevd. Admin kontoen er deaktivert, så det er ikke noe vits. NOEN forslag til hva som kan gjøres? Å formatere er jo også direkte umulig ettersom Acer leverer alle jævla PCer med alt formateringsshit inne på en disk som bare er mulig å nå via en brukerkonto so er administrator. Er SINNSYKT åpen for forslag. MvH Jan Fredrik. Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Heisann. Igår bestemte broren min seg for å prøve å skifte passord, men han fikk bare feilmeldinger når han gjordet det. Idag når han skal starte maskinen nekter Vista for å godta noen av passordene han har. (Det gamle, og det han prøvde å skifte til) Og uansett hva jeg prøver å gjøre er det helvettes passordet krevd. Admin kontoen er deaktivert, så det er ikke noe vits. NOEN forslag til hva som kan gjøres? Å formatere er jo også direkte umulig ettersom Acer leverer alle jævla PCer med alt formateringsshit inne på en disk som bare er mulig å nå via en brukerkonto so er administrator. Er SINNSYKT åpen for forslag. MvH Jan Fredrik. Du nevner her at du ikke kan formatere på grunn av at du trenger admin rettigheter for å komme innpå harddisken din, dette er mye mulig feil. Når man booter opp pc'en, så kommer Acer logoen, der kan man trykke ALT-F10 så kommer man til formateringsmulighetene uten å være inne på admin sin bruker. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Ah, nice. Ty. Da har vi vertfall en mulighet der <a href="http://4sysops.com/archives/three-ways-to-...admin-password/" target="_blank" rel="nofollow">http://4sysops.com/archives/three-ways-to-...admin-password/</a> Tenkte å prøve dette først, ligger litt bilder og slitk han ville ha tak i. Caps? Ya .... (Y) ;p ..butno Endret 21. februar 2009 av Winydancer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Har du banka han? Broren din altså? I slike tilfelle kan det være kjekt å ha ett eksternt adapter som dette (Scythe Kama Connect 2. Har hatt bruk for det en rekke ganger for å "redde" data fra ulike HD'er. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Du kan jo prøve dette programmet, Offline NT Password & Registry Editor. Mener å huske at jeg brukte det en gang, og det virket helt fint. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Prøvde det meste, me de fleste programmene klikket midt under. Siden jeg skal reise imorgen endte det opp med en litt "haste-formatering" bare for å ha PC. Bittert, but but. Jeg banket han, ja : ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå