Gå til innhold

BK: The Girl with The Blue Toboggan

einaros

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken del av "slightly cliché" var det du ikke leste? :)

Min innstilling er forholdsvis enkel: Skal man la være å utforske en fototeknikk - utelukkende fordi mange har benyttet den tidligere - så kan man like gjerne legge fra seg hele kameraet. Vi er nok sørgelig lite orginale her, alle mann, når det kommer til stykket ;)

Endret av einaros
Lenke til kommentar
Hvilken del av "slightly cliché" var det du ikke leste? :)

Personlig så irriterte jeg meg mer over tittelen ... Men da møter jeg meg selv i døra da jeg også har en hang til engelske titler ...

Min innstilling er forholdsvis enkel: Skal man la være å utforske en fototeknikk - utelukkende fordi mange har benyttet den tidligere - så kan man like gjerne legge fra seg hele kameraet. Vi er nok sørgelig lite orginale her, alle mann, når det kommer til stykket ;)

Det er alltids lov å prøve. Det jeg heller ville gjort, var å beholdt litt av fargene ved å brukt redusert staturation - men ikke helt i bunn. Og så fått frem blåfargen i akebrettet igjen. Da ville også buksa hennes hatt litt farge, noe jeg tror ville virker mer troverdig.

Tom

Lenke til kommentar
Personlig så irriterte jeg meg mer over tittelen ... Men da møter jeg meg selv i døra da jeg også har en hang til engelske titler ...

Can't please them all ;)

Det er alltids lov å prøve. Det jeg heller ville gjort, var å beholdt litt av fargene ved å brukt redusert staturation - men ikke helt i bunn. Og så fått frem blåfargen i akebrettet igjen. Da ville også buksa hennes hatt litt farge, noe jeg tror ville virker mer troverdig.

Er redd buksa hennes var koksgrå :) De eneste fargene i bildet, var stripene i lua, brunfarge i trærne bak, og litt spredt hundepiss i snøen -- ikke en veldig god kandidat til et fargebilde.

Det som trekker meg mot sort-hvitt her, er bidraget til et følelsen jeg får i motivet. Gangen hennes var stram og bestemt; nevene knyttet; og hun trakk rundt på et lite brett som neppe var hennes. Bleke toner og farger ville ikke gjøre henne mer bestemt, og knyttet -- det ville gjøre henne utvasket, og uinteressant.

Akebrettet holder jeg blått, som eneste innslag av lek og morro. Det besitter ingen følelser, og det har ingen dårlig dag. Så lenge snøen er hvit og glatt, kan det gjøre jobben sin. At jentas dag er mørk og dyster, får stå for hennes regning.

Endret av einaros
Lenke til kommentar
bakgrunnen er i mine øyne lite heldig - dels er bokéen overraskende "busy", og så trekker den greia hun går mot uforholdsmessig mye oppmerksomhet.

Can't argue with that. Litt uheldig konsekvens av candid shots :) Hadde gjerne sett at det var mot en jevnt hvitere, eller mer diffus bakgrunn. Vil i tillegg tro at jeg hadde et DOF på rundt 3-4 meter, gitt aperture og avstand -- som er betraktelig mer enn hva som må til for å fange henne skarpt. Ville nok gjort seg bedre på kortere avstand (5-10m), med f.eks. [email protected].

Lenke til kommentar

Fint bilde, syns du kanskje bør prøve og øke kontraster ørlite for å få litt mer dybde, kanskje du også bør prøve å ta en annen farge på boksen eller ingen farge i det hele tatt.

Syns det var litt kjedelig bilde igrunn, men veldig fin skarphet er det jo. Mulig det er noe smått som gjør at det blir kjedelig, men jeg klarer ikke å sette spissen på akkurat hva det lille er! :p

Men igjen, veldig fint bilde, likte det med kontrasten på buskene og snøen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...