LELELEL Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg har problemer med å installere et spill, og har funnet ut at du MÅ ha en C disk får å kunne installere det. Jeg har ingen C disk , Bare en E: disk... noen tips til hvordan jeg får gjort dette? gjør hva som helst Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Du kan ikke endre bokstav på Windows partisjonen. Men du kan muligens få en partisjon til og kalle den C: Da trenger vi å vite hva du har. Kan du legge ut et bilde av din Diskbehandling. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Lenke til kommentar
LELELEL Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 går det ikkje an å skifte Bokstav vist du reinstalerer windows på pcen? (bilde incoming) Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Vis du reinstallerer windows så går det ann å skifte bokstav, da må du bare slette E: partisjonen også lager du en ny. Da får den automatisk bokstaven C: Lenke til kommentar
LELELEL Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Prmblemet er løst, Skifta C stasjonen min om til P , og laga en Virtuell C disk.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Du har bare en partisjon. Den ville normalt automatisk blitt C:, men det er nok gjort noe spesiellt eller ureglementert under installasjonen slik at den har fått en annen bokstav. Hvis du vil slippe å slette alt og reinstallere så kan du lage en ny partisjon som kan gies bokstaven C. Da må du først minske størrelsen på E: slik at det blir ledig plass. Dessverre er ikke det noe XP selv kan gjøre, det trengs ekstra program. Disse kan dog være noe vanskelige å ha med å gjøre. Normalt anbefales GParted, men siden det er en Linux CD så er brukerterskelen noe høy. Edit: god løsning. Endret 21. februar 2009 av hårek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå