Gå til innhold

Tråden om mass effect 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Niks. Red Dragon armour

 

Niks. Blood Dragon Armor. :p

 

 

 

 

Denne er en spesial-armor man kun får med pre-order (så vidt jeg vet), så man kan ikke endre den. Den vanlige armoren kan derimot herjes ganske mye med. Vi kan bestemme farge, mønster, materiale og flere slike ting, og det er fortsatt bare i starten av spillet. Etterhvert kan vi nok lage nye deler til den og forandre den mye mer. :)

 

 

Begynner å digge dette spillet. Greit, det er mindre fokus på loot, men hva så? I stedet for å plukke opp xxxx identiske gevær eller pistoler du aldri bruker kan du oppgradere våpnene selv etter en liten stund i basen din. (skjønt du kan ikke lage nye oppgraderinger før du ansetter en forker.) Du får heller ikke noen ny rustning, men til gjengjeld kan du gjøre mye rart med den du allerede har, straks du får et hovedkvarter.

 

Det er få skills, men i stedet for åtte, ni ubrukelige skills har du nå bare noen få skills å velge mellom, men de er til gjengjeld meget bra. Dessuten er skillsene basert på selve klassen, så du har ikke lenger en drøss skills alle klassene deler. I tillegg er det enkelte skills kun en klasse har. Infiltrator er for eksempel den eneste som kan bli usynlig (cloak), og Engineer har en liten robot som kan angripe fiendene, bruke Stun og så videre.

 

Alt i alt vil jeg påstå de har tatt en titt på Mass Effect 1, behold alt som var bra og endret alt som var dårlig. Det kan være litt skuffende i starten, men straks du setter deg inn i det blir det mye bedre. :)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Niks. Red Dragon armour

 

Niks. Blood Dragon Armor. :p

 

 

 

 

Denne er en spesial-armor man kun får med pre-order (så vidt jeg vet), så man kan ikke endre den. Den vanlige armoren kan derimot herjes ganske mye med. Vi kan bestemme farge, mønster, materiale og flere slike ting, og det er fortsatt bare i starten av spillet. Etterhvert kan vi nok lage nye deler til den og forandre den mye mer. :)

 

 

Nei, man får den bare ved å kjøpe Dragon Age: Origins samtidig (tror det var navnet på spillet)

Lenke til kommentar
Ikke samtidig, det holder å ha kjøpt Dragon age tidligere fra EA store hvertfall.

Jeg har begge spillene i EA downloader, og fikk BDA.

 

 

må det ha blitt kjøpt gjennom EA Store? jeg har kjøpt Dragon Age Origins CE gjennom Steam.

 

Tenker at jeg bør fullføre DA:O først, men kan noen fortelle litt mer om de forskjellige klassene i dette spillet? Litt kjedelig å måtte Re-rolle 3-4 ganger vist jeg MÅ se en 9min + trailer hver gang :p

Lenke til kommentar

Jeg forhåndsbestilte Dragon Age via GamersGate. Koden for Blood Dragon Armor funker på både Dragon Age og Mass Effect 2. Det holder å registrere den en gang. (men du må laste den ned i hvert spill.)

 

Edit: Ja, introen er vanvittig lang, men absolutt verdt å se to, tre ganger. Men når det er sagt kan du hoppe tilbake til windows med alt-tab og la introen kjøre i bakgrunnen. Du må svare på enkelte ting nå og da og spasere litt et sted, men det er bare å hoppe tilbake til spillet, sjekke om den fortsatt kjører og gå tilbake til windows etterpå. Det hjelper mye. :)

 

Edit 2: Klassene er de samme som i Mass Effect 1, men forandret ganske mye. Kort sagt kan du være soldat (ren kamp), fokusere på hacking, fokusere på biotic powers (tenk noe alá The Force) eller en kombinasjon.

 

Edit 3: (må slutte å logge meg på halv to om natta) :p Hvordan er hackingen på xboks? På PC har vi en der vi må finne to og to identiske symboler, men antar det kan bli litt tungvindt på xboks. I tillegg har vi en der vi må finne tre 'skjermer' med kode, noe som er betydelig enklere på xboksen enn symbolene. ;)

 

Edit 4: For å ta skills en gang for alle. Jeg har spilt i 4 timer og 8 minutter, og jeg ble endelig lvl 4. Ja, vi har mindre skills enn i det forrige, men a) de er langt mer unike og interessante, b) det tar mye lengre tid å gå opp i level, og c) ME1 hadde et achivement for å nå lvl 50 og et for å nå lvl 60. ME2 har et achivement for å nå lvl 30... I tillegg er det bare fire grader, men grad 1 koster ett skillpoint, grad 2 krever 2 skillpoints og så videre. Det gjør at vi må ha 10 skillpoints for å makse et skill, og vi får kun to skillpoints når vi går opp i level. ;) Det er seks skills totalt, så det vil kreve 60 skillpoints å makse alt. Det får vi ikke før lvl 30, og jeg tviler litt på at man når det bare ved å spille historien. ;)

 

Edit 5: Og for å ta inventoriet en gang for alle i samme slengen. Nei, du samler ikke opp en masse drit som i det forrige, Det du gjør er å samle opp tre forskjellige typer ressurser. Deretter kan du gå til et sted i basen din og forske på nye saker og ting, om du har nok ressurser. Om du for eksempel finner opp en ny type pistol vil den være tilgjengelig for alle sammen med en gang. Det samme gjelder oppgraderinger. Om du lar pistolen gjøre mer skade vil samtlige pistoler permanent gjøre mer skade. Og neida, vi har ikke oppgraderinger for å endre ammo-type (så vidt jeg vet), men derimot har vi skills for å gjøre det. ;) Alt i alt har vi et minst like avansert inventorie-system som i ME1, men det er bygd bedre inn i selve spillet og spredt ut, og kan være litt vanskeligere å få øye på med en gang. ;)

 

Gidder ikke anmelde dette spillet, men kan fint gi det karakteren 8/10 med en gang. Det er godt mulig den øker etterhvert. Har bare spilt i ca seks timer i strekk, så vi får se. :p

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Jeg rolle meg en infiltrator. Spørsmålet er om jeg kommer til å angre på det.

Er egentlig fan av biotics når jeg tenker meg om, og det der hackespillet forstod jeg lite av de få gangene jeg har prøvd.

 

Noen andre som spiller infiltrator? Lurer på om jeg skal skifte til vanguard heller. Det var det jeg spilte i forrige spill, og likte det svært godt.

Lenke til kommentar
Forhåndsbestilte på steam, og der fikk man Inferno Armor, ligner litt på Iron Man, kul armor egentlig, er bare lit synd at hjelmen ikke kan tas av, passer ikke helt inn i div. samtaler osv.. syns jeg bare.

Man kan ta av hjelmen. Hvertfall bytte til en åpen en. Man kan også kjøpe andre ting å ha på hodet, som f.eks. et lite space visir foran øyet.

Lenke til kommentar
Forhåndsbestilte på steam, og der fikk man Inferno Armor, ligner litt på Iron Man, kul armor egentlig, er bare lit synd at hjelmen ikke kan tas av, passer ikke helt inn i div. samtaler osv.. syns jeg bare.

Man kan ta av hjelmen. Hvertfall bytte til en åpen en. Man kan også kjøpe andre ting å ha på hodet, som f.eks. et lite space visir foran øyet.

 

 

Sikker på det? Vet man kan det på andre armor, men trodde collectors edition armoren, inferno armor osv... Var single piece, altså ikke mulig å forandre på noe, dog nå har jeg bare så vidt møtt Illusive Man, så kan hende jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Forhåndsbestilte på steam, og der fikk man Inferno Armor, ligner litt på Iron Man, kul armor egentlig, er bare lit synd at hjelmen ikke kan tas av, passer ikke helt inn i div. samtaler osv.. syns jeg bare.

Man kan ta av hjelmen. Hvertfall bytte til en åpen en. Man kan også kjøpe andre ting å ha på hodet, som f.eks. et lite space visir foran øyet.

 

 

Sikker på det? Vet man kan det på andre armor, men trodde collectors edition armoren, inferno armor osv... Var single piece, altså ikke mulig å forandre på noe, dog nå har jeg bare så vidt møtt Illusive Man, så kan hende jeg tar feil.

 

Ikke på dlc armorene. Er en masse flaming på bioware forumet om akkurat dette

 

Jeg rolle meg en infiltrator. Spørsmålet er om jeg kommer til å angre på det.

Er egentlig fan av biotics når jeg tenker meg om, og det der hackespillet forstod jeg lite av de få gangene jeg har prøvd.

 

Noen andre som spiller infiltrator? Lurer på om jeg skal skifte til vanguard heller. Det var det jeg spilte i forrige spill, og likte det svært godt.

 

'hackespillet' får man jo uansett hvilken class man er da.

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...