Gå til innhold

Tråden om mass effect 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte fra absoluttspill for første gang og fikk det under 1 døgn etter jeg bestilte og 1 døgn før release. Veldig imponert. :)

 

Vet ikke hvor imponert jeg er over spillet ennå da. Skjønner ikke hvordan det kan lovprises så sinnsykt overalt og ikke minst få 10/10 når det er så mange ting jeg synes er nedgraderinger fra 1-eren. Har bare spilt noen timer så håper det endrer seg, men ting jeg har merket meg hittil som jeg synes er dårligere er:

 

- Null loot. Jeg synes det var lite og kjedelig loot i 1-ern, men nå er det ingenting. Dritkjedelig å utforske plasser nå synes jeg.

- Virker som det er mye færre stats og skills. Jeg og squaden min har bare 4-5 skills hver med totalt 4 ranks i hver.

- Mye døllere skill effekter. Push, Singularity, Overload osv. var fenomenale i 1-ern. Her virker de som de er "effektivisert" effektene for å få opp frameraten og de ser mye kjedeligere ut.

- Helt grusom effekt når man er nær døden - noe av styggeste jeg har sett ever nesten. :)

- Dårligere HUD rett og slett. Jeg synes det er enormt vanskelig å holde styr på når jeg tar skade nå og umulig å se når teammatene mine trenger hjelp.

 

I bunn og grunn så er det lite eller ingen fokus på ting som loot, inventory management, xp, leveling, stats, skills etc. som jeg savner mest. Det var ikke mye av det i 1-ern heller, men jeg hadde håpet de inførte mer i 2-ern istedenfor å gå i motsatt retning. :) Det er ingenting som gir så mye gjenspillbarhet som et skikkelig loot system med random loot synes jeg.

Lenke til kommentar

Vi får vel bedre inventory etterhvert? Og når det gjelder skills har de bare fjernet de kjedelige. Det var svært få skills jeg brydde meg om i det første. Om jeg var utrent med haglen eller hadde makset den gjorde fint lite forskjell, for eksempel. Og hva var poenget med decryption? Jeg fikk lov til å prøve meg på vanskeligere låser, men det var alt. ;)

 

Jeg liker det så langt, men det starter med en enormt lang intro det ikke er mulig å hoppe over. Dette var noe av det jeg mislikte mest med det første, og nå gjør de akkurat det samme enda en gang? :(

Lenke til kommentar

Syns da ikke det var noe "fokus" på loot i enern heller, annet enn at det på magisk vis fantes store lagre med maskingeværer og sniper rifler i bokser overalt. Og alle disse var dårligere enn det man hadde equipped likevel, ala Diablo.

 

Synes egentlig bare jeg plukka det våpenet jeg likte best til meg selv (assault rifle+sniper når AR var maxa ut, var soldier), og dreit litt i hva de andre brukte siden jeg meide ned alt likevel. Og Liara dytta dem rundt eller løfta dem. Klart, jeg gikk inn og justerte ammotyper til de andre også når jeg visste det var masse Geths i en mission, og sørget for at de hadde best DPS våpen i sin klasse. Men om de hadde så mye å si vet jeg ikke. Fikk dem jo aldri til å søke cover selv om jeg pekte på en vegg og sa "Gå hit". De sto bare helt åpent og ble skutt på likevel.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg hadde det motsatte problemet, Bytex. Idiotene stilte seg hele tiden på hver sin side av døråpningene, så det ble null cover for meg. :p

 

Har nettopp tatt tiden på starten. Det tok ganske nøyaktig 9 minutter (!) fra jeg startet til jeg fikk lov til å lage karakteren min, og enda er introen ikke ferdig. Selvsagt er det ikke mulig å hoppe over dette. Kjipt... (greit nok er dette inkludert en kort spasertur, men vi har bare ett sted å gå, og det er lett å finne frem for de som spilte det første.)

Lenke til kommentar

Unlocked? Ser sånn ut. Jeg fikk det i posten til PC, installerte, lastet ned to DLC's (Blood Dragon Armor og Normandy Crash Site) og har spilt en stund. Skal laste ned resten av DLC'et senere i kveld. :)

 

Btw er det mulig å kopiere karakteren fra Mass Effect 1 og importere ham/henne i Mass Effect 2 på en annen PC? Tenkte noen kanskje kunne gi bort en og annen Shepard, så vi slipper å spille gjennom hele ME1 om igjen bare for å ta noen andre valg. :)

 

Edit: La merke til en interessant detalj på skills. "Not avaliable. Character is not loyal." Hm... :p

 

Edit 2: Har tenkt litt på hvilke valgt som blir tatt automatisk om vi starter ME2 uten å importere en fra ME1. Så langt har jeg funnet ut at:

 

 

- The Counsil er døde

- Mennesker har startet det nye Counsil

- Ashley er død

- Kaiden overlevde

- Wrex er (sannsynligvis) i live. Han ble i allefall ikke nevnt når de kommenterte at Ashley ble drept.

 

 

Noen som vet om flere ting? Det hjelper om jeg skal spille gjennom ME1 først, eller om valgene jeg tok er de samme.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Jeg har sjekket litt rundt, om du ikke har spilt Mass Effect 1 (eller ikke gidder å spille det om igjen) kan du laste ned en ny Shepard fra denne siden:

 

http://www.annakie.com/me/

 

Instruksjonene for å importere en ny Shepard i ME2 er helt enkle å forstå, og du kan forandre alt (inkludert navnet, mener jeg) når du starter ME2. :)

 

Men husket det er mange spoilere på den siden! Logisk nok. :p

Lenke til kommentar
Edit 2: Har tenkt litt på hvilke valgt som blir tatt automatisk om vi starter ME2 uten å importere en fra ME1. Så langt har jeg funnet ut at:

 

 

- The Counsil er døde

- Mennesker har startet det nye Counsil

- Ashley er død

- Kaiden overlevde

- Wrex er (sannsynligvis) i live. Han ble i allefall ikke nevnt når de kommenterte at Ashley ble drept.

 

 

Noen som vet om flere ting? Det hjelper om jeg skal spille gjennom ME1 først, eller om valgene jeg tok er de samme.

 

La merke til dette selv, dog Kaiden eller Ashely kommer ann på om du velger female eller male, om jeg har forstått riktig. Litt kjipt at vi ikke kan få velge selv om man ikke har spilt ME1 eller har save game til rådighet. Dog er snart ferdig med ME1 nå, og da blir historien akkurat slik jeg vil ha den, nesten :p

 

 

Edit: @thecrow77, fin den siden der, vært innom å titta, forhåpentligvis er det flere som laster opp sin Shepard fra ME1 der.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Det skal jo være en nøkkel som du legger inn på Bioware siden, eller på x360 alt ettersom hva du har. Som regel så er pre-order items, sånne små "brosjyrer" du får ved siden av, en liten lapp med en cd-key på. Så om du bare fikk spillet, så fikk du nok ikke noe pre-order item. Men ja, om det ble sagt at du skulle få noe pre-order item, så er det jo bare å ringe butikken eller stikke innom å høre. Kan hende de ikke hadde flere igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...