Gå til innhold

Tråden om mass effect 2


Anbefalte innlegg

Jeg synes sidequests er bra, det var for lite character development med resten av crewet i enern. Greit at man tok en runde rundt hele skipet og spurte om alle hadde det bra, og innimellom trigga det litt mere personlig story, men noen lengre quests var det jo aldri. Liara fikk man jo til sengs bare ved å være snill i samtalene mellom mainquestene. Lite utfordring liksom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sletta profilen med en tabbe, så jeg pløyde gjennom ME1 stor sett uten sideoppdrag som Soldier bare for å ha det gjort. Har vurdert å pløye igjennom en gang til, men ME2 ble sendt i går. Hadde håpet å få det i posten i dag, men, men...

 

Selv likte jeg ikke karakteroppbyggingen noe særlig i ME1. Det var på mange måter grei nok, men skillsene var for generiske og unødvendige. Hvorfor skulle jeg for eksempel makse pistoler i stedet for å bare åpne opp haglen? Men på slutten satt jeg med det meste makset uansett, så det spilte ingen rolle. Håper det blir bedre i ME2.

 

Hvordan er inventoriet, for øvrig? Jeg vet det er fjernet, men er det fjernet fullstendig eller bare flyttet til Normandy? Og i så fall, i hvilken grad har vi det?

Lenke til kommentar

Ja ikke sant, de hadde alt for like skilltrees så man gjorde stort sett bare en til assault, en til tech/shotgun og en til biotics/pistol og rolla med de 2 resten av spillet istedet for å dille med de andre sin leveling. Jeg tenkte jeg skulle rushe gjennom enern før toern kom ut, men jeg klarer ikke la være sidequests så jeg gjorde hver eneste lille sidequest (tilogmed survey-questene) før jeg jumpa inn på siste del av mainquest..Derfor var siste saven min på 37,5 timer :) Mens en kompis som bare rusha gjennom mainquests var ferdig på 17 timer.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Yeah! dette er min første populære tråd :p

 

Uansett, Ringte absolutt spill i dag, kom jo på at CE er utsatt til 4 februar, men det gjør ikke meg noe :)

Haha - gratulerer :p

 

Det viser seg at mange her har enorme forventninger og (ikke minst) har lagt planer til åssen ME2 blir ;) Jeg veit ikke helt, men jeg må nok velge mellom Vanguard, soldier og sentinel - er så forvirret :dontgetit: Hvem burde jeg velge?

Lenke til kommentar
Når man lager ny karakter (ikke importerer fra ME1) blir forhistorien (det som skjedde i eneren) random da?

 

Alle karakterer laget som ikke er importert fra ME1 har den samme bakgrunnshistorien, og du får ikke endret på den gjennom dialogvalg på starten e.l. Og det suger. Steinhardt.

Lenke til kommentar

Jeg var mere sånn som kunne rote rundt i 3 timer og gjøre sidequests for UNC og lande på random planeter for å se hva som var der. Mainquest var ikke så farlig..tror jeg var over lvl 20 når jeg tok 2. mainquest planeten.

 

Lo godt når jeg cruisa rundt på månen (med jorda i bakgrunnen, epic), og kom over "Crashed CCCP probe".

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Når man lager ny karakter (ikke importerer fra ME1) blir forhistorien (det som skjedde i eneren) random da?

Alle karakterer laget som ikke er importert fra ME1 har den samme bakgrunnshistorien, og du får ikke endret på den gjennom dialogvalg på starten e.l. Og det suger. Steinhardt.

Har du spillet og har testet dette selv?

 

For ifølge GiantBomb sin podcast hvor de har med en av utviklerne fra Bioware er det fullt mulig å "fylle ut" historien fra det første spillet i starten ved å svare på spørmål man blir stilt.

Lenke til kommentar

Bare jeg som ble virkelig skuffet over måten 2-ern er lagt opp på?

 

Jeg startet spillet og var skikkelig giret på å dra ut på nye eventyr med de jeg ble kjent med i 1-ern, men så starter spillet mer sånn *SPARK I BALLA* "YOU ARE DEAD! YOUR SQUAD IS GONE! START OVER!".

 

Det er tydelig at de har lagt det opp til at det er 2 år siden folk spilte 1-ern, i og med at Shepard har vært død i 2 år osv., og at de regner med at folk ikke er så sterkt knyttet til karakterene i 1-ern lenger, men jeg spilte gjennom 1-ern for kun noen uker siden og var virkelig giret på å ta fatt på 2-ern med den samme squaden. Jeg har null interesse for de to jeg ble tvunget i squad med nå og ble egentlig ganske skuffet.

 

Virker også som de har forenklet enormt mange rpg elementer i spillet, som jeg synes allerede var for enkle opprinnelig, så det blir spennende å se hvilket inntrykk jeg faktisk sitter igjen med når jeg er ferdig med spillet. :)

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar
Når man lager ny karakter (ikke importerer fra ME1) blir forhistorien (det som skjedde i eneren) random da?

Alle karakterer laget som ikke er importert fra ME1 har den samme bakgrunnshistorien, og du får ikke endret på den gjennom dialogvalg på starten e.l. Og det suger. Steinhardt.

Har du spillet og har testet dette selv?

 

For ifølge GiantBomb sin podcast hvor de har med en av utviklerne fra Bioware er det fullt mulig å "fylle ut" historien fra det første spillet i starten ved å svare på spørmål man blir stilt.

 

Ja, har spillet, *****versjonen på pc mens jeg venter på å hente 360-versjonen på Gamestop i morgen. Riktignok kan man helt på starten justere om man er "Spacer" eller "Earthborn", "Sole survivor" eller "Ruthless", men det eneste punktet hvor jeg hadde muligheten til å svare på spørsmål rundt handlingene mine fra 1'ern var ca et kvarter ut i spillet, på "helikopteret" på vei til The Illusive Man. Da spør Miranda og Jacob (de to første squadmates) meg hele TO spørsmål(OMFG!), det ene om hvordan jeg ble påvirket av det som skjedde i "Sole Survivor"-bakgrunnen (vent, det er jo heller ikke et spørsmål omkring handlingene gjort i 1'ern!), og det andre spørsmålet var: "Du reddet Ashley i stedet for Kaidan på Vermire (ok, gjorde jeg det ja?). Hvorfor gjorde du det?".

 

Jeg hadde overhodet ikke muligheten til å endre hvorvidt jeg reddet Wrex eller ikke, om jeg lot Kaidan/Ashley dø, osv.

Lenke til kommentar

Mener innlegget mitt er ganske spoilersafe. Googlet litt nå og er visst røpet i nesten alle trailere og reviews samt det var visst annonsert for lenge siden at 2-ern ville være slik den er ser jeg.

 

Jaja, får bare tvinge meg til å fortrenge de gamle folka og like de nye da. :)

 

Synes det er litt rart i en trilogi å bare fjerne kompanjongene dine sånn uten videre. Greit at de vil ha inn nye folk, men kunne jo bare addet de til den allerede eksisterende gruppa så ville spillet fått en mye større gjenspillbarhet i tillegg.

Lenke til kommentar
Når man lager ny karakter (ikke importerer fra ME1) blir forhistorien (det som skjedde i eneren) random da?

Alle karakterer laget som ikke er importert fra ME1 har den samme bakgrunnshistorien, og du får ikke endret på den gjennom dialogvalg på starten e.l. Og det suger. Steinhardt.

Har du spillet og har testet dette selv?

 

For ifølge GiantBomb sin podcast hvor de har med en av utviklerne fra Bioware er det fullt mulig å "fylle ut" historien fra det første spillet i starten ved å svare på spørmål man blir stilt.

 

Ja, har spillet, *****versjonen på pc mens jeg venter på å hente 360-versjonen på Gamestop i morgen. Riktignok kan man helt på starten justere om man er "Spacer" eller "Earthborn", "Sole survivor" eller "Ruthless", men det eneste punktet hvor jeg hadde muligheten til å svare på spørsmål rundt handlingene mine fra 1'ern var ca et kvarter ut i spillet, på "helikopteret" på vei til The Illusive Man. Da spør Miranda og Jacob (de to første squadmates) meg hele TO spørsmål(OMFG!), det ene om hvordan jeg ble påvirket av det som skjedde i "Sole Survivor"-bakgrunnen (vent, det er jo heller ikke et spørsmål omkring handlingene gjort i 1'ern!), og det andre spørsmålet var: "Du reddet Ashley i stedet for Kaidan på Vermire (ok, gjorde jeg det ja?). Hvorfor gjorde du det?".

 

Jeg hadde overhodet ikke muligheten til å endre hvorvidt jeg reddet Wrex eller ikke, om jeg lot Kaidan/Ashley dø, osv.

Takk for svar. Jeg lurte nemlig på om det var meningen at "visse ting" skulle være som de var når jeg spilte. Lagte en ny karakter i stede for å bruke en fra ME1.

 

Greit å vite at neste gang kan jeg laste en av de gamle karakterene. (Jeg regner med det endrer ting).

Endret av TheOats
Lenke til kommentar

Ja, om du starter en ny karakter, så setter Bioware historien for deg, altså hva som skjedde i eneren. Mener jeg har lest og hørt at vi skulle få muligheten til å velge hva som skjedde i eneren om vi ikke hadde en save til rådighet, men ser ut som det ikke er mulig. Så da er eneste muligheten, om du vil ha det helt 100% slik du vil, å spille igjennom eneren for å så importere. Uansett, folk som starter med toeren har jo ikke så mye peiling på hva som skjedde i eneren, eller valgene man kan ta, så for de er det vel et fett.

Lenke til kommentar

Innlegg med spørsmål om piratkopiering er fjernet.

Det er forbud å poste materiale som er beskyttet av opphavsretten, med mindre man har opphavsretten til dette materialet eller det er godkjent av opphavsmann. Det samme gjelder linking til slikt materiale (herunder piratkopiert) på andre nettsteder enn de som rettighetshaver har godkjent.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, reaksjoner tas på PM.

Endret av datating
Lenke til kommentar
Ja, om du starter en ny karakter, så setter Bioware historien for deg, altså hva som skjedde i eneren. Mener jeg har lest og hørt at vi skulle få muligheten til å velge hva som skjedde i eneren om vi ikke hadde en save til rådighet, men ser ut som det ikke er mulig. Så da er eneste muligheten, om du vil ha det helt 100% slik du vil, å spille igjennom eneren for å så importere. Uansett, folk som starter med toeren har jo ikke så mye peiling på hva som skjedde i eneren, eller valgene man kan ta, så for de er det vel et fett.

 

Var litt kjipt å ikke ha runnet eneren først, den illusive mannen snakka om det som hadde skjedd uten at jeg hadde peiling..

the counsil var visst dau.. er det mulig, vil jeg prøve å redde når jeg begynner på mass effect 1 på xbox om en stund

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...