Gå til innhold

Tråden om mass effect 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anmeldelser:

  • "The heart and soul of Mass Effect 2 lies in the characterizations of your ever-growing crew"

     


  • "Go buy it, this isn´t one you can afford to miss"

     


  • "Det nye fokuset på kamp på bekostning av statistikk og rollespillelementer føles som et riktig valg av Bioware, og gjør også spillopplevelsen mer involverende"

     


  • "Dette er et eventyr du bare
    oppleve på egenhånd"

     


  • "You´ll gladly trade hours of your life to Mass Effect 2. There´s just so much to experience and it´s all uniformally excellent in it´s execution"

     


  • "Når blir et spill så bra at det blir vanskelig å beskrive? Svaret er 2010. Nå."

     


  • "Det er mulig du stod over forrige runde med «Mass Effect», men denne gangen er det ingen unnskyldning – spesielt ikke hvis du allerede har fullført fantastiske «Dragon Age: Origins» og sitter ventende på det neste store rollespillet"

     


  • "Jeg kommer ikke bort fra at det er lenge siden jeg har levd meg så mye inn i et spill"

     


  • "Perhaps BioWare's greatest success in Mass Effect 2 has been taking a complex RPG and making it effortless to understand"

     


  • "It's the way that Mass Effect 2 expands upon the narrative established in the first game that marks a true breakthrough for interactive storytelling"

     


  • "But even with its simplified mechanics, ME2's story makes for a compelling odyssey"

     


  • "Once this intense and action-packed role-playing game pulls you into its orbit, you won't want to escape."

     


  • "With the first instalment, BioWare built a universe of words – a deeply convincing multicultural sprawl you could read about without ever quite getting to touch. Here, you’re inside it from the start – and the view is often dazzling"

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Gametrailers-anmelderen sier at sidekarakterene har mye mere forskjellige og unike skills enn i ME1, så du velger ikke bare en fast gjeng og alltid tar med deg de, men må bruke alle sammen i forskjellige situasjoner.

I enern rolla jeg alltid med Tali og Liara f.eks. De andre ble bare med ut på planet-turer hvis jeg ble lei de to andre.

 

Weakness vs xxxx bullets er tydeligvis også mye mere viktig i ME2, så man må tenke mye mere på hvilken ammo man har i magasinene til forskjellige fights enn før. Kunne jo pepre ned synthetics med organics-ammo, tok bare bittelitt lengre tid.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Imorra hjelper lite, du får beskjed om å vente til "release date" når du kjører ME2.exe. Funker ikke å stille datoen på PC'n frem 2 dager heller :p

Det gjelder bare hvis du laster ned fra EA det. Hvis han får det i morra er det klart til å spilles.

Lenke til kommentar

Nå som spillet nesten er her kan jeg jo fort spørre: Hvilken class har dere tenkt å rolle først? Selv spilte jeg gjennom Mass Effect 1 som Soldier og Vanguard. Denne gangen vurderer jeg sterkt å faktisk spille som en Sentinel! Hva med dere?

 

Edit: Har ombestemt meg! Skal spille som Soldier første gangen fordi jeg tror jeg kommer til å spille gjennom spillet flere ganger, og Soldier virker for meg som en class som ikke er så kul å spille ETTER man har spilt f eks Adept eller Sentinel. Så først soldier, deretter hva som helst annet enn vanguard (siden den er en blanding av soldier og biotic) og den classen som er hybrid mellom soldier og tech.

 

Flere edits dukker nok opp etterhvert ^^

Endret av PIN-kode
Lenke til kommentar

Merker at jeg gleder meg ordentlig til dette spillet. Ble aldri helfrelst av det første spillet, takket være for mange irritasjonsmomenter og for mye dødtid. Men dette spillet ser ut til å gå forgjengeren en høy gang.

 

Bare en ting jeg legger merke til i anmeldelsene, karakterene du har med på laget blir veldig ofte trukket frem i forhold til historien til spillet. Det virker som om samspillet med de andre personlighetene på Normandy er essensielt for historiefortellingen. Det jeg har lest gir meg en veldig Dragon Age-aktig vibe, noe som er en utpreget god ting. Her var jo forholdet til de andre personene i gruppen særdeles viktig, og de morsomste sidequestene var jo faktisk de personlige man fikk av Morrigan, Wynne osv.

 

Noen andre som også følte de hadde snublet over i en Dragon Age-anmeldelse når de leste Eurogamers review?:)

Lenke til kommentar

Mange av de karakteregenskapene (skills/powers) som var i Mass Effect 1 er blitt tatt ut fordi de er erstattet av andre game elementer. For eksempel First Aid er ikke lenger nødvendig når det er mer health regeneration fokusert. Charm/Intimidate er ikke lenger nødvendig når du får paragon/renegade utifra QTE's og dialogvalg. Våpnene er erstattet med upgrades som fungerer langt bedre.

 

Du har også flere biotic powers som er langt mer interessante. Eneste grunnen (jeg kan se) til at enkelte anmeldelser klager på karakterbygging er fordi det ikke er like mange linjer å scrolle gjennom. Det gamle systemet fungerte heller ikke veldig bra i mine øyne, der spilleren måtte gjøre en upassende og merkelig prioritering i karakterbyggingen.

 

Bare en ting jeg legger merke til i anmeldelsene, karakterene du har med på laget blir veldig ofte trukket frem i forhold til historien til spillet.

Tror ikke jeg overdriver hvis jeg sier at 60% av spillet går ut på sidequests med lagkarakterene, så kommer side quests og main quest. Vet ikke helt om jeg synes dette er en dårlig ting, det gir utvilsomt mer dybde i karakterene og er ofte langt mer "intime" enn de vanlige oppdragene du gjør.

Endret av cs_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...