Gå til innhold

Tråden om mass effect 2


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe vanlige versjonen av Mass Effect 2, fordi eg er ikke så hipp på alt tull som følger med i Collectors Edition osv. Men det er 1 ting som er avgjerende for meg, og det er "Specialized Cerberus Network Access Card". Visst dette er noe som har innvirkning på gamplayet(aka DLC osv), så tror eg nesten eg er nødt å tvinge meg på CE-bølgen...

Hva er det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettopp det jeg ikke er sikker på. Det er med i CE-versjonen, men ikke den vanlige "retail" versjonen. Noen sier det har effekt på DLC du kan laste ned osv, andre sier det er pynt. Bioware har ikke gitt informasjon, men sier det er veldig fine greier for fans.

 

Derfor eg er usikker på om eg skal kjøpe "retail"-versjon eller CE. Visst det er vesentlig, så går jeg for CE.

Lenke til kommentar
Cerberus Network Access Card skal følge med alle versjonene av spillet. Ved kjøp av spillet brukt kan man betale en engangssum for å få adgang til Cerberus Network.

 

Dette hadde jeg fått med meg, men så heter dette ""SPECIALIZED" Cerberus Network Access Card". Det er dette eg er i tvil om hva er, men siden det sikkert ikke har noe stor påvirkning på gameplayet, så tror eg at eg går for vanlig versjon.

Lenke til kommentar
De har en høy pris for dette kortet for de som kjøper spillet brukt, kun fordi det vil bli billigere å kjøpe en ny kopi? Vet ikke helt om jeg liker den taktikken...

Bedre det enn å ikke ha muligheten. Uansett så kan man klare seg uten.

 

Men har spilt Mass Effect 2 siden installasjonen for 4 timer siden, kan trygt si at ME2 ikke har skuffet i det hele tatt. Bare gled dere alle sammen sier jeg bare! Gleder meg enda mer til jeg får Collector's pakka til Xbox! :D

Lenke til kommentar

Spørsmål, om noen på et hvis har runda spillet, eller lest noe om det. Hvordan fungere spillet når du er over med selve hovedstoryen? Er det mulighet for å fortsette etter det, å utforske? Eller er det over, og du må starte på nytt igjen på en måte?

 

Q: Once I beat ME2, will I be able to go back and play missed missions and new DLC missions?

 

* Absolutely, upon completion of Mass Effect 2 you are returned to the Normandy and welcome to explore the galaxy and complete additional missions.

 

Fant det i FAQen på hjemmesiden til spillet, så sant det fortsatt gjelder, så svarer jo det på spørsmålet mitt :D

 

 

Edit: Leste litt vidre, og da kom jeg over denne:

Q: So does that mean there is no New Game + in Mass Effect 2?

 

* Nope. Once you complete Mass Effect 2, you can start a new game and import your ME2 Commander Shepard, much the way you did your ME1 character and play through again. Your level, weapons, armor, upgrades, currency, and codex entries will carry over.

 

Så jeg må starte om igjen om jeg skal utforske? Blir nemlig litt forvirra her, hadde håpet på at jeg kunne fly rundt og utforske videre etter slutten på hovedhistorien, men jeg må starte om igjen? Så da må jeg spille meg opp til nær slutten igjen, og bare ikke gjøre ferdig "siste oppdrag" så kan jeg fly rundt å utforske, og når jeg føler meg ferdig så gjøre "the final mission"?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Ting

 

 

Kanskje de mener begge deler, du kan dra rundt å utforske når du er ferdig, men så går du lei, og da kan du starte på nytt med samme fyren. Litt sånn som Prototype gjorde det kanskje. Der kan du løpe rundt når du er ferdig, men du kan også starte på nytt med alle skilsa og sånn, men de er jo skilt mellom forskjellige saver da, vet ikke hvordan det er i ME2, men jeg liker nyheten :p

Lenke til kommentar

Høres meget snodig ut at det ikke er inventory, og bare noen få skills å levele. Leste en knall review i PC Gamer igår, fikk 94% og Editor's Choice.

 

Og ja, det er lekket på nett i forrige uke. Anmeldere får gjerne kopier noen uker før butikkene for å rekke å spille gjennom og anmelde spillet til det kommer ut (så folk kan lese gode reviews før de kjøper det). Tydeligvis har noen vært uærlige og sendt kopien sin til ei piratgruppe som cracket det og la ut på torrentsider.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Høres meget snodig ut at det ikke er inventory, og bare noen få skills å levele. Leste en knall review i PC Gamer igår, fikk 94% og Editor's Choice.

 

Og ja, det er lekket på nett i forrige uke. Anmeldere får gjerne kopier noen uker før butikkene for å rekke å spille gjennom og anmelde spillet til det kommer ut (så folk kan lese gode reviews før de kjøper det). Tydeligvis har noen vært uærlige og sendt kopien sin til ei piratgruppe som cracket det og la ut på torrentsider.

10/10 fra X360 Magazine, Games Tm og Spillverket... 9.6 fra IGN og 9.5 fra OXM (official xbox magazine)

Jeg klarer nesten ikke å vente :dribble:

Lenke til kommentar

Egentlig like greit, for 99% av inventory i ME1 var jo bare søppel man måtte sitte og klikke 250 ganger på "sell" for å bli kvitt. Det innså vel utviklerne også. Faen som jeg ønsket det var en "Sell All" knapp noen ganger.

 

Det er heller ingen våpen mods eller upgrades som man har i inventory.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...